Skocz do zawartości

Akumulator do XV


Andnal

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym abyśmy w jednym miejscu podzielili się opiniami na temat akumulatorów. Jak wiemy wymiana czeka chyba każdego. Jakie macie obecne doświadczenia z firmami produkującymi akumulatory? Co byście polecili? Czy jest sens kupować z większą mocą rozruchową? I jeszcze jedno nasze aku. są EFB CZY AGM?

Edytowane przez Andnal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz start stop to musisz EFB/AGM.

Jeśli nie to kupujesz zwykły. 

Nie polecam BOSCHa i innych wynalazków bo szkoda na to kasy. Panasonic stosowany w Subaru to też syf;))

Polecam YUASA -moim zdaniem jedne z lepszych obecnie na rynku (mam nadzieje, że jeszcze się nie popsuły)

 

Co do mocy rozruchowej to ja bym szedł w podobną (nie mniejszą) która była w fabrycznym.

Pojemność podobnie ale niedużo większą. 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, bombelllooo napisał:

Polecam YUASA -moim zdaniem jedne z lepszych obecnie na rynku

Też o tym myślałem...Tylko właściwie jeden model podchodzi YBX7100 65AH 650A(EFB)  (obecny, oryginalny ma 62AH 620A)i teraz się zastanawiam czy te parametry nie są zbyt za wysokie? No i ta długość aku. aż 278 czy wejdzie do "dziury"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry czyli prąd rozruchowy i pojemność nie muszą być idealnie takie same kilka amperogodzin na plus czy minus nie ma aż tak dużego znaczenia dla żywotności akumulatora ( oczywiście w granicach rozsądku ). Prąd rozruchowy też może być większy nic się nie zepsuje, jeżeli tylko się zmieści to brać Yuase

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wojtek1 napisał:

jeżeli tylko się zmieści to brać Yuase

Właśnie muszę wyciągnąć stary i wszystko dokładnie wymierzyć. Chociaż za bardzo nie chciałbym rozłączać aku tylko po to aby wymierzyć, ale chyba nie mam wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.11.2019 o 22:52, Andnal napisał:

Właśnie muszę wyciągnąć stary i wszystko dokładnie wymierzyć. Chociaż za bardzo nie chciałbym rozłączać aku tylko po to aby wymierzyć, ale chyba nie mam wyjścia.

Ten co zaznaczyłeś na pewno się nie zmieści a nawet jak go tam wciśniesz to ma inne mocowania klem. Musisz mieć wystające. wiadomo ze takie też się podłączy ale po co kombinować.

Ja taki kupowałem ale do benzynki:
 

YUASA YBX3005

60 Ah 450 A 12V P+

Wymiary:

  • długość 232 mm
  • szerokość 175 mm
  • wysokość 225 mm

 

wymiary te same co fabryczny panasonic.

Edytowane przez bombelllooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Andnal napisał:

Trochę niskie te parametry, a tym bardziej nie ma info, że są one pod system Start-Stop

Mój fabryczny miał 48Ah 390A rozruchu. W moim samochodzie to był normalny Aku. Do systemu start stop jest osobny aku AGM. a trzeci w bagażniku. Mam Hybryde. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Ja kupiłem VARTA Blue Dynamic EFB JIS 565 501 065 (N65), ale chodzi dopiero 2 miesiące. Kosztował 470 PLN.
Też chciałem Yuasa, ale trzeba było czekać, poza tym znalazłem wyłącznie ten droższy YBX7005. Co do Panasonica, to zastanawiałem się, czy nie jest to brandowany Yuasa.

Edytowane przez krakbar
Wkleił mi się zły nr modelu akumulatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

Ja też powoli przymierzam się do wymiany akumulatora. Wczoraj  po raz pierwszy nie odpalił  za pierwszym razem ( ale ma już prawie 8 lat od nowosci ) Oczyściłem klemy, dolałem wody i podładowałem prostownikiem.Świece wymienione 10.000 km temu . Zobaczymy na ile to wystarczy.  Teraz dużo mniej jeżdżę w dłuższe  trasy i może mieć  to wpływ na akumulator. Na razie nie chcę go zmieniać, ale może będę musiał. Jeżeli  już to Yuasa czy Centra, a może taki jak mam obecnie ?Na moim nie ma oznaczenia firmy , jest od nowości w XV od 2013 ( model 2012)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Czy coś w dziedzinie akumulatorów zmieniło się ostatnio ? Po 6 latach chyba przyszedł czas na wymianę mojego. Chociaż udało mi się go zregenerować (płukanie/wymiana elektrolitu) to pewnie będę musiał go wymienić gdyż w jednej celi gęstość spada 1.5x szybciej niż w pozostałych. Koło domu mam specjalistyczny sklep z akumulatorami i odradzili mi YUASA do XV. Argumentem było to że co dostawa to YUASA brandowała inne marki swoim logiem i nigdy nie wiadomo było co tym razem się trafiło. Najczęściej pod marką YUASA teraz sprzedawana jest Varta i że przez nakleję czy odlew opakowania z logiem Y płaci się znacznie więcej niż za identyczny model innej firmy. Bosha też odradził gdyż też podobno się pogorszyły. Wiadomo jeden sklep nie może być wyrocznią ale też nie promował Varty.

Pozdrawiam

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dziś przywracałem do życia XV rodziców. MY14, akumulator padł ale nic w tym dziwnego, przebieg 27800 km ostatnio ruszany przed świętami. 

I jeszcze przegląd zrobiłem bo tydzień po terminie. Pierwsze wrażenia z jazdy: co ta kierownica tak ciężko chodzi i czemu hamulce tak późno biorą. :biglol:

Za to do 40 km/h zrywniejszy od LISa. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...