Szymon Koronkiewicz Posted November 19, 2019 Share Posted November 19, 2019 Hej ho TO ZNOWU JA! Po regulacji zaworów samochód pracuje jak złoto, ale jedne objaw nie zniknął. Mniemam, że związany jest z czymś innym. Był przed regulacją, jest nadal. Obroty nie zawsze prawidłowo schodzą w dół. Jak jestem na postoju jest cacy. Wciskam gaz, obroty wzrastają, puszczam gaz obroty maleją. Jednakże kiedy się jedzie podczas obciążenia, gdy zmieniam biegi w ygląda to tak. Jedziemy mamy 3 obroty prawie 3 tys, wciskamy sprzęgło jednocześnie puszczając gaz. Oborty zamiast maleć wzrastają. Zrozumiałbym, gdyby to było chwilowe. Wiadomo, że podczas obciążenia pęd powietrza itd. może powodować że silnik przez moment po otwarciu zaworów dostaje więcej niż powinien. Ale po tej maleńkiej chwili obroty wybitnie wolno opadają w dół. Co więcej często jest tak, że opadają do 1000 obrotów po czym odbijają się do 1200 - 1300 i to nie jest falowanie, po tym odbiciu dopiero opadają do biegu jałowego. Czy to jest normalne? Tak się ten silnik po prostu ma zachowywać, czy mam się o co martwić? Lewego powietrza na bank nie ma, przepustnica wyczyszczona, z nową uszczelką. Krokowiec sprawny wyczyszczony, filtr powietrza nowy. Pierwsze co przyszło mi do głowy to instalacja LPG, która podaje za dużo gazu (lejący zawrów czy coś w ten deseń). Będę jechał na diagnostykę w tym tyg. Na benzynie jest to samo, ale jeśli zawór od gazu cały czas podaje gaz to jest to zrozumiałe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 19, 2019 Share Posted November 19, 2019 To zakreć butle z tyłu, wyjeździj LPG. I zobacz co się dzieje wtedy na PB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeQuiet Posted November 19, 2019 Share Posted November 19, 2019 2 godziny temu, Szymon Koronkiewicz napisał: Hej ho TO ZNOWU JA! Po regulacji zaworów samochód pracuje jak złoto, ale jedne objaw nie zniknął. Mniemam, że związany jest z czymś innym. Był przed regulacją, jest nadal. Obroty nie zawsze prawidłowo schodzą w dół. Jak jestem na postoju jest cacy. Wciskam gaz, obroty wzrastają, puszczam gaz obroty maleją. Jednakże kiedy się jedzie podczas obciążenia, gdy zmieniam biegi w ygląda to tak. Jedziemy mamy 3 obroty prawie 3 tys, wciskamy sprzęgło jednocześnie puszczając gaz. Oborty zamiast maleć wzrastają. Zrozumiałbym, gdyby to było chwilowe. Wiadomo, że podczas obciążenia pęd powietrza itd. może powodować że silnik przez moment po otwarciu zaworów dostaje więcej niż powinien. Ale po tej maleńkiej chwili obroty wybitnie wolno opadają w dół. Co więcej często jest tak, że opadają do 1000 obrotów po czym odbijają się do 1200 - 1300 i to nie jest falowanie, po tym odbiciu dopiero opadają do biegu jałowego. Czy to jest normalne? Tak się ten silnik po prostu ma zachowywać, czy mam się o co martwić? Lewego powietrza na bank nie ma, przepustnica wyczyszczona, z nową uszczelką. Krokowiec sprawny wyczyszczony, filtr powietrza nowy. Pierwsze co przyszło mi do głowy to instalacja LPG, która podaje za dużo gazu (lejący zawrów czy coś w ten deseń). Będę jechał na diagnostykę w tym tyg. Na benzynie jest to samo, ale jeśli zawór od gazu cały czas podaje gaz to jest to zrozumiałe. Zresetuj ECU tutaj masz filmik jak to zrobić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted November 19, 2019 Author Share Posted November 19, 2019 W starych modelach z 2001 też tak było trzeba? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeQuiet Posted November 19, 2019 Share Posted November 19, 2019 4 godziny temu, Szymon Koronkiewicz napisał: Hej ho TO ZNOWU JA! Po regulacji zaworów samochód pracuje jak złoto, ale jedne objaw nie zniknął. Mniemam, że związany jest z czymś innym. Był przed regulacją, jest nadal. Obroty nie zawsze prawidłowo schodzą w dół. Jak jestem na postoju jest cacy. Wciskam gaz, obroty wzrastają, puszczam gaz obroty maleją. Jednakże kiedy się jedzie podczas obciążenia, gdy zmieniam biegi w ygląda to tak. Jedziemy mamy 3 obroty prawie 3 tys, wciskamy sprzęgło jednocześnie puszczając gaz. Oborty zamiast maleć wzrastają. Zrozumiałbym, gdyby to było chwilowe. Wiadomo, że podczas obciążenia pęd powietrza itd. może powodować że silnik przez moment po otwarciu zaworów dostaje więcej niż powinien. Ale po tej maleńkiej chwili obroty wybitnie wolno opadają w dół. Co więcej często jest tak, że opadają do 1000 obrotów po czym odbijają się do 1200 - 1300 i to nie jest falowanie, po tym odbiciu dopiero opadają do biegu jałowego. Czy to jest normalne? Tak się ten silnik po prostu ma zachowywać, czy mam się o co martwić? Lewego powietrza na bank nie ma, przepustnica wyczyszczona, z nową uszczelką. Krokowiec sprawny wyczyszczony, filtr powietrza nowy. Pierwsze co przyszło mi do głowy to instalacja LPG, która podaje za dużo gazu (lejący zawrów czy coś w ten deseń). Będę jechał na diagnostykę w tym tyg. Na benzynie jest to samo, ale jeśli zawór od gazu cały czas podaje gaz to jest to zrozumiałe. Zresetuj ECU tutaj masz filmik jak to zrobić. Mam takie same auto i u mnie pomagało Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted November 19, 2019 Author Share Posted November 19, 2019 15 minut temu odpiąłem aku zobaczymy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted November 19, 2019 Author Share Posted November 19, 2019 (edited) Obroty mi ustabilizował na poziomie 1000. To dużo jak na rozgrzany silnik. Poza tym zapalił się check. Nie mam czasu dziś.jechac sprawdzić. Dam znać jutro Edited November 19, 2019 by Szymon Koronkiewicz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Guz Posted November 19, 2019 Share Posted November 19, 2019 (edited) Jako ciekawostkę powiem że trubodziad robi podobnie - przy zmianie biegów często trzyma obroty w okolicy 1,5-2k i dopiero po 2-3s odpuszcza. Czasem jest to upierdliwe jak się jedzie przy małej prędkości i trzeba czekać aż silnik zwolni aby wbić dwójkę. Zwykle jednak po nagrzaniu przestaje tak robić. Regulując pozycję silnika krokowego można w moim silniku wpłynąć na to zachowanie - wpływa w małym stopniu na prędkość idle, a w dość mocnym na obroty przy zapaleniu auta i właśnie obroty na "międzybiegu". Edited November 19, 2019 by Michał Guz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted January 13, 2020 Author Share Posted January 13, 2020 Temat rozwiązany. Nieszczelności powodowały zaciąganie lewego powietrza. W ostatnim czasie się to pogłębiło do tego stopnia, że na biegu jałowym osiągał obroty na poziomi 1500-1600, a podczas zmiany biegów (kiedy załącza się ten mechanim podtrzymujący podwyższone obroty) obroty sięgały nawet ponad 2200. Piszę, bo może się to komuś przyda przy diagnostyce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeQuiet Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 A konkretnie gdzie te nieszczelności miałeś ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted January 14, 2020 Author Share Posted January 14, 2020 @BeQuiet - któreś wężyki gumowe + wymiana obejm bo były za słabe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now