spawalniczy Opublikowano 27 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 (edytowane) Na przeglądzie przy 30 kkm okazało się, że grubość klocków przednich to tylko około 3 mm. To moje pierwsze Subaru z tak lichym wynikiem. Poza tym tarcze hamulcowe od nowości wyglądają inaczej niż w większości samochodów jakie użytkowałem. Cały czas jakieś szaro-bure, zapyziałe z matowymi smugami. Ewidentnie para tarcza - klocek nie współpracuje jak powinna. W związku z tym podziękowałem za nowe klocki w ASO i postanowiłem kupić jakieś dobre zamienniki. Niestety okazało się, że w przyrodzie nie występują (ja przynajmniej nie znalazłem) klocki pasujące do XV II. To znaczy w opisach i owszem, ale jak się spojrzy na kształt i na wymiary, to niestety nie mają prawa pasować. Zamówiłem Ferodo wg katalogu - zobaczcie różnicę - oryginalny klocek, to ten na górze. Czy ktoś przerabiał już temat i znalazł jakiś pasujący zamiennik? Edytowane 27 Października 2019 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 27 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 Ja się poddałem i wymieniłem w ASO, też po 30kkm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 Rancik na tarczy też jest całkiem spory mierzyłeś ich grubość? Trzeba by zapytać jakiejś mądrej głowy czy kloce nie podpasują z poprzednika- pytałeś w sklepach nie ASO zajmujących się oem częściami do Subaru - chłopaki ogarniają temat i na pewno pomogą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 Oem to tak jak do wszystkich Subaru Juridy FF. U mnie wytrzymały 70k km , miałeś wcześniej Subaru i wiesz ile wytrzymują. Mi się wydaje że problem nie leży w klocku a w działaniu skrzyni cvt - a dokładniej w hamowaniu silnikiem. O agresywną technikę jazdy też Cie nie podejrzewam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 27 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 1 godzinę temu, spawalniczy napisał: Cały czas jakieś szaro-bure, Mi to wygląda na przegrzanie tarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 27 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 No to teraz już wiadomo, czemu z przodu są takie dziwne zaciski - żeby umieścić w nich dziwne klocki... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 27 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 (edytowane) Godzinę temu, Karas napisał: Rancik na tarczy też jest całkiem spory Na zdjęciu wygląda bardziej okazałe niż na żywo. Nie miałem możliwości zmierzenia, według ASO tarcza nie wymaga wymiany. Godzinę temu, Karas napisał: Trzeba by zapytać jakiejś mądrej głowy czy kloce nie podpasują z poprzednika- Pytałem guru hamulcowego - na razie nie znalazł zamiennika. Godzinę temu, Karas napisał: Mi się wydaje że problem nie leży w klocku a w działaniu skrzyni cvt - a dokładniej w hamowaniu silnikiem. Teoretycznie masz rację, jednak trzy moje poprzednie auta sprzedałem z klockami zamontowanymi jeszcze w Japonii. Każdy miał przejechane w okolicach 90 kkm z tego jeden miał CVT. Wszystkie użytkowane dokładnie tak samo jak XV + dodatkowo trochę więcej tras. Godzinę temu, Blixten napisał: Mi to wygląda na przegrzanie tarczy Jeśli tak, to przegrzanie występuje w normalnej delikatnej eksploatacji. Te tarcze wyglądają tak od nowości. Gdzieś nawet pisałem o tym zaraz po zakupie. O tutaj - jak widać nie tylko u mnie tak dziwnie wyglądają: Link Edytowane 27 Października 2019 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 27 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 W ASO powiedzieli mi, że sytuacja w innych nowych modelach subaru jest podobna, średnia żywotność klocków też 30-40kkm. Szybsze zużycie powodują nowe ficzery jak adaptacyjny tempomat, gdy używany i zwlaszcza Vectoring Control czy jak mu tam. Martwi brak zamienników...a co za wielką kałużą mówią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 1 godzinę temu, spawalniczy napisał: 3 godziny temu, Karas napisał: Trzeba by zapytać jakiejś mądrej głowy czy kloce nie podpasują z poprzednika- Pytałem guru hamulcowego - na razie nie znalazł zamiennika. no właśnie bardziej chodzi mi nie o guru od hamulców tylko o guru od Subaru . Nie chce mi się wierzyć że do waszych XV nie pasują klocki np od innego Subaru. W poprzedniej gen pasowały od forka legacy i czegoś tam jeszcze - wystarczyło zmienić blaszki po których chodzi klocek które były w zestawie z nowymi klockami oem. Może Pan @carfit coś doradzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 27 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 Są zamienniki , tylko słabo szukacie Delphi np. produkuje klocki do nowego XV czy Imprezy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 27 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 2 godziny temu, yarthecat napisał: Szybsze zużycie powodują nowe ficzery jak adaptacyjny tempomat, gdy używany A co on takiego złego robi? Na pewno jego hamowanie (i przyspieszanie) odbywa się optymalniej niż sam bym to zrobił. Właśnie zakończyłem jazdę i złego słowa o adaptacyjnym tempomacie nie powiem. Ba! Dzisiaj rano przestawiając zegar na czas zimowy odkryłem, że tempomat ma 4 tryby! W czasie następnych jazd wypróbuję je po kolei albo nie po kolei ;-) . Do swoich tarcz zajrzę jutro bo dzisiaj już za ciemno (nawet pod latarnią) korek "wjazdowy" dołożył mi godzinę jazdy :-( więc teraz tylko się ogarnę na jutrzejsze zmagania dla pieniędzy ;-) i zalegnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 Godzinę temu, Szürkebarát napisał: A co on takiego złego robi? Na pewno jego hamowanie (i przyspieszanie) odbywa się optymalniej niż sam bym to zrobił Ale w 2.0 są łopatki i można zrobić to nieco lepiej - bo widzisz co się dzieje daleko dalej niż auto przed Tobą Godzinę temu, Szürkebarát napisał: Dzisiaj rano przestawiając zegar na czas zimowy odkryłem, że tempomat ma 4 tryby! Zegar sam się nie przestawił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 27 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 1 minutę temu, aflinta napisał: Zegar sam się nie przestawił? Co za pytanie?! Więcej - w ustawieniach nie znalazłem opcji automatycznej zmiany czasu na letni. Może SIP wie więcej niż inni o planowanym odejściu w UE od zmiany czasu na letni?! PS. Fajnym bajerem było by też automatyczne przestawianie zegara Subaraka w strefach czasowych. 3 minuty temu, aflinta napisał: Ale w 2.0 są łopatki i można zrobić to nieco lepiej - bo widzisz co się dzieje daleko dalej niż auto przed Tobą W moim Szarym Mnichu łopatek nie ma. Owszem, drogę widzę dalej niż Eyesight ale co z tego gdy reagować trzeba wtedy gdy inny pojazd pojawia się blisko a EyeSight robi "plum" bo mu się coś nie widzi? Bez łopatek acz z użyciem własnego mózgu, zanim zacznę wyprzedzać, prawym kciukiem dodaję tempomatowi +10. Nie czekam do czasu gdy tempomat "piknie" i zacznie przyhamowywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 10 godzin temu, Szürkebarát napisał: Co za pytanie?! Więcej - w ustawieniach nie znalazłem opcji automatycznej zmiany czasu na letni. Może SIP wie więcej niż inni o planowanym odejściu w UE od zmiany czasu na letni?! PS. Fajnym bajerem było by też automatyczne przestawianie zegara Subaraka w strefach czasowych. Ale po co zmiana z czasu letniego na zimowy (która dla mnie zresztą wprowadza zawsze dodatkowy i zbędny sposób komplikacji), skoro zegar sam potrafi zsynchronizować aktualny czas ze sparowanego telefonu komórkowego albo według GPS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 Po co (w obecnych czasach) ta zmiana to ja doprawdy nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 16 godzin temu, spawalniczy napisał: Teoretycznie masz rację, jednak trzy moje poprzednie auta sprzedałem z klockami zamontowanymi jeszcze w Japonii. Każdy miał przejechane w okolicach 90 kkm z tego jeden miał CVT. Wszystkie użytkowane dokładnie tak samo jak XV + dodatkowo trochę więcej tras. czy taki XV ma system ATV bo o ile się nie mylę to w Subaru działa on na przednią oś a elementem wykonawczym jest system hamulcowy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 20 godzin temu, spawalniczy napisał: Na przeglądzie przy 30 kkm okazało się, że grubość klocków przednich to tylko około 3 mm. 30 kkm to raczej słaby wynik, ale .... w Maździe CX-5 nie było mi dane przekonać się jaki przebieg wytrzymałyby fabryczne klocki, bo przy 20 kkm zwichrowałem tarcze i musiałem wymienić komplet z klockami Mechanik w ASO protestował przed montażem dostarczonych przeze mnie tarcz TRW, a te służą do dzisiaj, przejechały 80 kkm i nie zwichrowały się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 44 minuty temu, Blixten napisał: Mechanik w ASO protestował przed montażem dostarczonych przeze mnie tarcz TRW, a te służą do dzisiaj, przejechały 80 kkm i nie zwichrowały się. A Ty być chciał by klient pozbawiał Cię pracy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moominko Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 Ufff a już myślałem, że to moja noga jak usłyszałem (dziś na przeglądzie 30kkm) że klocki jeszcze na max 5kkm starczą. Widać TTTM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orm Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 (edytowane) Delphi znalazłem tylko na przednią ośkę ... nic nie maja na tył ? Dajcie symbole jak coś podobnie z TRW mam 40 tyś na liczniku i nei znam dnia ani godziny a na subariadzie west troszke się poscierało szybciej Impreza i VX pewnei takie same ? Edytowane 28 Października 2019 przez orm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 29 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 W dniu 27.10.2019 o 18:14, carfit napisał: Są zamienniki , tylko słabo szukacie Delphi np. produkuje klocki do nowego XV czy Imprezy 13 godzin temu, orm napisał: Delphi znalazłem tylko na przednią ośkę Już wiem dlaczego nie znalazłem. Jak się wpisuje w katalogu online nowego XV, to nie znajduje. Trzeba wpisać nową Imprezę i wtedy wypluwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 20 minut temu, spawalniczy napisał: Już wiem dlaczego nie znalazłem. Jak się wpisuje w katalogu online nowego XV, to nie znajduje. Trzeba wpisać nową Imprezę i wtedy wypluwa. Wychodzi na to, że przód: AKE LP3411, tył: ATE LP3268. Co ciekawe, dla Imprezy pokazuje tylko klocki przód, a dla XV tylko tył 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orm Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 a tarcze magiku ? kupujesz ?? ja mam wymiana na 4 listopad i zastanawiam sie czy nie zmienić mam 40 tyś na liczniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orm Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 (edytowane) Trzeba sie "styknąć" maniaku pomarańczy ja raz w miesiącu jestem w Gryfinie. Ostatnio byłem Imprezą a czasem PKP ... Edytowane 29 Października 2019 przez orm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 11 godzin temu, orm napisał: Trzeba sie "styknąć" maniaku pomarańczy ja raz w miesiącu jestem w Gryfinie. Ostatnio byłem Imprezą a czasem PKP ... Mój XV ma mały przebieg, klocków czy tarcz nie zamierzam jeszcze wymieniać (przegląd mam w maju). Do Gryfina nie jest daleko, będziesz Imprezą to możemy fotkę cyknąć do kalendarza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się