Sony Posted October 22, 2019 Share Posted October 22, 2019 Witam serdecznie Przepraszam że nie zaczynam od przywitalni tylko od pytania na forum technicznym . Postanowiłem że przywitam się jak użytkownik nowego auta , lecz by nim zostać proszę o pomoc w podjęciu decyzji i myślę że jest to najodpowiedniejsze miejsce do jego zadania . Wszystkich zniesmaczonych przepraszam . Moje pytanie brzmi : Chcąc stać się posiadaczem nowego Forestera 2019 lub 2020 tylko takie roczniki biorę pod uwagę mam dylemat co wybrać : - model Europejski z silnikiem 2.0 - model z rynku amerykańskiego 2,5 - model z oferty 2020 e-boxer wersja Europa trzy modele to samo auto ... proszę o pomoc i uzasadnienie dlaczego wybór tego modelu a nie innego ? Bardzo chcę mieć to auto lecz sam nie wiem w jakiej wersji. Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za wskazówki lub pomoc w wyborze . Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKK Posted October 22, 2019 Share Posted October 22, 2019 Proponuję abys się najpierw przywitał Moderatorzy są ortodoksyjni w tym zakresie. Co do modelu to taka uwaga, 2.5 z usa to raczej nie nowy. Koszt prywatnego importu i naprawy trzeba doliczyc. Najlepiej się przejdź 2.0. Zapisz się u dealera Nie wiem czy jest gdzieś Forester e-boxer do testów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achitofel Gilonita Posted October 26, 2019 Share Posted October 26, 2019 2.5 z USA - nowy ! (są firmy, co sprowadzają) musisz się tylko pogodzić z brakiem gwarancji w EU, ale zapewniam, że na 99,9% nie będzie potrzebna. to naprawdę pancerne i trwałe auta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKK Posted October 26, 2019 Share Posted October 26, 2019 Godzinę temu, Achitofel Gilonita napisał: 2.5 z USA - nowy ! (są firmy, co sprowadzają) musisz się tylko pogodzić z brakiem gwarancji w EU, ale zapewniam, że na 99,9% nie będzie potrzebna. to naprawdę pancerne i trwałe auta. Z usa nowy? Nieuszkodzony? To ile takie cudo w PL kosztuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted October 26, 2019 Share Posted October 26, 2019 Nie wiem jak teraz ale kiedyś sprowadzało się nowe samochody, faktycznie się opłacało. Samochód był po paru miesiącach w kraju. Tylko wtedy ta marka np VW był dużo gorzej wykonany, gorszej jakości plastiki itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKK Posted October 27, 2019 Share Posted October 27, 2019 Może ktoś importujacy auta się wypowie. Auto z usa badz generalnie z poza ue to bez transportu clo+vat+akcyza. Przy pojemnosci pow 2.0 to myślę że trzeba ok 50% do ceny dodać. To myślę, że nowy Forek 2.5 (jesli przepisy nie ograniczają) w wyższej wersji to ponad 200kpln. No i bez gwarancji. Generalnie do PL docierają auta po mniejszych bądź wiekszych przygodach. No z wyjątkiem np mienia przesiedlenczego. To jednak wyjatki no i wowczas ni "nowe" auto. Więc wydaje się, że jesli nowe w rozsądnej cenie to z salonu w PL Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmot Posted October 27, 2019 Share Posted October 27, 2019 Nie wiem czy nie będzie problemów z rejestracją fabrycznie nowego 2,5 L (nie spełnia norm czystości spalin). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin74 Posted October 27, 2019 Share Posted October 27, 2019 W dniu 26.10.2019 o 09:46, Achitofel Gilonita napisał: 2.5 z USA - nowy ! (są firmy, co sprowadzają) musisz się tylko pogodzić z brakiem gwarancji w EU, ale zapewniam, że na 99,9% nie będzie potrzebna. to naprawdę pancerne i trwałe auta. Może nie będą już pękać sprężyny jak w xt z 2014:)? Przez 5 lat był czas dobrze zaprojektować i wykonać ten jakże skomplikowany element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sony Posted October 28, 2019 Author Share Posted October 28, 2019 Witam serdecznie Dziękuję za wasze sugestie które wezmę pod uwagę Poniżej napiszę swe dotychczasowe odczucia ........które są sumą moich indywidualnych doświadczeń z jazd testowych Dealerskich modeli 2019 . Do dnia dzisiejszego jeździłem XV 1,6 oraz Foresterem 2,0 ... najlepsze w swej klasie trzymanie na drodze ... świetne wyposażenie i ergonomika . Lecz jeździłem także CRV oraz Tiguanem 2.0 (180). Auta te przegrywają z Foresterem zachowaniem na zakrętach i pewnością prowadzenia wygrywają przyspieszeniem oraz spalaniem . Argument większego spalania mnie nie przeraża lecz gorsze przyspieszenie jest dla mnie troszkę nieakceptowane. W przyszłym tygodniu jadę obejrzeć i pojeździć Foresterem 2,5 wersja Sport (USA) i mam nadzieję że tam będzie odczuwalnie lepiej odnośnie reakcji na pedał gazu . Pozdrawiam serdecznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cougar Posted October 28, 2019 Share Posted October 28, 2019 To proponuję się (jeśli będzie taka możliwość...) jeszcze przejechać FXT z np. 2018r i być może ten rok różnicy przestanie mieć jakiekolwiek znaczenie.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hasior1981 Posted October 31, 2019 Share Posted October 31, 2019 Ja zdecydowałem się na XT z 2018 roku z salonu w Niemczech,to że auto ma rok mi nie przeszkadzało,tym bardziej że to nowe auto. Po jazdach testowych wersjami 2.0i 2019 rok oraz 2,5i 2018 rok używany (10tyś km) USA, z czystym sumieniem polecam XT. Dynamika ,prowadzenie,reakcja za polecenia rewelka. testowałem przed zakupem wiele aut.łącznie chyba z 10 różnych marek. Tiguan,BMW X3,Skody Kodiaq,Jeepy Cherokie, CX5, CRV, XC60,Merc GLC ,alfa Stevio , żadnym nie jeżdziło się tak przyjemnie zwinnie jak XT. Wykończenie/materiały może poziom wyżej ,ale nie jeździmy tapicerką,a silnikiem zawieszeniem układem kierowniczym...Mam też na co dzień Volvo S90 T5 AWD z 19 roku na super zawieszeniu i subaru moim zdaniem prowadzi się przyjemniej 3 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now