Andnal Posted November 15, 2019 Share Posted November 15, 2019 (edited) Chciałbym abyśmy w jednym miejscu podzielili się opiniami na temat akumulatorów. Jak wiemy wymiana czeka chyba każdego. Jakie macie obecne doświadczenia z firmami produkującymi akumulatory? Co byście polecili? Czy jest sens kupować z większą mocą rozruchową? I jeszcze jedno nasze aku. są EFB CZY AGM? Edited November 15, 2019 by Andnal Link to comment Share on other sites More sharing options...
bombelllooo Posted November 15, 2019 Share Posted November 15, 2019 jak masz start stop to musisz EFB/AGM. Jeśli nie to kupujesz zwykły. Nie polecam BOSCHa i innych wynalazków bo szkoda na to kasy. Panasonic stosowany w Subaru to też syf;)) Polecam YUASA -moim zdaniem jedne z lepszych obecnie na rynku (mam nadzieje, że jeszcze się nie popsuły) Co do mocy rozruchowej to ja bym szedł w podobną (nie mniejszą) która była w fabrycznym. Pojemność podobnie ale niedużo większą. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andnal Posted November 16, 2019 Author Share Posted November 16, 2019 13 godzin temu, bombelllooo napisał: Polecam YUASA -moim zdaniem jedne z lepszych obecnie na rynku Też o tym myślałem...Tylko właściwie jeden model podchodzi YBX7100 65AH 650A(EFB) (obecny, oryginalny ma 62AH 620A)i teraz się zastanawiam czy te parametry nie są zbyt za wysokie? No i ta długość aku. aż 278 czy wejdzie do "dziury"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtek1 Posted November 16, 2019 Share Posted November 16, 2019 Parametry czyli prąd rozruchowy i pojemność nie muszą być idealnie takie same kilka amperogodzin na plus czy minus nie ma aż tak dużego znaczenia dla żywotności akumulatora ( oczywiście w granicach rozsądku ). Prąd rozruchowy też może być większy nic się nie zepsuje, jeżeli tylko się zmieści to brać Yuase Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andnal Posted November 16, 2019 Author Share Posted November 16, 2019 2 godziny temu, wojtek1 napisał: jeżeli tylko się zmieści to brać Yuase Właśnie muszę wyciągnąć stary i wszystko dokładnie wymierzyć. Chociaż za bardzo nie chciałbym rozłączać aku tylko po to aby wymierzyć, ale chyba nie mam wyjścia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bombelllooo Posted November 18, 2019 Share Posted November 18, 2019 (edited) W dniu 16.11.2019 o 22:52, Andnal napisał: Właśnie muszę wyciągnąć stary i wszystko dokładnie wymierzyć. Chociaż za bardzo nie chciałbym rozłączać aku tylko po to aby wymierzyć, ale chyba nie mam wyjścia. Ten co zaznaczyłeś na pewno się nie zmieści a nawet jak go tam wciśniesz to ma inne mocowania klem. Musisz mieć wystające. wiadomo ze takie też się podłączy ale po co kombinować. Ja taki kupowałem ale do benzynki: YUASA YBX3005 60 Ah 450 A 12V P+ Wymiary: długość 232 mm szerokość 175 mm wysokość 225 mm wymiary te same co fabryczny panasonic. Edited November 18, 2019 by bombelllooo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławek1 Posted November 18, 2019 Share Posted November 18, 2019 Mam już drugiego Yuasa (w drugim autku) i jak dotąd zero problemów. Muszę przyznać, że orginalny Panasonic w FXT wytrwał 10 lat. Podejrzewam, że te montowane na pierwszy montaż są lepsiejsze a może był "made in Japan" ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andnal Posted November 18, 2019 Author Share Posted November 18, 2019 (edited) 6 godzin temu, bombelllooo napisał: YUASA YBX3005 60 Ah 450 A 12V P+ Trochę niskie te parametry, a tym bardziej nie ma info, że są one pod system Start-Stop Edited November 18, 2019 by Andnal Link to comment Share on other sites More sharing options...
bombelllooo Posted November 18, 2019 Share Posted November 18, 2019 5 godzin temu, Andnal napisał: Trochę niskie te parametry, a tym bardziej nie ma info, że są one pod system Start-Stop Mój fabryczny miał 48Ah 390A rozruchu. W moim samochodzie to był normalny Aku. Do systemu start stop jest osobny aku AGM. a trzeci w bagażniku. Mam Hybryde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andnal Posted November 19, 2019 Author Share Posted November 19, 2019 Ten by wszedł YUASA YBX7005 tylko cena troszkę już powala. Nie wiedziałem, żeby dobrać jakiś aku są takie problemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
janusz2005 Posted December 2, 2019 Share Posted December 2, 2019 Używam od roku Yuasa 60ah 560A efb na allegro 360zł.Wymiary pasują działa bezproblemowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andnal Posted December 3, 2019 Author Share Posted December 3, 2019 19 godzin temu, janusz2005 napisał: Używam od roku Yuasa 60ah 560A efb Dziękuję Ci bardzo. Dobra podpowiedź, też na niego się skuszę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giresse Posted December 3, 2019 Share Posted December 3, 2019 Tutaj jest konfigurator YUAS-y, u mnie się zgadza - dobrał dobrze https://www.yuasa.de/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
krakbar Posted December 26, 2019 Share Posted December 26, 2019 (edited) Ja kupiłem VARTA Blue Dynamic EFB JIS 565 501 065 (N65), ale chodzi dopiero 2 miesiące. Kosztował 470 PLN. Też chciałem Yuasa, ale trzeba było czekać, poza tym znalazłem wyłącznie ten droższy YBX7005. Co do Panasonica, to zastanawiałem się, czy nie jest to brandowany Yuasa. Edited December 26, 2019 by krakbar Wkleił mi się zły nr modelu akumulatora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasiem Posted July 16, 2020 Share Posted July 16, 2020 W dniu 2.12.2019 o 13:38, janusz2005 napisał: Używam od roku Yuasa 60ah 560A efb na allegro 360zł.Wymiary pasują działa bezproblemowo. To taki: http://www.yuasa-akumulatory.pl/ybx7027-12v-60ah-560a-p-18.html? Wszedł bez problemu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted July 16, 2020 Share Posted July 16, 2020 w tym roku założyłem centre efb. Jest ok, gabaryt jak oem Link to comment Share on other sites More sharing options...
meci Posted October 17, 2020 Share Posted October 17, 2020 Ja też powoli przymierzam się do wymiany akumulatora. Wczoraj po raz pierwszy nie odpalił za pierwszym razem ( ale ma już prawie 8 lat od nowosci ) Oczyściłem klemy, dolałem wody i podładowałem prostownikiem.Świece wymienione 10.000 km temu . Zobaczymy na ile to wystarczy. Teraz dużo mniej jeżdżę w dłuższe trasy i może mieć to wpływ na akumulator. Na razie nie chcę go zmieniać, ale może będę musiał. Jeżeli już to Yuasa czy Centra, a może taki jak mam obecnie ?Na moim nie ma oznaczenia firmy , jest od nowości w XV od 2013 ( model 2012) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garibaldi Posted November 2, 2020 Share Posted November 2, 2020 Witam Czy coś w dziedzinie akumulatorów zmieniło się ostatnio ? Po 6 latach chyba przyszedł czas na wymianę mojego. Chociaż udało mi się go zregenerować (płukanie/wymiana elektrolitu) to pewnie będę musiał go wymienić gdyż w jednej celi gęstość spada 1.5x szybciej niż w pozostałych. Koło domu mam specjalistyczny sklep z akumulatorami i odradzili mi YUASA do XV. Argumentem było to że co dostawa to YUASA brandowała inne marki swoim logiem i nigdy nie wiadomo było co tym razem się trafiło. Najczęściej pod marką YUASA teraz sprzedawana jest Varta i że przez nakleję czy odlew opakowania z logiem Y płaci się znacznie więcej niż za identyczny model innej firmy. Bosha też odradził gdyż też podobno się pogorszyły. Wiadomo jeden sklep nie może być wyrocznią ale też nie promował Varty. Pozdrawiam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted November 2, 2020 Share Posted November 2, 2020 tak to już jest Bosh schodzi tej samej lini co Varta, Centra co Exide. Yuasa - nie mam pojęcia zawsze ludzie chwalili. Znajomy od kilku lat ma bannera i sobie chwali. Podejrzewam że czego nie kupisz to i tak wytrzyma te pare lat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toimi Posted January 11, 2021 Share Posted January 11, 2021 Moje doświadczenie jest tylko takie że firmowy aku Subaru był felerny, padł tuż po gwarancji. Nie otake Subaru nic nie robiłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aigle Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Mój XV-owy MY12 akumulator od nowości nadal działa. (przebieg 206000 km) 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaca68 Posted January 21, 2021 Share Posted January 21, 2021 Dziś przywracałem do życia XV rodziców. MY14, akumulator padł ale nic w tym dziwnego, przebieg 27800 km ostatnio ruszany przed świętami. I jeszcze przegląd zrobiłem bo tydzień po terminie. Pierwsze wrażenia z jazdy: co ta kierownica tak ciężko chodzi i czemu hamulce tak późno biorą. Za to do 40 km/h zrywniejszy od LISa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now