Jump to content

Falujące przyspieszenie na 5-tce Forester 2,5XT my06


rutra80
 Share

Recommended Posts

Przy jeździe autostradowej na V biegu oraz trochę na IV, gdzieś powyżej 3 tys. obr. wyraźnie czuć że przyspieszanie regularnie i płynnie faluje - sekundę przyspiesza mocniej, sekundę słabiej, sekundę mocniej, sekundę słabiej... Im mocniej cisnę tym bardziej jest to odczuwalne. Auto niedawno kupione i mam to od początku, auto niby seria. Rurki sterowania turbo wymienione, wyczyszczona przepustnica i przepływka. Z czego to może wynikać? Przeładowanie? Mapa chyba fabryczna. Od czego zacząć? Co logować?

Edited by rutra80
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, rutra80 napisał:

 Od czego zacząć? Co logować?

Ciśnienie doładowania przy jednostajnym przyspieszeniu, czy jego skoki nakładają się z falowaniem przyspieszenia auta (??)

Link to comment
Share on other sites

Załączam fragment logu ecuExplorera - w wierszach od 1906 do 1917, to jest jakieś 7 sekund, gaz jest w podłodze. Parametr "V delta" sam dorobiłem i jest to różnica prędkości wzgl. poprzedniego pomiaru - widać że w tym czasie raz przyspiesza o 3km/h, raz o 7km/h. W pewnym stopniu pokrywa się to z osiągnięciem 12 psi doładowania, ale zrzuca tylko do 11 psi... Największe doładowanie jakie zanotowałem to 13,5 psi.

Zostawiłem jeszcze inne parametry które wydają się falować. Widać to szczególnie na drugim zrzucie gdzie kolory formatowania warunkowego obejmują tylko te 7 sekund. Szczególnie podejrzanie wygląda mi Throttle Motor Duty...

 

Tak się jeszcze zastanawiam, możliwe żeby sprzęgło się tak ślizgało? Łożysko docisku czasem hałasuje ale przyzwyczajony jestem raczej że ślizgające się sprzęgło nie faluje, tylko jak już puści to nie złapie póki nie upuści się gazu...

absolute.png

relative.png

Edited by rutra80
Link to comment
Share on other sites

Hmm dziś na autostradzie równiutko... Jedyne co się zmieniło to spadek temp. zewn. do 2C i zamiana kół na zimowe. W letnich musiałem co parę tyg. jedno dopompowywać, teraz się zastanawiam czy np. nie działo się to gdy brakowało w nim powietrza - może wiskozy spinały pozostałe do tego z utrudnionym toczeniem??

Link to comment
Share on other sites

Logujesz niepotrzebne rzeczy a najbardziej potrzebnych brak, jak chcesz sprawdzić czy wszystko jest ok zacznij od tego zestawu:

A/F Learning #1

A/F Correction #1

AFR

Engine Load (2-byte)
Engine Speed 

Ignition Total Timing
IAM
Fine Learning Knock Correction
Feedback Knock Correction
Ignition Advance Multiplier
Manifold Relative Sea Level Pressure (2-byte)
Mass Air Flow
Throttle Opening Angle
 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Cóż jakiś czas było lepiej, ale wczoraj znów falował, po czym w pewnym momencie jak mocniej odjąłem gaz w czasie mocnego ładowania, w ogóle przestał ładować na IV i V. Podpiąłem komórkę z BtSsm, zresetowałem ECU, no i widzę że przeładowuje - pierwsze dociśnięcie na II pokazało na ułamek sekundy ponad 20 psi, po czym zrzut ciśnienia i niechętnie wychodzi ponad kilka psi. Na III, IV, i V w ogóle niechętnie ładuje. Przed resetem IAM i korekty były dalekie od ideału. Spróbuję na dniach wszystko pologować, ale w tym okresie ciężko o termin u ogarniętych mechaników, a niechciałbym się rozstawać z autem dłużej niż na dzień...

Edited by rutra80
Link to comment
Share on other sites

Ok święta to udało mi się wszystko pozbierać do kupy:

  • Log z EcuExplorera jest z czasu kiedy wszystko się z grubsza ustabilizowało - jedynym odczuwalnym problemem było falowanie przy jeździe autostradowej na V i trochę na IV biegu.

Potem 17 grudnia jak jechałem autostradą wszystko się wysrało - w pewnym momencie mocno ładowałem i musiałem gwałtownie odpuścić gaz - poczułem lekkie szarpnięcie i od tej pory przy dociśnięciu turbo tak mocno przeładowuje (raz widziałem przez ułamek sekundy ponad 20 psi a auto jest seryjne) że następuje mocny zrzut ciśnienia które potem buduje się bardzo wolno, czasem wcale. Pokazują to logi i zrzuty z BtSSM:

  • Jak widać IAM 0,438:(
  • 17 grudnia o 21:06 zresetowałem ECU, wlałem STP i Shell VPowerRacing100 - od tej pory IAM ładny, ale turbo dalej ma problemy.

BtSsm_LV_20191217_2046.png

BtSsm_LV_20191217_2104.png

BtSsm_LV_20191217_2106.png

BtSsm_LV_20191217_2131.png

BtSsm_LV_20191217_2144.png

BtSsm_LV_20191218_1844.png

BtSsm_LV_20191219_1826.png

ecuExplorer 07-10-2019 18h38m31s.csv BtSsm_20191218_181604_knock.csv BtSsm_20191218_184418_knock.csv BtSsm_20191218_185949_knock.csv BtSsm_20191218_190637_knock.csv BtSsm_20191219_171651_knock.csv

Edited by rutra80
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ku potomności: winna okazała się przepływka. Kupiłem na Allegro używaną za 20zł wymieniłem w 50 sekund i wszystkie problemy jak ręką odjął. Dobrze że nie posłuchałem szacownych warsztatów i nie zostawiłem samochodu na dogłębne analizy z autem zastępczym i szacowanymi czterocyfrowymi kosztami :facepalm:

Edited by rutra80
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, rutra80 napisał:

Ku potomności: winna okazała się przepływka. Kupiłem na Allegro używaną za 20zł wymieniłem w 50 sekund i wszystkie problemy jak ręką odjął. Dobrze że nie posłuchałem szacownych warsztatów i nie zostawiłem samochodu na dogłębne analizy z autem zastępczym i szacowanymi czterocyfrowymi kosztami :facepalm:

Mówiąc szczerze ...... gratulujemy, i nie zapraszamy, mamy również nadzieję że to koniec Pana problemów i zawracania nam dupy ..... 

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, rutra80 napisał:

:biglol:

też się bardzo cieszymy :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Teraz, rutra80 napisał:

Spokojnie już na jednym stałym kliencie świat się nie kończy :clinking-glasses:

dokładnie ! przez 20 lat w branży potrafię rozpoznać troli  od klientów 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, rutra80 napisał:

Trzeba mi to było wprost powiedzieć kilkanaście wizyt / 10 lat temu to bym nie "zawracał dupy" :bowdown:

Rutra80 , sorry, umawiałeś się na co innego, a potem robiłeś swoją listę, aby to zrobić w jednym dniu, potem jak Ci proponowałem auto zastępczę  ( mam mail w kopi ) .zrezygnowałeś .... .Weź sie chłopie zastanów , ja Ciebe już zwyczajnie olewam , i bardzo proszę olej naszą firmę . 

Dobranoc :) 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, rutra80 napisał:

Sprawa wygląda inaczej, ale cóż zdarza się najlepszym. Oleję. Dobranoc.

Owszem , ale analizując logi , będzie szybkie kabum , dobranoc , i proszę tego złoma do mnie nie przywozić 

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, rutra80 napisał:

Nie no jakie dobranoc po takiej rychło-w-czas analizie będę miał koszmary!

Nie wnikam w Wasze animozje ale ostatni log na VPR100 pokazuje że stuka mimo że od 3500RPM jest mocno przelany. Przy zejściu z obrotów też stuka, z ilością paliwa też są problemy. Prosta droga do poważnych kłopotów...

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak było. Jak miało nie być problemów z ilością paliwa i knocków jak przez walniętą przepływkę były korekty na paliwie od -13% do +15% czyli jechał albo mega ubogo albo zalany? Po wymianie przepływki korekty prawie 0, prawie nie ma knocków.

Edited by rutra80
Link to comment
Share on other sites

Musiałbym zobaczyć logi po, tylko zrobione porządnie. Jakbyś posłuchał i dał parametry o których pisałem to od razu byłoby widać czy to przepływka...

Link to comment
Share on other sites

Cóż, parę warsztatów go logowało profi sprzętem i nie zauważyli. Mi zajęło ponad pół roku zanim się wgryzłem na tyle żeby zatrybić że jak są korekty na jałowym -13% a podczas ostrzejszej jazdy +15% to może warto byłoby odkręcić te 2 śrubki na wierzchu i spróbować pożyczonej przepływki...

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.05.2020 o 23:18, rutra80 napisał:

Cóż, parę warsztatów go logowało profi sprzętem i nie zauważyli. Mi zajęło ponad pół roku zanim się wgryzłem na tyle żeby zatrybić że jak są korekty na jałowym -13% a podczas ostrzejszej jazdy +15% to może warto byłoby odkręcić te 2 śrubki na wierzchu i spróbować pożyczonej przepływki...

No właśnie, jest takie przysłowie, gadała dupa z Panem, na wieki wieku amen. Gdzie jest parametr AFR w obr. , gdzie jest engine load, gdzie jest % VVTI ,gdzie jest zapłon ,gdzie jest wastgate . śmiech na sali, może robią wrażenie na innych, ale nie na mnie.  Do diagnostyki prawidłowej to jeszcze długa droga. Na szczęście już nie moja :) Ale jak znam życie, to reset ECU, zrobił więcej niż Ci sie wydaje , problem powróci, tylko do nas już nie przyjeżdzaj ! 

Edited by carfit
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, rutra80 napisał:

Carfit przecież auto 2 razy było u Ciebie i je logowaliście to co to za pytania retoryczne zadajesz?

I co z tego , przecież pisałem , zostawić auto na dłużej, auto zastępcze za free, jednak książe od kawy ( tak nazwali Pana moi pracownicy :biglol:) chce wszystko w jeden dzień ....... w jeden dzień to sobie można pozwiedzać muzeum...... 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...