Skocz do zawartości

Żarówki h7 osram blue vision


Kuba_Don

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wymieniłem zwykle h7 na osram blue vision. Oświetlenie świateł mijania. Efekt super, lepsza widoczność ale... . Zauważyłem, że żarówka od strony kierowcy nie zawsze włączała się, nie wiem dlaczego? Dzisiaj postanowiłem sprawdzić czy przypadkiem nie jest „źle” podłączona czy coś. Odkręciłem dekielek, zajrzałem, a tam gniazdo w które wspinamy żarówkę częściowo jest nadtopione( plastyk stopiony częściowo). Czy to wina jakiegoś zwarcia? Nie chce mieć pożaru podczas jazdy:/ Auto to OBK III gen 3.0 h6 kombi. Poniżej dołączam foto. Po powiększeniu lepiej będzie widać. Plz help :)

DBE1306A-ED2C-438C-9124-CF3DC643931F.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to problem słabego styku. Wysoka temperatura żarówki sprawia, że ta temperatura jest na jej stykach a to sprawia, że jest przyspieszone zjawisko utleniania, gdy się bardziej utlenia, tym rezystancja przejścia (gniazdo-żarówka) wzrasta a jak rezystancja wzrasta to zaczyna się bardziej grzać. Gdy się mocniej grzeje, tym szybciej się utlenia, wzrost temperatury sprawia że siła sprężysta zacisku  wtyczki spada, co przyspiesza dalszą degradację, czyli wzrost temperatury. Gdy obudowa wtyczki się przetopiła, to styki to złom, praktycznie bez szans na regenerację. Tak to jest z żarówkami po kilku/kilkunastach latach użytkowania - tylko wymienić wtyczkę lub wymienić zacisk sprężysty na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak założyłeś żarówki 80W do kostek zaprojektowanych pod 55W to nie dziw się, że się stopiły.

 

Wersja Off-road jest do jazdy poza drogami publicznymi.

https://www.osram.pl/ecat/COOL BLUE BOOST - OFF-ROAD-Żarówki halogenowe do reflektorów samochodowych-Samochody-Automotive Lighting/pl/pl/GPS01_2979994/PP_EUROPE_PL_eCat/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naście lat temu były dostępne żarówki 100W i takie wstawiłem do Forda Sierra, ale spadki napięć na przewodzie były tak duże, że od przekaźnika do każdego reflektora dołożyłem równolegle 1,5mm2 miedzi. Kilka lat to jeździło i problemów nie było. Kuba_Don a jakie masz napięcie na żarówce 80W przy standardowej instalacji elektrycznej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licho kompletnie nie znam się na elektryce i sprawach z tym związanych. Nie moja bajka więc nie odpowiem mimo szczerych chęci:) Nie mam żadnych mierników, ba nawet nie wiem jak to zmierzyć. Żadne schematy ani język używany przez elektryków nie jest dla mnie zrozumiałe. Póki co mam dwa pomysły. Pierwszy to zmienić gniazda żarówek z fabrycznych na ceramiczne i zostać przy h7 tych 80W. A drugi zmienić gniazda na ceramiczne i zmienić żarówki na 55W. Człowiek uczy się na błędach i musi za to płacić(dosłownie) :/ . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zagrożenie takie, że przy żarówkach 80W możesz nie zauważyć by świeciły zauważalnie lepiej niż 55W. Przyczyną mogą być większe spadki napięć na przewodach spowodowane większym obciążeniem. Czyli na żarówce 80W będzie niższe napięcie niż na żarówce 55W. Za to żywotność 80W będzie dłuższa, bo będą pracowały przy niższym napięciu niż te 55W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Licho napisał:

Jest zagrożenie takie, że przy żarówkach 80W możesz nie zauważyć by świeciły zauważalnie lepiej niż 55W.

Pomijając, że możesz oślepiać innych, a do jakości oświetlenia drogi xenonem lub ledami (takimi zaprojektowanymi w fabryce, a nie retrofit lub ChRL) nawet się nie zbliżysz. Jedyne w miarę legalne rozwiązanie to dodatkowe dalekosiężne np. sprzężone z "długimi" lub dostosowanie prędkości do tego co widać przed maską).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę tylko i wyłącznie o rzeczowe i merytoryczne rady jak poradzić sobie z problemem. Nie po to zadaje pytanie na forum, żeby czytać rady „specjalistów”, którym wydaje się, że każdy jest elektrykiem i mechanikiem z zawodu :) Nie chcesz pomóc dobrą radą to milcz:czerwona::thx:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadtopienie oprawki nie zabrało się z zwarcia/przebicia i innych dziwnych zdarzeń a słabego kontaktu oraz tego że wsadzone były 80wat żarówki.

 

Jeśli wsadzisz nowe oprawki problem powinien ustąpić, koniecznie należy skrócić część okopconą kabla oraz ocenić stan izolacji i przewodnika.

to że czasem żarówka gaśnie nie zapala się jest spowodowane raczej kiepskim kontaktem jeśli żarówka nie świeci to porusz oprawką jeśli zaskoczy to wiadomo co jest.

Niewielka jest szansa że masz inny defekt.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno, dawno temu, styki w przyzwoitych urządzeniach robiło się z tzw. fosforobrązu. Przewodność trochę gorsza niż miedzi, ale sprężystość genialna. Chodzi mi oczywiście o tego typu połączenia, a nie o materiały np. na styki przekaźników. Przy powierzchniach styku i długości połączenia nie miało to żadnego znaczenia. Teraz, w ramach oszczędności, byle co o plastyczności cyny. Praktycznie, przy każdej wymianie żarówki należy zgnieść styki w kostce, popsikać czymś co myje styki (na pewno nie WD40) i wsunąć idealnie "równolegle" na styki żarówki. Inaczej, zły, wysokooporowy kontakt, jest w stanie spalić wszystko w okolicy. Pamiętajmy, że są to prądy rzędu 4 - 5 A, a nie 0,05 A.

Edytowane przez mz56
Uzupełnienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dla zobrazowania problemu. 5 A prądu i 0,1 oma na styku to I^2*R a więc 5*5*0,1=2,5 W. Zgrabna lutownica z długim miedzianym korpusem, lutująca w temperaturach rzędu 300 stopni ma ok. 12 - 14 W. Gdzie 2,5 W ma się podziać, dodatkowo podgrzewane przez żarówkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat zamknięty:) Wymieniłem żarówki na dedykowane 55 W. Zleciłem wymianę gniazd h7 na porcelanowe. Dodatkowo zamontowałem moduł redukujący moc świateł do 30%. Dzięki temu mam światła do jazdy dziennej:) Wszystko działa pozdro:D:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat zamknięty:) Wymieniłem żarówki na dedykowane 55 W. Zleciłem wymianę gniazd h7 na porcelanowe. Dodatkowo zamontowałem moduł redukujący moc świateł do 30%. Dzięki temu mam światła do jazdy dziennej:) Wszystko działa pozdro
Z tym redukowaniem się bym nie cieszył. Ponoć nie jest to dobre dla żarówek halogenowych. Nie zachodzi tam jakieś zjawisko. Kiedyś trafiłem na wyjaśnienie w sieci. Ale lepszym rozwiązaniem jest sody start żarówek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...