Jump to content

Zakup Subaru legacy IV


Lagler
 Share

Recommended Posts

Witam. Ponieważ w tym tygodniu będę kupował mojego pierwszego Subaru chciałem się zapytać o to na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie. Chodzi mi o jakieś wycieki z newralgicznych miejsc. Jakieś typowe objawy dotyczace konkretnych usterek. Na czym ogólnie się skupić. Będzie to legacy 2003r. 2.0  137hp z gazem wersja kombi. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Trzeba zwrócić uwagę na wszystko lecz żadne auto używane nie jest w stanie idealnym. Ja staram się dbać o swoje samochody a lista napraw/drobnych poprawek zawsze występuje:)

 

W tym aucie kosztowna naprawa będzie:

Skrzynia biegów

Sprzęgło

Blacharka

Silnik

 

Kumulacja drobnych usterek jeśli sam nie robisz koło auta bądź trafisz na zmęczony życiem egzemplarz.

 

Skrzynia biegów sprawdź sobie z tyłu pod rezonatorem czarną puszką poziom oleju w skrzyni, sprawdź czy biegi wchodzą pewnie skrzynia nie huczy przejedź się autem dłużej potem proponuje wjechać sobie na małe rondo bądź duży parking i porobić kółka sprawdzisz wtedy wiskozę.

sprzęgło tutaj podobnie trzeba nasłuchiwać czy nie ma stukań koła 2 masowego być może poprzedni właściciel zrobił już konwersje.

blacharka Legacy nie mają problemów z korozją ale oglądnąć blacharko samochód należy samochód jest zabudowany od spodu plastikami ale coś tam zobaczysz.

Silnik naprawy kompleksowe silnika są drogie jednak ten silnik jest trudny do zajechania. spytaj kiedy ktoś robił luzy zaworowe sprawdź czy niema wycieków z pod dekli. jeśli są to albo ktoś mógł robić luzy ale oszczędził na gumkach albo poprostu tą procedurę olał.  wycieki łatwo z tego miejsca usunąć a części nie są kosztowne w naprawie lecz jeśli byłby problem z głowicami to zaczną się większe koszty.

Wycieki są prawie zawsze z okolicy maglownicy i jeśli są niewielkie i nie pochodzą z uszczelniaczy na listwie to będzie można używać chwilę takiego samochodu.

sprawdź jaką masz instalację LPG jak chodzi na PB jak na LPG kiedy były filtry zmieniane do kiedy masz legalizację butli.(legalizację możesz przedłużyć tylko raz o 10 lat z tego co się orientuje)

z typowych usterek drobnych to:

gasnący wyświetlacz godziny spalania chwilowego

otwieranie tylnej klapy

zamki zamykanie otwieranie tylne drzwi z pilota

błąd poduszek powietrznych w fotelach

 

 

Sprawdź sobie na spokojnie wszystko po kolei czasem jest lepiej gdy w samochodzie jest jedna poważna usterka np kończące się sprzęgło niż suma drobnych usterek plus ogólnie mocne zmęczenie samochodu.

rozrząd w częściach do tego samochodu nie jest tani ale prosto i przyjemnie się go robi, ogólnie jestem bardzo zadowolony jeśli chodzi o możliwość łatwość serwisowania tego samochodu. jest to dość intuicyjne jednak jak w każdym samochodzie pewne rzeczy są nie najlepiej rozwiązane.

 

Samochodzik najlepiej oglądać we 2 osoby, każdy zwraca na co innego uwagę i zadbaj o to aby otrzymać wszystkie dokumenty jeśli kupisz samochód abyś nie miał problemów prawnych.

 

 

 

Edited by SubaruLPG
Link to comment
Share on other sites

Ja tylko doradze, bo wszystko zostało już napisane. Polecam Ci automat, odpada problem koła dwumasowego. Skrzynia może i mułowata ale pancerna.

Nie napalaj się!!!
Nie te egzemplarz to inny.

Zwróć jeszcze uwagę że jeśli trafi Ci się wersja z większym silnikiem (np 2.5) to czy przypadkiem nie jest to samochód zza oceanu. Chodzi tu głównie o przednie światła. No i są 3 wersje takich samochód, tzn był rozbity, utopiony albo sprowadzony jako mienie prześiedleńcze.

Link to comment
Share on other sites

Ja pierdziu troszkę straszno. Ok obecny właściciel pisze że niby sprzęgło i rozrząd był wymieniany. Instalacja jest z 2015r więc troszkę przelatala. Nie wiem o co chodzi do końca z tą wiskoza i skąd jej nasłuchiwać. Czy bać się sytuacji gdy ktoś zmienił dwumas na jednomas? Luzów zaworowych pewnie nie robiono ale jest tam na blaszki więc nie tak źle. Sprzedający zapewnia że silnik jest suchy. Ten rezonator pewnie gdzieś pod spodem szukać... Gaz BRC

Tak w ogóle to jest ta oferta https://www.olx.pl/oferta/subaru-legacy-CID5-IDxSf3S.html

Edited by Lagler
Link to comment
Share on other sites

Nie straszno, tylko to co w każdym innym samochodzie, tutaj w zasadzie tylko silnik inny. No i napęd bo na 4 koła. A reszta... Taka sama jak gdzie indziej.

 

Wiskoza, jest w skrzyni. Parę ładnych stówek kosztuje regeneracja. Słychać przeskakiwanie przy ciasnych nawrotach na parkingu np pod marketem gdy juz się skończyła.

 

Luzy zaworowe są z tego co kojarzę na śrubki bo silnik na jednym wałku rozrządu w głowicy. A dwu mas... Po coś go tam wsadzali, ale konwersja na pełne koło jest ok. Grunt żeby sprzęgło nie szarpało przy ruszaniu.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Od "pokazywania" ogłoszeń jest forum "zakupy kontrolowany". Jak daleko nie masz to podjedź i zobacz na niego. Wygląda Ok. Tylko cena pewnie taka bo to słaby silnik na tą budę. Tutaj były jeszcze 2.0 158 km chyba, 2.5 i 3.0.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie w zależności jaki masz budżet to oprócz usterek trzeba niestety powiedzieć, że samochód jest dość ciężki i nawet te 165KM które mam u siebie nie sprawia, że staje się zrywny. Jest raczej normalny, ale dzięki wadze i dobrze rozłożonym środku ciężkości świetnie się prowadzi w zakrętach (choć niektórzy i to poprawiają po fabryce). Zatem przejedź się tym, nawet nie jednym i sprawdź czy Ci pasuje, bo dla niektórych to po prostu nie idzie, zwłaszcza, że LPG to dodatkowy ciężar w bagażniku, który po pewnym czasie zmusi Cię do wymiany amortyzatorów tylnych, bo siadają. 

Ja zanim kupiłem swojego, przejechałem się trzema innymi. I nadal, mimo mankamentów, które wymienili poprzednicy, jestem zadowolony. :)

Link to comment
Share on other sites

W każdym samochodzie coś się psuje. Samochód jest prosto zbudowany jeśli kupisz automat to odpada problem z sprzęgłem.

Gdybym miał napisać Tobie listę na co zwrócić uwagę przy skodzie octavii 4x4 to lista pewnie była by dłuższa:)

 

Ja przy zakupie świadomie celowałem w najsłabszy silnik 2.0 bo raczej nie powinno być z nim problemów.

Co do wyglądu to wygląda ładnie ale należy ocenić czy auto jest zadbane utrzymane mechanicznie czy odpicowane.

np gałka zmiany biegów jest zmieniona jeśli ktoś był estetą to chwała mu za to. ale kupując samochód należy być podejrzliwy i czy samochód nie jest zrobiony do sprzedaży.

W opisie jest taki ładny opis samochód jest bezkorozyjny. nie ma czegoś takiego jak Legacy IV bez korozji. choć specjalnie nie gniją te auta np korodują mniej od Skody octavii mk1 w której dużo osób miało przygodę z progami.

Przebieg 225? hm sprawdź sobie po VIN ile samochód miał przebiegu kiedy był sprowadzony. 

Ja zostałem że tak powiem trochę zgaszony po zakupie przez znajomego pracującego w ASO po tym jakie są ceny części.... jednak ceny ASO a Aftermarketowe to 2 różne rzeczy, po drugie serwisuj sobie inną markę w ASO zobaczymy czy będzie Tanio.

 

Dla mnie największymi zaletami tego auta jest:

Dobre wyciszenie

Niski koszt przejechanego kilometra przy LPG żaden ON w tych gabarytach taniej nie wyjdzie (no może najnowsze jednostki)

Prosta budowa

Właściwości jezdne

Miejsce w środku

Wygodne podróżowanie

Napęd na 4 koła

 

Edited by SubaruLPG
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...