Jump to content

Recommended Posts

Dzień dobry!

Jako nowy członek społeczności, chciałem się przywitać i od razu zapytać o nurtujący mnie problem.

Na dniach mam odbierać Forestera IV MY2019. Chciałem się od razu uzbroić w opony AT. Ale oczywiście są pewne zagwozdki. M.in. to, że fabryczna opona ma rozmiar 225/60R17, a nie ma AT-ków w tym rozmiarze.

 I w związku z tym mam kilka pytań:

- czy AT-ki w rozmiarze 225/65R17 (o +3,11% większa średnica) , które są dostępne, nie będą czasem ocierać (na fabrycznym zawieszeniu)? Czy ktoś z Was jeździ na takich i może w praktyce to potwierdzić?

- czy lepiej założyć 215/60R17 (-1,74% - mniejsza średnica)?

- czy lepiej złożyć sobie nowy komplet na felgach 16"- 215/70R16 (+0,79%)? 

Co ciekawe, na naklejce homologacyjnej mam podane, że odpowiednim rozmiarem zimowym jest również 215/65R16, które jest mniejsze o 5,63%!

 

Jakie rozwiązanie w kwestii AT-ków praktykujecie w Foresterach IV?

 

Używałem wcześniej "szukajki", ale były tylko posty dotyczące Forestra I i II.

 

20191109_143153 tire size.jpg

Edited by Piotr Pilch-Dobrowiecki
Link to post
Share on other sites

Ja w MY15 miałem te i polecam:

https://www.sklepopon.com/opona-caloroczna/cooper-discoverer-at3-235-60-r17-102-t-28690

Widzę, że na stroni piszą bajki o tym, że to opona całoroczna. Absolutnie nie. Ma jedynie oznaczenie M+S co w przypadku AT jest oczywistą oczywistością.

Edited by Czarne_Koronkowe
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

odpuść sobie 16" bo nie wejda na ten zacisk - przerabiałem (dużą ilość felg przewaliłem, znalazłem jakies z ameryki ale koszt felgi 900$/szt mnie zniechecił)

w tej chwili mam felgi Rota G Force 17" 5x100 ET48 i jestem mega zadowolony, opona na tej feldze BFGoodrich ALL-TERRAIN T/A KO2 225/65R17 - nie zauwazylem zeby cos ocierała (jest co prawda mało miejsca ale nic nie trze)

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi! Rozwialiście moje wątpliwości. 

Czy przychodzi Wam do głowy w co jeszcze, oprócz opon oraz osłony silnika i dyfra, warto uzbroić Forestera, przed zjazdem na gruntówki? Wiadomo: łopata, siekiera, zawsze się przyda. Ze starych pickupowych czasów mam też jeszcze jakiegoś hilifta.

 

Link to post
Share on other sites

16" nie wejdzie na zacisk w XT, natomiast w wolnossących są mniejsze tarcze i tam większość 16" wchodzi bez problemów. Zakładam, że jeśli jest to Forester MY19 to raczej wolnossący ;)

W AT zawsze lepiej mieć większy profil, więc 16" jest sensownym rozwiązaniem. Dodatkowo z 16" opon masz w czym wybierać. Najbardziej optymalna będzie 215/70R16, natomiast jeśli chcesz 17" to zdecydowanie 225/65R17.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Piotr Pilch-Dobrowiecki napisał:

Dzięki za odpowiedzi! Rozwialiście moje wątpliwości. 

Czy przychodzi Wam do głowy w co jeszcze, oprócz opon oraz osłony silnika i dyfra, warto uzbroić Forestera, przed zjazdem na gruntówki? Wiadomo: łopata, siekiera, zawsze się przyda. Ze starych pickupowych czasów mam też jeszcze jakiegoś hilifta.

 

Dodaj jeszcze trapy i wyciagarke + pasy offroad :)

Odnosnie opon - co prawda w XV, ale jeżdżę na Cooper Discoverer AT3 4S (to 4S ma znaczenie) 215/65r17, są o 0,9cm większe na obwodzie, natomiast nie ocieraja o amortyzator od wewnątrz. Kola w XV sa identyczne jak w Forku. No i w zimie są jak zimowka. No... może ciut słabsza zimowka, ale mnie nie zawiodly ani w górach zima, ani latem w szutrze, piachu czy lekkim błocie. Auto jedzie. 

Edited by nohol
Link to post
Share on other sites
Dodaj jeszcze trapy i wyciagarke + pasy offroad
Odnosnie opon - co prawda w XV, ale jeżdżę na Cooper Discoverer AT3 4S (to 4S ma znaczenie) 215/65r17, są o 0,9cm większe na obwodzie, natomiast nie ocieraja o amortyzator od wewnątrz. Kola w XV sa identyczne jak w Forku. No i w zimie są jak zimowka. No... może ciut słabsza zimowka, ale mnie nie zawiodly ani w górach zima, ani latem w szutrze, piachu czy lekkim błocie. Auto jedzie. 
Pokręciło ci się.
Średnica, promień, obwód.

Taptane Tapatalkiem

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, koziolek napisał:

Pokręciło ci się.
Średnica, promień, obwód.emoji41.png

Taptane Tapatalkiem
 

Fakt - chodziło o średnicę :)

W każdym razie o to, co powoduje, że jest ciut wyżej i ciut ciaśniej do błotnika :) Grunt, że nie obcierają. Ale to jednak nie Forek, a mały brat.

Suplementując moją wcześniejszą informację - spalanie tak samo, jak przy fabrycznych, letnich Yokohamach, pomimo oznaczenia opon Cooper jako lubiących paliwko. Sposób jazdy zimą taki sam jeżeli warunki pozwalają.

Polecam kalkulator: https://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/225/60r17/?#

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...