wojtek1 Opublikowano 21 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2019 Witam, Proszę o informacje czy jest przewidziana jakaś procedura naprawcza skorodowanych mocowań amortyzatora ( serwis w B.B. od kilku tygodni nie jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie ) Tak to wygląda: 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 21 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2019 Taka korozja po JEDNYM roku ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 21 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2019 w dodatku w miejscu osłoniętym. Jutro zaglądam pod maskę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 (edytowane) 13 godzin temu, MaMis napisał: w dodatku w miejscu osłoniętym. Jutro zaglądam pod maskę. Proszę zwrócić uwagę, że elementy zawieszenia są narażone na bezpośrednie oddziaływanie warunków atmosferycznych. Do nich także zaliczają się poduszki mocowania amortyzatorów. Innymi słowy, nie są one odizolowane od czynników atmosferycznych. Producenci wyłączają elementy zawieszenia z korozyjnej odpowiedzialności gwarancyjnej. Zapewne i tak jest w Subaru, trzeba by zajrzeć do Książki Gwarancyjnej. Edytowane 22 Listopada 2019 przez m_dz 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek1 Opublikowano 22 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 7 godzin temu, m_dz napisał: Innymi słowy, nie są one odizolowane od czynników atmosferycznych. Jak widać na zdjęciu mocowanie amortyzatora posiada gumowy kapturek by zabezpieczyć nakrętkę, gwint na tłoczysku amortyzatora i wewnętrzną część poduszki przed czynnikami atmosferycznymi (jak widać nieskutecznie) Nie sądzę by producent zastosował ten kapturek dla estetyki. Paradoksalnie część nie osłonięta jest bez korozji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 23 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 bo to właśnie przez kapturek jest korozja , normalnie woda by odparowała i nie było by problemu 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 23 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 @Karenz ma racje. Jest jakas nieduza nieszczelnosc w tym kapturku . Woda sie dostaje i nie ma jak uciec i koroduje. Imo serwis powinien wymienic na gwarancji przynajmniej kapturek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 23 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 W odruchu paniki i zdumienia poszedłem dzisiaj zobaczyć jak to u mnie wygląda, , zdjąłem gumowy korek i cyknąłem fotkę. Dopiero w domu doczytałem ,że masz XV , ale zdjecie wkleję dla porównania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 23 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 Ja w forku go raz na rok przeleje jakimś wd albo smarem silikonowym dla ochrony przed korozją i zapieczeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek1 Opublikowano 25 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2019 Panowie dziękuje za odpowiedzi, ale zaczekajmy może Dział Techniczny odniesie się do pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 25 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2019 (edytowane) W moim XV również czysto choć na prawym gwincie już pierwsze oznako korozji. Kapturek bardzo łatwo zdjąć więc w 100% raczej nie jest szczelny. Zdjęcia wykonane świeżo po myciu samochodu. Edytowane 25 Listopada 2019 przez MaMis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek1 Opublikowano 26 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2019 Twoje są bardzo ładne, żeby mieć takie jak ja musisz jeszcze trochę poczekać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 26 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2019 (edytowane) gdyby nie chcieli naprawić zapytaj jak to się stało że przeoczyli to w trakcie przeglądu .... A serio to naprawić się tego nie da tylko wymiana śruby zdjąć kolumnę mcparcsona , czyszczenie blachy inhibitor i malowanie przecież ci nie będę przespawać kielicha Edytowane 26 Listopada 2019 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek1 Opublikowano 27 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 Chyba zadaję zbyt trudne pytania , albo niewygodne ale żeby nie było że tylko narzekam... Sprawa korodujących poduszek amortyzatora jest w Subaru znana (nie twierdzę że w polskim) , dotyczy modelu XV i Impreza 2017/2018. Kumulacja rdzy spowodowana jest wadliwymi kapturkami ochronnymi, które przepuszczają wodę do wnętrza poduszki. Dlatego stare kapturki o średnicy 64mm zostały zastąpione większymi o średnicy 94mm, które osłaniają całą metalową część poduszki. Biuletyn serwisowy 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 2 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2019 Szanowni Państwo, W pierwszej kolejności pragnę poinformować, że elementy zawieszenia mogą podlegać procesom korozji, stąd też ograniczenia odpowiedzialności producenta w tej materii. W odniesieniu do plastikowych osłon poduszek amortyzatorów, producent dokonał ich modernizacji. W dniu 21.11.2019 o 18:22, wojtek1 napisał: Proszę o informacje czy jest przewidziana jakaś procedura naprawcza skorodowanych mocowań amortyzatora Proszę o kontak z ASO Subaru, na Pana prośbę zostaną zamówione zmodernizowane osłony. Pozdr DT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmbm Opublikowano 2 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2019 Czyli co - wszyscy posiadacze XV mają zgłaszać się do ASO w celu wymiany osłon? @DZIAŁ TECHNICZNY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orm Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 (edytowane) Juz pisałem w wątku XV (o swojej imprezie MY18) rok 2017 40 000 nie miałem od nowości żadnego kapturka !!! i co na to @DZIAŁ TECHNICZNY ??? rozumiem ze jede do ASO i przywracaja stan jaki powinien być i zakładają kapturki 94 ? bo dobrze to nie wyglada ... i wizerunkowo dla marki też Edytowane 7 Grudnia 2019 przez orm 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orm Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 (edytowane) W dniu 2.12.2019 o 13:38, DZIAŁ TECHNICZNY napisał: Szanowni Państwo, W pierwszej kolejności pragnę poinformować, że elementy zawieszenia mogą podlegać procesom korozji, stąd też ograniczenia odpowiedzialności producenta w tej materii. W odniesieniu do plastikowych osłon poduszek amortyzatorów, producent dokonał ich modernizacji. Proszę o kontak z ASO Subaru, na Pana prośbę zostaną zamówione zmodernizowane osłony. Pozdr DT @DZIAŁ TECHNICZNY A ja od nowości nie miałem Impreza MY18 rok 2017 ... rozumem że w tym wypadku usuniecie rdzy i bezpłatne właściwe osłony ... zdjęcia już załączyłem wcześniej śruby niedługo nie dadzą się odkręć ;( DW @Dyrekcja Edytowane 7 Grudnia 2019 przez orm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 W dniu 7.12.2019 o 14:19, orm napisał: A ja od nowości nie miałem Impreza MY18 rok 2017 ... rozumem że w tym wypadku usuniecie rdzy i bezpłatne właściwe osłony ... zdjęcia już załączyłem wcześnie Informacje, które Dział Techniczny zamieścił w powyższym poście: W dniu 2.12.2019 o 13:38, DZIAŁ TECHNICZNY napisał: elementy zawieszenia mogą podlegać procesom korozji, stąd też ograniczenia odpowiedzialności producenta w tej materii. mówią, że korozja elementów zawieszenia nie podlega gwarancji. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orm Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 Pytanie wiec po co są owe kapturki ? Widocznie są potrzebna jak wychodzi biuletyn o zmianie z 64 na 94 ... a co w przypadku ich braku od nowości ? Rozumiem że ja już zapłaciłem za te kapturki wiec nie planuje płacić po raz drugi za coś czego nie było a ja jako kupujący nie miałem o tym wiedzy. Zakładając, ze by był od nowości nie doprowadziło by to do takiego stanu jaki mam teraz co jest pochodną rozumiem ich braku (w końcu po coś są) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 (edytowane) W dniu 7.12.2019 o 14:19, orm napisał: A ja od nowości nie miałem Impreza MY18 rok 2017 ... rozumem że w tym wypadku usuniecie rdzy i bezpłatne właściwe osłony ... zdjęcia już załączyłem wcześniej 4 godziny temu, orm napisał: Pytanie wiec po co są owe kapturki ? Widocznie są potrzebna jak wychodzi biuletyn o zmianie z 64 na 94 ... a co w przypadku ich braku od nowości ? Rozumiem że ja już zapłaciłem za te kapturki wiec nie planuje płacić po raz drugi za coś czego nie było a ja jako kupujący nie miałem o tym wiedzy. Zakładając, ze by był od nowości nie doprowadziło by to do takiego stanu jaki mam teraz co jest pochodną rozumiem ich braku (w końcu po coś są) To znaczy, że użytkownik auta przed face-liftingiem też może się domagać przerobienia swojego auta na wersję poliftową, bo kupując nie miał wiedzy, że zmienią na lepsze to, czy tamto ...zresztą przecież już raz zapłacił. Zdaje się, że nie było w Polsce akcji przywoławczej na ...zakładanie kapturków. Myślę, że w kontekście braku gwarancji na te elementy, więcej można osiągnąć redukując nieco pretensjonalność wypowiedzi, ale może ja jakiś nie dzisiejszy jestem... Edytowane 9 Grudnia 2019 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orm Opublikowano 9 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2019 Jak to zabrzmiało pretensjonalnie to nie taki miało mieć wydźwięk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orm Opublikowano 10 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 Jak to zabrzmiało pretensjonalnie to nie taki miało mieć wydźwięk UPDATE kapturki wpadly do komory silnika słabo się musialy trzymac wiec reasumujac były tylko pospadały 64 mm. subaru przepraszam ! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 10 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 @orm Nie do końca rozumiem za co przepraszasz ? Za korozję w rocznym aucie czy za wadliwe kapturki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orm Opublikowano 10 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 za to, że były, spadły ... jedna się znalazła pod maska miedzy kablami, a napisałem ze nie było bo nie pamiętałem bym je ściągał. czekam na 94mm, w ASO się zdziwili ze taki efekt w tak młodym aucie, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się