Skocz do zawartości

Zegary / Licznik Pytanie


Marek_Rz

Rekomendowane odpowiedzi

Poprzedni właściciele coś chyba kombinowali u mnie w Imprezeie

Obecnie mam licznik z foto nr 1. Dodam że to Impreza I z 96 roku w automacie.

Pytanie moje jest takie czy aby nie powinien być taki licznik jak na foto 2 ? , drążę temat bo mi nie działa prędkościomierz.

Na foto 2 ewidentnie widać że to zegary od automatu, natomiast moje nie mają podziałki z biegami.

 

20191028_161204.jpg

20191028_161203.jpg

Edytowane przez Marek_Rz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąłem swoje zegary i okazuje się że do prędkościomierza podpięta jest likna która wychodzi w komorze silnika i tak sobie dynda. Za zegarami nie ma środkowej wtyczki typowej dla automatu do kontrolek biegów.

 

Możliwe że tu powinna być skrzynia manualna, a ktoś wsadził sobie automata i nie wszystko podpiął ?

 

Edytowane przez Marek_Rz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąłem swoje zegary i okazuje się że do prędkościomierza podpięta jest likna która wychodzi w komorze silnika i tak sobie dynda. Za zegarami nie ma środkowej wtyczki typowej dla automatu do kontrolek biegów.
 
Możliwe że tu powinna być skrzynia manualna, a ktoś wsadził sobie automata i nie wszystko podpiął ?
 
Możliwe, albo zegary zostały zmienione...
Na tabliczce znamionowej na kielichu masz dane podane
Vin
Oznaczenie silnika
Oznaczenie skrzyni
Zrób foto i wrzuć to będzie jasne co może być nie tak

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20191001_220053.jpg

20191001_215934.jpg

TZ102ZS4AA-GC

 

Dodatkowo sprawdziłem sobie przebieg samochodu w Centrum Ewidencji Pojazdów i pierwsze przebiegi były w milach potem już w kilometrach.

Tylko trochę dziwnie ponieważ było 260 000mi, a potem już 269 000km. Wygląda faktycznie jak by był zmieniony licznik, tylko po wymontowaniu zegarów nie ma tam trzeciej wtyczki do wyświetlania aktualnego biegu.

Edytowane przez Marek_Rz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20191001_220053.jpg.a969227877ee62bcd2f1870e5a3fb682.jpg
20191001_215934.jpg.ca6022fa564d08a8ed88bf7f35ef15fd.jpg
TZ102ZS4AA-GC
 
Dodatkowo sprawdziłem sobie przebieg samochodu w Centrum Ewidencji Pojazdów i pierwsze przebiegi były w milach potem już w kilometrach.
Tylko trochę dziwnie ponieważ było 260 000mi, a potem już 269 000km. Wygląda faktycznie jak by był zmieniony licznik, tylko po wymontowaniu zegarów nie ma tam trzeciej wtyczki do wyświetlania aktualnego biegu.
Wychodzi na to że ktoś licznik podmienił i nie ma podłączenia do prędkościomierza

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Pewnie Anglika masz. Jak y to był amerykaniec to byś miał działający wskaźnik pracy skrzyni. Ile masz wtyczek przy liczniku? Dasz radę zrobić ich zdjęcie?

Mam dwie wtyczki z prawej i z lewej takie podłużne ( foto popołudniu ). Raczej to jest europa. Auto w 2014 roku było ściągnięte z Holandi , a wewnątrz nic nie wskazuje na przekładkę. Mam info od poprzedniego właściciela że ponoć silnik był wymieniany, może wówczas coś kombinowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Dzixd napisał:

Wychodzi na to że ktoś licznik podmienił i nie ma podłączenia do prędkościomierza

Wysłane z mojego mądrego telefonu
 

Rozumiem że przy skrzyni automatycznej nie ma linki do prędkościomierza, tylko sygnał idzie z czujników tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że przy skrzyni automatycznej nie ma linki do prędkościomierza, tylko sygnał idzie z czujników tak ?
Tego Ci już nie powiem bo z automatami nie miałem doczynienia. Napewno licznik powinien mieć podziałkę z biegami. A jak jest rozwiązane z prędkościomierzem to już nie wiem.
Tutaj masz schematy katalogowe może z nich coś odczytasz.
http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/type_30/automatic_transmission/at_speedometer_gear/illustration_1/

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W automacie jest to tak samo realizowane jak w manualu. Brane z tego samego czujnika prędkości. Przy przednim dyferencjale. A czy licznik na mieć podziałkę z "biegami" to pewny nie jestem. Wersje US mają a EU niekoniecznie.

 

Sygnał z tego czujnika dopiero jest generowany od jakiejś tam prędkości. Przepychanie samochodu w garażu nie koniecznie pozwoli zweryfikować działanie. Trzeba go napędzić do chyba 5-7 km/h.

 

Z tego co zdążyłem zauważyć po schematach to mój Forester jest bardzo podobny "elektrycznie" do Twojej imprezy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ewemarkam napisał:

W automacie jest to tak samo realizowane jak w manualu. Brane z tego samego czujnika prędkości. Przy przednim dyferencjale. A czy licznik na mieć podziałkę z "biegami" to pewny nie jestem. Wersje US mają a EU niekoniecznie.

 

Sygnał z tego czujnika dopiero jest generowany od jakiejś tam prędkości. Przepychanie samochodu w garażu nie koniecznie pozwoli zweryfikować działanie. Trzeba go napędzić do chyba 5-7 km/h.

 

Ale w manualu były też prędkościomierze na linkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Aaaa no to zmienia postać rzeczy.
Automat z tego co mi wiadomo ma dwa czujniki. Więc sygnał prędkości musi być elektryczny do licznika.

 

Ja mam skrzynie z jednym czujnikiem. TZ102ZS4AA-GC to jest taka bez filtra zewnętrznego z boku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć a właściwie to masz drugi czujnik. Jest w dupce skrzyni. TCU musi wiedzieć kiedy dopiąć napęd bardziej. Dlatego musi znać prędkość obrotowa przodu i tyłu.

 

Do prędkościomierza bierze sygnał z przedniego czujnika.

 

 Zrób zdjęcie kostek od sterownika skrzyni. Powinien być nad nogami kierowcy. Na lewo od pedału hamulca.

 

I jeszcze jedno.

Dzixd podał stronkę, tam jest informacja że automat powinien mieć wyjście na linkę.

Ty masz elektryczny czujnik prędkości w skrzyni? Pytam dla uściślenia, żeby nie namieszać za bardzo.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na ten schemat:

strona 12 masz sterownik skrzyni. Porównaj sobie wtyczki czy masz tak samo dwie, szarą i białą.

Oraz licznik na 17 stronie. Też zobacz czy tak masz wtyczki ułożone. Może gdzieś za licznikiem jest jakaś wtyczka ekstra. Ale jeśli masz dwie to trzeba będzie pewnie trzecią dosztukować.

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/1996/1996 Service Manual/WIRING DIAGRAMS SECTION/Wiring Diagram.pdf

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj schemat z roku 1995.

Chyba bardziej ten schemat Ci podejdzie. Tutaj faktycznie skrzynia ma tylko jeden czujnik prędkości.

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/1995/WIRING DIAGRAM SECTION/Wiring Diagram/MSA5TCD95I19378.pdf

Wszystko zależy od tego jaki masz sterownik skrzyni, z dwoma czy trzeba wtyczkami (3 czarne)

Zobacz czy przypadkiem nie masz skrzyni z dwoma czujnikami zamontowanej. Czujnik drugi jest w dupce skrzynie, tej części z której wychodzi wał napędowy. Nie jestem pewien ale chyba z prawej strony skrzyni jest.

 

Zamieszanie z tymi rocznikami.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...