Jump to content
BeQuiet

Zbyt niska temperatura

Recommended Posts

Witam, mam taki problem otóż im zimniej na dworze tym słabiej samochód mi się nagrzewa. Dzisiaj przy około 0 stopnia na zewnątrz wskazówka doszła tylko do tego stopnia (zdjęcie)

 

przy końcu podróży bylo trochę więcej

received_573597020095906.thumb.jpeg.39506a0af6e0d555f1c751ce109059a5.jpeg
 

Wymieniłem termostat oraz płyn chłodniczy jednak objawy nie ustąpiły wręcz przeciwnie. Dodam że po kilkukrotnej jeździe w ten sam dzień temperatura dochodzi do optymalnej wartości według licznika 

 Pacjent to legacy 2.0 2001

Edited by BeQuiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wskazania zegarów są bardzo niedokładne, sprawdź temperature odczytując komputerem przez interfejs.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, koziolek napisał:

Wskazania zegarów są bardzo niedokładne, sprawdź temperature odczytując komputerem przez interfejs.

Sprawdzę, ale tak jakby się jednak trochę zgadzały bo im zimniej na dworze tym niższa temperatura na zegarach 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki pokonujesz przebieg do optymalnego nagrzania?

Taptane Tapatalkiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie to nie jest kwestia przebiegu, mogę jechać jechać i się nie nagrzeje a np zostawię auto na godzinkę, albo powiedzmy będę w kilku miejscach i później wsiądę i wtedy uzyskuje temperaturę 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się do tematu z ciekawości. Jak to jest w Subaru (znam temat w Skodzie, ale domyślam się, że tu jest inaczej), które elementy odpowiadają za przepływ cieczy? Czy to nie jest tak, że z jednej strony jest czujnik temperatury płynu chłodniczego, a zupełnie niezależnym element zmniejszający / zwiększający przepływ płynu, a trzecim pompa wody?

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Szymon Koronkiewicz napisał:

które elementy odpowiadają za przepływ cieczy?

Pompa cieczy, napędzana paskiem rozrządu, kręci się cały czas podczas pracy silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@koziolek no właśnie tak myślałem, a skoro tak to musi być jakiś element, który zwiększa / zmniejsza dopływ cieczy do tejże pompy czyli sprawia, że ta pompa albo pompuje albo młóci tylko to, co tam siedzi.

I jeśli dobrze rozumiem z jednej strony jest czujnik temperatury, a z drugiej coś na wzór przepustnicy która otwiera / domyka i tym drugim elementem jest termostat czy tak?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Szymon Koronkiewicz napisał:

no właśnie tak myślałem, a skoro tak to musi być jakiś element, który zwiększa / zmniejsza dopływ cieczy do tejże pompy czyli sprawia, że ta pompa albo pompuje albo młóci tylko to, co tam siedzi.

Nie do końca, masz dwa obiegi cieczy, tzw mały i duży.

Małym pompa pompuje ciecz gdy silnik jest zimny i termostat zamknięty, wtedy ciecz wędruje w obrębie silnika i nagrzewnicy.

Po rozgrzaniu cieczy otwiera się termostat i wtedy ciecz wędruje także przez chłodnicę.

3 godziny temu, BeQuiet napisał:

Właśnie to nie jest kwestia przebiegu, mogę jechać jechać i się nie nagrzeje a np zostawię auto na godzinkę, albo powiedzmy będę w kilku miejscach i później wsiądę i wtedy uzyskuje temperaturę

Sprawdź  czy nie masz włączonej klimatyzacji, wtedy wiatraki mogą się załączać i schładzać chłodnicę.

Bardziej miarodajne będzie odczytanie temperatury przez obd, może jest uszkodzony czujnik, ew jak wcześniej pisałem zegar temp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@koziolek ok ale czujnik tempretury to nie to samo co termostat jak rozumiem? Teoretycznie wymiana termostatu może zawieźć jeśli walniety jest czujnik tempretury, który mylnie podaje zawyżoną tempraturę. Mam rację, czy błądzę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz rację, czujnik to jedno a termostat to drugie.
Pisałem dwukrotnie że najpierw trzeba sprawdzić odczyt z czujnika temperatury, podpinając się skanerem lub kompem do obd.
Obojętnie od zewnętrznej temperatury silnik powinien pracować w temperaturze około 90 stopni, reguluje to termostat i wentylatory na chłodnicy.
Wątek jest o silniku niedogrzanym, patrząc na zegar temperatury około 60-70 stopni, trzeba zweryfikować czujnik i zegar a potem szukać dalej.
Jeśli odczyt z czujnika będzie pokazywał 90 stopni a zegar 70 to mamy winnego.

Taptane Tapatalkiem

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Szymon Koronkiewicz napisał:

@koziolek ok ale czujnik tempretury to nie to samo co termostat jak rozumiem? Teoretycznie wymiana termostatu może zawieźć jeśli walniety jest czujnik tempretury, który mylnie podaje zawyżoną tempraturę. Mam rację, czy błądzę?

Subaru to bardzo proste samochody były - czujnik temperatury jest potrzebny tylko ECU do ustawienia odpowiedniej dawki paliwa, otwieraniem obiegów zajmuje są termostat zupełnie niezależnie od odczytów czujnika temperatury.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpiąłem pod kompa i temperatura dochodziła do 83 stopni a na zegarze ledwo do kreski, także prawdopodobnie wina zegarów ale sprawdzę jeszcze jutro z rana jak będzie całkiem zimny silnik.

IMG_20191125_183728.jpg

received_2413205575599647.jpeg

15747054323337939938156234585108.jpg

15747054680322077286638764546371.jpg

15747054877006022669944280179603.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj rano początkowa temperatura była 8 stopni ( na zewnątrz około 0). Po 6-7km temperatura oscylowała w granicach 83-84stopnie i już więcej nie wzrosła. A wskazówka zatrzymała się tak jak poprzednio.czyli wszystko jest w porządku ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatura jak najbardziej ok, wskazania zegara trochę za niskie moim zdaniem, powinien wskazywać prawie połowę, ale nie jest to jakiś kłopot.

Jak to się mówi - jeździć, obserwować :D

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mam pytanie: jaki zakres temperatur wskazuje zegar? Albo inaczej: jak wyskalowany jest wyświetlacz? Co 10 °C ? Na czuja mogę przypuszczać że wskazuje w granicach gdzieś  60-120 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy pokazuje co chce, na przykład wrx 2009 wskazówka w połowie zegara ani drgnie pomiędzy 80-100°,
Forek 2004 wskazówka prawie w połowie 80-96°.
Start wskazówki na zegarze przy temp około 50-55°.

Taptane Tapatalkiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytam bo standardowo mam takie 88-90°C  (z OBD)  i  najczęściej stoi zamurowane (pacjent: L IV 165  2.0 DOHC) .  Wskazówka wówczas jest ciut poniżej połowy.  Natomiast latem potrafiła wspiąć się tak powiedzmy do  godziny 9:30  :) Kreski powyżej nie przekraczała  ale na genialny pomysł aby sprawdzić temperaturę przez OBD nie wpadłem...  Stąd pytanie: ile przegiąłem jeśli jest wskazówka na kresce powyżej połowy  O red zone nie pytam i nie zamierzam pytać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stówkę pewnie rozmieniłeś
Nic strasznego.

Taptane Tapatalkiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie nie rozmieniłem :) Ale mam pewne podejrzenia (coś nie jestem pewien jednego wentylatora) , okoliczności 35 na zewnątrz , klima na 22°  no i autostrada ale grzecznie  bo nie podobają mi się mandaty u naszych południowych sąsiadów.

O ile  @BeQuiet mógłby mieć problem z  pewnym niedogrzaniem silnika, to mam obawy abym tych swoich koników raczej nie przegrzał...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...