Jump to content

Dmuchawa + rozdział temperatury


Jakim71
 Share

Recommended Posts

Jadąc ostatnio w trasie odczułem różnicę temperatury nawiewu kierowcy i pasażera. Wiecie jak zdiagnozować usterkę?

Dodatkowo przy spadku temperatury zewnętrznej dmuchawa dzaczyna głośniej chodzić. Da się to przesmarować?

Forester SJ

 

Link to comment
Share on other sites

W Twoim samochodzie masz klimatyzację automatyczną. Sterowniki tego typu starają się być mądre ale różnie im to wychodzi. W tym przypadku klimatyzacja jest dwustrefowa . Układ dokonuje pomiaru temperatyry osobno w strefie kierowcy i osobno w strefie pasażera i stara się dociągnąć do zadanej wartości. Strefa pasażera jest z reguły chłodniejsza gdy jedziesz sam, dlatego wiecej ciepłego powietrza idzie właśnie tam. 

Co do dmuchawy do w opcji "AUTO"  zwiększa ona obroty gdy na zewnątrz jest zimno. Jeśli zmniejszysz nadmuch ręcznie, to nie powinna z uporem maniaka ponownie podnosić obrotów. 

Pytanie czy chroboli coś, łożysko lub łopatki ocierają o obudowę. Bo to że na wyższych obrotach jest głośniej,  to przecież normalne. 

Łożysko na wentylatorze jest obustronnie zamknięte,  nie występuje tam nigdzie kalamitka do smarowania. Jeśli coś nie tak z nim jest to trzeba rozebrać pół samochodu i wyjąć wentylator w celu naprawy.

Porównaj najpierw z innym egzemplarzem. Może masz obsesje.

 

Link to comment
Share on other sites

To nie kwestia automatu. Bardziej przycięcia klapy rozdziału ciepłego powietrza. W audi wystarczyło kilkukrotnie zmieniać temperatury na Dualu i się odblokowywało.

Dzisiaj zajrzę dokładniej za schowek czy jakiś paproch tam nie wleciał.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...