Skocz do zawartości

Legacy 2001 - ej201 - BP95 + LPG - dziwne zachowanie obrotów


Szymon Koronkiewicz

Rekomendowane odpowiedzi

Hej ho :) TO ZNOWU JA! :P

Po regulacji zaworów samochód pracuje jak złoto, ale jedne objaw nie zniknął. Mniemam, że związany jest z czymś innym. Był przed regulacją, jest nadal.

 

Obroty nie zawsze prawidłowo schodzą w dół. Jak jestem na postoju jest cacy. Wciskam gaz, obroty wzrastają, puszczam gaz obroty maleją. Jednakże kiedy się jedzie podczas obciążenia, gdy zmieniam biegi w ygląda to tak. Jedziemy mamy 3 obroty prawie 3 tys, wciskamy sprzęgło jednocześnie puszczając gaz. Oborty zamiast maleć wzrastają. Zrozumiałbym, gdyby to było chwilowe. Wiadomo, że podczas obciążenia pęd powietrza itd. może powodować że silnik przez moment po otwarciu zaworów dostaje więcej niż powinien. Ale po tej maleńkiej chwili obroty wybitnie wolno opadają w dół. Co więcej często jest tak, że opadają do 1000 obrotów po czym odbijają się do 1200 - 1300 i to nie jest falowanie, po tym odbiciu dopiero opadają do biegu jałowego.

Czy to jest normalne? Tak się ten silnik po prostu ma zachowywać, czy mam się o co martwić?

 

Lewego powietrza na bank nie ma, przepustnica wyczyszczona, z nową uszczelką. Krokowiec sprawny wyczyszczony, filtr powietrza nowy.

Pierwsze co przyszło mi do głowy to instalacja LPG, która podaje za dużo gazu (lejący zawrów czy coś w ten deseń). Będę jechał na diagnostykę w tym tyg. Na benzynie jest to samo, ale jeśli zawór od gazu cały czas podaje gaz to jest to zrozumiałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Szymon Koronkiewicz napisał:

Hej ho :) TO ZNOWU JA! :P

Po regulacji zaworów samochód pracuje jak złoto, ale jedne objaw nie zniknął. Mniemam, że związany jest z czymś innym. Był przed regulacją, jest nadal.

 

Obroty nie zawsze prawidłowo schodzą w dół. Jak jestem na postoju jest cacy. Wciskam gaz, obroty wzrastają, puszczam gaz obroty maleją. Jednakże kiedy się jedzie podczas obciążenia, gdy zmieniam biegi w ygląda to tak. Jedziemy mamy 3 obroty prawie 3 tys, wciskamy sprzęgło jednocześnie puszczając gaz. Oborty zamiast maleć wzrastają. Zrozumiałbym, gdyby to było chwilowe. Wiadomo, że podczas obciążenia pęd powietrza itd. może powodować że silnik przez moment po otwarciu zaworów dostaje więcej niż powinien. Ale po tej maleńkiej chwili obroty wybitnie wolno opadają w dół. Co więcej często jest tak, że opadają do 1000 obrotów po czym odbijają się do 1200 - 1300 i to nie jest falowanie, po tym odbiciu dopiero opadają do biegu jałowego.

Czy to jest normalne? Tak się ten silnik po prostu ma zachowywać, czy mam się o co martwić?

 

Lewego powietrza na bank nie ma, przepustnica wyczyszczona, z nową uszczelką. Krokowiec sprawny wyczyszczony, filtr powietrza nowy.

Pierwsze co przyszło mi do głowy to instalacja LPG, która podaje za dużo gazu (lejący zawrów czy coś w ten deseń). Będę jechał na diagnostykę w tym tyg. Na benzynie jest to samo, ale jeśli zawór od gazu cały czas podaje gaz to jest to zrozumiałe.

Zresetuj ECU tutaj masz filmik jak to zrobić. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Szymon Koronkiewicz napisał:

Hej ho :) TO ZNOWU JA! :P

Po regulacji zaworów samochód pracuje jak złoto, ale jedne objaw nie zniknął. Mniemam, że związany jest z czymś innym. Był przed regulacją, jest nadal.

 

Obroty nie zawsze prawidłowo schodzą w dół. Jak jestem na postoju jest cacy. Wciskam gaz, obroty wzrastają, puszczam gaz obroty maleją. Jednakże kiedy się jedzie podczas obciążenia, gdy zmieniam biegi w ygląda to tak. Jedziemy mamy 3 obroty prawie 3 tys, wciskamy sprzęgło jednocześnie puszczając gaz. Oborty zamiast maleć wzrastają. Zrozumiałbym, gdyby to było chwilowe. Wiadomo, że podczas obciążenia pęd powietrza itd. może powodować że silnik przez moment po otwarciu zaworów dostaje więcej niż powinien. Ale po tej maleńkiej chwili obroty wybitnie wolno opadają w dół. Co więcej często jest tak, że opadają do 1000 obrotów po czym odbijają się do 1200 - 1300 i to nie jest falowanie, po tym odbiciu dopiero opadają do biegu jałowego.

Czy to jest normalne? Tak się ten silnik po prostu ma zachowywać, czy mam się o co martwić?

 

Lewego powietrza na bank nie ma, przepustnica wyczyszczona, z nową uszczelką. Krokowiec sprawny wyczyszczony, filtr powietrza nowy.

Pierwsze co przyszło mi do głowy to instalacja LPG, która podaje za dużo gazu (lejący zawrów czy coś w ten deseń). Będę jechał na diagnostykę w tym tyg. Na benzynie jest to samo, ale jeśli zawór od gazu cały czas podaje gaz to jest to zrozumiałe.

Zresetuj ECU tutaj masz filmik jak to zrobić. 

Mam takie same auto i u mnie pomagało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę powiem że trubodziad robi podobnie - przy zmianie biegów często trzyma obroty w okolicy 1,5-2k i dopiero po 2-3s odpuszcza. Czasem jest to upierdliwe jak się jedzie przy małej prędkości i trzeba czekać aż silnik zwolni aby wbić dwójkę. Zwykle jednak po nagrzaniu przestaje tak robić.

Regulując pozycję silnika krokowego można w moim silniku wpłynąć na to zachowanie - wpływa w małym stopniu na prędkość idle, a w dość mocnym na obroty przy zapaleniu auta i właśnie obroty na "międzybiegu".

Edytowane przez Michał Guz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Temat rozwiązany. Nieszczelności powodowały zaciąganie lewego powietrza. W ostatnim czasie się to pogłębiło do tego stopnia, że na biegu jałowym osiągał obroty na poziomi 1500-1600, a podczas zmiany biegów (kiedy załącza się ten mechanim podtrzymujący podwyższone obroty) obroty sięgały nawet ponad 2200.


Piszę, bo może się to komuś przyda przy diagnostyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...