Skocz do zawartości

Odłączana tylna oś w Imprezie


invx

Rekomendowane odpowiedzi

Interesuje mnie autko Subaru Impreza - wszystko OK - tylko spalanie ma jakie ma :P

 

no ale jak ma staly naped 4x4 z reduktorem to sie nie ma co dziwic

 

a tak mysle - jak by zrobic odlanczanie tylnej osi ?

bo nie miescie 4x4 na codzien niepotrzebne. Co o tym myslicie ? Wydaje mi sie to nie skomplikowane ... tylko nie wiem jak z rozdzialem mocy - jak jest to realizowane ? i w ktorym miejscu takie odlączenie by nalezalo zrobic ?

 

pomysl moze szalony - nie wiem - poddaje pod weryfikacje - ludzie sie zastanawiaja jak na wodzie jezdzic - a ja jak odlaczyc tylna os :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie zart, w automacie tak mozna wylaczyc naped na tyl. W manualu niektorzy zdejmuja wal napedowy. Te odlaczanie to pic na wode, masa auta sie nie zmienia, ani moment bezwladnosci ruchomych elementow. Co wiecej, Audi prowadzilo kiedys badania oporow ruchu i stwierdzili ze opory ruchu osi napedzanej sa mniejsze niz opory ruchu nienapedzanej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak mysle - jak by zrobic odlanczanie tylnej osi ?

bo nie miescie 4x4 na codzien niepotrzebne. Co o tym myslicie ?

Skoro w mieście Ci 4x4 nie potrzebne to po co chcesz kupić imprezę?

 

Wydaje mi sie to nie skomplikowane ... tylko nie wiem jak z rozdzialem mocy - jak jest to realizowane ? i w ktorym miejscu takie odlaczenie by nalezalo zrobic ?

Kup inne auto, zostaw Subaru w spokoju.

 

pomysl moze szalony - nie wiem - poddaje pod weryfikacje - ludzie sie zastanawiaja jak na wodzie jezdzic - a ja jak odlaczyc tylna os :)

Zacznij może od określenie po co Ci auto ze stałym napędem na wszystkie koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

invx, powiedz czym miało by być spowodowane to zmniejszone spalanie? Masa auta się nie zmienia (a po dodaniu mechanizmu rozłączającego nawet wzrośnie), masy wirujące pozostają bez zmian, więc co się przyczyni do jego obniżenia? Czy wiesz w ogóle o jaki rząd wielkości różnicy w spalaniu walczysz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sądzę, że przypuszczam, że ta różnica może być rzędu tego samego co zwiększone spalanie wywołane całoroczną jazdą na światłach :mrgreen:

Warto w tej sytuacji przemyśleć wyjęcie niepotrzebnych siedzeń, dywaników, dojazdówki, trójkąta oraz likwidację i tak kiepskiej jakości tapicerki :twisted: To powinno odciążyć samochód i zmniejszyć spalanie :twisted:

A tak poważnie i troszkę mniej złośliwie - jeśli duże spalanie jest problemem, to nie kupuj Subaru - nie ma to sensu. No chyba że z LPG ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

invx, napęd Subaru to nie jest napęd auta terenowego tylko samochodu osobowego przeznaczonego do codziennej jazdy. Napęd 4x4 odpina się w terenówce nie tylko ze względu na opory, ale i na lepsze prowadzenie przy większych prędkościach (o ile o takich przy terenówkach można mówić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu kupiłeś niewłaściwe auto. Normalnie równie niedorzecznego pomysłu, jak odłączanie napędów w Imprezie dawno nie słyszałem. :roll: :???:

 

I nie ma co porównywać do terenówek, bo tam napęd 4x4 służy do poprawy właściwości terenowych, w Imprezie do poprawy zachowania się na normalnej drodze.

 

Mam nadzieję, że nigdy tej wizji nie zrealizujesz i nie uda Ci się wykastrować tego samochodu. :evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru Impreza - wszystko OK - tylko spalanie ma jakie ma

(...)

a tak mysle - jak by zrobic odlanczanie tylnej osi ?

bo nie miescie 4x4 na codzien niepotrzebne. Co o tym myslicie ?

 

Ja o tym myślę, że ja pozdrawiam Zbynia B. i się zastanawiam, kto się TĄ RAZĄ nudzi... :mrgreen:

 

In-voxie drogi, jak już przerobisz tę Imprezę na Skodę Octavię AWD, to proponuję następne wyzwanie: "JAK Z PORSCHE 911 ZROBIĆ AUTOBUS, BO KURDE, TAKI PROSIAK TO MAŁO MIEJSCA MA W ŚRODKU!" :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja o tym myślę, że ja pozdrawiam Zbynia B. i się zastanawiam, kto się TĄ RAZĄ nudzi... :mrgreen:

Nie, to sprawdziłem na samym początku jak przy każdym nowym, z tego IP jeszcze nie pisał nikt, więc to raczej ktoś nieświadom, że wsadza kij w mrowisko. Ja rozumiem jeszcze, że ktoś zapragnął robić RWD z auta, ale FWD z Subaru?

O właśnie, invx trzeba było sobie kupić imprezę FWD, nie jest może specjalnie popularna, bo robili to w minimalnych ilościach, ale może trafisz. Nie zdziw się tylko, że pali niewiele mniej od wersji AWD :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak mysle - jak by zrobic odlanczanie tylnej osi ?

bo nie miescie 4x4 na codzien niepotrzebne. Co o tym myslicie ?

 

Nie chcesz wiedzieć co o tym myślimy.

 

PS. Nie przymierzaj się, kup Pande. Spełnia Twoje oczekiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

invx, to dobrze :) Były na forum pytania jak imprezę albo legacy FWD przerobić na AWD, ale AWD na FWD jesteś pierwszy. Jeżeli zależy Ci na ilości spalanego paliwa to naprawdę zainteresuj się innymi autami, jest szansa, że spełnią Twoje oczekiwania, tym bardziej, że będziesz miał też możliwość zakupu diesla, jeżeli taki silnik Ci nie przeszkadza. Ostatecznie możesz zagazować gada o ile Twoja religia tego nie zabrania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby taka operacja przyniosła wymierne rezultaty to trzeba by było wywalić wszystko co w napędzie za skrzynią biegów. bo pozostawienie nawet samego tylnego mostu w zasadzie powoduje, że opory nie spadają. jaki jest wiec sens kupić auto z napędem na 4 koła aby potem to wszystko wybebeszać?

tak jak mówią wszyscy przedemną jeśli głównym kryterium doboru auta jest ekonomia to od razu lepiej kupić ośkę w dieslu. odpada całe zamieszanie a koszty eksploatacji zdecydowanie mniejsze. jesli koniecznie 4x4 i ekonomia to są jeszcze wynalazki typu Octavia 4x4 TDI.

kastrowanie Subaru mija sie z celem.

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w justy różnica między 4wd, a fwd jest około jednego litra...

 

Kiedyś w zimę tankowałem się obok gościa co jeździł (w tedy) terenówką (taka lepsza można było regulować przełożenia napędu). A zimą jak to zimą lód na drogach :mrgreen: , ktoś się tego gościa zapytał jak się jeździ z stałym napędem po lodzie to właściciel prawie się posikał ze śmiechu i powiedział że on nie jeździ bo mu więcej pali zżera :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...