Jump to content

Blokada tylnego dyfra


Recommended Posts

10 minut temu, togus napisał:

Mam wzmocniną centralną wiskozę na 10 kg, włożyłem tylny dyfer z sturbo tez wzmocniony w do 10 kg. Mam dziwny objawy auto jakby blokuje się, czuć że spina się chyha tył na prostej drodze, jakbym miał reczny zaciągnięty auto nie chce przyspieszać czuć jakby coś je trzymalo po chwili puszcza i jedzie normalnie, uczucie jakbym na haku miał przyczepę. Objaw na 2,3,4,5 biegu poniżej 2.2 krpm potem czuć ze puszcza normalnie przyspieszając. Przy wyzszych obrotach ipredkosci nie ma żadnego problemu. Nie dzieje się to cały czas raz jest dobrze raz nie. Czym może być to spowodowane? Gdzie szukać problemu ? Jeszcze nie byłem u mechanika z braku czasu autem robię 200 km dziennie i przesiadłem się do drugiego. 

Napisz jeszcze do jakiego auta włożyłeś ten dyfer, bo wygląda to na inne przełożenie skrzyni niż w dyfrze.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jakby coś to dawaj znać, sam ciekaw jestem, a i napisz czy automat czy manual U mnie manualna skrzynia

O ile jest wrzucony jakiś bieg by wałek zdawczy skrzyni stał nieruchomo i przed właściwym kręceniem "napręży" się luzy w napędach. Statyczny opór wisko jest do przełamania ręką, nawet 10 kg    

Posted Images

Legacy BE 2.0 dyfer z forester sturbo, opony nowe z września 2019 r. Wiem ze było inne przełożenie dlatego został przekręcony talerz różnicówki z otwartego dyfra do poszperowanego. Fakt ze skrzynie tez wymieniłem z imprezy gc 

Edited by togus
Link to post
Share on other sites
Legacy BE 2.0 dyfer z forester sturbo, opony nowe z września 2019 r. Wiem ze było inne przełożenie dlatego został przekręcony talerz różnicówki z otwartego dyfra do poszperowanego. 
Ale to chyba za mało, a zębatka atakujaca ile miała zębów?
Link to post
Share on other sites

Wygląda to tak, że wymieniłem skrzynie na ty754VR1AA z przełożeniem 3.9, wstawiłem wiskozę do obudowy starego tylnego dyfra podmieniając koło różnicowe żeby przełożenia się zgadzały. Teraz tak myślę, że może mam inne fabryczne przełożenie w dyfrze i stąd te objawy. Mam starą skrzynię w garażu jak dojść do tego jakie ma przełożenie? Bo jeśli wyjdzie że stara skrzynia ma inne przełożenie niż 3,9 to dyfer był do niej dopasowany i dlatego teraz mam problem. Co w starej skrzyni rozkręcić i policzyć? 

Edited by togus
Link to post
Share on other sites

Albo policzyć obroty. Z przełożeń Ci to wyjdzie default_smile.png

A jeśli nie to jak zdejmiesz dupkę skrzyni będziesz mógł pokręcić kołem zębatym (od strony wiskozy) na wałku atakującym przedni dyfer.

Tu masz film z rozbiórki skrzyni. Nawet w naszym rodzimym języku.

 

 

 https://youtu.be/Rxj2HgPRxpo

 

 

Link to post
Share on other sites

Czyli kręcę wałkiem od strony sprzęgła i liczę obroty z tylu przy tylnej wiskozie ? Jak to potem dzielę ? ilość obrotów do zębów ? 

Link to post
Share on other sites
Czyli kręcę wałkiem od strony sprzęgła i liczę obroty z tylu przy tylnej wiskozie ? Jak to potem dzielę ? ilość obrotów do zębów ? 
Nie, kręcisz wałkiem od strony wisko, tym który jest na dole skrzyni. Na filmie to widać który wychodzi na przedni dyfrencjał.
Link to post
Share on other sites

Będzie prościej, kręcisz Obiema półosiami (bo jak pokręcisz jedną to pewnie druga się będzie kręcić w przeciwnym kierunku) np 10 obrotów i liczysz ile obrotów zrobi Ci "to małe". Czyli jeśli po 10 obrotach pół osiami, wałek atakujący zrobi 39 obrotów to masz przełożenie 3.9, jeśli zrobi 40 obrotów to masz 4.0, jeśli 42 obroty to masz 4.2. Tak łatwiej to policzyć. Drugą opcją jest rozpołowienie skrzyni i policzenie zębów, albo odnalezienie oznaczenia na kole talerzowym.  Niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle.

 

Jeszcze nie wiem czy sprawdzałeś, możesz wklepać numer skrzyni w google (jeśli jest jeszcze nalepka), albo odszukać go na liście przekładni (lista przekładni jest w tamacie w FAQ)

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites

Chyba rozpołowię skrzynię tam chyba będzie jakieś oznaczenie? w dziale FAQ nie widzę takiego tematu. Moja skrzynia to TY754VRBAB nigdzie nie mogę jej znaleźć

Link to post
Share on other sites

Nawet jakbyś znalazł temat w spisie tej przekładni nie ma. Niżej masz listę. Generalnie jak teraz szukałem czegoś o tej skrzyni to tylko u Rusków i Anglików coś jest. Ale spisu przełożeń nie ma. Jak rozbierzesz skrzynie to po prostu policz żeby i podziel duże koło przez małe.

 

http://cloud.tapatalk.com/s/5f5607b1cf003/Subaru%20Tranny%20Chart.pdf

 

 

Link to post
Share on other sites

@toguskiedyś gadaliśmy o tym na pw.  Rozumiem ,że chcesz sprawdzić  czy są takie same przełożenia skrzyni i dyfra.

  Najprościej na aucie -nie musisz znać przełożeń.

Ale w rękach też się da.

Ta skrzynia to druga ? I auto masz  kompletne?

Edited by respect
Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak na aucie mogę to teraz sprawdzić? skoro mogą mieć inne przełożenia dyfer i skrzynia. Tak to jest moja pierwotna skrzynia, którą wymieniłem bo ,,szumiała. Teraz chcę sprawdzić jakie ma przełożenie, ponieważ dyfer musi mieć takie samo, tymczasem moja skrzynia na aucie Ty754vr1aa ma 3.9. Przełożenie dyfra musi być dostosowane do przełożenia skrzyni, zmieniając dyfer zamontowałem koło zębate (różnicówkę) ze starego dyfra więc musi być ok. Obawiam się, że zamontowana skrzynia biegów ma inne przełożenie stąd występujący problem, gorzej jeśli też ma 3,9 to liczę na dalsze sugestie co może być nie tak 

Edited by togus
Link to post
Share on other sites

Ummmm czy wkład dyfra z przodu jest taki sam jak z tyłu i różnią się tylko kołem zębatym?

Tzn czy można wrzucić LSD na przód a otwarty wykorzystać do lockera z tyłu?



Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
Liczyłeś np z 10 obrotów? Jak dobrze rozumiem, to gdy kręcisz tylem dopiero się przód rusza. Więc zrób 10 obrotów tylnym kołem i sprawdź jak się to ma z przodem. W sensie ile wtedy przód zrobi obrotów. Powinien tyle samo.  

 

 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Powinien tyle samo.  

O ile jest wrzucony jakiś bieg by wałek zdawczy skrzyni stał nieruchomo i przed właściwym kręceniem "napręży" się luzy w napędach. Statyczny opór wisko jest do przełamania ręką, nawet 10 kg ;) 

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Normalnie  by się wzięło miernik prędkości obrotowej, podniosło go całego za budę i puściło na 4,5 biegu. Zmierzyłby prędkości kół i wszystko było by wiadome. Trudny temat ;/

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, togus napisał:

Czyli co rozbierać dalej starą skrzynie i sprawdzać przełożenie ? Czy co jeszcze sprawdzić ?

Nie. A zrobiłeś dokładnie tak jak pisałem pw? Wrzuciłeś jedynkę? Zobaczyłeś dodatkowo na koło pasowe silnika?

Bo wygląda jak by było za dużo stopni swobody -czyli napęd gdzieś ucieka.

Link to post
Share on other sites

Przed chwila byłem u mechanika, olej raczej w dyrze jest wszystko suchutkie. Zastanawia mnie tez olej mam zalany mannol 75w140. Wcześniej był 75w90. Pytanie czy może być to kwestia oleju który gęstnieje pod wpływem temperatury ? Test zrobilem bez wrzuconej 1 na luzie, przepraszam źle zrozumiałem. Natomiast na szutrze pięknie zamiata tyłem. Raz jeszcze zrobię test i wrzucę.

Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, togus napisał:

Pytanie czy może być to kwestia oleju który gęstnieje pod wpływem temperatury ?

Nie

 

52 minuty temu, togus napisał:

Test zrobilem bez wrzuconej 1 na luzie

To jest przyczyna- pokręć jeszcze raz.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...