Jump to content
SebRom

kontrolka ciśnienia oleju

Recommended Posts

Mam Subaru Outback z 2008 roku z silnikiem diesla z przebiegiem 160 tyś. km. Zauważyłem niedawno, że w momencie uruchomienia silnika po nocy kontrolka oleju gaśnie jako ostatnia. Gdy zrobiłem trasę około 200 km i wjechałem do miasta to na światłach (wolne obroty silnika) zaczyna się zapalać i gasnąć kontrolka oleju. Jaka może być tego przyczyna? Czy to już koniec panewek? Dodam, że stan oleju minimalnie powyżej górnego znacznika poziomu i wymieniony około 2000 km. temu oczywiście wraz z filtrem. Silnik pracuje normalnie tak jak przedtem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W silniku diesla produkcji Subaru, poziom oleju silnikowego sprawdza się w następujący sposób: Po rozgrzaniu silnika wyłączmy go. Odczyt poziomu oleju należy przeprowadzić po ok 2 min. Niższy stan na wskaźniku jest właściwym odczytem.

 

Należałoby bliżej przyjrzec się silnikowi (diagnostyka), aby odp co jest przyczyną późniejszego gaśnięcia kontrolki.

Trzeba udać się do mechanika,.    

Share this post


Link to post
Share on other sites

mówimy o kontrolce ciśnienia oleju bo kontrolki stanu oleju w tym silniku nie ma. Trzeba zdjąć miskę i sprawdzić czy smok nie jest przytkany....i to pilnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu ‎2019‎-‎11‎-‎22 o 10:46, SebRom napisał:

Zauważyłem niedawno, że w momencie uruchomienia silnika po nocy kontrolka oleju gaśnie jako ostatnia. Gdy zrobiłem trasę około 200 km i wjechałem do miasta to na światłach (wolne obroty silnika) zaczyna się zapalać i gasnąć kontrolka oleju

 

Niniejsza sytuacja nie jest normalną - zalecamy dalszą diagnostykę w serwisie Subaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyczyną świecenia kontrolki ciśnienia oleju przy niskich obrotach silnika, był zatkany smok pompy oleju. Elementy zatykające były w postaci kulek. Pierwszy raz przytrafiła mi się taka sytuacja. W innych samochodach jeździłem na oleju półsyntetycznym z firmy Lotos i nigdy nie zatykało smoka pompy oleju. Do tego silnika jest zalewany Motul 8100 X-clean+ 5-W30. Czy warto spróbować wypłukać silnik przy pomocy dostępnych na rynku środków przeznaczonych do tych celów? Jaka może być przyczyna powstawania takich zanieczyszczeń? Na drugim zdjęciu widać lepiej wnętrze silnika nie ma za dużo nalotu misa też była czysta bez opiłków metalu.

image.jpg

image1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.01.2020 o 20:43, SebRom napisał:

Elementy zatykające były w postaci kulek.

Tzn, co to dokładnie jest?

Czy jest to produkt spalania oleju (nagar) czy jakieś zanieczyszczenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myjesz to fizycznie ile się da. Puszczasz potem silnik na bieda oleju pół na pół z ropą . Godzinka takiej kuracji powinna pomóc. Na żadne płótnianki szkoda kasy to 99% zwykła ropa.

Edited by Karenz

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Karenz napisał:

Myjesz to fizycznie ile się da. Puszczasz potem silnik na bieda oleju pół na pół z ropą . Godzinka takiej kuracji powinna pomóc. Na żadne płótnianki szkoda kasy to 99% zwykła ropa.

Ja osobiście nie polecam tego typu zabiegów - dobrej klasy preparaty do płukania spełniają swoje zadania. Ja używam BG109 i jestem bardzo zadowolony z rezultatów jego działania :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.01.2020 o 20:43, SebRom napisał:

Przyczyną świecenia kontrolki ciśnienia oleju przy niskich obrotach silnika, był zatkany smok pompy oleju. Elementy zatykające były w postaci kulek. Pierwszy raz przytrafiła mi się taka sytuacja. W innych samochodach jeździłem na oleju półsyntetycznym z firmy Lotos i nigdy nie zatykało smoka pompy oleju. Do tego silnika jest zalewany Motul 8100 X-clean+ 5-W30. Czy warto spróbować wypłukać silnik przy pomocy dostępnych na rynku środków przeznaczonych do tych celów? Jaka może być przyczyna powstawania takich zanieczyszczeń? Na drugim zdjęciu widać lepiej wnętrze silnika nie ma za dużo nalotu misa też była czysta bez opiłków metalu.

image.jpg

image1.jpg

 

Witam

Przyczyną zatkania smoka najprawdopodobniej są nieszczelne podkładki pod wtryskiwaczami. Produkty spalania/paliwo dostają się do skrzyni korbowej, skutek jest taki jak na zdjęciach. Samo wyczyszczenie smoka możesz pomóc na krótki czas. Warto od razu wymienić podkładki pod wtryskami. 

Pozdrawiam mechanik z aso.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli konstrukcja góry silnika jest taka jak w nowych Toyotach Mazdach to uszkodzone podkładki pod wtryskami będą powodować takie zjawisko silnik koksuje się od wewnątrz

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.02.2020 o 17:40, SubaruLPG napisał:

Jeśli konstrukcja góry silnika jest taka jak w nowych Toyotach Mazdach to uszkodzone podkładki pod wtryskami będą powodować takie zjawisko silnik koksuje się od wewnątrz

 

Góra w boxerze ma trochę inne znaczenie. W dieslu Subaru wtryskiwacze są pod pokrywami zaworów, czyli mają kontakt z olejem. Nie jest to żadne nowe rozwiązanie Toyota/Mazda. W silnikach z przed kilkunastu lat można znaleźć takie rozwiązania.
Jak już wcześniej napisałem podkładki po wtryskami puszczają. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak miło, że hejterzy działu "SBD to zło" tu nie zaglądali, bo gotowi powiedzieć, że to wada konstrukcyjna jest.....

 

A odnośnie puszczających uszczelek pod wtryskiwaczami, to ile wytrzymują te zamontowane w fabryce?

Rozumiem, że ten smok z kulkami to widać przy każdej wymianie oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, radiolog napisał:

Rozumiem, że ten smok z kulkami to widać przy każdej wymianie oleju.

Raczej nie demontuje się miski olejowej podczas zmiany oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, radiolog napisał:

Jak miło, że hejterzy działu "SBD to zło" tu nie zaglądali, bo gotowi powiedzieć, że to wada konstrukcyjna jest.....

 

A odnośnie puszczających uszczelek pod wtryskiwaczami, to ile wytrzymują te zamontowane w fabryce?

Rozumiem, że ten smok z kulkami to widać przy każdej wymianie oleju.

 

Trudno powiedzieć ile wytrzymują. Raczej to jest odosobniony przypadek. Wymieniłem kilkadziesiąt shortblocków i nawet raz nie spotkałem się z przytkanym smokiem albo dużą nieszczelnością podkładek pod wtryskami. Zdarzyło się, że wtrysk był delikatnie zabrudzony sadzą, ale nic poza tym, może ze dwa takie przypadki miałem. Podkładki w SBD raczej nie sprawiają problemów jeśli wtryski są fabrycznie zamontowane. Chyba, że ktoś grzebał w tym silniku, no to różnie może być. 
P.S. SBD to spoko silnik, miał swoje problemy wieku dziecięcego, ale który producent nie ma problemów? Chyba większość koncernów ma coś na sumieniu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

P.S. SBD to spoko silnik, miał swoje problemy wieku dziecięcego, ale który producent nie ma problemów? Chyba większość koncernów ma coś na sumieniu.


No i takie opinie są bardzo pożyteczne :)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak też podejrzewa mój mechanik, że puszczają podkładki od wtryskiwaczy. Czy da się do nich dostać bez wyciągania silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...