Skocz do zawartości

Model na rynek US kontra rynek EU


broneq

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Po dwóch testach XV II generacji postanowiłem nabyć XV ... pierwszej generacji, bo na dwójkę mnie nie stać.

Pytanie moje brzmi:

Jakie różnice występują między XV z rynku Europejskiego w porównaniu z autem z USA? Czy są jakieś istotne różnice techniczne w silniku, zawieszeniu, hamulcach? Czy należy się z jakiś powodów wystrzegać aut z USA?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy XV pierwszej gen ale przed czy po lifcie.

 

Ja zauważyłem różnice w wyposażeniu.

z reguły wersje USA są dużo biedniejsze.

Znaleźć XV US z automatyczną klimatyzacją dwustrefową raczej niemożliwe. większość to manual. Hybryda ma jednostrefową automatyczną.   EU w wersji nie najbiedniejszej ma już klimatronik dwustrefowy. 

Składane lusterka z kierunkowskazem - Europa to raczej standard.  Składane lusterka w US - nigdy się nie spotkałem. Kierunkowskaz jest w Hybrid i w którejś z wyższych. W europie kiedy nie ma kierunkowskazów to wtedy jest lampka w błotniku. W USA brak kierunku na bocznej stronie kiedy nie ma w lusterku.

Kierownica w większości US to plastik.

Wyświetlacz spalania itp w europie raczej standard. w XV us ciężko znaleźć ten większy wyświetlacz (wyjątek Hybrid).

Czujnik deszczu raczej nie występuje w XV US.

Czujnik światła być może w najwyższej wersji i na pewno w hybrid.

Każda US ma czujniki TMPS w kołach, europejskie nie wszystkie. 

Jeśli chodzi o zawieszenie, skrzynie, silnik to wszystko to samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2019 o 10:58, bombelllooo napisał:

Jeśli chodzi o zawieszenie, skrzynie, silnik to wszystko to samo.

 

Wyposażenie nie jest dla mnie ważne, byle klima w ogóle była :D

Najważniejsze to właśnie kwestie związane z mechaniką. Także dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.10.2019 o 19:49, broneq napisał:

Czy należy się z jakiś powodów wystrzegać aut z USA?

tak. Import z USA do PL auta bezwypadkowego jest kompletnie nieopłacalny chyba że na mienie przesiedleńcze jak mi ktoś kiedyś słusznie zwrócił uwagę - natomiast aut w ten sposób importowanych jest jak na lekarstwo i bardzo ciężko trafić taką sztukę.  Zanim kupisz auto importowane z USA koniecznie sprawdź po nr VIN jego historie bo bardzo często to wraki złożone z 2 po powodzi itp itd. To jest biznes handlarzowi chodzi o to żeby kupić jak najtaniej a sprzedać jak najdrożej. Na twoim miejscu szukałbym auta ze Szwajcarii - tam  śmiga tych aut bardzo dużo i jest w czym wybierać. U nas Xv z rynku krajowego ciężko trafić ze względu na niszowośc tego modelu 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z USA opłaca się ciągnąć samochody uszkodzone, jednak nie nazwał bym tego wrakami. Znam 2 osoby które wyspecjalizowały się w ciągnięciu określonych modeli z USA i kupują również w USA wraki jednak z przeznaczeniem na części a nie na późniejszy handel...

Kupuje się samochody w USA na których łatwo i szybko można zarobić. jeśli samochód jest poważnie uszkodzony, trzeba wstawiać ćwiartkę to nie będzie to szybka prosta naprawa.

Jeśli komuś przeszkadza że w samochodzie były wymieniane drzwi błotnik czy inne elementy to powinien odpuścić sobie temat samochodu z USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2019 o 10:58, bombelllooo napisał:

Pytanie czy XV pierwszej gen ale przed czy po lifcie.

 

Ja zauważyłem różnice w wyposażeniu.

z reguły wersje USA są dużo biedniejsze.

Znaleźć XV US z automatyczną klimatyzacją dwustrefową raczej niemożliwe. większość to manual. Hybryda ma jednostrefową automatyczną.   EU w wersji nie najbiedniejszej ma już klimatronik dwustrefowy. 

Składane lusterka z kierunkowskazem - Europa to raczej standard.  Składane lusterka w US - nigdy się nie spotkałem. Kierunkowskaz jest w Hybrid i w którejś z wyższych. W europie kiedy nie ma kierunkowskazów to wtedy jest lampka w błotniku. W USA brak kierunku na bocznej stronie kiedy nie ma w lusterku.

Kierownica w większości US to plastik.

Wyświetlacz spalania itp w europie raczej standard. w XV us ciężko znaleźć ten większy wyświetlacz (wyjątek Hybrid).

Czujnik deszczu raczej nie występuje w XV US.

Czujnik światła być może w najwyższej wersji i na pewno w hybrid.

Każda US ma czujniki TMPS w kołach, europejskie nie wszystkie. 

Jeśli chodzi o zawieszenie, skrzynie, silnik to wszystko to samo.

 

2015 z Kanady:

klima dwustrefowa, lusterka  z kierunkowskazem nieskładane, kierownica skórzana. Wyświetlacz spalania identyczny jak eu. Czujniki deszczu, zmroku są, TMPS nie ma.

 

Obejrzałem 3 szt xv amerykańskie w kraju, wyposażeniowo nie odbiegały od mojego. 

1. Do naprawy, uszkodzony jak dla mnie za mocno.

2. Do prostej naprawy, ale sterany eksploatacją

3. Naprawiony, zarejestrowany, sprzedający nie bardzo chciał zdradzić zakres uszkodzeń i sposób naprawy. Podziękowałem.

Wszystkie 3 były wycenione mniej więcej tak samo:facepalm: Jak dla mnie auto może mieć dużo elementów wymienione, byleby zgodnie ze sztuką. Nie kupiłbym z naruszonymi systemami bezpieczeństwa, czy ćwiartką, podłużnicą do wymiany.

 

9 godzin temu, SubaruLPG napisał:

z USA opłaca się ciągnąć samochody uszkodzone, jednak nie nazwał bym tego wrakami. Znam 2 osoby które wyspecjalizowały się w ciągnięciu określonych modeli z USA i kupują również w USA wraki jednak z przeznaczeniem na części a nie na późniejszy handel...

Kupuje się samochody w USA na których łatwo i szybko można zarobić. jeśli samochód jest poważnie uszkodzony, trzeba wstawiać ćwiartkę to nie będzie to szybka prosta naprawa.

Jeśli komuś przeszkadza że w samochodzie były wymieniane drzwi błotnik czy inne elementy to powinien odpuścić sobie temat samochodu z USA.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Kanady może nie być tylnego przeciwmgielnego

prócz tego że przednie lampy mogą być do wymiany.

zdjęcia uszkodzonego samochodu można próbować szukać po VINie na aukcjach amerykańskich kanadyjskich. Czasem można się zdziwić w jakim stanie był sprzedawany samochód.

Ogólnie Amerykanie nie dbają o swoje samochody, jednak zdarzają się wyjątki.

 

Są firmy które specjalizują się w ściąganiu samochodów z USA jednak dla mnie zasady są nie jasne, mało przejrzyste. Jeśli ściągasz samochód z USA to bądź pewny że podczas drogi morskiej z samochodu coś zniknie za co wcześniej zapłaciłeś...

 

BiP trzeba przemyśleć wszystkie za i przeciw przekalkulować co według Ciebie się bardziej opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego 2015 kupiłem, poskładałem i jeżdżę. Nie był nawet ogłoszony, pojechałem obejrzeć innego. Na miejscu narodził się temat xv-a, to objechałem pozostałe 3 mnie interesujące, wybrałem najbardziej rokującego.

Z tych obejrzanych, jeden miał uszkodzenia transportowe- rozbita szyba. 1 na 4 to nie jest prawdopodobieństwo "prawie pewny". W którymś uszkodzonym w bagażniku była zdemontowana orginalna stacja multimedialna -też nikt jej nie ukradł. Mimo to i tak uważam, że kupowanie z obrazka to ruletka, i ryzyka na siebie bym nie podjął.

Rzadko zmieniam samochody, opłaca mi się zrobić dobrze i cieszyć się długą i bezproblemową jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witajcie!

Dzięki za wszystkie wskazówki. W sumie to to, co napisaliście było dla mnie wiadome, bo znałem temat od strony Mercedesów (o sprowadzaniu wraków i rozbitków). Także konkretnie interesowały mnie różnice mechaniczne. Ostatecznie dziś nabyliśmy Forka z USA. Właściciel (nie handlarz) miał go dwa lata i sprowadził z polecenia znajomego mu handlarza (z rodziny czy jakoś tak tłumaczył) i przy sprzedaży pokazał nam zdjęcia (screeny) z amerykańskiej aukcji z dokładnie pokazanymi uszkodzeniami. Autko było uszkodzone z tyłu. Miało wymieniony zderzak i tylny pas. Błotniki były delikatnie podgięte (zostały wyciągnięte i po dwóch latach nie ma na nich (ani w bagażniku) żadnej korozji). . Poza zderzakiem wszystko jest fabryczne i lakierowny był tylko zderzak. Nawet klapa jest w fabrycznym lakierze (sprawdzone własnym czujnikiem). Oglądnęliśmy auto bardzo dokładnie od spodu i przejechaliśmy się. Wszystko działa jak należy.

I teraz pytanie: Czy da się i czy ktoś w okolicy Krakowa by mi to zrobił, przestroić komputer z mpg na l/100km, farentheity na stopnie celsjusza na zewnątrz i przy klimatronicku i oczywiście przestawić miles na km na licznikach? Czy zegary z wersji eu weszłyby "plug & play" czy jest to problem? Ewentualnie zegar prędkościomierza z Kanady by mnie satysfakcjonował, bo mała skal km/h jest dość niewygodna, ale już odwrotnie z mph w środku by mogło być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmianę jednostek na europejskie itp mogę ogarnąć. 

Jeśli masz licznik z kolorowym wyświetlaczem między zegarami to Polskie menu będziesz mieć również po kodowaniu.

Na wyświetlaczu na podszybiu jednostki będą europejskie (km, litry, celciusze, l/100km itp.) również wskazania klimatronika jeśli posiadasz.

Mam możliwość wgrania j.polskiego do tego wyświetlacza na podszybiu (wszystkie komunikaty będą po polsku).

 

Jeśli denerwują cię tarczki z milami można je wymienić, ale tutaj jest ryzyko uszkodzenia silniczka wskazówek (trzeba je zdjąć do montażu tarczek).

Jeśli chcesz kupić licznik od europejczyka to mogę też go zakodować. Może też być od WRX STI:) pasuje i działa ale jest drogi;)

20190815_121505.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Zmianę jednostek na europejskie itp mogę ogarnąć. 
Jeśli masz licznik z kolorowym wyświetlaczem między zegarami to Polskie menu będziesz mieć również po kodowaniu.
Na wyświetlaczu na podszybiu jednostki będą europejskie (km, litry, celciusze, l/100km itp.) również wskazania klimatronika jeśli posiadasz.
Mam możliwość wgrania j.polskiego do tego wyświetlacza na podszybiu (wszystkie komunikaty będą po polsku).
 
Jeśli denerwują cię tarczki z milami można je wymienić, ale tutaj jest ryzyko uszkodzenia silniczka wskazówek (trzeba je zdjąć do montażu tarczek).
Jeśli chcesz kupić licznik od europejczyka to mogę też go zakodować. Może też być od WRX STI:) pasuje i działa ale jest drogi;)
20190815_121505.thumb.jpg.6222864309bf9d637408b394f9a12c58.jpg
Czy zmienisz F na C w outbacku 2019 US ?

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...