Skocz do zawartości

Jaki rozmiar opon AT do Forestera IV ?


Piotr Pilch-Dobrowiecki

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry!

Jako nowy członek społeczności, chciałem się przywitać i od razu zapytać o nurtujący mnie problem.

Na dniach mam odbierać Forestera IV MY2019. Chciałem się od razu uzbroić w opony AT. Ale oczywiście są pewne zagwozdki. M.in. to, że fabryczna opona ma rozmiar 225/60R17, a nie ma AT-ków w tym rozmiarze.

 I w związku z tym mam kilka pytań:

- czy AT-ki w rozmiarze 225/65R17 (o +3,11% większa średnica) , które są dostępne, nie będą czasem ocierać (na fabrycznym zawieszeniu)? Czy ktoś z Was jeździ na takich i może w praktyce to potwierdzić?

- czy lepiej założyć 215/60R17 (-1,74% - mniejsza średnica)?

- czy lepiej złożyć sobie nowy komplet na felgach 16"- 215/70R16 (+0,79%)? 

Co ciekawe, na naklejce homologacyjnej mam podane, że odpowiednim rozmiarem zimowym jest również 215/65R16, które jest mniejsze o 5,63%!

 

Jakie rozwiązanie w kwestii AT-ków praktykujecie w Foresterach IV?

 

Używałem wcześniej "szukajki", ale były tylko posty dotyczące Forestra I i II.

 

20191109_143153 tire size.jpg

Edytowane przez Piotr Pilch-Dobrowiecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w MY15 miałem te i polecam:

https://www.sklepopon.com/opona-caloroczna/cooper-discoverer-at3-235-60-r17-102-t-28690

Widzę, że na stroni piszą bajki o tym, że to opona całoroczna. Absolutnie nie. Ma jedynie oznaczenie M+S co w przypadku AT jest oczywistą oczywistością.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpuść sobie 16" bo nie wejda na ten zacisk - przerabiałem (dużą ilość felg przewaliłem, znalazłem jakies z ameryki ale koszt felgi 900$/szt mnie zniechecił)

w tej chwili mam felgi Rota G Force 17" 5x100 ET48 i jestem mega zadowolony, opona na tej feldze BFGoodrich ALL-TERRAIN T/A KO2 225/65R17 - nie zauwazylem zeby cos ocierała (jest co prawda mało miejsca ale nic nie trze)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi! Rozwialiście moje wątpliwości. 

Czy przychodzi Wam do głowy w co jeszcze, oprócz opon oraz osłony silnika i dyfra, warto uzbroić Forestera, przed zjazdem na gruntówki? Wiadomo: łopata, siekiera, zawsze się przyda. Ze starych pickupowych czasów mam też jeszcze jakiegoś hilifta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16" nie wejdzie na zacisk w XT, natomiast w wolnossących są mniejsze tarcze i tam większość 16" wchodzi bez problemów. Zakładam, że jeśli jest to Forester MY19 to raczej wolnossący ;)

W AT zawsze lepiej mieć większy profil, więc 16" jest sensownym rozwiązaniem. Dodatkowo z 16" opon masz w czym wybierać. Najbardziej optymalna będzie 215/70R16, natomiast jeśli chcesz 17" to zdecydowanie 225/65R17.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Piotr Pilch-Dobrowiecki napisał:

Dzięki za odpowiedzi! Rozwialiście moje wątpliwości. 

Czy przychodzi Wam do głowy w co jeszcze, oprócz opon oraz osłony silnika i dyfra, warto uzbroić Forestera, przed zjazdem na gruntówki? Wiadomo: łopata, siekiera, zawsze się przyda. Ze starych pickupowych czasów mam też jeszcze jakiegoś hilifta.

 

Dodaj jeszcze trapy i wyciagarke + pasy offroad :)

Odnosnie opon - co prawda w XV, ale jeżdżę na Cooper Discoverer AT3 4S (to 4S ma znaczenie) 215/65r17, są o 0,9cm większe na obwodzie, natomiast nie ocieraja o amortyzator od wewnątrz. Kola w XV sa identyczne jak w Forku. No i w zimie są jak zimowka. No... może ciut słabsza zimowka, ale mnie nie zawiodly ani w górach zima, ani latem w szutrze, piachu czy lekkim błocie. Auto jedzie. 

Edytowane przez nohol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj jeszcze trapy i wyciagarke + pasy offroad
Odnosnie opon - co prawda w XV, ale jeżdżę na Cooper Discoverer AT3 4S (to 4S ma znaczenie) 215/65r17, są o 0,9cm większe na obwodzie, natomiast nie ocieraja o amortyzator od wewnątrz. Kola w XV sa identyczne jak w Forku. No i w zimie są jak zimowka. No... może ciut słabsza zimowka, ale mnie nie zawiodly ani w górach zima, ani latem w szutrze, piachu czy lekkim błocie. Auto jedzie. 
Pokręciło ci się.
Średnica, promień, obwód.

Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, koziolek napisał:

Pokręciło ci się.
Średnica, promień, obwód.emoji41.png

Taptane Tapatalkiem
 

Fakt - chodziło o średnicę :)

W każdym razie o to, co powoduje, że jest ciut wyżej i ciut ciaśniej do błotnika :) Grunt, że nie obcierają. Ale to jednak nie Forek, a mały brat.

Suplementując moją wcześniejszą informację - spalanie tak samo, jak przy fabrycznych, letnich Yokohamach, pomimo oznaczenia opon Cooper jako lubiących paliwko. Sposób jazdy zimą taki sam jeżeli warunki pozwalają.

Polecam kalkulator: https://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/225/60r17/?#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...