Jump to content
majke63

VDC i check engine, utrata mocy

Recommended Posts

Szukałem rozwiązania problemu na forum, znalazłem o podobnym problemie, ale nie tym samym, stąd nowy temat. Outback 2.0 BOXER 2009 rok, 100k bez kręcenia, zatankowałem na średniej klasy stacji, podjeżdżałem pod górę na parking naziemny i zaświeciły się po raz pierwszy VDC i check engine, nie migało tylko na stałe. Po jakimś czasie utrata mocy tzn. jakby turbina nie działała, ale działała, muł straszny, żeby dojść do 100km/h chyba z minutę. Czasem potrafią zniknąć po ponownym odpaleniu, no i zawsze po ponownym odpaleniu przez kilka minut jazdy silnik pracuje dynamicznie jak powinien przy czym diody z komunikatami o błędzie świecą, czasem nie widząc jakiegoś schematu w tym zgasną, no i wtedy jest ok. Zatankowałem po korek tego dziadostwa, stacja przymarketowa przy Auchan, może to to, ale nie mam pojęcia co teraz zrobić. Wyjeździłem jakieś 30% zbiornika do tej pory. Mieliście taki problem? 

75196395_820636201705769_4889110944057131008_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

odczytaj błędy zapisane w ECU, wtedy będzie łatwiej pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak miałem klekota w Corolli, też kiedyś zatankowałem na stacji tego pokroju. Silnik się dusił sporadycznie. Wtryski zaczęły klepać przy obciążeniu. Mechanik mi poradził żeby wyjeździć do połowy co najmniej i zalać paliwa premium. Problem się skończył. Pamiętam że dolałem jeszcze na cały bak 200 ml oleju do dwusuwów. Tylko że nie miałem tam DPF.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, majke63 napisał:

stacja przymarketowa przy Auchan

Akurat takie stacje mają kontrole bardzo często i paliwa dobrej jakości.

Najlepiej zatankuj do pełna jakiegoś power diesel i dodatek do paliwa.

Trzeba odczytać kody błędów, obstawiam że jest zasyfiona turbina, jak to w dieslu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majke63 mój kolega miał podobny problem (z takim samym scenariuszem, z tym, że z benzyną), jeździł chwilę po mechanikach, ale pomogło wypalenie paliwa i zalanie na stacji "premium".

Share this post


Link to post
Share on other sites

podłączyłem obd i przez pistona usunąłem błędy. Błąd układ paliwowy, wyjeżdżę to co tam siedzi i zaleję jak piszecie paliwem premium. Dam znać czy ruszyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalej już teraz premium, jeżeli masz złe paliwo to je rozrzedzi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

też tak kiedyś miałem w poprzednim aucie, jak zatankowałem na 123 statoil - trzeba wyjeździć to paliwo i dolewać stopniowo lepszego, a jak wyjeździsz całkiem to jeszcze można dolać preparat do oczyszczania wtrysków

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...