Skocz do zawartości

XV MY18 korozja górnego mocowania amortyzatora


wojtek1

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, MaMis napisał:

:facepalm: w dodatku w miejscu osłoniętym. Jutro zaglądam pod maskę.

Proszę zwrócić uwagę, że elementy zawieszenia są narażone na bezpośrednie oddziaływanie warunków atmosferycznych. Do nich także zaliczają się poduszki mocowania amortyzatorów.  Innymi słowy, nie są one odizolowane od czynników atmosferycznych. ;)

 

Producenci wyłączają elementy zawieszenia z korozyjnej odpowiedzialności gwarancyjnej. Zapewne i tak jest w Subaru, trzeba by zajrzeć do Książki Gwarancyjnej.    

Edytowane przez m_dz
  • Haha 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, m_dz napisał:

  Innymi słowy, nie są one odizolowane od czynników atmosferycznych. ;)

Jak widać na zdjęciu mocowanie amortyzatora posiada gumowy kapturek by zabezpieczyć nakrętkę, gwint na tłoczysku amortyzatora i wewnętrzną część poduszki przed czynnikami atmosferycznymi (jak widać nieskutecznie)

Nie sądzę by producent zastosował ten kapturek dla estetyki.

Paradoksalnie część nie osłonięta jest bez korozji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby nie chcieli naprawić zapytaj jak to się stało że przeoczyli to w trakcie przeglądu ....

A serio to naprawić się tego nie da tylko wymiana śruby zdjąć kolumnę mcparcsona  , czyszczenie blachy inhibitor i malowanie przecież ci nie będę przespawać kielicha 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zadaję zbyt trudne pytania , albo niewygodne :D

ale żeby nie było że tylko narzekam...

Sprawa korodujących poduszek amortyzatora jest w Subaru znana (nie twierdzę że w polskim)  , dotyczy modelu XV i Impreza 2017/2018.

Kumulacja rdzy spowodowana jest wadliwymi kapturkami ochronnymi, które przepuszczają wodę do wnętrza poduszki.

Dlatego stare kapturki o średnicy 64mm zostały zastąpione większymi o średnicy 94mm, które osłaniają całą metalową część poduszki.

Biuletyn serwisowy

298619272_xvtsb.thumb.jpg.4aa432700fcdc13d419bd4524186dc73.jpg

  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Państwo,

W pierwszej kolejności pragnę poinformować, że elementy zawieszenia mogą podlegać procesom korozji, stąd też ograniczenia odpowiedzialności producenta w tej materii.

W odniesieniu do plastikowych osłon poduszek amortyzatorów, producent dokonał ich modernizacji.

 

W dniu 21.11.2019 o 18:22, wojtek1 napisał:

Proszę o informacje czy jest przewidziana jakaś procedura naprawcza skorodowanych mocowań amortyzatora

Proszę o kontak z ASO Subaru, na Pana prośbę zostaną zamówione zmodernizowane osłony.

 

Pozdr

DT       

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz pisałem w wątku XV (o swojej imprezie MY18) rok 2017 40 000

 

nie miałem od nowości żadnego kapturka !!! i co na to @DZIAŁ TECHNICZNY ???

 

rozumiem ze jede do ASO i przywracaja stan jaki powinien być i zakładają kapturki 94 ?

 

bo dobrze to nie wyglada ... i wizerunkowo dla marki też

 

IMG_20191206_1111192.jpg

IMG_20191206_1111316.jpg

Edytowane przez orm
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2019 o 13:38, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:

Szanowni Państwo,

W pierwszej kolejności pragnę poinformować, że elementy zawieszenia mogą podlegać procesom korozji, stąd też ograniczenia odpowiedzialności producenta w tej materii.

W odniesieniu do plastikowych osłon poduszek amortyzatorów, producent dokonał ich modernizacji.

 

Proszę o kontak z ASO Subaru, na Pana prośbę zostaną zamówione zmodernizowane osłony.

 

Pozdr

DT       

 

@DZIAŁ TECHNICZNY

A ja od nowości nie miałem Impreza MY18 rok 2017 ... rozumem że w tym wypadku usuniecie rdzy i bezpłatne właściwe osłony ... zdjęcia już załączyłem wcześniej 

śruby niedługo nie dadzą się odkręć ;( 

DW @Dyrekcja

 

 

Edytowane przez orm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2019 o 14:19, orm napisał:

A ja od nowości nie miałem Impreza MY18 rok 2017 ... rozumem że w tym wypadku usuniecie rdzy i bezpłatne właściwe osłony ... zdjęcia już załączyłem wcześnie

Informacje, które Dział Techniczny zamieścił w powyższym poście: 

W dniu 2.12.2019 o 13:38, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:

elementy zawieszenia mogą podlegać procesom korozji, stąd też ograniczenia odpowiedzialności producenta w tej materii.

mówią, że korozja elementów zawieszenia nie podlega gwarancji.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie wiec po co są owe kapturki ;) ?

 

Widocznie są potrzebna jak wychodzi biuletyn o zmianie z 64 na 94 ... a co w przypadku ich braku od nowości ?

 

Rozumiem że ja już zapłaciłem za te kapturki wiec nie planuje płacić po raz drugi za coś czego nie było a ja jako kupujący nie miałem o tym wiedzy.

 

Zakładając, ze by był od nowości nie doprowadziło by to do takiego stanu jaki mam teraz co jest pochodną rozumiem ich braku (w końcu po coś są)

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2019 o 14:19, orm napisał:

A ja od nowości nie miałem Impreza MY18 rok 2017 ... rozumem że w tym wypadku usuniecie rdzy i bezpłatne właściwe osłony ... zdjęcia już załączyłem wcześniej 

4 godziny temu, orm napisał:

Pytanie wiec po co są owe kapturki ;) ?

Widocznie są potrzebna jak wychodzi biuletyn o zmianie z 64 na 94 ... a co w przypadku ich braku od nowości ?

Rozumiem że ja już zapłaciłem za te kapturki wiec nie planuje płacić po raz drugi za coś czego nie było a ja jako kupujący nie miałem o tym wiedzy.

Zakładając, ze by był od nowości nie doprowadziło by to do takiego stanu jaki mam teraz co jest pochodną rozumiem ich braku (w końcu po coś są)

To znaczy, że użytkownik auta przed face-liftingiem też może się domagać przerobienia swojego auta na wersję poliftową, bo kupując nie miał wiedzy, że zmienią na lepsze to, czy tamto ...zresztą przecież już raz zapłacił.

Zdaje się, że nie było w Polsce akcji przywoławczej na ...zakładanie kapturków. :)

Myślę, że w kontekście braku gwarancji na te elementy, więcej można osiągnąć redukując nieco pretensjonalność wypowiedzi, ale może ja jakiś nie dzisiejszy jestem... ;)

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to zabrzmiało pretensjonalnie to nie taki miało mieć wydźwięk :)

 

UPDATE

kapturki wpadly do komory silnika słabo się musialy trzymac wiec reasumujac były tylko pospadały 64 mm. 

 

subaru przepraszam !

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za to, że były, spadły ... jedna się znalazła pod maska miedzy kablami, a napisałem ze nie było bo nie pamiętałem bym je ściągał.

 

czekam na 94mm, w ASO się zdziwili ze taki efekt w tak młodym aucie, 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...