Erwin Bujak Posted November 12, 2019 Share Posted November 12, 2019 Dzień dobry, czy ktoś z Was wymieniał u siebie w Subi stalowe wahacze na aluminium lub coś innego? Podobno prowadzenie auta jest o niebo lepsze na wahaczach z aluminium ponieważ go tak nie wynosi przodem - czy to prawda? Czy spotkał się ktoś z czymś podobnym do tego? Zdjęcie poglądowe (zestaw do RX8). Z góry dziękuję za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 12, 2019 Share Posted November 12, 2019 Zajrzyj do mnie do tematu, wszystko masz opisane. W Foresterze jest prawie tak samo jak w WRXie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
uxon Posted November 12, 2019 Share Posted November 12, 2019 Jesli masz sedana, to tam byly chyba seryjnie aluminiowe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin Bujak Posted November 12, 2019 Author Share Posted November 12, 2019 U mnie są stalowe (GD wersja USA). Nikt się nie interesował tego typu "ładnymi" wahaczami? @skwaro dzięki za podrzucenie wątku - będę czytał i analizował. Chociaż na pierwszy rzut oka jak zauważyłem to przerzuciłeś zawias z STI. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 12, 2019 Share Posted November 12, 2019 (edited) 3 minuty temu, Erwin Bujak napisał: U mnie są stalowe (GD wersja USA). Nikt się nie interesował tego typu "ładnymi" wahaczami? @skwaro dzięki za podrzucenie wątku - będę czytał i analizował. Chociaż na pierwszy rzut oka jak zauważyłem to przerzuciłeś zawias z STI. Wahacze alu z STI też mam, łacznie z dodatkowym modem jeszcze poprawiającym zachowanie auta w zakręcie Edited November 12, 2019 by skwaro Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaciekK Posted November 14, 2019 Share Posted November 14, 2019 Jeżeli chcesz to występują wahacze dolne do GD rurowe (~3600) lub aluminiowe (~5500) na unibalach. Całość regulowana, więc ustawiasz auto jak tylko chcesz zarówno WSZ jak i negatyw. Można wtedy uzyskać prowadzenie takie jak lubisz, chcesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin Bujak Posted November 14, 2019 Author Share Posted November 14, 2019 @MaciekK czy jesteś w stanie podać mi namiary na jedne i drugie? No i pytanie czy te kwoty są za komplet czy za sztukę. Jak mniemam do rurowych trzeba będzie dorzucić koszt poliuretanów. Na sieci nigdzie nie ma takich rzeczy - jak już występują to regulowane tylko na tył. A co sądzicie o tym aby wrzucić alu z STI + camber na górę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaciekK Posted November 14, 2019 Share Posted November 14, 2019 Sam mam alu STI + ALK + Górne mocowania nieregulowane, ale z przesunięciem do środka i do tyłu + poliuretan + Zawias Bilstein B16. WSZ w budzie GD można uzyskać tym sposobem na ok 5 stopni, co daje już prowadzenie Spec C. Większe WSZ powoduje inne mniejsze problemy, więc na tym proponowałbym pozostać. Wahacze na uniballach robią firmy rajdowe. Całość zawieszenia moim zdaniem ma sens dopiero przy wzmocnieniu szper, ponieważ seryjne WRX w moim przekonaniu są słabe i poprawiają delikatnie prowadzenie na luźnej nawierzchni lub na ślisko, a na sucho już nie trzymają. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
aQq Posted November 17, 2019 Share Posted November 17, 2019 A jak to wygląda w wagonie Wrx 02' mam stalowe, jakbym włożył aluminium z sedana podobno dłuższe i lepsze.Czy coś jeszcze bym musiał zmieniać , KWSZ i kąt pochylenia się dużo zmienią? Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
uxon Posted November 18, 2019 Share Posted November 18, 2019 W dniu 14.11.2019 o 17:16, MaciekK napisał: Sam mam alu STI + ALK + Górne mocowania nieregulowane, ale z przesunięciem do środka i do tyłu + poliuretan + Zawias Bilstein B16. WSZ w budzie GD można uzyskać tym sposobem na ok 5 stopni, co daje już prowadzenie Spec C. Większe WSZ powoduje inne mniejsze problemy, więc na tym proponowałbym pozostać. Wahacze na uniballach robią firmy rajdowe. Całość zawieszenia moim zdaniem ma sens dopiero przy wzmocnieniu szper, ponieważ seryjne WRX w moim przekonaniu są słabe i poprawiają delikatnie prowadzenie na luźnej nawierzchni lub na ślisko, a na sucho już nie trzymają. A te gorne mocowania jakie masz konkretnie? Whiteline, czy jest cos innego? W dniu 17.11.2019 o 13:36, aQq napisał: A jak to wygląda w wagonie Wrx 02' mam stalowe, jakbym włożył aluminium z sedana podobno dłuższe i lepsze.Czy coś jeszcze bym musiał zmieniać , KWSZ i kąt pochylenia się dużo zmienią? Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Potrzebujesz tylko kompletnych wahaczy i staba z sedana. KWSZ sam sie chyba nie zmieni, ale mozesz zrobic w alu free caster mod, co CI da 0,5 stopnia wiecej. Co do cambera, to jesli zostaniesz przy kolumnach z wagona, to zyskasz ok. 0,5 stopnia cambera. Tak czy siak, geometria na pewno bedzie do ustawienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin Bujak Posted November 18, 2019 Author Share Posted November 18, 2019 Hej Wam po krótkiej przerwie. Temat poszedł u mnie do przodu lekko. Mianowicie zakupiłem już wahacze z STI. Są to oryginalne wahacze z STI (nie zamienniki, które podobno są wykonane ze słabego aluminium). Tutaj porównuję wagę obu wahaczy (seria stalowa WRX i seria aluminiowa z STI). Stalowy WRX 4,4kg Aluminium STI 3,5kg Do tego w moim przypadku będę miał do zamontowania również inny sworzeń (z STI). Rys. z WRX Rys. z STI Po kliknięciu na zdjęcie będzie można powiększyć. Jeżeli chodzi o łączniki stabilizatora to jeszcze nie weryfikowałem tego na samochodzie natomiast wychodzi na to że będzie wszystko w porządku pasować wnioskując z tych szkiców. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 18, 2019 Share Posted November 18, 2019 Sworzeń jest taki sam, potrzebujesz tylko dodatkowo stożek mocujący do wahacza alu, na schemacie nr 17. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin Bujak Posted November 18, 2019 Author Share Posted November 18, 2019 1 minutę temu, skwaro napisał: Sworzeń jest taki sam, potrzebujesz tylko dodatkowo stożek mocujący do wahacza alu, na schemacie nr 17. @skwaro racja. Niemniej jednak i tak będę musiał chyba kupić cały komplet ze sworzniem ponieważ osobno tego elementu nie znajdę - czy się mylę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
133699 Posted November 18, 2019 Share Posted November 18, 2019 Mała ta różnica. Chyba zbyt optymistycznie do tego podchodziłem bo liczyłem na 2kg na stronę. Za cene tych wahaczy to można pewnie LSD/visco mocniej spiąć i to dopiero poprawiłoby właściwości jezdne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin Bujak Posted November 18, 2019 Author Share Posted November 18, 2019 Teraz, 133699 napisał: Za cene tych wahaczy to można pewnie LSD/visco mocniej spiąć i to dopiero poprawiłoby właściwości jezdne @133699 myślę, że by nie starczyło Udało mi się je kupić w bardzo ale to bardzo dobrej cenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 18, 2019 Share Posted November 18, 2019 17 minut temu, Erwin Bujak napisał: @skwaro racja. Niemniej jednak i tak będę musiał chyba kupić cały komplet ze sworzniem ponieważ osobno tego elementu nie znajdę - czy się mylę? Kupisz bez problemu same stożki, ale sworznie i tak warto dać nowe. 14 minut temu, 133699 napisał: Mała ta różnica. Chyba zbyt optymistycznie do tego podchodziłem bo liczyłem na 2kg na stronę. Za cene tych wahaczy to można pewnie LSD/visco mocniej spiąć i to dopiero poprawiłoby właściwości jezdne W wadze tak, ale możliwość zmiany kąta WSZ daje ogromną różnicę w prowadzeniu. A najlepiej zrobić i jedno i drugie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin Bujak Posted November 18, 2019 Author Share Posted November 18, 2019 (edited) 1 minutę temu, skwaro napisał: Kupisz bez problemu same stożki, ale sworznie i tak warto dać nowe. @skwaro, sworznie mam nowe ponieważ przymierzałem się do ich wymiany - stąd całe zamieszanie Edited November 18, 2019 by Erwin Bujak Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted November 23, 2019 Share Posted November 23, 2019 A ja tak zapytam trochę z innej beczki...W takim stanie kupiłeś te wahacze czy są już po czyszczeniu...a jak tak to jak wyczysciles je? Wsz zrobić montując tuleje z Forstera- poprawia zdecydowanie prowadzenie...Taki mod często stosowany w gc8 Ale tu już pewnie o tym było powiedziane Super sprawa...też u siebie będę montował takie wahacze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin Bujak Posted November 24, 2019 Author Share Posted November 24, 2019 8 godzin temu, WueM napisał: W takim stanie kupiłeś te wahacze czy są już po czyszczeniu...a jak tak to jak wyczysciles je? Kupiłem je w takim stanie. Ich stan odbiegał od tego co dostałem (na zdjęciu były zabrudzone - ślady użytkowania) ponieważ przed ich przekazaniem zostały wyczyszczone (podejrzewam że maszynowo - wkrętarka i na niej krążek np. "włosy murzyna" - widać tam drobne zarysowania). Tuleje są świeże ponieważ były wymienione. Generalnie pojechałem, zapłaciłem, odebrałem i zamontowałem - tyle było z mojej strony zabawy z nimi Aktualnie wymieniłem: wahacze z tulejami, sworznie, łączniki stabilizatora i końcówki drążków. Jeszcze cambery wlecą i można robić geometrię póki co. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JuniorLBN Posted December 8, 2020 Share Posted December 8, 2020 Witam. Odgrzewam temat. Jakiś wreszcie zmian potrzebuje auto oprócz wahaczy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now