sebachon Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 (edited) Kochani Forumowicze, kilka dni temu w moim WRXie hawku 2.5T wyskoczył mi CHECK ENGINE z błędem 2432 - czyli awaria systemu powietrza wtórnego. Zacząłem od przepływki. Jednak po jej wymianie na nową błąd nie daje się skasować. (były próby z kilkoma innymi przepływkami). Pompa powietrza wtórnego też została sprawdzona i jest sprawna. Aczkolwiek gdy błąd został wykasowany kompem, pompa się uruchamia ale po chwili wyłącza się i znowu zapala się CHECK. Czy to możliwe, że w takim przypadku pompa jest do wymiany? Padło też podejrzenie na wiązki i te wkrótce będą sprawdzane. Ale mam jednocześnie pytanie, czy ktoś z Was może spotkał się z tym problemem i może podpowiedzieć co zrobić. Byłbym wdzięczny za Wasze podpowiedzi. Pozdrawiam. Edited October 19, 2019 by sebachon Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted October 27, 2019 Share Posted October 27, 2019 Wydaje mi sią, że powietrze wtórne ma mały związek z przepływką. Jeżeli pompa działa, to skoncentrowałbym się na brudnych zaworach EGR/powietrza wtórnego. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted October 27, 2019 Author Share Posted October 27, 2019 Dzięki za sugestię. We wtorek będzie sprawdzany cały układ wtórnego powietrza. Myślisz, że gdyby winne były EGRy, to ich czyszczenie może wystarczyć, czy raczej konieczna wymiana? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted October 28, 2019 Share Posted October 28, 2019 Bardzo prawdopodobne, że zawory od powietrza wtórnego. Niestety dużo osób wywala ten układ, co świadczy o małej skuteczności prób reanimacji. Cena zaworów w ASO podobno zaporowa. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted October 28, 2019 Author Share Posted October 28, 2019 Cena tych zaworów to około 800 PLN za sztukę. Jeszcze znośnie. Zobaczymy jutro w czym problem. Dzięki jeszcze raz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted November 9, 2019 Author Share Posted November 9, 2019 Problem rozwiązany. Zaczęliśmy od wymiany pierwszego EGR (tego z większą wtyczką) i trafiony! Lampa zgasła. Dziękuję wszystkim za pomoc. Część kupiona od CARFITa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted November 10, 2019 Share Posted November 10, 2019 Gratki ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now