Skocz do zawartości

XV II - klocki hamulcowe przód


spawalniczy

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, spawalniczy napisał:

Bardziej chyba trzeba mówić o felerne serii, bo inni forumowicze też zauważyli takie objawy w swoich XV.

Z którego miesiąca produkcji masz auto?

U mnie klocki mają nastukane na razie 40kkm, złego słowa o nich nie mogę powiedzieć. Produkcja koniec lutego (jak dobrze pamiętam) i odbiór koniec kwietnia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Ja się poddałem i wymieniłem w ASO, też po 30kkm...
Można wiedzieć jaka cena w ASO z wymianą, bo mnie wycenili na 500,- zł za klocki przód (Forester SJ 2.0X) w ramach przeglądu 45000. Przy osobnej wizycie +100,- zł za wymianę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wiedzieć jaka cena w ASO z wymianą, bo mnie wycenili na 500,- zł za klocki przód (Forester SJ 2.0X) w ramach przeglądu 45000. Przy osobnej wizycie +100,- zł za wymianę.
Poproszę księgowej o znalezienie faktury, bo nie pamiętam dokladnie, ale wydaje mi się, że była to taka cena
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Odświeżam trochę temat.

Przymierzam się do wymiany klocków i mam pytanie do Was, które polecacie: Jurid, Brembo, ATE? Przednie tarcze mają rant 1,4 mm, więc kupię też i tarcze. I tu kolejne pytanie: np. Brembo 09.D768.11, 50 żeberek, waga 7,5kg czy Brembo 09.A921.11, 54 żeberka i waga 7,7kg ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Snuff napisał(a):

Odświeżam trochę temat.

Przymierzam się do wymiany klocków i mam pytanie do Was, które polecacie: Jurid, Brembo, ATE? Przednie tarcze mają rant 1,4 mm, więc kupię też i tarcze. I tu kolejne pytanie: np. Brembo 09.D768.11, 50 żeberek, waga 7,5kg czy Brembo 09.A921.11, 54 żeberka i waga 7,7kg ?

 

Poczytam i ja bo mi po przeglądzie 90kkm powiedziano, że wkrótce i klocki i tarcze przednie będą do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Snuff napisał(a):

Odświeżam trochę temat.

Przymierzam się do wymiany klocków i mam pytanie do Was, które polecacie: Jurid, Brembo, ATE? Przednie tarcze mają rant 1,4 mm, więc kupię też i tarcze. I tu kolejne pytanie: np. Brembo 09.D768.11, 50 żeberek, waga 7,5kg czy Brembo 09.A921.11, 54 żeberka i waga 7,7kg ?

Wiosną wymieniłem tarcze i klocki z przodu na Juridy. Razem 480 PLN + robocizna. Działają. Czasami (bardzo rzadko) zapiszczą. Poprzednie nie piszczały. Ale może te nowe jeszcze się "układają"?

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RedSasza napisał(a):

Wiosną wymieniłem tarcze i klocki z przodu na Juridy. Razem 480 PLN + robocizna. Działają. Czasami (bardzo rzadko) zapiszczą. Poprzednie nie piszczały. Ale może te nowe jeszcze się "układają"?

a dlaczego mają nie działać. Działąja na pewno tak samo jak każdy aftermarket

Fabryczne Juridy mają oznaczenie mieszanki HH a to inna mieszanka niż na aftermrket . Wygooglej "HH friction rating". Oemy były na tyle dobre i przystępne cenowo tzn. 400 stówy za komplet ( jak za coś co wymieniłam po 5 latach to nie tragedia ) że imo nie warto było inwestować w inne klocki. NIe piszczały, nie pylily , hamowały bdb nawet podczas kilkukrotnego mocniejszego hamowania na autostradzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał(a):

a dlaczego mają nie działać. Działąja na pewno tak samo jak każdy aftermarket

Fabryczne Juridy mają oznaczenie mieszanki HH a to inna mieszanka niż na aftermrket . Wygooglej "HH friction rating". Oemy były na tyle dobre i przystępne cenowo tzn. 400 stówy za komplet ( jak za coś co wymieniłam po 5 latach to nie tragedia ) że imo nie warto było inwestować w inne klocki. NIe piszczały, nie pylily , hamowały bdb nawet podczas kilkukrotnego mocniejszego hamowania na autostradzie...

No ale cena klocków to nie cena klocków i tarcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Karas napisał(a):

a dlaczego mają nie działać. Działąja na pewno tak samo jak każdy aftermarket

Fabryczne Juridy mają oznaczenie mieszanki HH a to inna mieszanka niż na aftermrket . Wygooglej "HH friction rating". Oemy były na tyle dobre i przystępne cenowo tzn. 400 stówy za komplet ( jak za coś co wymieniłam po 5 latach to nie tragedia ) że imo nie warto było inwestować w inne klocki. NIe piszczały, nie pylily , hamowały bdb nawet podczas kilkukrotnego mocniejszego hamowania na autostradzie...

Te literki raczej nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością, klocki CL RC5+ to odpowiednik FF. OEM juridy są dobre i mają też FF (nie HH) a są zwykłymi choć  bardzo dobrymi klockami. Tańsze ATE i juridy nie oem mają niby GG i są zauważalnie słabsze od  juridów OEM FF, wogóle zaś nie umywają się do przykładowego klocka CL RC5+. Dla mnie wyznacznikiem jest obecnie cena:)

Edytowane przez buc niskopienny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, buc niskopienny napisał(a):

Te literki raczej nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością, CL RC5+ to odpowiednik FF. OEM juridy są dobre i mają też FF (nie HH) a są zwykłymi choć  bardzo dobrymi klockami. Tańsze ATE i juridy nie oem mają niby GG i są zauważalnie słabsze od  juridów OEM FF, wogóle zaś nie umywają się do przykładowego CL RC5+. Dla mnie wyznacznikiem jest obecnie cena:)

Prawdziwy bełkot szamański! Szacun. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, buc niskopienny napisał(a):

OEM juridy są dobre i mają też FF (nie HH)

dokładnie miało być FF. Jak pisałem w XV Oem kloce były na tyle dobre że nawet nie szukałem "lepszego" zamiennika jak w autach poprzednich (  np w Hondzie złotym środkiem okazały się być klocki Hawk HPS - hamowały równie dobrze co oem NISSIN a były o ładnych parę złotych tańsze , w Subaru jest odwrotnie oem'y są  tańsze od hawków czy innych "lepszych klocków" i hamują bez zarzutów z większych prędkości ,  na zimno ( nie trzeba ich rozgrzewać ) nie pylą i nie piszczą )  Co do ATE, TRW i podobnych bo  również zakładałem to do "miejskiego toczydła"  czy w aucie żony  ( budżetowo :) bo i tak nie wyczuje różnicy) , nie hamują źle ale zawsze coś było z nimi nie tak jak bym chciał tzn. albo piszczały albo pyliły albo po kilku hamowaniach z wyższych prędkości zaczynały hamować gorzej. Podsumowując jeżeli komuś wystarczy żeby auto tylko hamowało ( kwestia piszczenia czy brudzenia felgi jest nie istotna ) i nie często hamuje kilkukrotnie pod rząd :)  na autostradzie to śmiało można zakładać  budżetowy aftermarket

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w XV II (bo o tym tu dyskusja) ale sprawdziłbym czy klocki nie mają sprężynek powrotnych (jak w XV I). Niewiele zamienników takie posiada a znając oszczędność OEMów 'po coś' one są...

Ostatnio w XV I także założyłem komplet OE. Może tanio nie było ale po 100kkm można zaszaleć (albo: czego się nie robi dla żony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Knurek1111 napisał(a):

Może tanio nie było ale po 100kkm można zaszaleć (albo: czego się nie robi dla żony).

Ło panie, 100kkm na jednych klockach? W XV II to chyba tylko z tyłu, bo przednie jak głównie tras nie robisz, to ledwo do 60kkm starczą i razem z tarczami do wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aflinta napisał(a):

Ło panie, 100kkm na jednych klockach? W XV II to chyba tylko z tyłu, bo przednie jak głównie tras nie robisz, to ledwo do 60kkm starczą i razem z tarczami do wymiany

Moje poszły po 65 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, RedSasza napisał(a):

Moje poszły po 65 tys.

@aflinta studzę entuzjazm: 100kkm tarcze wytrzymały. W tym czasie dwa komplety klocków (a w zasadzie 1.5).

 

Przyznaję, że dość niejasno to napisałem. XV 'zlał mi się' w głowie z niesubaru, gdzie faktycznie tarcze i klocki wymieniałem po 100km i tarcze były bardziej zużyte niż klocki ;)

Edytowane przez Knurek1111
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...