Szymon Koronkiewicz Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 Kupiłem kabel KKL VAG, zainstalowałem sterowniki. Kabel działa, bo udało mi się odczytać LIVE (w trybie na żywo) bieżące dane z samochodu. Dane te zmieniały się wraz z naciskaniem gazu, włączaniem różnych rzeczy itd. Generalnie wyglądało to "normalnie". Kabel kupiłem, bo mam zapaloną ikonkę check engine. Sęk w tym, że w programie ecuexplorer nie mam ŻADNEJ informacji o błędach (ikonka się świeci). Czy aby odczytać błędy coś trzeba zrobic czy też one od razu powinny się pojawić? Jeśli od razu powinny się pojawić to z czego może wynikać to, że pali się check ale błędów brak? Dodam że silnik pracuje w pełni normalnie. Jutro rano będę jeszcze sprawdzał odpalanie na zimnym, żeby sprawdzić temperature jaką podaje czujnik, ale generalnie większych kłopotów z nim nie ma. Może poza jednym. Mam wrażenie, że obroty są nieco za wysokie - na biegu jałowym na postoju spadają do 750-800 i to jest ok ale w czasie jazdy podczas zmiany biegów itp. praktycznie nie zdarza im się spaść poniżęj 1000. Ale może się czepiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 Połącz pod kierownicą dwie czarne kostki. Lampka check wymruga Ci błędy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 Skoro masz kabelek to możesz też spróbować tym FreeSSM (dostęone w sieci) lub tym Learning View (version 0.6a 03-21-09) http://www.romraider.com/forum/topic2772.html. Ecuexplorera nie używałem to nie podpowiem. Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted November 24, 2019 Author Share Posted November 24, 2019 @ura_bus ale co za znaczenie ma program? Chodzi mi o konkretną sytuację błędów brak ani w historii ani w czasie rzeczywistym a świeci check engine. FreeSSM nie czyta ECU. LearningView nie jest kompatybilny z moim ECU. EcuExplorer radzi sobie zaś wzorowo z połączeniem. Nawet testowałem podnoszenie obrotów biegu jałowego i też działa bez problemu. Pytanie w jakich sytuacjach check może się świecić bez wyraźnej klasyfikacji błędów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 Czemu się tak upierasz przy kablu?Kostki połącz pod kierownicą i wymrugaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 47 minut temu, ewemarkam napisał: Czemu się tak upierasz przy kablu? Kostki połącz pod kierownicą i wymrugaj. nie każde subaru to ma w legacy ja tego np nie mam bo już pełne OBD 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 W takim razie przepraszam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 43 minuty temu, niebieskiultras napisał: nie każde subaru to ma Jesteś pewien, że nie zostało to zdublowane? Nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że w egzemplarzach z OBD można podłączyć kabelek lub wymrugać kontrolką na liczniku. Skoro w późniejszych Legacy IV zachowano taką możliwość, to nie wierzę, że w Legacy III tego nie zostawili. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 Może jest w innym miejscu np po stronie pasażera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 6 godzin temu, Szymon Koronkiewicz napisał: Kabel kupiłem, bo mam zapaloną ikonkę check engine. Sęk w tym, że w programie ecuexplorer nie mam ŻADNEJ informacji o błędach (ikonka się świeci) Pewnych błędów (np. błędy poduszek) nie skasujesz z poziomu darmowego oprogramowania. Może u Ciebie właśnie występuje ten problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted November 24, 2019 Author Share Posted November 24, 2019 Jutro poszukam tych kostek. Tylko... czy możecie mi wyjaśnić co to znaczy "wymrugać"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 EcuExplorer w starszych Subaru N/A nie pokazuje błędów. W turbo tak. W nowszych pokazuje. Nie wiem czemu tak jest ale tak jest. Sprawdź romrider, ten chyba błędy czytał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted November 25, 2019 Share Posted November 25, 2019 7 godzin temu, WOJO napisał: Jesteś pewien, że nie zostało to zdublowane? Nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że w egzemplarzach z OBD można podłączyć kabelek lub wymrugać kontrolką na liczniku. Skoro w późniejszych Legacy IV zachowano taką możliwość, to nie wierzę, że w Legacy III tego nie zostawili. Rozbierałem obie strony progów. Z lewej jedyne kostki jakie nie są spięte to od programowania pilota. Z prawej brak kostek. Rozbierałem legacy z 2005 roku na części i tam również nie było kostek do mrugania błędów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted November 25, 2019 Share Posted November 25, 2019 7 godzin temu, Szymon Koronkiewicz napisał: Jutro poszukam tych kostek. Tylko... czy możecie mi wyjaśnić co to znaczy "wymrugać"? Po spieciu tych magicznych kostek po włączeniu zapłonu zaczyna mrugać check. Długie mrugnięcia to cyfry dziesiątek(-) a krótkie(.) to jedności Dla przykładu --.. to będzie stukowiec Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted November 25, 2019 Share Posted November 25, 2019 Godzinę temu, niebieskiultras napisał: Rozbierałem legacy z 2005 roku na części i tam również nie było kostek do mrugania błędów. Zielonych wtyczek nie znalazłeś po stronie pasażera i kierowcy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted November 25, 2019 Share Posted November 25, 2019 13 godzin temu, Szymon Koronkiewicz napisał: @ura_bus ale co za znaczenie ma program? 8 godzin temu, pablonas napisał: EcuExplorer w starszych Subaru N/A nie pokazuje błędów. W turbo tak. W nowszych pokazuje. Nie wiem czemu tak jest ale tak jest. 13 godzin temu, Szymon Koronkiewicz napisał: FreeSSM nie czyta ECU. LearningView nie jest kompatybilny z moim ECU U mnie błędy (i nie tylko) czytają obydwa i romraider oczywiście też. Pozdrawiam, 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeQuiet Posted November 25, 2019 Share Posted November 25, 2019 U mnie po spieciu tych kostek wlasnie mrugała kontrolka checka oraz po włączeniu zapłonu włączały się wentylatory. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted November 25, 2019 Author Share Posted November 25, 2019 (edited) Ok melduję, że kostki znalazłem, ale muszę poczekać aż mi się check ponownie zapali, bo wczoraj go nieumyślnie wykaoswałem przez ecuexplorer (reset ecu). Zielone wtyczki są rozłączone. Rozumiem, że jak je złączę i przekręcę kliuczyki check będzie mrugał. Co to mrugranie robi gdy błędów jest więcej niż jeden? Edited November 25, 2019 by Szymon Koronkiewicz Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 25, 2019 Share Posted November 25, 2019 (edited) O matko, ile tu bzdur zostało napisanych to aż głowa boli. Zielone kostki się spina do programowania ECU i procedur diagnostycznych za pomocą Subaru Select Monitor. Samo ich spięcie nie wymruga żadnych błędów, tylko ECU wejdzie w tryb diagnostyczny i będzie włączać i wyłączać poszczególne przekaźniki. W Legacy 2001 z tego co pamiętam nie ma czarnych kostek, służących do czytania błędów ręcznie. A błędy najprościej odczytać kabelkiem KKL + RomRaider, jeszcze mi się nie zdarzyło żeby RomRaider w autach z OBD2 nie zadziałał. Natomiast zdarza się w autach z LPG że gazownicy próbują oszukać ECU żeby nie wyrzucało błędu albo pobierać sygnały podpinając się bezpośrednio pod port OBD2, co powoduje błędy komunikacji na tym porcie. Wtedy nawet RomRaider rozpoznaje ECU ale nie może się z nim połączyć. Zajrzyj pod deskę czy nie masz jakichś niefabrycznych kabli dochodzących do portu OBD2, bo ja bym właśnie to obstawiał jako przyczyna problemów z połączeniem. Edited November 25, 2019 by skwaro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted November 25, 2019 Author Share Posted November 25, 2019 @niebieskiultras off topicowe pytanie co Ty chłopier robisz o 5 rano na forum Subaru? nie żebym narzekał ale to jest złaaa godzina Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted November 25, 2019 Author Share Posted November 25, 2019 @skwaro rzeczowo, dziękuję zatem kostki olewam. Romraider ściągnąłem będę się podpinał. Przy okazji zapytam o jedną rzecz, bo widzę, że masz chyba wiekszą wiedzę w temacie. Na dworze jest temperatura 4-5 stopni celcjusza. Przed opaleniem silnika ecuexplorer pokazał mi temperaturę zczytaną z płynu chłodniczego na poziomie 9 stopni. To przekłamanie aż o 4-5 stopni. Nie mam teraz możliwości sprawdzić jaką temperature podaje przy minusowych, ale zdarzało się, że przy temperaturze -4 - -5 stopni miał problem z odpaleniem. Po dłuższym kręceniu najpewniej silnik się nieco rozgrzewał (o tych parę stopni) i potem odpalał już na dotyk. Aktualnie gdy temperatury są powyżej zera odpala bez zająkniecia. Pytanie czy przekłamanie na poziomie 5 stopni (może być wieksze przy ujemnych nie mam tego jak teraz sprawdzić) mozę dla tych silników stanowić problem w kontekście dawkowania paliwa / powietrza itp.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 25, 2019 Share Posted November 25, 2019 (edited) Raczej nie, od samego kręcenia płyn chłodniczy się nie podgrzeje. Przyczyną gorszego odpalania na zimno może być problem z lpg. Zrób taki test: wieczorem na odpalonym aucie na LPG odepnij wtyczkę od elektrozaworu przy reduktorze żeby odciąć dopływ gazu aż auto zgaśnie. Zobacz czy rano będzie łatwiej odpalić auto. Jeśli tak to wtryskiwacze już puszczają LPG do komory spalania i potrzebujesz chwilę zakręcić żeby się nadmiary pozbyć z cylindrów, dopiero wtedy odpali. Nadmiar aż tak nie przeszkadza przy nagrzanym silniku, przy zimnym bardzo. Wtedy masz wtryskiwacze LPG do wymiany. To pierwsza rzecz, jaką bym sprawdził u Ciebie. Jak test nic nie zmieni trzeba szukać dalej. Edited November 25, 2019 by skwaro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted November 25, 2019 Author Share Posted November 25, 2019 (edited) @skwaro popraw mnie jeśli się mylę, ale to co piszesz zgadzałoby się być może z objawami. Po regulacji zaworów miałem pustą butlę z gazem, bo do benzyny dodałem takiego środka do czyszczenia zaworów i jeździłem przez pewien czas tylko na benzynie, by to "wyjeździć". Wszystko było ok. Z chwilą zatankowania gazu po kilkunastu minutach zapalił się check. W tej chwili na gazie pracuje nieco gorzej - słyszalna różnica tzn. na gazie nieco telepie silnikiem jakby czegoś miał za mało / za dużo. Na benzynie pracuje znacznie lepiej. I z chwilą zatankowania gazu zauważyłem, że obroty są nienaturalnie wysokie. Podczas zmiany biegów w czasie jazdy bywa, że zamiast spadać chwilę "zawieszają się" na stałym poziomie, a opadając utrzymują się o jakieś 100-200 za dużo względem normy. Ostatnio wyjeździłem niemal cały gaz i wczoraj na benzynie po raz pierwszy od zatankowania gazu obroty na biegu jałowym spadły do prawidłowej wartości (coś koło 750 - 800) - brak gazu w butli = brak dodatkowej dawki paliwa jeśli wtryskiwacz puszcza gaz. Czy te objawy również mogą sugerować wtryskiwacze? Rozumiem, że mimo wyłączenia instalacji gazowej na konsoli wtryskiwacz nadal może puszczać gaz? EDIT: na to ostatnie pytanie sam sobie właśnie odpowiedziałem. Może puszczać tę część gazu, która została w układzie. Stąd gaz w cylindrach po nocy. Jeden z nich był już wymieniany, bo ponoć puszczał gaz. Pozostałe zostały stare. Może trzeba wszystkie 3 pozostałe dla świętego wymienić? Edited November 25, 2019 by Szymon Koronkiewicz Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 25, 2019 Share Posted November 25, 2019 (edited) Tak, te objawy mogą potwierdzać problem z wtryskiwaczami LPG. Co rozumiesz jako wyłączenie, jeśli tylko przyciskiem w kabinie to gaz z układu może nadal dostawać się do silnika. Jak odepniesz kostkę elektrozaworu w aucie pracującym na LPG masz pewność że całość gazu z układu zostanie zużyta. Edited November 25, 2019 by skwaro 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted November 25, 2019 Author Share Posted November 25, 2019 Tak miałem na myśli opięcie przez przycisk w kabinie. Dobra. Umawiam się na czwartek z gazownikami dziękuję za poświęcony czas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now