Jump to content

Wymiana wahaczy Impreza WRX GD


Erwin Bujak
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry,

 

czy ktoś z Was wymieniał u siebie w Subi stalowe wahacze na aluminium lub coś innego?

Podobno prowadzenie auta jest o niebo lepsze na wahaczach z aluminium ponieważ go tak nie wynosi przodem - czy to prawda?

zestaw-powi%C4%99kszaj%C4%85cy-skr%C4%99

Czy spotkał się ktoś z czymś podobnym do tego?

Zdjęcie poglądowe (zestaw do RX8).

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Erwin Bujak napisał:

U mnie są stalowe (GD wersja USA).

 

Nikt się nie interesował tego typu "ładnymi" wahaczami?

 

@skwaro dzięki za podrzucenie wątku - będę czytał i analizował. Chociaż na pierwszy rzut oka jak zauważyłem to przerzuciłeś zawias z STI.

 

Wahacze alu z STI też mam, łacznie z dodatkowym modem jeszcze poprawiającym zachowanie auta w zakręcie

Edited by skwaro
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chcesz to występują wahacze dolne do GD rurowe (~3600) lub aluminiowe (~5500) na unibalach. Całość regulowana, więc ustawiasz auto jak tylko chcesz zarówno WSZ jak i negatyw. Można wtedy uzyskać prowadzenie takie jak lubisz, chcesz :) 

Link to comment
Share on other sites

@MaciekK czy jesteś w stanie podać mi namiary na jedne i drugie?

No i pytanie czy te kwoty są za komplet czy za sztukę.

Jak mniemam do rurowych trzeba będzie dorzucić koszt poliuretanów.

 

Na sieci nigdzie nie ma takich rzeczy - jak już występują to regulowane tylko na tył.

 

A co sądzicie o tym aby wrzucić alu z STI + camber na górę?

Link to comment
Share on other sites

Sam mam alu STI + ALK + Górne  mocowania nieregulowane, ale z przesunięciem do środka i do tyłu + poliuretan + Zawias Bilstein B16.

WSZ w budzie GD można uzyskać tym sposobem na ok 5 stopni, co daje już prowadzenie Spec C. Większe WSZ powoduje inne mniejsze problemy, więc na tym proponowałbym pozostać. Wahacze na uniballach robią firmy rajdowe.

Całość zawieszenia moim zdaniem ma sens dopiero przy wzmocnieniu szper, ponieważ seryjne WRX w moim przekonaniu są słabe i poprawiają delikatnie prowadzenie na luźnej nawierzchni lub na ślisko, a na sucho już nie trzymają.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A jak to wygląda w wagonie Wrx 02' mam stalowe, jakbym włożył aluminium z sedana podobno dłuższe i lepsze.Czy coś jeszcze bym musiał zmieniać , KWSZ i kąt pochylenia się dużo zmienią?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.11.2019 o 17:16, MaciekK napisał:

Sam mam alu STI + ALK + Górne  mocowania nieregulowane, ale z przesunięciem do środka i do tyłu + poliuretan + Zawias Bilstein B16.

WSZ w budzie GD można uzyskać tym sposobem na ok 5 stopni, co daje już prowadzenie Spec C. Większe WSZ powoduje inne mniejsze problemy, więc na tym proponowałbym pozostać. Wahacze na uniballach robią firmy rajdowe.

Całość zawieszenia moim zdaniem ma sens dopiero przy wzmocnieniu szper, ponieważ seryjne WRX w moim przekonaniu są słabe i poprawiają delikatnie prowadzenie na luźnej nawierzchni lub na ślisko, a na sucho już nie trzymają.

A te gorne mocowania jakie masz konkretnie? Whiteline, czy jest cos innego?

 

W dniu 17.11.2019 o 13:36, aQq napisał:

A jak to wygląda w wagonie Wrx 02' mam stalowe, jakbym włożył aluminium z sedana podobno dłuższe i lepsze.Czy coś jeszcze bym musiał zmieniać , KWSZ i kąt pochylenia się dużo zmienią?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Potrzebujesz tylko kompletnych wahaczy i staba z sedana. KWSZ sam sie chyba nie zmieni, ale mozesz zrobic w alu free caster mod, co CI da 0,5 stopnia wiecej. Co do cambera, to jesli zostaniesz przy kolumnach z wagona, to zyskasz ok. 0,5 stopnia cambera. Tak czy siak, geometria na pewno bedzie do ustawienia :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Wam po krótkiej przerwie. Temat poszedł u mnie do przodu lekko. Mianowicie zakupiłem już wahacze z STI.

 

IMG_20191118_182728.jpg

Są to oryginalne wahacze z STI (nie zamienniki, które podobno są wykonane ze słabego aluminium).

 

 

Tutaj porównuję wagę obu wahaczy (seria stalowa WRX i seria aluminiowa z STI).

 

IMG_20191118_181700.jpg IMG_20191118_182015.jpg
Stalowy WRX 4,4kg Aluminium STI 3,5kg

 

Do tego w moim przypadku będę miał do zamontowania również inny sworzeń (z STI).

 

371494920002.png 571494920002.png
Rys. z WRX Rys. z STI

 

Po kliknięciu na zdjęcie będzie można powiększyć.

 

Jeżeli chodzi o łączniki stabilizatora to jeszcze nie weryfikowałem tego na samochodzie natomiast wychodzi na to że będzie wszystko w porządku pasować wnioskując z tych szkiców.

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, skwaro napisał:

Sworzeń jest taki sam, potrzebujesz tylko dodatkowo stożek mocujący do wahacza alu, na schemacie nr 17.

@skwaro racja. Niemniej jednak i tak będę musiał chyba kupić cały komplet ze sworzniem ponieważ osobno tego elementu nie znajdę - czy się mylę?

Link to comment
Share on other sites

Mała ta różnica. Chyba zbyt optymistycznie do tego podchodziłem bo liczyłem na 2kg na stronę. 

Za cene tych wahaczy to można pewnie LSD/visco mocniej spiąć i to dopiero poprawiłoby właściwości jezdne:OO:

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Erwin Bujak napisał:

@skwaro racja. Niemniej jednak i tak będę musiał chyba kupić cały komplet ze sworzniem ponieważ osobno tego elementu nie znajdę - czy się mylę?

Kupisz bez problemu same stożki, ale sworznie i tak warto dać nowe.

 

14 minut temu, 133699 napisał:

Mała ta różnica. Chyba zbyt optymistycznie do tego podchodziłem bo liczyłem na 2kg na stronę. 

Za cene tych wahaczy to można pewnie LSD/visco mocniej spiąć i to dopiero poprawiłoby właściwości jezdne:OO:

W wadze tak, ale możliwość zmiany kąta WSZ daje ogromną różnicę w prowadzeniu. A najlepiej zrobić i jedno i drugie :)

Link to comment
Share on other sites

A ja tak zapytam trochę z innej beczki...W takim stanie kupiłeś te wahacze czy są już po czyszczeniu...a jak tak to jak wyczysciles je? :ph34r:

Wsz zrobić montując tuleje z Forstera- poprawia zdecydowanie prowadzenie...Taki mod często stosowany w gc8

 

Ale tu już pewnie o tym było powiedziane :mrgreen:

 

 

Super sprawa...też u siebie będę montował takie wahacze :wub:

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, WueM napisał:

W takim stanie kupiłeś te wahacze czy są już po czyszczeniu...a jak tak to jak wyczysciles je?

Kupiłem je w takim stanie. Ich stan odbiegał od tego co dostałem (na zdjęciu były zabrudzone - ślady użytkowania) ponieważ przed ich przekazaniem zostały wyczyszczone (podejrzewam że maszynowo - wkrętarka i na niej krążek np. "włosy murzyna" :D - widać tam drobne zarysowania). Tuleje są świeże ponieważ były wymienione. Generalnie pojechałem, zapłaciłem, odebrałem i zamontowałem - tyle było z mojej strony zabawy z nimi :)

 

Aktualnie wymieniłem: wahacze z tulejami, sworznie, łączniki stabilizatora i końcówki drążków.

Jeszcze cambery wlecą i można robić geometrię póki co.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...