Jump to content

Legacy 2001 - ej201 - BP95 + LPG - dziwne zachowanie obrotów


Szymon Koronkiewicz
 Share

Recommended Posts

Hej ho :) TO ZNOWU JA! :P

Po regulacji zaworów samochód pracuje jak złoto, ale jedne objaw nie zniknął. Mniemam, że związany jest z czymś innym. Był przed regulacją, jest nadal.

 

Obroty nie zawsze prawidłowo schodzą w dół. Jak jestem na postoju jest cacy. Wciskam gaz, obroty wzrastają, puszczam gaz obroty maleją. Jednakże kiedy się jedzie podczas obciążenia, gdy zmieniam biegi w ygląda to tak. Jedziemy mamy 3 obroty prawie 3 tys, wciskamy sprzęgło jednocześnie puszczając gaz. Oborty zamiast maleć wzrastają. Zrozumiałbym, gdyby to było chwilowe. Wiadomo, że podczas obciążenia pęd powietrza itd. może powodować że silnik przez moment po otwarciu zaworów dostaje więcej niż powinien. Ale po tej maleńkiej chwili obroty wybitnie wolno opadają w dół. Co więcej często jest tak, że opadają do 1000 obrotów po czym odbijają się do 1200 - 1300 i to nie jest falowanie, po tym odbiciu dopiero opadają do biegu jałowego.

Czy to jest normalne? Tak się ten silnik po prostu ma zachowywać, czy mam się o co martwić?

 

Lewego powietrza na bank nie ma, przepustnica wyczyszczona, z nową uszczelką. Krokowiec sprawny wyczyszczony, filtr powietrza nowy.

Pierwsze co przyszło mi do głowy to instalacja LPG, która podaje za dużo gazu (lejący zawrów czy coś w ten deseń). Będę jechał na diagnostykę w tym tyg. Na benzynie jest to samo, ale jeśli zawór od gazu cały czas podaje gaz to jest to zrozumiałe.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Szymon Koronkiewicz napisał:

Hej ho :) TO ZNOWU JA! :P

Po regulacji zaworów samochód pracuje jak złoto, ale jedne objaw nie zniknął. Mniemam, że związany jest z czymś innym. Był przed regulacją, jest nadal.

 

Obroty nie zawsze prawidłowo schodzą w dół. Jak jestem na postoju jest cacy. Wciskam gaz, obroty wzrastają, puszczam gaz obroty maleją. Jednakże kiedy się jedzie podczas obciążenia, gdy zmieniam biegi w ygląda to tak. Jedziemy mamy 3 obroty prawie 3 tys, wciskamy sprzęgło jednocześnie puszczając gaz. Oborty zamiast maleć wzrastają. Zrozumiałbym, gdyby to było chwilowe. Wiadomo, że podczas obciążenia pęd powietrza itd. może powodować że silnik przez moment po otwarciu zaworów dostaje więcej niż powinien. Ale po tej maleńkiej chwili obroty wybitnie wolno opadają w dół. Co więcej często jest tak, że opadają do 1000 obrotów po czym odbijają się do 1200 - 1300 i to nie jest falowanie, po tym odbiciu dopiero opadają do biegu jałowego.

Czy to jest normalne? Tak się ten silnik po prostu ma zachowywać, czy mam się o co martwić?

 

Lewego powietrza na bank nie ma, przepustnica wyczyszczona, z nową uszczelką. Krokowiec sprawny wyczyszczony, filtr powietrza nowy.

Pierwsze co przyszło mi do głowy to instalacja LPG, która podaje za dużo gazu (lejący zawrów czy coś w ten deseń). Będę jechał na diagnostykę w tym tyg. Na benzynie jest to samo, ale jeśli zawór od gazu cały czas podaje gaz to jest to zrozumiałe.

Zresetuj ECU tutaj masz filmik jak to zrobić. 

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Szymon Koronkiewicz napisał:

Hej ho :) TO ZNOWU JA! :P

Po regulacji zaworów samochód pracuje jak złoto, ale jedne objaw nie zniknął. Mniemam, że związany jest z czymś innym. Był przed regulacją, jest nadal.

 

Obroty nie zawsze prawidłowo schodzą w dół. Jak jestem na postoju jest cacy. Wciskam gaz, obroty wzrastają, puszczam gaz obroty maleją. Jednakże kiedy się jedzie podczas obciążenia, gdy zmieniam biegi w ygląda to tak. Jedziemy mamy 3 obroty prawie 3 tys, wciskamy sprzęgło jednocześnie puszczając gaz. Oborty zamiast maleć wzrastają. Zrozumiałbym, gdyby to było chwilowe. Wiadomo, że podczas obciążenia pęd powietrza itd. może powodować że silnik przez moment po otwarciu zaworów dostaje więcej niż powinien. Ale po tej maleńkiej chwili obroty wybitnie wolno opadają w dół. Co więcej często jest tak, że opadają do 1000 obrotów po czym odbijają się do 1200 - 1300 i to nie jest falowanie, po tym odbiciu dopiero opadają do biegu jałowego.

Czy to jest normalne? Tak się ten silnik po prostu ma zachowywać, czy mam się o co martwić?

 

Lewego powietrza na bank nie ma, przepustnica wyczyszczona, z nową uszczelką. Krokowiec sprawny wyczyszczony, filtr powietrza nowy.

Pierwsze co przyszło mi do głowy to instalacja LPG, która podaje za dużo gazu (lejący zawrów czy coś w ten deseń). Będę jechał na diagnostykę w tym tyg. Na benzynie jest to samo, ale jeśli zawór od gazu cały czas podaje gaz to jest to zrozumiałe.

Zresetuj ECU tutaj masz filmik jak to zrobić. 

Mam takie same auto i u mnie pomagało

Link to comment
Share on other sites

Jako ciekawostkę powiem że trubodziad robi podobnie - przy zmianie biegów często trzyma obroty w okolicy 1,5-2k i dopiero po 2-3s odpuszcza. Czasem jest to upierdliwe jak się jedzie przy małej prędkości i trzeba czekać aż silnik zwolni aby wbić dwójkę. Zwykle jednak po nagrzaniu przestaje tak robić.

Regulując pozycję silnika krokowego można w moim silniku wpłynąć na to zachowanie - wpływa w małym stopniu na prędkość idle, a w dość mocnym na obroty przy zapaleniu auta i właśnie obroty na "międzybiegu".

Edited by Michał Guz
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Temat rozwiązany. Nieszczelności powodowały zaciąganie lewego powietrza. W ostatnim czasie się to pogłębiło do tego stopnia, że na biegu jałowym osiągał obroty na poziomi 1500-1600, a podczas zmiany biegów (kiedy załącza się ten mechanim podtrzymujący podwyższone obroty) obroty sięgały nawet ponad 2200.


Piszę, bo może się to komuś przyda przy diagnostyce.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...