Jump to content

XV II - klocki hamulcowe przód


spawalniczy
 Share

Recommended Posts

Na przeglądzie przy 30 kkm okazało się, że grubość klocków przednich to tylko około 3 mm.

To moje pierwsze Subaru z tak lichym wynikiem. Poza tym tarcze hamulcowe od nowości wyglądają inaczej niż w większości samochodów jakie użytkowałem.

Cały czas jakieś szaro-bure, zapyziałe z matowymi smugami. Ewidentnie para tarcza - klocek nie współpracuje jak powinna.

W związku z tym podziękowałem za nowe klocki w ASO i postanowiłem kupić jakieś dobre zamienniki.

Niestety okazało się, że w przyrodzie nie występują (ja przynajmniej nie znalazłem) klocki pasujące do XV II.

To znaczy w opisach i owszem, ale jak się spojrzy na kształt i na wymiary, to niestety nie mają prawa pasować.

Zamówiłem Ferodo wg katalogu - zobaczcie różnicę - oryginalny klocek, to ten na górze.

 

Czy ktoś przerabiał już temat i znalazł jakiś pasujący zamiennik?

 

0D855DE9-F1BF-4D8A-9BB3-B5A48AC11D89.jpeg

CC753395-38E5-46BC-B289-CE3680EEF718.jpeg

9ABF20CA-57FF-4665-B000-8C31DC610746.jpeg

1F4D93D1-20FE-40B0-97AC-CC7B00760636.jpeg

Edited by spawalniczy
Link to comment
Share on other sites

Rancik na tarczy też jest całkiem spory mierzyłeś ich grubość? Trzeba by zapytać jakiejś mądrej głowy czy kloce nie podpasują z poprzednika- pytałeś w sklepach nie ASO zajmujących się oem częściami do Subaru  - chłopaki ogarniają temat i na pewno pomogą 

Link to comment
Share on other sites

Oem to tak jak do wszystkich Subaru Juridy FF. U mnie wytrzymały 70k km , miałeś wcześniej Subaru i wiesz ile wytrzymują. Mi się wydaje że problem nie leży w klocku a w działaniu skrzyni cvt - a dokładniej w hamowaniu silnikiem. O agresywną technikę jazdy też Cie nie podejrzewam.  

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Karas napisał:

Rancik na tarczy też jest całkiem spory


Na zdjęciu wygląda bardziej okazałe niż na żywo. Nie miałem możliwości zmierzenia, według ASO tarcza nie wymaga wymiany.

 

Godzinę temu, Karas napisał:

Trzeba by zapytać jakiejś mądrej głowy czy kloce nie podpasują z poprzednika-


Pytałem guru hamulcowego - na razie nie znalazł zamiennika.

 

Godzinę temu, Karas napisał:

Mi się wydaje że problem nie leży w klocku a w działaniu skrzyni cvt - a dokładniej w hamowaniu silnikiem.


Teoretycznie masz rację, jednak trzy moje poprzednie auta sprzedałem z klockami zamontowanymi jeszcze w Japonii. Każdy miał przejechane w okolicach 90 kkm z tego jeden miał CVT. 
Wszystkie użytkowane dokładnie tak samo jak XV + dodatkowo trochę więcej tras.

 

Godzinę temu, Blixten napisał:

Mi to wygląda na przegrzanie tarczy


Jeśli tak, to przegrzanie występuje w normalnej delikatnej eksploatacji. Te tarcze wyglądają tak od nowości. Gdzieś nawet pisałem o tym zaraz po zakupie.

 

O tutaj - jak widać nie tylko u mnie tak dziwnie wyglądają:

 

Link

Edited by spawalniczy
Link to comment
Share on other sites

W ASO powiedzieli mi, że sytuacja w innych nowych modelach subaru jest podobna, średnia żywotność klocków też 30-40kkm. Szybsze zużycie powodują nowe ficzery jak adaptacyjny tempomat, gdy używany i zwlaszcza Vectoring Control czy jak mu tam. Martwi brak zamienników...a co za wielką kałużą mówią?

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, spawalniczy napisał:
3 godziny temu, Karas napisał:

Trzeba by zapytać jakiejś mądrej głowy czy kloce nie podpasują z poprzednika-


Pytałem guru hamulcowego - na razie nie znalazł zamiennika.

 

no właśnie bardziej chodzi mi nie o guru od hamulców tylko o guru od Subaru . Nie chce mi się wierzyć że do waszych XV nie pasują klocki np od innego Subaru. W poprzedniej gen pasowały od forka legacy i czegoś tam jeszcze - wystarczyło zmienić blaszki po których chodzi klocek które były w zestawie z nowymi klockami oem. Może Pan  @carfit coś doradzi...

Link to comment
Share on other sites

Są zamienniki , tylko słabo szukacie ;)

Delphi np. produkuje klocki do nowego XV czy Imprezy 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, yarthecat napisał:

Szybsze zużycie powodują nowe ficzery jak adaptacyjny tempomat, gdy używany

A co on takiego złego robi? Na pewno jego hamowanie (i przyspieszanie) odbywa się optymalniej niż sam bym to zrobił. Właśnie zakończyłem jazdę i złego słowa o adaptacyjnym tempomacie nie powiem. Ba! Dzisiaj rano przestawiając zegar na czas zimowy odkryłem, że tempomat ma 4 tryby! W czasie następnych jazd wypróbuję je po kolei albo nie po kolei ;-) . Do swoich tarcz zajrzę jutro bo dzisiaj już za ciemno (nawet pod latarnią) korek "wjazdowy" dołożył mi godzinę jazdy :-( więc teraz tylko się ogarnę na jutrzejsze zmagania dla pieniędzy ;-) i zalegnę.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

A co on takiego złego robi? Na pewno jego hamowanie (i przyspieszanie) odbywa się optymalniej niż sam bym to zrobił

Ale w 2.0 są łopatki i można zrobić to nieco lepiej - bo widzisz co się dzieje daleko dalej niż auto przed Tobą :)

 

Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Dzisiaj rano przestawiając zegar na czas zimowy odkryłem, że tempomat ma 4 tryby!

Zegar sam się nie przestawił?

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, aflinta napisał:

Zegar sam się nie przestawił?

Co za pytanie?! Więcej - w ustawieniach nie znalazłem opcji automatycznej zmiany czasu na letni. Może SIP wie więcej niż inni o planowanym odejściu w UE od zmiany czasu na letni?! PS. Fajnym bajerem było by też automatyczne przestawianie zegara Subaraka w strefach czasowych.

 

3 minuty temu, aflinta napisał:

Ale w 2.0 są łopatki i można zrobić to nieco lepiej - bo widzisz co się dzieje daleko dalej niż auto przed Tobą

W moim Szarym Mnichu łopatek nie ma. Owszem, drogę widzę dalej niż Eyesight ale co z tego gdy reagować trzeba wtedy gdy inny pojazd pojawia się blisko a EyeSight robi "plum" bo mu się coś nie widzi? Bez łopatek acz z użyciem własnego mózgu, zanim zacznę wyprzedzać, prawym kciukiem dodaję tempomatowi +10. Nie czekam do czasu gdy tempomat "piknie" i zacznie przyhamowywać.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Co za pytanie?! Więcej - w ustawieniach nie znalazłem opcji automatycznej zmiany czasu na letni. Może SIP wie więcej niż inni o planowanym odejściu w UE od zmiany czasu na letni?! PS. Fajnym bajerem było by też automatyczne przestawianie zegara Subaraka w strefach czasowych.

Ale po co zmiana z czasu letniego na zimowy (która dla mnie zresztą wprowadza zawsze dodatkowy i zbędny sposób komplikacji), skoro zegar sam potrafi zsynchronizować aktualny czas ze sparowanego telefonu komórkowego albo według GPS?

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, spawalniczy napisał:

Teoretycznie masz rację, jednak trzy moje poprzednie auta sprzedałem z klockami zamontowanymi jeszcze w Japonii. Każdy miał przejechane w okolicach 90 kkm z tego jeden miał CVT. 
Wszystkie użytkowane dokładnie tak samo jak XV + dodatkowo trochę więcej tras.

 

czy taki XV ma system ATV bo o ile się nie mylę to w Subaru działa on na przednią oś a elementem wykonawczym jest system hamulcowy 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, spawalniczy napisał:

Na przeglądzie przy 30 kkm okazało się, że grubość klocków przednich to tylko około 3 mm.

30 kkm to raczej słaby wynik, ale .... w Maździe CX-5 nie było mi dane przekonać się jaki przebieg wytrzymałyby fabryczne klocki, bo przy 20 kkm zwichrowałem tarcze i musiałem wymienić komplet z klockami :facepalm: Mechanik w ASO protestował przed montażem dostarczonych przeze mnie tarcz TRW, a te służą do dzisiaj, przejechały 80 kkm i nie zwichrowały się. 

Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, Blixten napisał:

Mechanik w ASO protestował przed montażem dostarczonych przeze mnie tarcz TRW, a te służą do dzisiaj, przejechały 80 kkm i nie zwichrowały się. 

A Ty być chciał by klient pozbawiał Cię pracy? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Delphi znalazłem tylko na przednią ośkę ... nic nie maja na tył  ?

Dajcie symbole jak coś

podobnie z TRW mam 40 tyś na liczniku i nei znam dnia ani godziny :) a na subariadzie west troszke się poscierało :) szybciej :)

 

Impreza i VX pewnei takie same ?

 

Edited by orm
Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.10.2019 o 18:14, carfit napisał:

Są zamienniki , tylko słabo szukacie ;)

Delphi np. produkuje klocki do nowego XV czy Imprezy 

 

13 godzin temu, orm napisał:

Delphi znalazłem tylko na przednią ośkę

 

Już wiem dlaczego nie znalazłem. Jak się wpisuje w katalogu online nowego XV, to nie znajduje. Trzeba wpisać nową Imprezę i wtedy wypluwa.

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Już wiem dlaczego nie znalazłem. Jak się wpisuje w katalogu online nowego XV, to nie znajduje. Trzeba wpisać nową Imprezę i wtedy wypluwa.

 Wychodzi na to, że przód: AKE LP3411, tył: ATE LP3268. Co ciekawe, dla Imprezy pokazuje tylko klocki przód, a dla XV tylko tył :D

 

klocki_przod_xv.jpg

klocki_tyl_xv.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Trzeba sie "styknąć" maniaku pomarańczy :)

 

ja raz w miesiącu jestem w Gryfinie. 

Ostatnio byłem Imprezą a czasem PKP ...

 

Edited by orm
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, orm napisał:

Trzeba sie "styknąć" maniaku pomarańczy :)

 

ja raz w miesiącu jestem w Gryfinie. 

Ostatnio byłem Imprezą a czasem PKP ...

 

Mój XV ma mały przebieg, klocków czy tarcz nie zamierzam jeszcze wymieniać (przegląd mam w maju). Do Gryfina nie jest daleko, będziesz Imprezą to możemy fotkę cyknąć do kalendarza :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...