Skocz do zawartości

Skrzynia automatyczna odpowietrzenie układu


Marek_Rz

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 18.10.2019 o 16:53, lutek34 napisał:

a po wymianie oleju w silniku z filtrem, też odpowietrzasz układ smarowania silnika?

Nie bądź taki hop do przodu.

Są różne procedury napełniania olejem skrzyni automatycznych.

Czasami po prostu się wlewa i tyle. Czasami się wlewa i przelatuje przez wszystkie biegi, powtarzając w kółko aż do odpowiedniego stanu. Czasami się uzupełnia olej na pracującej skrzyni. Ile modeli tyle różnych procedur napełniania olejem.

 

Więc się nie mondruj bo nie masz do czynienia z Januszem motoryzacji.

Edytowane przez Marek_Rz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marek_Rz napisał:

Więc się nie mondruj bo nie masz do czynienia z Januszem motoryzacji.

 

Kolego, ja nie wiem z kim mam do czynienia, staram się pomóc a jak Ty to odbierasz to już Twoja sprawa. Procedura wymiany oleju w klasycznej ASB jest jednakowy dla wszystkich skrzyń. Chcesz być bardziej hop do przodu to znajdź (nie jest to trudne) manual do skrzyni 4EAT, bo zapewne taką skrzynie masz i będziesz wszystko wiedział.

Edytowane przez lutek34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ewemarkam napisał:

Tak właśnie. Tak jak chyba dla każdej "klasycznej" starej skrzyni.

 

nie do końca, ostatecznie poziom ATFu w skrzyni sprawdza się po rozgrzaniu skrzyni, wybraniu wszystkich pozycji na wybieraku, na pozycji P,  przy pracującym silniku, na równym terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale po zalaniu i tak musisz przelecieć wszystkie pozycje wybieraka. Sprawdzić czy przypadkiem nie ma za mało. Ważne przy statycznej wymianie, zalqc tyle ile się zlało. Chyba instrukcja nawet mówi żeby zostawić samochód na P albo N przez 30 minut aż osiągnie jakaś tam temperaturę. Gdzieś na taka informację trafiłem w manualu. Teraz oczywiście tego znaleźć nie mogę.
A poziom oleju tak jak piszesz. Tylko nowy ATF jest tak czysty że trudno jednoznacznie stwierdzić czy poziom już jest ok. Kiedyś z 5 razy bagnet sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na bagnecie słabo widać poziom oleju, zwłaszcza że dolewa się przez ten sam otwór. Ale temat przez weekend ogarnięty. Na kilkanaście pomiarów bagnetem  kilka było powtarzalnych i sama skrzynia pracuje prawidłowo. Więc oleju jest w sam raz.

Dzięki za wskazówki. Pozostaje mi jeszcze zwalczyć temat czujnika prędkości ponieważ nie działa mi prędkościomierz, gdzieś tu na forum założyłem taki temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...