Marek_Rz Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 (edytowane) Poprzedni właściciele coś chyba kombinowali u mnie w Imprezeie Obecnie mam licznik z foto nr 1. Dodam że to Impreza I z 96 roku w automacie. Pytanie moje jest takie czy aby nie powinien być taki licznik jak na foto 2 ? , drążę temat bo mi nie działa prędkościomierz. Na foto 2 ewidentnie widać że to zegary od automatu, natomiast moje nie mają podziałki z biegami. Edytowane 28 Października 2019 przez Marek_Rz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Rz Opublikowano 28 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 (edytowane) Wyciągnąłem swoje zegary i okazuje się że do prędkościomierza podpięta jest likna która wychodzi w komorze silnika i tak sobie dynda. Za zegarami nie ma środkowej wtyczki typowej dla automatu do kontrolek biegów. Możliwe że tu powinna być skrzynia manualna, a ktoś wsadził sobie automata i nie wszystko podpiął ? Edytowane 28 Października 2019 przez Marek_Rz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 Wyciągnąłem swoje zegary i okazuje się że do prędkościomierza podpięta jest likna która wychodzi w komorze silnika i tak sobie dynda. Za zegarami nie ma środkowej wtyczki typowej dla automatu do kontrolek biegów. Możliwe że tu powinna być skrzynia manualna, a ktoś wsadził sobie automata i nie wszystko podpiął ? Możliwe, albo zegary zostały zmienione...Na tabliczce znamionowej na kielichu masz dane podaneVinOznaczenie silnika Oznaczenie skrzyni Zrób foto i wrzuć to będzie jasne co może być nie tak Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Rz Opublikowano 28 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 (edytowane) TZ102ZS4AA-GC Dodatkowo sprawdziłem sobie przebieg samochodu w Centrum Ewidencji Pojazdów i pierwsze przebiegi były w milach potem już w kilometrach. Tylko trochę dziwnie ponieważ było 260 000mi, a potem już 269 000km. Wygląda faktycznie jak by był zmieniony licznik, tylko po wymontowaniu zegarów nie ma tam trzeciej wtyczki do wyświetlania aktualnego biegu. Edytowane 28 Października 2019 przez Marek_Rz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 TZ102ZS4AA-GC Dodatkowo sprawdziłem sobie przebieg samochodu w Centrum Ewidencji Pojazdów i pierwsze przebiegi były w milach potem już w kilometrach. Tylko trochę dziwnie ponieważ było 260 000mi, a potem już 269 000km. Wygląda faktycznie jak by był zmieniony licznik, tylko po wymontowaniu zegarów nie ma tam trzeciej wtyczki do wyświetlania aktualnego biegu. Wychodzi na to że ktoś licznik podmienił i nie ma podłączenia do prędkościomierza Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Pewnie Anglika masz. Jak y to był amerykaniec to byś miał działający wskaźnik pracy skrzyni. Ile masz wtyczek przy liczniku? Dasz radę zrobić ich zdjęcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Rz Opublikowano 29 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Godzinę temu, ewemarkam napisał: Pewnie Anglika masz. Jak y to był amerykaniec to byś miał działający wskaźnik pracy skrzyni. Ile masz wtyczek przy liczniku? Dasz radę zrobić ich zdjęcie? Mam dwie wtyczki z prawej i z lewej takie podłużne ( foto popołudniu ). Raczej to jest europa. Auto w 2014 roku było ściągnięte z Holandi , a wewnątrz nic nie wskazuje na przekładkę. Mam info od poprzedniego właściciela że ponoć silnik był wymieniany, może wówczas coś kombinowali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Rz Opublikowano 29 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 8 godzin temu, Dzixd napisał: Wychodzi na to że ktoś licznik podmienił i nie ma podłączenia do prędkościomierza Wysłane z mojego mądrego telefonu Rozumiem że przy skrzyni automatycznej nie ma linki do prędkościomierza, tylko sygnał idzie z czujników tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Rozumiem że przy skrzyni automatycznej nie ma linki do prędkościomierza, tylko sygnał idzie z czujników tak ? Tego Ci już nie powiem bo z automatami nie miałem doczynienia. Napewno licznik powinien mieć podziałkę z biegami. A jak jest rozwiązane z prędkościomierzem to już nie wiem. Tutaj masz schematy katalogowe może z nich coś odczytasz. http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/type_30/automatic_transmission/at_speedometer_gear/illustration_1/Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 W automacie jest to tak samo realizowane jak w manualu. Brane z tego samego czujnika prędkości. Przy przednim dyferencjale. A czy licznik na mieć podziałkę z "biegami" to pewny nie jestem. Wersje US mają a EU niekoniecznie. Sygnał z tego czujnika dopiero jest generowany od jakiejś tam prędkości. Przepychanie samochodu w garażu nie koniecznie pozwoli zweryfikować działanie. Trzeba go napędzić do chyba 5-7 km/h. Z tego co zdążyłem zauważyć po schematach to mój Forester jest bardzo podobny "elektrycznie" do Twojej imprezy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 4 minuty temu, ewemarkam napisał: W automacie jest to tak samo realizowane jak w manualu. Brane z tego samego czujnika prędkości. Przy przednim dyferencjale. A czy licznik na mieć podziałkę z "biegami" to pewny nie jestem. Wersje US mają a EU niekoniecznie. Sygnał z tego czujnika dopiero jest generowany od jakiejś tam prędkości. Przepychanie samochodu w garażu nie koniecznie pozwoli zweryfikować działanie. Trzeba go napędzić do chyba 5-7 km/h. Ale w manualu były też prędkościomierze na linkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Aaaa no to zmienia postać rzeczy.Automat z tego co mi wiadomo ma dwa czujniki. Więc sygnał prędkości musi być elektryczny do licznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Rz Opublikowano 29 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Godzinę temu, ewemarkam napisał: Aaaa no to zmienia postać rzeczy. Automat z tego co mi wiadomo ma dwa czujniki. Więc sygnał prędkości musi być elektryczny do licznika. Ja mam skrzynie z jednym czujnikiem. TZ102ZS4AA-GC to jest taka bez filtra zewnętrznego z boku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Musisz mieć a właściwie to masz drugi czujnik. Jest w dupce skrzyni. TCU musi wiedzieć kiedy dopiąć napęd bardziej. Dlatego musi znać prędkość obrotowa przodu i tyłu. Do prędkościomierza bierze sygnał z przedniego czujnika. Zrób zdjęcie kostek od sterownika skrzyni. Powinien być nad nogami kierowcy. Na lewo od pedału hamulca. I jeszcze jedno. Dzixd podał stronkę, tam jest informacja że automat powinien mieć wyjście na linkę. Ty masz elektryczny czujnik prędkości w skrzyni? Pytam dla uściślenia, żeby nie namieszać za bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 (edytowane) Zobacz na ten schemat: strona 12 masz sterownik skrzyni. Porównaj sobie wtyczki czy masz tak samo dwie, szarą i białą. Oraz licznik na 17 stronie. Też zobacz czy tak masz wtyczki ułożone. Może gdzieś za licznikiem jest jakaś wtyczka ekstra. Ale jeśli masz dwie to trzeba będzie pewnie trzecią dosztukować. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/1996/1996 Service Manual/WIRING DIAGRAMS SECTION/Wiring Diagram.pdf Edytowane 29 Października 2019 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 (edytowane) Tutaj schemat z roku 1995. Chyba bardziej ten schemat Ci podejdzie. Tutaj faktycznie skrzynia ma tylko jeden czujnik prędkości. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/1995/WIRING DIAGRAM SECTION/Wiring Diagram/MSA5TCD95I19378.pdf Wszystko zależy od tego jaki masz sterownik skrzyni, z dwoma czy trzeba wtyczkami (3 czarne) Zobacz czy przypadkiem nie masz skrzyni z dwoma czujnikami zamontowanej. Czujnik drugi jest w dupce skrzynie, tej części z której wychodzi wał napędowy. Nie jestem pewien ale chyba z prawej strony skrzyni jest. Zamieszanie z tymi rocznikami. Edytowane 29 Października 2019 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2019 No i jak się sprawy mają. Wiesz coś więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się