Jump to content

Jeszcze raz ten nieszczęsny 2.0D


leto
 Share

Recommended Posts

Mam legacy IV z dieslem po resecie..(2009, nowy short block w 2014r) wiec silnik jeszcze trochę powinien pochodzić, nie wdawajmy się tutaj w dyskusję.. Jednak martwi mnie wygląd mojej fury, niestety w paru miejscach auto dostało w kość, pojawiła się rdza, wgniecenia, obtarcia może nic dramatycznego, ale naprawa została wyceniona na minimum 6k pln. A mnie już sportowa jazda przestała bawić..
Obecne auto już ma 180k przejechane,  parę rzeczy zrobiłem, więcej rzeczy będzie do robienia..
Wpadłem na pomysł żeby wstawić ten silnik do "nowego" pacjenta,  który już jest po zawale. Legacy w kombi nie chce, a w sedanie praktycznie nie ma.. Znalazłem jednak imprezę gh 2.0D, rocznik 2009, w której "silnik ciężko kręci" jak to powiedział sprzedawca. Samochód jest w cenie która mnie zadowala, wygląda na naprawdę dobry stan, niski przebieg.
No i pytanie, czy taki przeszczep silnika się uda? bez komplikacji?
Jedyne co jest inne, to u mnie skrzynia 5 biegów, tam 6. Na zdjęciach które znalazłem, na pierwszy rzut oka flansze skrzyni wyglądają tak samo. Czy pomysł jest rozsądny możemy przemilczeć.
Dziękuję, pozdrawiam,
Fan subaru.

 

Link to comment
Share on other sites

z mojego małego śledztwa wynika że nie powinno być kłopotu, ale może jeszcze ktoś doradzi.
Na zdjęciach, skrzynia 5 biegowa i 6, z legacy i imprezy.

 

Screen Shot 11-11-19 at 06.20 PM.JPG

Screen Shot 11-11-19 at 05.54 PM.JPG

Edited by leto
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Mam zamiar założyć tłumik końcowy z przelotem, macie jakieś rady? zależy mi tylko na dźwięku, na youtubach widziałem filmiki i te subaru potrafi gadać..
Tłumik mi wykona firma.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, leto napisał:

Tłumik mi wykona firma.

jeżeli porządna to firma będzie wiedziała co i jak zrobić żeby dobrze gadał.

Powiem Ci że pomysł na który wpadłeś z tym przeszczepianiem zdrowego SBD do poawaryjnych aut jest genialny. Za na prawdę śmieszna kasę można wyrwać zdrowego forka, impreze, legacy czy obk ( oczywisice z padniętymi motorami ) i sobie przekładać silnik do woli. Dobry patent.:thumbup:

Edited by Karas
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zastanawialem się czy wrzucić do środka trochę waty szklanej czy nie.. raczej nie będzie niczego, chyba że ktoś ma jakąś sugestię.
Firma się zna, ale do diesla jeszcze nie robiła. 
Auto szybkie nie będzie, ale za to głośne, i mi to wystarcza, na ten moment.

Link to comment
Share on other sites

Napisz coś wiecej nt przekładki.

Przekłasałeś goły słupek silnika czy też jakiś osprzęt też?

Co z komputerem, wymieniałeś czy robiłeś jakieś adaptacje itp?

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

Brałem goły słupek z legacy IV,  miałem tam też prawie nowe sprzęgło. Turbo i wtryski wziąłem z imprezy, uszkodzony silnik z imprezy poszedł do ludzi wraz z budą legacy.  W imprezie przebieg był niecałe 120k km, w misce olejowej spory kawał aluminium.  Ogólnie sprawa bardzo prosta, w imprezie wszystko pasowało bez problemu, skrzynia 6 biegowa, komputer, osprzęt. Wszystko działa nawet lepiej niż w legacy. Legacy kopciło okrutnie,  jak przy gazowałem to zostawiało czarne ślady na asfalcie, szarpało i między innymi dlatego zrobiłem tę przekładkę. Prawdopodobnie winowajcą było turbo, i jeszcze coś.. Wtryski z imprezy tylko wykręciłem, nie przekładałem jeszcze.
W imprezie nie ma dymu, z innymi sprawami też problemu nie będzie..
Powinienem był wziąć rozrząd z imprezy, ale nie było czasu, jak będzie hajs to kupie nowe łańcuchy, napinacze, tak na wszelki wypadek.. póki co wymieniam węże od chłodnicy, na jedną rurkę muszę trochę poczekać.
Najważniejsza informacja to że silnik 2.0D pasuje do skrzyni 5 i 6 biegowej (dieslowskiej), tak samo sprzęgło. 

Większych rzeczy poza wizualną stroną robić nie będę. (na zdjęciu żona, nie ja :D
_IGP1782_copy.jpg

IMG_20200314.jpg

Edited by leto
  • Like 4
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.04.2020 o 18:54, Dzik44 napisał:

rozpórkę żona wybierała..

Jakoś tak podświadomie stwierdziłem że różowy mi pasuje do tego auta..
Potem przeczytałem że różowy bo bardzo ważny kolor dla Subaru, drzewa wiśni kwitnące przed fabryką, od tego wzięły się różowe loga i znaczki sti. Przynajmniej tak legendy głoszą.
Różowym autem wolałbym nie jeździć, ale drobne akcenty mi się podobają.

Auto ma bardzo niski współczynnik akceptacji żony..

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Wczoraj wstawiliśmy tłumik. Pierwsza wersja nie zagrała, ale producent sam zadeklarował, że wykona mi na własny koszt poprawioną wersję.
Krótko mówiąc: petarda, szok, niedowierzanie, właściciele 1.9/3.0 tdi mnie znienawidzą.
W kabinie dźwięk trochę się poprawił, ale na zewnątrz jest rakieta. Czy jest bulgot Subaru, chyba nie, ale i tak brzmi to jak rajdówka.
Znajdę czas to nakręcę film.

Edited by leto
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mam pierwszy filmik, zimny rozruch. Potem już nie dymi. A jak dymi to bardzo kulturalnie..
Mógłbym jeszcze podziałać z tym układem wydechowym (na myśli mam coś bliżej silnika..  koszt jakieś 800pln). Ale oceńcie czy  narazie fajnie czy niefajnie..
Mi tam się bardzo podoba, obroty były bardzo niskie. może 2.5k maksymalnie..
 

 

Edited by leto
Link to comment
Share on other sites

Klekot będzie słychać, jak silnik pracuje "bez obrotów".  Dodam tylko że w kabinie go nie słychać. Na pewno wleci jeszcze stożek.

 

Edited by leto
Link to comment
Share on other sites

Tutaj po zrobieniu jakiś 10 km :D chyba nie do końca rozgrzany był.. W każdym razie ubytku płynu chłodniczego ani oleju nie stwierdziłem.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Stożek zainstalowałem, na zdjęciu jest trochę nie tak, ale poprawiłem :D W każdym razie  operacja banalna do przeprowadzenia, poprawę dźwięku w kabinie słychać wyraźnie. Robi to robotę.
Odgrody narazie nie robię, są inne tematy..

IMG_20200619_182117_copy.jpg

 

Edited by leto
Link to comment
Share on other sites

Może ktoś się orientuje czy w miarę bezinwazyjnie wszedłby jakiś większy intercooler do tego auta?
Bo teraz to nawet wstyd maskę otwierać..

Link to comment
Share on other sites

Najtaniej to chyba będzie narazie owinąć bandażem plastikową rurę od stożka, jest blisko silnika i na standardowym filtrze już był problem.

Link to comment
Share on other sites

 

4 godziny temu, Danko napisał:

Stożek faktycznie zmienia dźwięk? 

Różnicę słychać odrazu, jest to wrażenie dźwiękowe jakby samochód zaczął oddychać, dla mnie frajda niesamowita. Na zewnątrz, też to słychać.
Hamownia mnie nie ominie, trzeba zobaczyć jak to wszystko współgra, i ta rura przy silniku mnie martwi.
Ale póki co jestem wypruty z kasy, i inwestycje wstrzymane..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Niestety dźwięk stożka się nie nagrał, został zagłuszony, za to lepiej nagrał się dźwięk wydechu.

 

Edited by leto
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...