Skocz do zawartości

Forester SJ - wyłączenie systemu stabilizacji toru jazdy


MartyMcFly

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, MartyMcFly napisał:

Genialne w swojej prostocie. Czyli jedyne w co ingerujesz, to czujnik położenia kierownicy, dobrze zrozumiałem? 

 

Pozdro, zajebista robota!

Nie jest to mój pomysł, ale dzięki. Przypadek chciał, że zobaczyłem odpowiedni klip i zadałem odpowiednie pytanie, a autor szybko się odezwał.

Co do zasady... tak, dobrze rozumiesz. Subaru myśli, że kierownica jest cały czas prosto. Super to działa do zarzucania tyłem, bo więcej momentu mamy na tylnej osi kiedy skręcamy, ale na twardym może przez to dojść do niepotrzebnych naprężeń w układzie, dlatego trzeba używać z głową.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Kmltyr88
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Kmltyr88 napisał:

trzeba używać z głową.

 

Jasna sprawa. Ja tylko przypominam sobie jak pierwszą zimę Imprezą z automatem przepałowałem podcinając śmiało samochód na ręcznym podczas zabaw na parkingu. Na śniegu było wszystko ok, ale jak trafiłem na suchą plamę na zaciągniętym ręcznym, zablokowałem skrzynię. Na szczęście sama się odblokowała potem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobrze że jest forum.

Pozwólcie że się dołączę do dyskusji.

Po rozwarciu obwodu tego czujnika muszą się pojawić błędy w ECU.

Jakie mają one reperkusje? Próbowaliście to rozwiązanie wszyscy z Was?

Nie trzeba już wyciągać bezpiecznika Nr 8?

Jaka jest różnica jeśli jednocześnie z tym modem wyłączycie oryginalny "wyłącznik" ASR/ESP? Czy auto jest do opanowania przy wejściu driftem w zakręt na śniegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.12.2021 o 06:13, Miałki napisał:

Dobrze że jest forum.

Pozwólcie że się dołączę do dyskusji.

Po rozwarciu obwodu tego czujnika muszą się pojawić błędy w ECU.

Jakie mają one reperkusje? Próbowaliście to rozwiązanie wszyscy z Was?

Nie trzeba już wyciągać bezpiecznika Nr 8?

Jaka jest różnica jeśli jednocześnie z tym modem wyłączycie oryginalny "wyłącznik" ASR/ESP? Czy auto jest do opanowania przy wejściu driftem w zakręt na śniegu?

1. Nie wykluczone, że gdyby zbadać historię ECU, to coś by tam znalazł... Nie wnikałem, bo po ponownym zamknięciu obwodu i uruchomieniu zapłonu wszystko wraca do normy i nie ma skutków ubocznych, a moje auto już po gwarancji. Kiedyś z ciekawości zrobię odczyt obd. Samo rozłączenie obwodu nie powoduje Check Engine.

2. Wyciąganie bezpiecznika nie ma już sensu, bo dużo z tym zachodu i światła stopu nie działają. Łatwo też przez pomyłkę zablokować skrzynię.

3. Nie ma różnicy, bo wszystko jest już odłączone i nieaktywne, łącznie z ABS, więc oryginalny przycisk nic nie wnosi.

4. Auto jest w 100% do opanowania, co widać na filmie z Rosji, jak gościu przeleciał tak całe rondo. Trzeba natomiast pamiętać, że będzie nieco bardziej nadsterownie przy dodawaniu gazu, niż normalnie, bo sprzęgło mocniej spina(w moim odczuciu zmiana zdecydowanie na plus). Naukę warto zacząć w bezpiecznym miejscu, żeby dobrze poznać auto, bo nijak ma się to do wyłączenia ESP oryginalnym przyciskiem. Warto też zablokować skrzynię na manualną zmianę na S#. W większości przyda się "1 bieg". Wtedy mamy najlepsza kontrolę. W ostrych łukach, na nawrotach należy podziękować konstruktorom za manualny ręczny.

Na koniec dodam, że największe zdziwienie było, kiedy okazało się że auto włącza awaryjne podczas poślizgu, tak jak ma to miejsce bez modyfikacji.

Pozdrawiam. 

Edit: sprawdzałem odczyt błędów... Aktualnych zdarzeń brak (jest czysto), w historii natomiast jak najbardziej ślad zostaje. Zresztą nie tylko ten, bo każde wyjęcie bezpiecznika, czy nawet zbyt niskie ciśnienie w kole jest rejestrowane.

 

 

 

Screenshot_20211229-081222.jpg

Screenshot_20211229-081230.jpg

Screenshot_20211229-082736.jpg

Edytowane przez Kmltyr88
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 11 miesięcy temu...
W dniu 13.12.2022 o 18:39, wojtisek1 napisał(a):

Takie szybkie pytanie , czy wszystkie powyższe rozważania wyłączenia ESP  , maja sie jakoś do Forka SJ z manualem ?? Mam azamiar zmienić właśnie SG na SJ, ale radość z zimowego latania bokami musi zostać ?? 

DSC02459.JPG

Dobre pytanie... zakładam, że podobnie jak w poprzednich modelach z manualem,  taki Forester posiada centralny dyfer. Wówczas powinien się sprawdzić sposób z odłączeniem tylnego czujnika ABS (pod tylna kanapą). Pewnie też można dorobić na przełącznik i nie odłączy to napędu awd, tak jak w modelach z cvt. Na forum USA jest też info o odłączeniu (też pod przelacznik) sensora yaw (pod konsolą środkową)- wtedy podobno pozostaje sam ABS. Natomiast, czy sposób z czujnikiem położenia kierownicy sprawdzi się w tym przypadku, tego nie wiem. Tak, czy inaczej podejrzewam, że całkowite odłączenie VSC z manualem jest rownież możliwe.

Edytowane przez Kmltyr88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
W dniu 29.10.2021 o 09:14, Kmltyr88 napisał(a):

https://www.drive2.ru/l/469104712919024310/

Po Rosyjsku, ale w punkt...

Kolega napisał tylko, że po ponownym włączeniu VSC tym przyciskiem, trzeba uruchomić ponownie zapłon, żeby przywrócić poprzedni stan.

Ja dodam od siebie, że jeśli jest to odłączenie "steering wheel angle sensor", to należy pamiętać, że mogą z niego korzystać inne systemy auta, np AWD. Jak sam sprawdzałem, stopień blokady sprzęgła zależy od wielu czynników, mi od skrętu kół (przy maksymalnie skręconych przednich, na rolkach, bez dodania gazu mamy fwd). Na śniegu nie powinno mieć to znaczenia, ale na suchym raczej bym nie używał...

Ps. Na zdjęciach jest przedlift, ale kolega z którym pisałem ma polifta i też wszystko działa.

 Zbliża się zima i chciałbym powrócić do tematu wyłącznika stabilizacji toru jazdy. Nie potrzebuję tego do upalania pod biedronką, ale do zimowego podjazdu pod stromą górkę na której nie może mnie zaskoczyć brak mocy ( nie zawsze chce się łańcuchy zakładać)

Jest to moja pierwsza zima z SJ a mam złe doświadczenia z odcięciem mocy przez systemy. Forek SG manual dawał radę super a do tego systemu mam obawy. Dajcie znać czy moje obawy są słuszne czy odpuścić temat i jeździć bez przeróbek.

A tak z ciekawości jak wasze SJ z założonymi wyłącznikami?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2023 o 22:33, kravson napisał(a):

 Zbliża się zima i chciałbym powrócić do tematu wyłącznika stabilizacji toru jazdy. Nie potrzebuję tego do upalania pod biedronką, ale do zimowego podjazdu pod stromą górkę na której nie może mnie zaskoczyć brak mocy ( nie zawsze chce się łańcuchy zakładać)

Jest to moja pierwsza zima z SJ a mam złe doświadczenia z odcięciem mocy przez systemy. Forek SG manual dawał radę super a do tego systemu mam obawy. Dajcie znać czy moje obawy są słuszne czy odpuścić temat i jeździć bez przeróbek.

A tak z ciekawości jak wasze SJ z założonymi wyłącznikami?

 

Masz X-Mode? jak tak to próbuj z włączonym X-mode , możesz też wyłączyć dodatkowo w trybie X-Mode standardowym przyciskiem  ESP w głębokim śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj forek przetestowany  w zimowych warunkach. Nowe COOPERY WSC i wyłączony ESP dał rady elegancko ( w zapasie jeszcze X-MODE) Coraz bardziej zastanawiam się czy ten magiczny przycisk jest potrzebny dla kogoś kto " NIE LATA POD BIEDRĄ" 

 

Przy jakiej prędkości system ESP załącza się automatycznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuję się ktoś czy ten mod sprawdzi się w xv 2015? 

Jak dobrze rozumiem po rozwarciu obwodu esp nie koryguje już toru jazdy poprzez abs ale też nie mamy absu przy normalnym hamowaniu na śliskim? 

Dopiero po zwarciu obwodu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2023 o 21:57, kravson napisał(a):

Dzisiaj forek przetestowany  w zimowych warunkach. Nowe COOPERY WSC i wyłączony ESP dał rady elegancko ( w zapasie jeszcze X-MODE) Coraz bardziej zastanawiam się czy ten magiczny przycisk jest potrzebny dla kogoś kto " NIE LATA POD BIEDRĄ" 

 

Przy jakiej prędkości system ESP załącza się automatycznie ?

Myślę, że tylko po to. Do off-road była by lepsza wydajniejsza chłodnica skrzyni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie odpowiedzieć zbiorowo na Wasze pytania, chociaż nie mam już Forestera...

1. Moim zdaniem ten przełącznik nie przyda się do jakiejkolwiek jazdy offroad, gdyż wyłączając trakcję tracimy również system dochamowujacy koła i x-mode nie da się aktywować. W autach typu forester bardzo łatwo wyczerpać wykrzyz i prędzej to nas zatrzyma pod górę, niż brak mocy. W trybie x-mode wyłączamy kontrolę trakcji fabrycznym przyciskiem i taka konfiguracja świetnie się sprawdza( silnik nie jest dławiony) . Ewentualnie można skrzynie dać w manual i na odpowiednim biegu wbijać na s# też z wyłączonym fabrycznym vsc. VSC nie załącza się samo, niezależnie od predkosci, natomiast x-mode szybko się rozłączy. 

2. Jeśli w XV jest taka sama kostka, to też powinno bez problemu działać i tak... tracimy kompletnie ABS do ponownego uruchomienia auta.

Ogólnie, jeśli ktoś nie lubi latać bokiem, to szkoda czasu na modyfilację. Pamiętajcie też, że wyłącznika używamy wyłącznie na śliskim, lub luźnej nawierzchni.

Edytowane przez Kmltyr88
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...