Jump to content

Silniczek regulacji reflektora Forester SG lift


artaa
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Mam problem z nie działającym silniczkiem regulacji reflektora w Forester SG lift 2006.

 

Wydaje się że cicho chodzi, ale nie reguluje, ręczna regulacja śrubokrętem działa OK.

 

Da się to jakoś zdiagnozować, czy prucie lampy ?
?

 

Link to comment
Share on other sites

Zwykła elektryczna regulacja wysokości świecenia, chyba w każdym aucie jest?

Potencjometr na desce na lewo od kierownicy.

 

Ksenon ma pewnie automatyczne poziomowanie (przepisy).

 

Prawa lampa reguluje OK.

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, artaa napisał:

Witam

 

Mam problem z nie działającym silniczkiem regulacji reflektora w Forester SG lift 2006.

 

Wydaje się że cicho chodzi, ale nie reguluje, ręczna regulacja śrubokrętem działa OK.

 

Da się to jakoś zdiagnozować, czy prucie lampy ?
?

 

Czujnik poziomu masz przy prawym tylnym kole (przy jednym z wahaczy), odepnij i poruszaj ręką potencjometr, a druga osoba niech patrzy czy poziom się zmienia. Chyba najprościej :mrgreen:

Edited by VEC
Link to comment
Share on other sites

Nie mam żadnego czujnika...

 

Mam zwykłą działającą od lat prawidłowo regulację potencjometrem przy kierownicy, w prawej lampie nadal działa OK, w lewej przestało z tydzień temu.

 

Potrzebuję informacji,  najlepiej wraz z zdjęciami jak to jest w środku zbudowane, aby pokombinować czy mogło coś spaść np zębatka, czy problemem jest silnik.

 

Niestety wygląda to tak, że pseudo inżynier z Subaru zrobił silniczki niewymienialne w SG lift (lampa na foto)

więc zanim rozkleję lampę szukam wiedzy.

lampa Forester.jpg

 

Nowa lampa z silniczkiem trochę droga ;-)

https://allegro.pl/oferta/reflektor-lampa-subaru-forester-sg-05-08-depo-lewa-7852729798

 

tu lepsza aukcja bo widać tył lampy:

https://allegro.pl/oferta/lampa-prawy-przod-subaru-forester-sg-lift-05-06-07-8633399991

 

 

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

A czy te lampy nie występowały przypadkiem w dwóch wersjach H4 oraz Xeony, przy Xenach na pewno jest czujnik przy tylnym wahaczu (poszukaj na necie jak wygląda, będziesz wiedział czego szukać pod autem)

 

Link to comment
Share on other sites

Ja mam H1, nie mam czujnika.

 

Skupmy się na problemie, jak dostać się do silniczka i jego mechanizmu, nie rozklejając lampy.

I jak generalnie to jest skonstruowane.

 

Silniczek jest za czarnym 3 pinowym gniazdem (na dole - środek zdjęcia) koło jasnego elementu do regulacji ręcznej - śrubokrętem z góry (np na przeglądzie)

lamp FORESTER-SG-LIFT-05-.jpg

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za info.
 
Czyli znowu pseudo inżyniery z Subaru skiepścili tak prostą rzecz, ehh.
 
Pozdrawiam
Proponuję rozkleić klosz za pomocą suszarki, to metoda najbardziej bezpieczna.Oczywiscie wcześniej bardzo dokładnie oczyścić okolicę klosza i obudowy.Czyli na łączeniu.To chyba najważniejsza sprawa.Silnik jest za odbłysnikiem lampy mocowany wkretami.Ważne by nie dotykać elementów od strony klosza, zostaną ślady.Silniczek u mnie był rozbieralny (chyba 3 małe wkrety).Choć nie ukrywam, że dopadłem dwa więc jeden wymieniłem.Działa do dziś:))

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

O takie szczegóły mi chodziło.

Niestety na Alledrogo tylko silniczki od Forestera III są dostępne...

 

Ale dzięki ponownie. ;-)

 

U mnie w polifcie jest trochę inaczej zbudowane, ale to okrągłe na dole nie wygląda na demontowalne, więc jednak rozklejanie...

lampa Forester SG strzałka.jpg

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za info.
 
Czyli znowu pseudo inżyniery z Subaru skiepścili tak prostą rzecz, ehh.
 
Pozdrawiam
Nie tylko Subaru. W maździe też tak miałem. A dostęp do silnika regulacji wiem że był fajny w starszych VW.
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, fiku napisał:

Silnik jest za odbłysnikiem lampy mocowany wkretami.Ważne by nie dotykać elementów od strony klosza, zostaną ślady.Silniczek u mnie był rozbieralny (chyba 3 małe wkrety).

 

Jeszcze pytanie, jak silniczek jest podłączany do odbłyśnika, a jak regulacja ręczna?

 

Sprawdziłem u mnie w działającym reflektorze i jak reguluje silniczkiem, to  ta ośka od ręcznej regulacji w środku jasnoszarego się nie kręci, a regulacja elektryczna działa OK.

 

U ciebie ta ośka patrząc na zdjęcia, wygląda jakby była jedna (chyba nie ma w środku silniczka jakiegoś sprzegła), więc jak to działa w polifcie?

 

 

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

 
Jeszcze pytanie, jak silniczek jest podłączany do odbłyśnika, a jak regulacja ręczna?
 
Sprawdziłem u mnie w działającym reflektorze i jak reguluje silniczkiem, to wygląda że ta ośka w środku jasnoszarego się nie kręci, a regulacja działa OK.
 
A ta ośka patrząc na twoje zdjęcia, wygląda jakby była jedna (chyba nie ma w środku silniczka jakiegoś sprzegła), więc jak to działa?
Muszę sprawdzić jeszcze raz. ;-)
Nie jest bezpośrednio zamocowany do odbłyśnika tylko do ruchomego elementu pomiędzy silniczkiem a odbłýśnikiem.Wieczorem będę w garażu, to go wezmę i rozkręcę obudowę.Zobaczysz jak jest skonstruowany w środku.

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Dzięki, może coś się rozjaśni.

Tak patrząc z zewnątrz wygląda że  w polifcie jest niezależna regulacja ręczna i elektryczna.

Dziwne rozwiązanie.

Link to comment
Share on other sites

Obiecałem Ci, więc wysyłam zdjęcia z wnętrza silniczka.Po wykreceniu trzech małych wkrętów, są jeszcze zaczepy boczne widoczne na zdjęciu.Z autopsji wiem że lubią popekać przy próbie otwarcia pokrywy.Trudno, jakoś to przeżyję:)
Zawsze można je zabezpieczyć np.klejem na gorąco, by nie dostawala się wilgoć.Jak dla mnie elektroniki sporo.Trudno coś sensownego doradzić.Jest teź taka możliwość że coś się zablokowało.Ten mój uszkodzony udało się koledze przywrócić do życia.Wiec są dwie możliwości.Albo kupisz uszkodzony reflektor np.z UK albo próba reanimacji obecnego.Podczas klejenia klosza została położona cienka warstwa kleju do szyb SIKA.To tak dla pewności, co by szczelność została zachowana.Chcialbym podkreślić że powyższa informacja dotyczy przedlifta SG.

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Super zdjęcia, dzięki wielkie. Masz też zdjęcie podłączenia do odbłyśnika?

 

Wiem że to od przedlifta, ale przynajmniej gniazdo zasilania silnika jest takie samo, więc może konstrukcja podobna.

 

Patrząc jak u Ciebie jest zbudowana ośka, to masz regulację ręczną tą samą ośką co elektryczna - czyli jak silniczek reguluje to kręci się ta ośka od ręcznej regulacji?

Bo dziwi mnie czemu u mnie nie rusza się podczas elektrycznej regulacji ta "ośka" którą widać na zewnątrz lampy,

patrząc na Twoje foto, to powinna się ruszać zawsze nie ważne co kręci - silnik czy śrubokręt.

 

Dla porównania, silniczek w Foresterze 3 jest zbudowany normalnie, jedna ośka napędzana silnikiem lub śrubokrętem (ta zębatka), więc powinna się kręcić zawsze,

a u mnie w F2 lift się nie kręci gdy silnik rusza kloszem...

 

silniczek Forester 3b.jpg

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...