majke63 Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 Szukałem rozwiązania problemu na forum, znalazłem o podobnym problemie, ale nie tym samym, stąd nowy temat. Outback 2.0 BOXER 2009 rok, 100k bez kręcenia, zatankowałem na średniej klasy stacji, podjeżdżałem pod górę na parking naziemny i zaświeciły się po raz pierwszy VDC i check engine, nie migało tylko na stałe. Po jakimś czasie utrata mocy tzn. jakby turbina nie działała, ale działała, muł straszny, żeby dojść do 100km/h chyba z minutę. Czasem potrafią zniknąć po ponownym odpaleniu, no i zawsze po ponownym odpaleniu przez kilka minut jazdy silnik pracuje dynamicznie jak powinien przy czym diody z komunikatami o błędzie świecą, czasem nie widząc jakiegoś schematu w tym zgasną, no i wtedy jest ok. Zatankowałem po korek tego dziadostwa, stacja przymarketowa przy Auchan, może to to, ale nie mam pojęcia co teraz zrobić. Wyjeździłem jakieś 30% zbiornika do tej pory. Mieliście taki problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 odczytaj błędy zapisane w ECU, wtedy będzie łatwiej pomóc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 Jak miałem klekota w Corolli, też kiedyś zatankowałem na stacji tego pokroju. Silnik się dusił sporadycznie. Wtryski zaczęły klepać przy obciążeniu. Mechanik mi poradził żeby wyjeździć do połowy co najmniej i zalać paliwa premium. Problem się skończył. Pamiętam że dolałem jeszcze na cały bak 200 ml oleju do dwusuwów. Tylko że nie miałem tam DPF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted November 8, 2019 Share Posted November 8, 2019 17 godzin temu, majke63 napisał: stacja przymarketowa przy Auchan Akurat takie stacje mają kontrole bardzo często i paliwa dobrej jakości. Najlepiej zatankuj do pełna jakiegoś power diesel i dodatek do paliwa. Trzeba odczytać kody błędów, obstawiam że jest zasyfiona turbina, jak to w dieslu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamul Posted November 8, 2019 Share Posted November 8, 2019 @majke63 mój kolega miał podobny problem (z takim samym scenariuszem, z tym, że z benzyną), jeździł chwilę po mechanikach, ale pomogło wypalenie paliwa i zalanie na stacji "premium". Link to comment Share on other sites More sharing options...
majke63 Posted November 8, 2019 Author Share Posted November 8, 2019 podłączyłem obd i przez pistona usunąłem błędy. Błąd układ paliwowy, wyjeżdżę to co tam siedzi i zaleję jak piszecie paliwem premium. Dam znać czy ruszyło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted November 8, 2019 Share Posted November 8, 2019 Zalej już teraz premium, jeżeli masz złe paliwo to je rozrzedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorxahest Posted November 11, 2019 Share Posted November 11, 2019 też tak kiedyś miałem w poprzednim aucie, jak zatankowałem na 123 statoil - trzeba wyjeździć to paliwo i dolewać stopniowo lepszego, a jak wyjeździsz całkiem to jeszcze można dolać preparat do oczyszczania wtrysków Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now