piotruch13 Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 Witam, pojawił się u mnie taki problem. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów przy ruszaniu czuć szarpanie w tylnej osi, dzieje się to tylko na pierwszym biegu i po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów np. rano przy zimnym silniku wszystko jest ok. Ktoś miał taki przypadek? Gdzie szukać przyczyny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 Na bazie własnych doświadczeń powiem, że przyczyn może być wiele i niekoniecznie musi być jedna. Zacząłbym od sprawdzenia świec, kabli i cewki - one odpowiadają za to by mieszanka była zapalana w cylindrach. Po drodze wydałbym 20 zł na uszczelkę do przepustnicy i wyczyścił przepustnicę wraz z silniczkiem krokowym, bo ona niesamowicie często jest powodem podawania za małej dawki powietrza lub za dużej dawki powietrza do komory spalania przez co silnik się dławi. Jeśli masz w miarę młody samochód najrozsądniej jest pojechać do mechanika, który posiada możliwość wykonania kompletnej diagnostyki komputerowej. Zamiast wymieniać na ślepo, wskaże Ci konkretny problem. Bo jeśli to nie jedna z powyższych kwestii kolejnych jest całe mrowie. Od walnietego wtrysku paliwa, przez brak właściwej kompresji (silnik do remontu), po sondę lambda, czy nawet (co się zdarza) czujnik temperatury. Jeśli samochód jest w miarę młody możesz mieć w nim coś co się nazywa przepływomierzem. On bardzo często też dorpowadza do wadliwej dawki powietrza. Trzeba go przeczyścić (tylko delikatnie). ZNam też przypadek, gdzie za dławienie silnika odpowiadał zapierniczony filtr powietrza. To trochę wróżenie z fusów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotruch13 Posted November 7, 2019 Author Share Posted November 7, 2019 Szarpanie ewidentnie pochodzi z tylnej osi, sprawy silnikowe są ok, ale dzięki za wszelkie info Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 Nie doczytałem "z tylnej osi" A sprawdzałeś zawieszenie? Jakiś czas temu w Skodzie mojej żony wymienialismy hamulce z tyłu. Okazało się, że żona od pewnego czasu słyszała szuranie ale je ignorowała klocki się tak rozgrzewały, że poza nimi do wymiany było całe łożysko - oparzyłem się ręką o felgę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 szarpanie przy jeździe na wprost czy jak koła skręcone ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 Ręczna skrzynia czy automat? Nie stało się to po wymianie opon na zimowe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotruch13 Posted November 7, 2019 Author Share Posted November 7, 2019 Godzinę temu, niebieskiultras napisał: szarpanie przy jeździe na wprost czy jak koła skręcone ? Przy jeździe na wprost i tylko przy ruszaniu, potem 2,3,4,5 bieg już jest wszystko ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotruch13 Posted November 7, 2019 Author Share Posted November 7, 2019 Godzinę temu, ewemarkam napisał: Ręczna skrzynia czy automat? Nie stało się to po wymianie opon na zimowe? Ręczna, opon jeszcze nie zmieniałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcd84 Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 (edited) Na początek sprawdź poziom oleju w dyfrze. Edited November 7, 2019 by dcd84 Błąd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now