Jump to content

Brak iskry


Olek1236
 Share

Recommended Posts

Witam

Przerabiam zwykłe GC na GT i mam kilka problemów. Przelozylem cała wiązke silnika i kabiny od GT. Niby wszystko pasuje ale nie do końca. Podłączyłem wszystko i okazuje się że mam prakniskry. Immo niby nie blokuje bo jak przekrece kluczyk to kontrolka gaśnie. Drugi problem to z pompa paliwa. Nie chce podać paliwa. A jak już mi wczoraj wyszła to tylko w momencie wyłączenia zapłonu, po włączeniu zapłonu pompa się wyłączala. Co można na te dolegliwości poradzić? Pomóżcie bo już nie mam pomyslow

Link to comment
Share on other sites

Przy przekręceniu kluczyka pompa startuje nabija ciśnienie i sie wyłącza - czeka na uruchomianie, aż ciśnienie spadnie by dobijać do ciśnienia pracy układu paliwowego. Normalne zachowanie.

 

Jak chcesz sprawdzić czy masz ciśnienie, to w gotowości miej poluzowana klemę. Bo jak będziesz miał zdjęty wężyk zasilający i dotkniesz zapłonu, to zaleje Ci cały silnik - pompa będzie pracować chcąc nabić ciśnienie początkowe i wyłączenie zapłonu nie zatrzyma jej. Tylko zdjęcie zasilania (klemy).

 

Albo prostsza metoda - wpiąć w układ mały manometr - to jest dopiero wynalazek : )

 

Sprawdź jakie masz krzywki na wale głównym i na kole rozrządu.

- na wale głownym powinieneś mieć punktów 6

- na kole ssacym z tworzywa 7 (magnesików)

 

Edited by Sykatore
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za info tylko że koło ssace z czujnikiem walka jest metalowe. Kompozyty to pozostałe 3. A co do pompy paliwa to chodziło mi dlaczego ona pracuje na wyłączonym zapłonie a nie na włączonym? Włączę zapłon cisza, wyłącze to się pompa włączy, wyciągnę kluczyk to dalej chodzi. Wyłączyć pompę mozna jedynie włączeniem zapłonu bądź wypieciem przekaznika

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź te punkty, bo metalowe z tego co ja wiem ma dwa punkty, a w komplecie na wale głównym jest geste (dużo ma) stosowane powszechnie  po 01r

Na wale głównym nie problem wymienić, P&P

na wałku rozrządu trzeba porównać, delikatnie się jest inne, ale chyba da radę adoptować.

 

Jak moje podejrzenia są słuszne to masz przicziiineee nie podejmowania pracy przez jednostkę spalinową.

Link to comment
Share on other sites

Wiem tyle że mam cewke na 3 piny i na środkowym mam plus. Nie wiem co powinno być na lewym i prawym. Może jest możliwość pomierzenia tego? 

A co do iskry to nie zauważyłem żeby coś było. Może uda mi się to jeszcze dzisiaj sprawdzić i dam znać 

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź w końcu te punkty,

Idzie w dziurę po czujniku zasadzić palca, nie każe CI kręcić silnikiem. Ale idzie wyczuć jaka jest gęstość cycus.....w : )))

 

Masz foty:

Takie jak są po Prawej powinny być do tej instalki.

 

A przepuszczam, że masz te po lewej strony rysunków i jestem przekonany, że to nie będzie działało.

 

DSC_0592.JPG

DSC_0591.JPG

Link to comment
Share on other sites

Dopiero dzisiaj zaczelem pracę z kabelkami i schematami ale już mi coś nie pasuje z napięciami. Tam gdzie powinienem według schematu po zakonie mieć 6V to mam 12V ale szukam dalej po schematach. A także szukam jakiegoś elektryka w lubuskim który chciałby się tego podjąć ewentualnie 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Olek1236 napisał:

A więc jeżeli chodzi o punkty na kołach to na wale jest ich 6 a na walki 7. 

czyli punkty są dobre, tak powinno być do tej wiązki.

 

Ja poszukam jeszcze tej cewki, może niezgodność tu występuje.

Czyli rozumiem, że wtryski masz działające. Brakuje tylko sterowania iskrą.

Link to comment
Share on other sites

jedne kręci rozrusznikiem tak jak do odpalenia, a drugi nasłuchuje (czy dotykiem palcymaaa wyczuje drobne drgnięcia) czy wtryski wydaja ciche klikanie. 

Weż sobie na krótko dotknij zasilaniem z akumulatora wtryskiwacz, tak cyk cyk i już będziesz wiedział : PPP

 

To ważna informacja, czy układ paliwowy działa. Jak tak by było przechodzimy dalej, szukamy iskry.

Link to comment
Share on other sites

Standardowa procedura, przekręcasz zapłon, pompa odpala się nabija ciśnienie paliwa w listwy paliwowe (nie pamiętam dokładnie wartości dla GC, ale to było chyba około 2 bar) i przechodzi w stan uśpienia. Jak odpalasz silnik i ów cienienie spadnie, pompa podejmuje pracę i uzupełnia rozpływy paliwa, lub pracuje ciągle, a naddatek powyżej regulatora ciśnienia paliwa, spływa do zbiornika.

 

W nowszych modelach po 01r jest tak samo, tylko wartość ciśnienia jest na poziomie 3 bary.

 

Link to comment
Share on other sites

Przed chwilą namowilem żonę i poszła że mną do garażu sprawdzić te wtryski. Podczas kręcenia nic nie czuć żeby pracowały ani nie słychać. Jak podałem na krótko na wtrysk plus i minus to słychać że pracuje wtrysk. 

 

Ok rozumiem że pompa pracuje i po nabiciu ciśnienia się wyłącza. Ale u mnie ona się zalacza na WYŁĄCZONYM zapłonie i pracuje ciągle. A gdy WŁĄCZĘ zapłon to pompa gaśnie. Gdy znów WYŁĄCZE zapłon to ponownie się załącza 

Link to comment
Share on other sites

I jeszcze jedno pytanie? Co to jest? Ponieważ gdy podepne wtyczkę to automatycznie podświetlaja mi się do połowy wszystkie czerwone kontrolki na zegarach. Gdy wtyczkę wypne to gasna. Dodam że nie jest to od gtka tylko od wolnossaka o ile ma to znaczenie

IMG_20191104_195929.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ten element jest zabudowany na prawym błotniku, na blaszce z pakietem czujników (czujnik ciśnienia, 2x elektrozawór -selenoidy i coś tam jeszcze)

Nie dochodziłem jaką ma funkcję.

Szkoda czasu na gdybanie, nawet jak się dowiesz, to jak wykorzystasz tą informację - zaspokoisz tylko ciekawość. A jak naprawdę bardzo Cię to nurtuję to przejrzyj schematy ssaka z manual servis.

Proponuję bardziej skupić się na GT, to jest celem.

 

A z tą pompą to mnie zagiąłeś, bardzo dziwne zachowanie. Proponuję byś podpiąć całą wiązkę z kompletu, szczególnie tą tylną i co idzie do zbiornika.

Jest kilka wersji wiązek zbiornikowych. Sprawdź też uzbrojenie pinów z gnieździe na baku (z pompy)

 

Powiedz mi czy obczaiłeś jak korzystać ze schematów z serwisów-ki.

Czy np: jesteś w stanie odnaleźć uzbrojenie wtyczek i kolory kabli w wiązce zbiornikowej ?

Które to kable do pompy (najgrubsze), które to kable na czujnik poziomu paliwa itd.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...