Adam Symp Posted November 4, 2019 Share Posted November 4, 2019 Witajcie, padła mi uszczelka pod głowicą, więc wymieniłem (oczywiście 2, jak i wszystkie uszczelniacze, uszczelki, itp.) motor wyciągałem i na stojaku to wszystko robiłem, dziś już wszystko złożyłem i odpaliłem. Odpalił pięknie, tylko był klekot na prawej głowicy jakby zawory klepały, po ok pół minuty zgasiłem, może max minutę, choć już pewnie nie ma to znaczenia. No dobra ponowna regulacja zaworów i już nie odpalił. Rocznik 2000, 2.5 sohc, co to może być? Miałem mierzyć kompresję, ale jutro to zrobię i jeszcze raz rozrząd sprawdzę. Mogło zawory pogiąć? Czy możliwe, że przez źle wyregulowane zawory nie odpala, bo tak naprawdę to tylko 2 podregulowałem, bo miały ok 0,5 mm luzu, nie wiem jak to zrobiłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugo Posted November 5, 2019 Share Posted November 5, 2019 Sprawdziłeś rozrząd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Symp Posted November 5, 2019 Author Share Posted November 5, 2019 (edited) Dziś sprawdziłem i jest ok, kolektor ssący też ściągnąłem, pokręciłem wałem i na zaworach na oko odchyłów nie widać. Jutro dół ściągnę, może coś dojrzę, a jak nie to poskręcam i ogarnę jakiś klucz do świec co by podszedł, bo ten co mam to jakoś nie za bardzo podchodzi i zmierzę kompresję. Dziwne co to nie pokazuje mi poziomu paliwa, a mam ponad pół zbiornika. Na dniach jeszcze pod komputer podłączę tylko kabel ogarnę. Edited November 5, 2019 by Adam Symp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Symp Posted November 6, 2019 Author Share Posted November 6, 2019 Odpalił, prawdopodobnie przyczyną był ułamany wężyk idący z kolektora po stronie pasażera od grodzi idący do jakiegoś zaworka poniżej. Obok jeszcze miałem nie dokręconą masę i zawory wyregulowałem ponownie. Co do zaworów ssące na 0,20 i wydechowe na 0,25, szczelinomierz tak normalnie, trochę z oporem wchodził i zastanawiam się czy trochę ciaśniej nie powinno być, bo troszkę klekotanie słychać i wydaje mi się, że lewa głowica była cichsza. Czy tak ma być? Nigdy uszczelki pod głowicą nie wymieniałem jak i zaworów nie regulowałem, stąd pytanie co do tego. Raz tylko w Maździe silnik przerzuciłem i kilka rozrządów z poważniejszych rzeczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now