Szymon Koronkiewicz Posted November 16, 2019 Share Posted November 16, 2019 Krótkie pytanie. Gniazdo zapalniczki działa. Wkładając ładowarkę od smartfona (raczej nowy model) po pewnym czasie gniazdo i okolice robią się mocno ciepłe. Ta sama ładowarka używana w Skodzie nie powoduje takiego efektu. Wygląda na to, że gniazdo generuje zbyt duży opór wydzielając duże ilości ciepła. Jaka rada? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 16, 2019 Share Posted November 16, 2019 A ładujesz nią ten sam telefon w skodzie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted November 16, 2019 Author Share Posted November 16, 2019 Hmm... szczerze mówiąc nie. Tak się zdarzyło, że krótko po tym jak przesiadłem się do Subaru zmieniłem telefon i dopiero wówczas nastąpiła pierwsza próba ładowania w samochodzie. Sugerujesz, że telefon pobiera za dużą moc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 16, 2019 Share Posted November 16, 2019 (edited) Sugeruje to że telefon dobiera sobie prąd ładowania jaki może sobie pobrać z ładowarki. Duże znaczenie ma sam przewód którym ładujemy telefon. Na jednym przewodzie telefon będzie się ładował prądem 350mA, a na innym przewodzie pociągnie i 1A z tej samej ładowarki i ten sam telefon. Kiedyś z kolegą porównywaliśmy telefony, kable i ładowarki. Różnie to wychodziło. Ale dużo zależy od samego przewodu. Ale szczerze to szukasz dziury w całym. Ładowarka nie bierze więcej jak 2A z gniazda zapalniczki, jeśli miałbyś duży spadek napięcia który powoduje grzanie wszystkiego obok to ona by pewnie nie działała, bo zamiast dostać 12V dostawała by 8-10V. To ciepło które się wydziela jest z samej ładowarki. A nie z gniazda. Edited November 16, 2019 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted November 16, 2019 Author Share Posted November 16, 2019 Ok, spróbuję zmienić ładowarkę i zobaczymy. Faktycznie kupiłem najtańszy możliwy model. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 16, 2019 Share Posted November 16, 2019 Nie zmieniaj, tylko przestań się tym przejmować. Bo może się okazać że kupisz za 30 pln albo 50pln i będzie siedzieć w niej ta sama elektronika tylko inaczej opakowana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted November 16, 2019 Author Share Posted November 16, 2019 No ale śmierdzi mi plastikiem w samochodzie jak to się nagrzeje. To można olać? Nic się nie stopi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 16, 2019 Share Posted November 16, 2019 Sprawdź czy ta ładowarka dobrze łączy z gniazdem, jak gdzieś delikatnie nie łapie to bardzo szybko się nagrzewa i potrafi nawet zjarać wtyczkę. Miałem kiedyś taki przypadek. Ja bym wymienił ładowarkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 16, 2019 Share Posted November 16, 2019 (edited) 31 minut temu, Szymon Koronkiewicz napisał: No ale śmierdzi mi plastikiem w samochodzie jak to się nagrzeje. To można olać? Nic się nie stopi? O tym nie wspomniałeś wcześniej Może faktycznie warto zobaczyć, wyjąć gniazdo i wyczyścić małą szczotką drucianą na wiertarce. Generalnie te chińskie ładowarki się grzeją, grzały mi się w Ignisie, corolli, yarisce i teraz w forku. Ta sama ładowarka. Ale nie śmierdziało plastikiem. Edited November 16, 2019 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted November 16, 2019 Author Share Posted November 16, 2019 No jak dla mnie żadne urządzenie nie powinno się PRZEgrzewać, czyli przekraczać dopuszczalne temperatury pracy. I tu nie ma znaczenia, czy śmierdzi plastikiem, czy nie. Znaczy to jasno, że warunki pracy urządzenia są nieprawidłowe i szukam przyczyny. Będę rozkręcał całą konsolę w celu wymiany żarówek to tam zajrzę. Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 17, 2019 Share Posted November 17, 2019 A masz gdzieś podana na ładowarce temperaturę pracy? Zasilacz do laptopa może się rozgrzewać do 60 stopni. I to jest prawidłowe? Tak jest, bo takie wartości są na nalepce znamionowej. Kiedyś taką chińska ładowarkę rozbierałem bo przestała ładować. Jak zobaczyłem note katalogowa użytej przetwornicy to tam jak byk maks temp pracy 80 stopni. Więc jak się to może nie grzać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeQuiet Posted November 17, 2019 Share Posted November 17, 2019 Polecam ładowarkę z baseusa z quick chargem, raczej się nie przegrzewa i ładuje bardzo szybko 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirek 67 Posted November 19, 2019 Share Posted November 19, 2019 Witam Nie oryginalne ładowarki do telefonów (chińczyki) 1A to najczęściej ściema w opisie. Jak sprawdzisz datasheed przetwornika prądowego w ładowarce to okazuje się, że ma tylko ~0,5A a w lepszym wypadku 0,7A - więc musi się grzać. Smartfony często lubią prąd co najmniej 1A i więcej - więc się gotuje i długo nie pociągnie. Jak rozbierzesz wtyczkę - odczytaj kod na scalaku (czarna kostka-ta która się najbardziej grzeje) wpisz na google z dopiskiem na końcu pdf i będziesz mógł odczytać na ile prądu możesz z ładowarki liczyć (zakładając że scalak ma odprowadzenie nadmiaru ciepła- bo przede wszystkim on zamienia różnicę napięcia na ciepło). Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now