Skocz do zawartości

Forester SJ - wyłączenie systemu stabilizacji toru jazdy


MartyMcFly

Rekomendowane odpowiedzi

Body integrated unit to jest ogólnie dodatkowy komputer który steruje innymi funkcjami elektrycznymi samochodu nie związanymi z pracą silnika. On tylko dostaje sygnał ze stopu. Hill Holder jest chyba "wewnątrz" modułu VDCs. W manualu jest dużo różnych informacji. Tylko dużo tego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem bezpiecznik 8 w Foresterze XT my 17.

1. Trzeba najpierw odpalić i wybrać neutral, bo moduł stop potrzebny jest do odblokowania pozycji P, a przede wszystkim do odpalenia Forka (to tak jakbyśmy nie trzymali nogi na hamulcu).

2. Check engine nie pali się.

3. Hill holder, vsc i ABS nie działa oraz nie ma świateł stop.

4. AWD działa.

5. Zmiana trybów si-mode działa.

6. I najważniejsze, to naprawdę robi robotę, awaryjnie na pustym polu, czy parkingu można już kontrować do woli.

 

Edytowane przez Kmltyr88
  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Kmltyr88 napisał:

Właśnie sprawdziłem bezpiecznik 8 w Foresterze XT my 17.

...

3. Hill holder, vsc i ABS nie działa oraz nie ma świateł stop.

...

6. I najważniejsze, to naprawdę robi robotę, awaryjnie na pustym polu, czy parkingu można już kontrować do woli.

 

jak nie działają stopy to nawet lepiej. w komentarzach do filmików będzie 'patrz jaki kozak, nie hamuje przed zakrętem' ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2021 o 08:37, Kmltyr88 napisał:

6. I najważniejsze, to naprawdę robi robotę, awaryjnie na pustym polu, czy parkingu można już kontrować do woli.

 

Pięknie!! Brawo! Kurczę przydało by się jeszcze jakoś na hamownię podjechać i zobaczyć jaki jest podział momentu między osiami. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MartyMcFly napisał:

 

Pięknie!! Brawo! Kurczę przydało by się jeszcze jakoś na hamownię podjechać i zobaczyć jaki jest podział momentu między osiami. 

 

 

Można spróbować odczytać Active OBD 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.03.2021 o 18:18, Jakim71 napisał:

Można spróbować odczytać Active OBD 

Robiłem odczyty już w różnych scenariuszach, tyle że to, co komputer pokazuje, to stopień zablokowania sprzęgła i nie wiadomo jak to się przekłada na podział momentu między osie jako taki... Wiadomo natomiast, że nigdy nie będzie więcej niż 50% na tył i to też tylko okazjonalnie. Wiadomo też że, przynajmniej wg moich pomiarów, Forester nigdy nie odcina napędu tylnej osi do końca, tak jak powszechnie robi to konkurencja. Ten fakt właśnie, pozwala marketingowcom mówić w Subaru o stałym napędzie. 

Edytowane przez Kmltyr88
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marketing marketingiem, ale stały napęd do sama prawda :)

W ogóle to chyba nie da się przekazać więcej niż 50 proc. Mocy za pomocą sprzęgła hydrokinetycznego. Dobrze mowie?

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
W dniu 23.02.2021 o 08:37, Kmltyr88 napisał:

Właśnie sprawdziłem bezpiecznik 8 w Foresterze XT my 17.

1. Trzeba najpierw odpalić i wybrać neutral, bo moduł stop potrzebny jest do odblokowania pozycji P, a przede wszystkim do odpalenia Forka (to tak jakbyśmy nie trzymali nogi na hamulcu).

2. Check engine nie pali się.

3. Hill holder, vsc i ABS nie działa oraz nie ma świateł stop.

4. AWD działa.

5. Zmiana trybów si-mode działa.

6. I najważniejsze, to naprawdę robi robotę, awaryjnie na pustym polu, czy parkingu można już kontrować do woli.

 

Mam nowe wieści w temacie... Napisałem o tym sposobie w komentarzu do klipu na Youtube, w którym autor driftował SJ XT, że może skorzysta z porady... Okazało się, że jest od nas o krok dalej, bo ma zrobiony przełącznik, którego zadaniem jest odcinanie sygnału od kierownicy do ECU. Skutkuje to odczytem ECU, jakoby kierownica była cały czas na wprost, co nie powoduje ingerencji VSC. Zapytałem oczywiście o szczegóły tego rozwiązania, ale nie wiem czy się odezwie... Jest to jednak spora wskazówka, jaka drogą należy podążać.

 

Edytowane przez Kmltyr88
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.drive2.ru/l/469104712919024310/

Po Rosyjsku, ale w punkt...

Kolega napisał tylko, że po ponownym włączeniu VSC tym przyciskiem, trzeba uruchomić ponownie zapłon, żeby przywrócić poprzedni stan.

Ja dodam od siebie, że jeśli jest to odłączenie "steering wheel angle sensor", to należy pamiętać, że mogą z niego korzystać inne systemy auta, np AWD. Jak sam sprawdzałem, stopień blokady sprzęgła zależy od wielu czynników, mi od skrętu kół (przy maksymalnie skręconych przednich, na rolkach, bez dodania gazu mamy fwd). Na śniegu nie powinno mieć to znaczenia, ale na suchym raczej bym nie używał...

Ps. Na zdjęciach jest przedlift, ale kolega z którym pisałem ma polifta i też wszystko działa.

Edytowane przez Kmltyr88
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za chore czasy żeby jakieś obejścia robić aby Subaru mogło bąka zakręcić choć trzymam kciuki aby udało się to ogarnąć. Nie wiem czemu Plejady wywaliły opcje wyłączenia całkowitego, a w innych markach można i kręcisz się aż porzygasz :D 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Kukson napisał:

Co za chore czasy żeby jakieś obejścia robić aby Subaru mogło bąka zakręcić choć trzymam kciuki aby udało się to ogarnąć. Nie wiem czemu Plejady wywaliły opcje wyłączenia całkowitego, a w innych markach można i kręcisz się aż porzygasz :D 

To jest problem wielu modeli... Chociażby Stelvio, czy Gulia (wyłączając Quadrifoglio) są totalnie zblokowane. Tam przeszczepiają system DNA z topowych wersji. Słyszałem już, że to wymogi dotyczące bezpieczeństwa, ale jednak jest spora grupa samochodów (np. Cupra) mających to gdzieś;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kmltyr88 napisał:

Słyszałem już, że to wymogi dotyczące bezpieczeństwa, ale jednak jest spora grupa samochodów (np. Cupra) mających to gdzieś;)

W Hondzie wyłączam całkiem ba nawet w Kia też, a w Subaru znanego z upalanie już nie :upside-down-face_1f643-small:

Edytowane przez Kukson
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rzeczywiście okaże się, że jest tam taki kolor przewodu, to w pierwszej kolejności podepnę kompa i zobaczę jak zachowuje się napęd po rozłączeniu i czy to faktycznie działa. Jak wszystko się sprawdzi, to 2x złączka wago, trochę przewodu, najmniejszy przełącznik kołyskowy i można się bawić z otworem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Temat dziś ogarnąłem... Po zbadaniu procentu zablokowania sprzęgła miedzyosiowego, okazuje się, że po tej modyfikacji układ AWD pracuje tak jakby kierownica była w położeniu do jazdy na wprost. W takiej pozycji, gdy przytrzymamy auto na hamulcu i dodamy trochę gazu, sprzęgło szybko blokuje w 100%. Przed modyfikacją, a na skręconych na maksa kołach, trzeba solidnie wcisnąć gaz, żeby uzyskać 50% zablokowania, a po modyfikacji mamy 100%. Jest to korzystne na śniegu, lodzie, gdyż z pewnością forester będzie chętniej zawijał tyłem, ale stanowczo nie polecam jeździć w ten sposób po twardym! Prędzej, czy później mogło by coś klęknąć.

Poza tym wszystko działa tak, jak pisali na rosyjskim forum. Jest AWD, nie ma Check Engine, tryby SI drive oprócz x-mode działają. Na testy w praktyce będzie trzeba poczekać.

Poniżej kilka dodatkowych zdjęć z dzisiejszych zmagań...

20211106_140326.jpg

20211106_140337.jpg

20211106_140752.jpg

20211106_142050.jpg

20211106_150422.jpg

20211106_150435.jpg

20211106_154849.jpg

20211106_155856.jpg

20211106_155939.jpg

20211106_160022.jpg

  • Super! 3
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 29.10.2021 o 09:44, Kukson napisał:

Co za chore czasy żeby jakieś obejścia robić aby Subaru mogło bąka zakręcić choć trzymam kciuki aby udało się to ogarnąć. Nie wiem czemu Plejady wywaliły opcje wyłączenia całkowitego, a w innych markach można i kręcisz się aż porzygasz :D 

Nawet w głupiej Daci Dokker da się wyłączyć :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...