Jump to content

Regulacja zaworów


Szymon Koronkiewicz
 Share

Recommended Posts

Na kole od walka rozrządu po prawej stronie jest strzałka wygrawerowaną w środku koła na jego ramieniu. Jest dość duża i dobrze widoczna. Na krawędzi koła jest z kolei wybita kreseczka. Obok niej ktoś niebieska farba zaznaczył kropkę. Który z tych znaczników jest wyznacznikiem do regulacji zaworów. Strzałka czy tak?

 

Legacy 2001 2.0 benzyna silnik ej201

Edited by Szymon Koronkiewicz
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Szymon Koronkiewicz napisał:

Na kole od walka rozrządu po prawej stronie jest strzałka wygrawerowaną w środku koła na jego ramieniu. Jest dość duża i dobrze widoczna. Na krawędzi koła jest z kolei wybita kreseczka. Obok niej ktoś niebieska farba zaznaczył kropkę. Który z tych znaczników jest wyznacznikiem do regulacji zaworów. Strzałka czy tak?

Zapoznałeś się ze stroną 320 i 321 z manuala, do którego link Ci podałem w innym wątku?

Ja tam wyraźnie widzę ustawianie zaworów na strzałki, a rozrządu na kreski (i pewnie domalowaną przez poprzedniego wymieniającego niebieską kropkę).

Link to comment
Share on other sites

 

Instrukcja jest pomocna aby było łatwiej i szybciej. Ale bez niej też się da.

Zdejmujesz dekle, kręcisz wałem patrzysz kiedy zawory na pierwszym cylindrze się zamkną i wtedy ustawiasz luzy. Następnie pełny obrót wałem i masz na 3 cylindrze zamknięte zawory, później 2 i 4.

 

 

Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, ewemarkam napisał:

 

Instrukcja jest pomocna aby było łatwiej i szybciej. Ale bez niej też się da.

Zdejmujesz dekle, kręcisz wałem patrzysz kiedy zawory na pierwszym cylindrze się zamkną i wtedy ustawiasz luzy. Następnie pełny obrót wałem i masz na 3 cylindrze zamknięte zawory, później 2 i 4.

 

 

Nie zgodzę się z Tobą.

Takie podejście możesz mieć, kiedy już wielokrotnie robiłeś jakąś czynność w konkretnym pojeździe.

Akurat ustawianie zaworów czy rozrządu należy do czynności obsługowych, w których zajrzenie do manuala jest obowiązkowe.

Link to comment
Share on other sites

Robiłem luzy w 3 samochodach. Poczciwym 126p, maździe 323f diesel. No i w moim Forku. Może faktycznie nie robiłem tego pierwszy raz. Ale jedyne co potrzebowałem za każdym razem to wartości luzów. A z instrukcją było by szybciej. Trochę się wałem nakręciłem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...