Jump to content

Zakup używanego Levorga


mk77
 Share

Recommended Posts

Witam

Bardzo spodobał mi się Levorg i się trochę na niego napaliłem.

W związku z tym chciał bym zasięgnąć trochę wiedzy.

Nigdy wcześniej nie miałem żadnego auta marki Subaru więc nie wiem jakie są słabe punkty tej marki.

Na co musiał bym zwrócić uwagę przy zakupie tego auta ?

Czy mając budżet w okolicach 70k PLN nie porywam się z motyką na księżyc ? Jest to realny budżet na zakup auta z początku produkcji ?

Rozumiem że w levorgu jest tylko jeden silnik do wyboru oraz tylko z automatyczną skrzynią CTV ?

Link to comment
Share on other sites

W EU masz jeden kit napędowy: 1,6DIT + CVT. Za pół roku/do roku spodziewamy się wersji bez turbo (i bez kurnika na masce).

 

Na forum masz pewnie wszystko o Subaru - kwestia czasu i ewentualnie efektywności szukania.

Z Levorgiem jest raczej spokój, ale:

- są użytkownicy którzy poprawili wyciszenie wnętrza (szczególnie MY15 i MY16)

- z silnikami spokój, chyba tylko jeden przypadek opisany, że coś się działo złego

- skrzynia CVT - tutaj warto poczytać o wymianie oleju, są różne opinie o tym kiedy i jak wymieniać

- są tacy co uważają, że trochę za dużo palą

Chyba wszyscy chwalą wrażenia z jazdy i to, że auto nie wygląda jak 95% aut na drogach.

 

Ważne - od MY17 jest EyeSight w Levorgach, jak nie wiesz co to - poczytaj.

 

Jest odcinek Automaniaka, chyba z wiosny/lata 2016 roku z Levorgiem - jak masz czas to poszukaj na sieci - pewnie jest dostępny.

Jest też Zakup Kontrolowany z Levorgiem, prawdopodobnie nr 383.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Bernard napisał:

Jest odcinek Automaniaka, chyba z wiosny/lata 2016 roku z Levorgiem - jak masz czas to poszukaj na sieci - pewnie jest dostępny.

Jest też Zakup Kontrolowany z Levorgiem, prawdopodobnie nr 383.

 

... i ten test :)

moim zdaniem najlepszy:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Czy takie oferty w takiej cenie są realne ? czy raczej omijać ?

 

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-levorg-subaru-levorg-ID6C6koy.html#3a39b800e3

lub

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-levorg-mm-cars-zabrze-1-wlasciciel-aso-gt-s-sport-fv-23-ID6BPbzI.html#3a39b800e3

 

a może ktoś z forumowiczów zamierza sprzedać swojego levorga w budżecie około 70.000zł

Link to comment
Share on other sites

Chociaz jakosc skorzanej tapicerki pozostawia wiele do zyczenia, szukalbym wlasnie takiego modelu ze wzgledu na szersza mozliwosc regulacji elektrycznej fotela kierowcy. 

 

MirrorLink i cale te multimedia to katastrofa, dlatego dobrze miec model z nawigacja,

chociaz ta tez do najlepszych nie nalezy. 

 

Mam MY16 i jest to jak dotad najlepsze auto i bezproblemowe. 

 

Dalem wyciszyc wnetrze i odtad jest to bardzo przyjemne auto do jazdy w trasy. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Christoph napisał:

Chociaz jakosc skorzanej tapicerki pozostawia wiele do zyczenia, szukalbym wlasnie takiego modelu ze wzgledu na szersza mozliwosc regulacji elektrycznej fotela kierowcy. 

To prawda, regulacja jest na plus, ale ta skóra jest tragiczna, jeśli chodzi o komfort jazdy. Mam tapicerkę materiałową i nie zamieniłbym się, chyba że na alcantarę. 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Christoph napisał:

 

 

MirrorLink i cale te multimedia to katastrofa, dlatego dobrze miec model z nawigacja,

chociaz ta tez do najlepszych nie nalezy. 

 

 

Lepiej wymienić cała stacje bo ta nawigacja to porażka zwłaszcza jej aktualizacja :)

Link to comment
Share on other sites

Ja dodałbym kilka drobnych wad:

- tylne dampery są zbyt twarde i zbyt szybko odbijają - podobno są dobrane pod ten samochód (sztywne zawieszenie). Efekt jest jednak taki, że przejazd przez poprzeczne nierówności (szczególnie progi zwalniające) jest ... hmmm delikatnie rzecz ujmując niezbyt komfortowy. Ja z tyłu wiozę "delikatny ładunek" to muszę takie nierówności pokonywać z max prędkością 5 km/h. Czytałem na forum NZ, że próbowali z tym walczyć zgłaszając to do producenta, ale dostali odp, że tak ma być.
- niskie zawieszenie (130 mm na 17 i 135 mm na 18), więc raczej nie należy szarżować

- wysokie spalanie - da się zejść poniżej 6l/100km, ale trzeba się starać. Jazda w korkach albo 140 km/h na A i pali min 10l/100 km. 

- dość wysokie koszty utrzymania 

- audio gra tragicznie (pewnie to kwestia wygłuszenia)

- słabo wygłuszony (Christoph o tym napisał)

- brak pamięci fotela (ja wymieniam się z Żoną i jest to upierdliwe)

 

Ogólnie to jednak bardzo dobry samochód klasy średniej (nie jest to żaden premium) i ES się bardzo przydaje.

Edited by xemir
Link to comment
Share on other sites

Co do twardości zawieszenia to obecnie jeżdżę mazdą 6 II generacji w wersji sport i też ma dość twarde zawieszenie, do tego stopnia że na początku przejeżdżając przez poprzeczny spowalniacz myślałem że coś urwałem albo uszkodziłem. Do twardego zawieszenia jestem w miarę przyzwyczajony.

Spalanie akceptuję i wydaje mi się że jak na 170 koni które napędzają 4 koła to nie jest dużo.

Wysokie koszty utrzymania - co masz na myśli ? Auto z tego co czytałem jest mało awaryjne i głównie koszty eksploatacyjne ?

Liczę się że na początku będę musiał zrobić wygłuszenie i może konserwację podwozia. Właśnie jak to jest z rdzą w levorgach ?

Brak pamięci fotela akurat u mnie nie stanowi problemu bo na miejscu kierowcy będę zasiadać tylko ja.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, mk77 napisał:

Wysokie koszty utrzymania - co masz na myśli ? Auto z tego co czytałem jest mało awaryjne i głównie koszty eksploatacyjne ?

 pewnie koszta serwisowania ( w Subaru co rok lub 15k km) . Jeżeli masz zamiar serwisować w ASO bedzie nie tanio , Jeżeli niezależnie to jak w każdym aucie. Tu masz koszt przeglądów:

https://www.subaru.pl/docs/przeglady_okresowe.pdf

 

Link to comment
Share on other sites

Ceny faktycznie nie małe ale jak na cennik ASO to nie jest jakoś znacząco drogo - w mazdzie za odgrzybienie klimy i ewentualne nabicie krzyknęli mi chyba coś około 450zł brutto.

Jeśli trafię egzemplarz z pełną historią serwisową to będę kontynuować w ASO (tak jak to obecnie robię z mazdą).

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, Kukson napisał:

Lepiej wymienić cała stacje bo ta nawigacja to porażka zwłaszcza jej aktualizacja :)

Oczywiście, że lepiej. Jakakolwiek stacja z Apple CarPlay oferuje mapy Google i Yanosika. 

 

Levorg w wersji na Europę ma jedną zasadniczą wadę - nie ma silnika 2.0DIT. Jestem przekonany, że gdyby miał, to znakomitej większości jego posiadaczy nie przeszkadzałyby wyżej wymienione bolączki ;-)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Myślę, że to wszystko o czym piszą koledzy, to nie są poważne bolączki. W każdym samochodzie znajdziemy coś co nam nie pasuje.
Kupiłem Levorga z przeświadczeniem, że to najfajniejszy i najciekawszy samochód na jaki mogę sobie pozwolić. Nie żałuję mojej decyzji. Oczywiście jakby miał silnik 2.0 było by jeszcze lepiej...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, Karas napisał:

 pewnie koszta serwisowania ( w Subaru co rok lub 15k km) . Jeżeli masz zamiar serwisować w ASO bedzie nie tanio , Jeżeli niezależnie to jak w każdym aucie. Tu masz koszt przeglądów:

https://www.subaru.pl/docs/przeglady_okresowe.pdf

 

To miałem na myśl + koszt paliwa. Jeśli miałbyś go użytkować do codziennego "odstawania w korkach" albo "szybkiej i bezpiecznej" jazdy po A/S to lepiej kupić coś innego. 
Dodam od siebie, że nowa szyba czołowa z wymianą to koszt ~5k Pln, ale już części blacharskie nie są tak drogie. Przez 2.5 roku padł mi tylko akku - w sumie to nowe auto i nie mam jeszcze 30 tyś, więc co by się miało zepsuć.

 

Co do rdzy, to zbyt młode auto - nie słyszałem o żadnych większych problemach. Ja nie zabezpieczałem podwozia, sprawdzę jego stan za jakiś czas i podejmę decyzję.

Bardziej kusi mnie wygłuszenie i poprawa audio, ale szkoda mi na to wydawać 5-10k Pln. W pierwszej kolejności zainwestowałbym w hak i platformę na rowery.


"Tańszą" alternatywą były (są?) Skoda Octavia Kombi/Scout 4x4 oraz Seat Leon/X-perience 4x4. Problem ze Skodą/Seatem był (jest?) taki, że bardzo trudno znaleźć taką nową do jazdy testowej. 
Innych nowych kombi 4x4 w tej cenie nie ma. 

Edited by xemir
Link to comment
Share on other sites

W sumie eksploatacja każdego auta niesie za sobą jakieś koszty. Jedne auta większe inne mniejsze. Jak już ktoś tu zauważył nie ma auta idealnego.

Co do seata albo skody to przynajmniej jak dla mnie największą ich wadą jest to że nie wyglądają jak levorg. Gdzieś czytałem, możliwe że nawet na tym forum ktoś napisał że levorga nie kupuje się rozumem tylko sercem :) Piękne auto ze stałym napędem na 4 koła.

Jeśli się pojawi na rynku jakiś sensowny egzemplarz (byle by nie biały) w cenie około 70k PLN to na pewno go kupię - tylko najpierw obecne auto muszę sprzedać.

A jeszcze wracając do skody i seata to te auta chyba nie mają stałego napędu 4x4 tylko dołączany w przypadku utraty przyczepności przedniej osi ?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mk77 napisał:

byle by nie biały

Oczywiście o gustach się nie dyskutuje, ale :mrgreen: moim zdaniem białe Levorgi wyglądają super. Trzeba tylko do nich dobrać odpowiednie felgi. Piszę to z pełną świadomością, jako użytkownik czerwonego Levorga :P

 

subaru-levorg-concepts-tokyo-auto-salon-

Edited by anakinsky
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, mk77 napisał:

W sumie eksploatacja każdego auta niesie za sobą jakieś koszty. Jedne auta większe inne mniejsze. Jak już ktoś tu zauważył nie ma auta idealnego.

 

To jest jasne, chodzi głównie o to, że silnik 1.6T może sugerować "rozsądne" spalanie, tymczasem spalanie jest zaskakująco wysokie uwzględniając nawet napęd  4x4 oraz sporą masę pojazdu.

Mój poprzedni samochód ważył podobnie, miał gorszy cx, napęd na tył, miał za  to silnik 2,2CDI o mocy 122 KM i przy bardziej dynamiczniej jeździe spalał o ok. 30-50% mniej paliwa.

 

3 godziny temu, mk77 napisał:

Co do seata albo skody to przynajmniej jak dla mnie największą ich wadą jest to że nie wyglądają jak levorg. Gdzieś czytałem, możliwe że nawet na tym forum ktoś napisał że levorga nie kupuje się rozumem tylko sercem :) Piękne auto ze stałym napędem na 4 koła.

 

Z tym że Levorg jest ładny to się akurat zgodzę i nie jest to moja opinia, ale opinia wszystkich osób, które go widziały (często były to osoby całkowicie przygodne).

 

3 godziny temu, mk77 napisał:

A jeszcze wracając do skody i seata to te auta chyba nie mają stałego napędu 4x4 tylko dołączany w przypadku utraty przyczepności przedniej osi ?

Na temat tego napędu to jest tu dużo dyskusji. Myślę, że w 99% przypadków nie zauważyłbyś różnicy między Haldexem a S-AWD. 

Ja miałem okazję przejechać się Passatem Alltrackiem i nie przypadł mi do gustu.

Link to comment
Share on other sites

Na zimmym silniku skrzynia delikatnie szarpie - tam jest duzo oleju do rozgrzania. Sama instrukcja (DE/AT) wspomina, ze po rozruchu priorytetem jest osiagniecie temperatury roboczej, a nie aksamitna praca skrzyni. 

Na poczatku delikatnie z gazem az silnik i skrzynia sie rozgrzeje. 

Link to comment
Share on other sites

Jakikolwiek problem z napędem SAWD miałbyś jako błąd w komputerze auta i pewnie sporo lampek nie dałoby spokoju.

Myślę, że ważniejsza jest zdrowa skrzynia CVT (bo potencjalnie droga w naprawie lub wymianie).

Napęd po prostu jest.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...