Jump to content

Forester SJ - wyłączenie systemu stabilizacji toru jazdy


MartyMcFly

Recommended Posts

Cześć! Niby temat był wałkowany tu i tam, ale raczej nie w przypadku Forka SJ. 

 

Pytanie mam następujące: Czy komuś udało się w cywilizowany sposób wyłączyć system stabilizacji toru jazdy?  Nie mówię tu o jakimś wyciąganiu bezpieczników itd. Chciałbym żeby auto było sprawne na codzień. 

 

Forczysław XT to przezajebiste auto. Jakiś czas temu udało mi się pokonać parę kółek po torze Łódź. Skrzynia biegów w trybie manualnym,  zakręty, gaz w podłodze, kółka niosą to auto cudownie. Ogólne wrażenia z jazdy wspaniałe. Naprawdę nie czuję że jadę rodzinnym dupowozem. Niestety, szlag mnie trafia kiedy na mokrym torze próbując pojechać trochę bokiem na wyjściu z zakrętu czuję przyhamowanie i odcięcie mocy. Grrrrr.... 

 

Pomocy!! :)

 

m. 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Pozwolę sobie odświeżyć temat. W odcinku Terenwizii pojawił się Forester SJ XT z przyciskiem służącym do wyłączenia kontroli trakcji oraz ABS, a więc jest to możliwe, bez wejścia auta w tryb awaryjny. Napisałem do chłopaków, żeby skontaktowali się z właścicielem, co by podzielił się swoją wiedzą. Na ten czas udało mi się ustalić.

1. Wyjęcie bezpiecznika 33 w kabinie - tryb awaryjny

2. Wyjęcie bezpiecznika 20A ABS sol pod maską - tryb awaryjny

3. Odłączenie przedniego czujnika ABS - tryb awaryjny

4. Odłączenie czujnika ABS tylnego kola - brak trybu awaryjnego, ale brak też tylnego napędu:facepalm:

Jest jeszcze film na YouTube pokazujący wyjęcie bezpiecznika w kabinie w nowym xv o nazwie STOP, ale w Forku na naszym rynku nie ma takiego.

Ma ktoś jeszcze jakiś trop...

Edited by Kmltyr88
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

No właśnie, Forek z Terenwizji też mi zabił gwoździa. Niemniej jednak ten cały magiczny guzik jest dla mnie nieco zagadkowy. Moje pytania:

1. Skoro wyłączamy Stabilizację Toru Jazdy, to jak wygląda podział momentu między przód i tył? 

2. W pewnym momencie wyskoczył tam Check - ciekawe czego dotyczył. 

3. Zna ktoś tego kolegę? Jest on gdzieś tutaj? Kluczowa postać że tak powiem do przepytania :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Z Terenwizji dostałem odpowiedź, że odłączany był czujnik ABS. U mnie takie rozwiązanie nic pozytywnego nie daje. Serwisant też powiedział mi, że się nie da. Czekamy, szukamy dalej... Najprędzej Rosjanie coś wymyślą. Puki co... s#, manualnie na 1 lub 2 bieg i walka, kto mądrzejszy.;)

Edited by Kmltyr88
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Kmltyr88 napisał:

Z terenwizji dostałem odpowiedź, że odłączany był czujnik ABS. U mnie takie rozwiązanie nic pozytywnego nie daje. Serwisant też powiedział mi że się nie da. Czekamy, szukamy dalej... Najprędzej Rosjanie coś wymyślą. Puki co... s#, manualnie na 1 lub 2 bieg i walka, kto mądrzejszy.;)

do tego dołożyłbym większą chłodnice oleju do CVT bo ta co jest w standardzie (przynajmniej u mnie) to bardziej wymiennik ciepła (mało skuteczny) ;) 

mam już coś wstępnie wybranego do swojego SJta - jak znajdę czas to się bardziej tym zajmę

 

a co do Forka z odcinka Terenwizji to tam był wyłączany czujnik ABS - zapalał się check ale auto dalej jeździło - z efektem który widzieli Ci co oglądali (pisałem do gościa na FB musiałbym odszukać rozmowę bo opisał mi co dokładnie zostało zrobione)

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Kmltyr88 napisał:

Z Terenwizji dostałem odpowiedź, że odłączany był czujnik ABS. U mnie takie rozwiązanie nic pozytywnego nie daje. Serwisant też powiedział mi, że się nie da. Czekamy, szukamy dalej... Najprędzej Rosjanie coś wymyślą. Puki co... s#, manualnie na 1 lub 2 bieg i walka, kto mądrzejszy.;)

Proponuje poszukać modułu odchylenia /przyspieszenia(Hill Holder) w foresterze. Przynajmniej w forku SH jest pod środkową konsolą. Nie wiem jak w wersji SJ z CVT . W moim forku udało się odłączyć zasilanie tego modułu" dodatkowym przyciskiem". Odłącza całkowicie wspomagacze ale ABS bezpiecznie działa. Forek jedzie bokiem! Nic go nie prostuje. Nie pojawiają się błędy. To nie jest to samo co odłączenie bezpiecznika od ABS bo auto wpada w tryb awaryjny. 

 

https://www.subaruforester.org/threads/2010-the-ultimate-vdc-disable-thread.82168/page-5

 

W forku sj według tego manuala też powinien tam być taki moduł. Chyba że jest to inaczej rozwiązane 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2014/Forester 2014 RUS/

20210217_233629.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedna aktualizacja. Możliwe że w Forkach z systemem EyeSight jest ten moduł G-sensor pod środkową konsolą. A bez systemu ES nie ma tego moduł i sensor odchylenia /przyspieszenia jest wbudowany bezpośrednio w układ VDCs i nie da się go odłączyć. Tak wynika ze schematu. 

Screenshot_20210218-100640_Adobe Acrobat.jpg

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.07.2020 o 09:23, Kmltyr88 napisał:

Pozwolę sobie odświeżyć temat. W odcinku Terenwizii pojawił się Forester SJ XT z przyciskiem służącym do wyłączenia kontroli trakcji oraz ABS, a więc jest to możliwe, bez wejścia auta w tryb awaryjny. Napisałem do chłopaków, żeby skontaktowali się z właścicielem, co by podzielił się swoją wiedzą. Na ten czas udało mi się ustalić.

1. Wyjęcie bezpiecznika 33 w kabinie - tryb awaryjny

2. Wyjęcie bezpiecznika 20A ABS sol pod maską - tryb awaryjny

3. Odłączenie przedniego czujnika ABS - tryb awaryjny

4. Odłączenie czujnika ABS tylnego kola - brak trybu awaryjnego, ale brak też tylnego napędu:facepalm:

Jest jeszcze film na YouTube pokazujący wyjęcie bezpiecznika w kabinie w nowym xv o nazwie STOP, ale w Forku na naszym rynku nie ma takiego.

Ma ktoś jeszcze jakiś trop...

 

Ja mam XV i bezp STOP. tyle że troche lipa bo to jest niby światło stop. Ale spróbuje wyjąć jutro i potestować. W forku też powinien byćbezp od św stop.

 

Link to comment
Share on other sites

No to spróbowałem wyjąć bezp stop.

Na poczatku nic sie nie dzieje oprócz chyba braku świateł stop. Wszystkie systemy działają.

Po zatrzymaniu pod górkę wyskakuje błąd hilholdera, abs i esp. Przestają  działać te systemy i moc nie jest obcinana. Można trochę się poślizgać:-)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli wyjecie tego bezpiecznika wyłącza vdc i hill Holdera to można spróbować założyć przełącznik zaraz przed modułem VDCs. Wtedy bezpiecznik zostaje i światła stop powinny działać. Przełącznikiem tak naprawdę można na krótką chwilę odłączyć tą linię (4) na złączu B310. Wtedy powinna wyskoczyć ikona hill Holder i ESP. Zniknie dopiero po ponownym zapłonie. Chyba że będzie na stałe wyłączona linia (4). Jeszcze nie wiem na ile to będzie miało wpływ na ABS. Na pewno jeżeli to zrobimy na zewnętrznym module G-sensor B230 to ABS i światła Stop działają normalnie. Przynajmniej u mnie w Forku tak jest. 

To są schematy z Forka my14 ale w innych modelach np XV powinno być podobnie. Moduł VDCs powinien być pod maską Złącze B310. 

20210222_111212.jpg

Screenshot_20210222-112326_Adobe Acrobat.jpg

Screenshot_20210222-111440_Adobe Acrobat.jpg

Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, owad napisał:

A gdzie w tym wszystkim jest ten bezpiecznik STOP? Najpierw warto zobaczyć co on wyłącza. Masz może schemat tego?

To jest ten bezpiecznik nr 33. Linia GY która idzie na moduł VDCs i na punkt (D) i (O) przekaźnik i Angle Sensor. 

20210222_174225.jpg

20210222_174203.jpg

20210222_174244.jpg

Link to comment
Share on other sites

OEX - EyeSight Model Without X Mode 

Pod schematem jest opis. To dotyczy różnych konfiguracji z system xmode lub bez oraz z systemem EyeSight. 

Tak jak pisałem najlepiej jest odłączyć w jakiś sposób sensor yaw rate /G-sensor. Odpowiedzialny za hill Holder. Tylko że on jest gdzie indziej w różnych konfiguracjach (OE) (ES). Rozumiem to tak że system odpowiedzialny za hill Holder czyli ten który "trzyma" hamulec na nachyleniu jest też wykorzystany do przy hamowania na poślizgu kół i w ten sposób prostuje auto. 

Edited by Jurando
Link to comment
Share on other sites

Jeszcze do modelu Forestera SH było to wszystko łatwe. Dzięki koledze @Batikudało się to ogarnąć. Później w nowych pojazdach jest za dużo różnych systemów wspomagających które są ze sobą powiązane. Dlatego to wszystko jest metodą prób i błędów. Równie dobrze możliwe że odcięcie Linii (6) tak jak pisałeś będzie dobre i nie wpłynie na tryb awaryjny. 

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, owad napisał:

W moim przypadku schemat 55 (chyba) odlaczylbym kabelek  6 na VDC.

Chyba to dobry trop. Reszta systemów stop by działa. Tylko nie wiadomo jak by wpłynęło to na moduł VDCs. Czy nie będzie innych błędów oprócz ESP i Hill Holder Trzeba wypróbować odłączyć kabelek (6) lub (4) ze złącza B310. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...