Jump to content

Blokada tylnego dyfra


Recommended Posts

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jakby coś to dawaj znać, sam ciekaw jestem, a i napisz czy automat czy manual U mnie manualna skrzynia

O ile jest wrzucony jakiś bieg by wałek zdawczy skrzyni stał nieruchomo i przed właściwym kręceniem "napręży" się luzy w napędach. Statyczny opór wisko jest do przełamania ręką, nawet 10 kg    

Myślałem o tym ale jakoś przestałem Albo bym wzmocnił istniejące LSD albo wrzucił wkładkę z blokada 100 proc Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Posted Images

Mój miał, no i XT też ma...
To że Twój ma to akurat szczęście. Visko w dyfrze było za dopłatą w wolnossaku w turbo seryjnie. Tak przynajmniej można wywnioskować z opini ludzi.
Link to post
Share on other sites

To nie wiem czy mi się coś popierniczyło ale dałbym sobie głowę uciąć że 10 lat temu na tym forum był konsensus że wszystkie forki SG w manualu mają wisko w centralnym i tylnym dyfrze...

Link to post
Share on other sites
To nie wiem czy mi się coś popierniczyło ale dałbym sobie głowę uciąć że 10 lat temu na tym forum był konsensus że wszystkie forki SG w manualu mają wisko w centralnym i tylnym dyfrze...
Może, tak było. Jesteś dłużej na forum:)
Link to post
Share on other sites

Z drugiej strony niedawno mechanik robiący tylko Subaru stwierdził że tych mostów rozebrał pół województwa i nigdy nie widział w środku wiskozy, a że na podnośniku oba tylne koła kręcą się tak samo to TTTM :krecka_dostal:

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Odgrzebie trochę temat.

Pewnie ktoś już słyszał, albo ma wyrobioną opnie odnośnie... Phantom Grip LSD. Taki insert niby pasujący do zwykłego dyfra. 

Link to post
Share on other sites

Myślałem o tym ale jakoś przestałem :)

Albo bym wzmocnił istniejące LSD albo wrzucił wkładkę z blokada 100 proc

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Mój SG ma wisko w tylnym dyfrze. Nie interesuje mnie jej wzmocnienie czy torsen. Chcę założyć stuprocentową blokadę (ARB Air Locker), żeby w terenie nie liczyć na dohamowanie mniej obciążonego koła czy przeniesienie momentu na to o mniejszej prędkości obrotowej, tylko spięcie ich na stałe, żeby oba cały czas mieliły z tą samą prędkością. Czy ktoś z Was już taką blokadę zamontował? Sprawdza się to w Forku? Wymaga wielu modyfikacji?  Będę wdzięczny za info.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, wilej napisał:

Mój SG ma wisko w tylnym dyfrze. Nie interesuje mnie jej wzmocnienie czy torsen. Chcę założyć stuprocentową blokadę (ARB Air Locker), żeby w terenie nie liczyć na dohamowanie mniej obciążonego koła czy przeniesienie momentu na to o mniejszej prędkości obrotowej, tylko spięcie ich na stałe, żeby oba cały czas mieliły z tą samą prędkością. Czy ktoś z Was już taką blokadę zamontował? Sprawdza się to w Forku? Wymaga wielu modyfikacji?  Będę wdzięczny za info.

Ja mam zamontowaną blokadę ARB.

W każdym aucie się sprawdzi pod warunkiem że jest dostępny dedykowany zestaw. Czy są dostępne blokady ARB do Forestera? Nie widziałem szczerze mówiąc, ale może się mylę.

ARB to świetna blokada, działa błyskawicznie, można zapinać podczas jazdy pod warunkiem jazdy na wprost. Cena dość wysoka - kosz z blokadą około 4-5 tys, do tego łożyska, dodatkowo kompresor i na koniec montaż, i instalacja.

Oczywiście wiskozy bije na łeb, ale wiadomo że wiskoza niczego nie blokuje, bo to mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu nie zaś blokada sensu stricte. 

Edited by mechanik
Link to post
Share on other sites
6 minut temu, mechanik napisał:

Ja mam zamontowaną blokadę ARB.

W każdym aucie się sprawdzi pod warunkiem że jest dostępny dedykowany zestaw. Są blokady ARB do Forestera? 

Jest to świetna blokada. Cena dość wysoka - kosz z blokadą około 4-5 tys, do tego łożyska, dodatkowo kompresor i na koniec montaż, i instalacja.

Oczywiście wiskozy bije na łeb, ale wiadomo że wiskoza niczego nie blokuje, bo to mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu nie zaś blokada sensu stricte. 

Tak, wiem że stuprocentowa blokada ARB to świetna sprawa w terenie i dlatego zastanawiam się nad jej założeniem. Natomiast nie znalazłem dedykowanej do Forka. Może źle szukałem. Stąd moje pytanie czy ktoś ma coś takiego w swoim Forku i czy założenie wymaga dużych modyfikacji (o ile w ogóle da się założyć ARB do tylnego dyfra Forka).

 

A tak z innej beczki... w jakich wersjach masz te Wranglery? Z tego co pamiętam w Rubiconie były fabrycznie dwie stuprocentowe blokady, a Sahara i Sport chyba ich nie miały i trzeba było dokładać.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, wilej napisał:

Z tego co pamiętam w Rubiconie były fabrycznie dwie stuprocentowe blokady,

Sahara na życzenie może mieć z tyłu wiskozę (Limited Slip Differential), jednak to rozwiązanie na asfalt nie w teren. 

Tak, fabrycznie blokady są w wersji Rubicon. Są to blokady sterowane elektrycznie, załączyć je można jedynie zatrzymując się i po włączeniu reduktora oraz tylko w konfiguracji tył, lub tyl+przód. 

ARB jest dużo bardziej wytrzymała, załącza się/rozłącza błyskawicznie nawet w czasie jazdy, bez znaczenia czy na reduktorze czy nie, przy dowolnej prędkości na dowolnym biegu i w dowolnej konfiguracji. Dodatkowo sterowanie jest obojętne na wodę /wilgoć (pneumatyka).

Zaletą blokad w Rubiconie jest przede wszystkim montaż fabryczny więc nie trzeba kasy wydawać.

Mam i Rubicona i Saharę.

 

 

Edited by mechanik
Link to post
Share on other sites
29 minut temu, mechanik napisał:

ARB jest dużo bardziej wytrzymała, załącza się/rozłącza błyskawicznie nawet w czasie jazdy, bez znaczenia czy na reduktorze czy nie, przy dowolnej prędkości na dowolnym biegu i w dowolnej konfiguracji. Dodatkowo sterowanie jest obojętne na wodę /wilgoć (pneumatyka).

 

 

O to właśnie mi chodzi. Świetne rozwiązanie. Ale czy da się zastosować ARB w SG? Dedykowanej nie znalazłem. Producent nie przewidział, że ktoś będzie chciał Forka tak zmotać?  ;) Pozostaje rzeźbienie. Może ktoś już zakładał ARB do SG i podzieli się doświadczeniami.

Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, wilej napisał:

O to właśnie mi chodzi. Świetne rozwiązanie. Ale czy da się zastosować ARB w SG?

W technice zawsze jest tak, że można, tylko kwestia to koszt. 

W przypadku Forestera musisz ocenić ten koszt na bazie dostępnych na rynku części do innych marek i zastanowić się czy dalej Cię to interesuje. 

Prosty rachunek blokada ARB do aut niepopularnych około 5 tys PLN, kompresor od 700 PLN, montaż i elektryka (zapytać w warsztacie). 

Jeśli ten koszt jesteś gotów ponieść,  określić cenę modyfikacji dyfra. Odwiedź warsztat offroadowy i ogarniętą osobę zapytaj czy taka modyfiacja w tym przypadku technicznie ma sens ze względu na trwałość elementów napędu. Chodzi o to czy zapięta blokada nie będzie ustawicznie niszczyć pozostałych elementów. 

Po takim research podjąć decyzję. 

Edited by mechanik
Link to post
Share on other sites

Wg mojego rozeznania blokada nie występuje w rozmiarze r160. Chyba jest r180 ale nie wiem czy jesteśmy w stanie dobrać przełożenia.

Widziałem jakiś filmik z foresterami i blokadą.
Poszukam to wkleje.

Alternatywa to automatyczna blokada. Dużo tańsza, prostsza i dedykowana do dyfra 160 bez LSD.

Można od ruskich kupić. Wychodzi 230 albo 280 EUR z wysyłką ale może się trafić cło i VAT

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, mechanik napisał:

Chodzi o to czy zapięta blokada nie będzie ustawicznie niszczyć pozostałych elementów. 

 

Faktycznie. O tym nie pomyślałem. Dzięki!

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, coocer napisał:

Alternatywa to automatyczna blokada. Dużo tańsza, prostsza i dedykowana do dyfra 160 bez LSD.

 

Dzięki. Pewnie tak to się u mnie jednak skończy.

Link to post
Share on other sites
Dzięki. Pewnie tak to się u mnie jednak skończy.
Jak się zdecydujesz to daj znać. Szukam impulsu do zakupu ,:)

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, coocer napisał:

Jak się zdecydujesz to daj znać. Szukam impulsu do zakupu ,:)


 

Jasne. Jak tylko założę jakąś sensowną blokadę tylnego dyfra (a z pewnością prędzej czy później założę), to napiszę jak to robi w terenie.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...