Jump to content

Jakie amortyzatory do SF


Vercy
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Jakie amory wstawiać do tyłu w Forku SF?

 

KYB Gflex? Coś innego?

 

Jeżdżę głównie na asfalcie, szutrach i okazjonalnie po lesie.

 

Zakładam, że muszę kupić amory i sprężyny.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, ewemarkam napisał:

Kupiłem zwykłe KYB.

A dlaczego musisz sprężyny zmieniać? Nie masz SLS przecież.

SLS znaczy samoregulacji? Jeśli tak to mam.

 

Generalnie wygląda jakby prawa była bardziej wybita niż lewa ale to może być ze względu na amory.

 

Swoją drogą to myślałem, że sprężyny z oryginału nie pasują do zamienników.

 

Ps co masz na myśli "zwykłe" KYB, myślałem że Gflex jest zwykłymi do nas, producent nie podaje że klassic pasuje.

 

Do tego z przodu mam 5cm dystans; do tyłu też muszę kupić?

Link to comment
Share on other sites

Zwykłe KYB mam na myśli dobrane w/g katalogu, zamawiał mi mechanik, prosiłem o zwykłe. Szczerze to nie wiem jaki typ mam włożony.

Masz SLS? Jesteś pewny że masz na nich jakaś ekstra puszkę ? Pokaż zdjęcie.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

s-turbo miało SLS - u mnie poprzednik wymienił amory na zwykłe i zostawił stare sprężyny od SLS (te cieńsze) - efekt taki że miałem "duposiad".

Link to comment
Share on other sites

 

4 minuty temu, klev napisał:

s-turbo miało SLS - u mnie poprzednik wymienił amory na zwykłe i zostawił stare sprężyny od SLS (te cieńsze) - efekt taki że miałem "duposiad".

A czy poliftowe sturbo wychodziło może też w wersji bez sls?

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, ewemarkam napisał:

W takim razie w SG jest pokrętło regulacji wysokości świecenia lamp?

To akurat chyba w każdym aucie jest

Link to comment
Share on other sites

nie miałem SG to nie wiem, wiem że w moim SF po lifcie były SLS i wiem, że wstawiając amory ze sprężynami z SG zyskuje się 3cm w górę. Tyle wiem. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, Vercy napisał:

To akurat chyba w każdym aucie jest

Nie w każdym, jeśli samochód ma samoregulujące zawieszenie to nie jest to konieczne. Dlatego pytam. Ale znalazłem już zdjęcia przed liftem są a w polifcie SG nie ma pokrętła.

 

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, ewemarkam napisał:

Nie w każdym, jeśli samochód ma samoregulujące zawieszenie to nie jest to konieczne. Dlatego pytam. Ale znalazłem już zdjęcia przed liftem są a w polifcie SG nie ma pokrętła.

 

Ok, to masz na myśli śruby zerujące ustawienie lamp.

 

Bo normalnie robi się to za pomocą regulatora w kabinie.

Link to comment
Share on other sites

Nie w każdym, jeśli samochód ma samoregulujące zawieszenie to nie jest to konieczne. Dlatego pytam. Ale znalazłem już zdjęcia przed liftem są a w polifcie SG nie ma pokrętła.

 

W polifcie nie pokrętła nie ze względu na SLS tylko na ksenony, które wymagają automatycznego poziomowania lamp. I takie jest w poliftach z ksenonem. Polifty ze zwykłymi lampami mają pokrętło.

 

A co do zawieszenia to najprostszym modelem amortyzatorów do forga jest Excel-G, do tego ptzy SLS trzeba wymienić sprężyny, robi je m.in KYB, Pedders czy Ironman, tylko te ostatnie dodatkowo podnoszą zawieszenie. Można też wstawić sprężyny OEM z wolnossaka, bo w nich nie było SLS.

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, skwaro napisał:

W polifcie nie pokrętła nie ze względu na SLS tylko na ksenony, które wymagają automatycznego poziomowania lamp. I takie jest w poliftach z ksenonem. Polifty ze zwykłymi lampami mają pokrętło.

 

A co do zawieszenia to najprostszym modelem amortyzatorów do forga jest Excel-G, do tego ptzy SLS trzeba wymienić sprężyny, robi je m.in KYB, Pedders czy Ironman, tylko te ostatnie dodatkowo podnoszą zawieszenie. Można też wstawić sprężyny OEM z wolnossaka, bo w nich nie było SLS.

 

Dzięki;

To odpowiada na jedno pytanie.

 

Pytanie, czy jakieś inne firmy budżetowe jest sens rozważać?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki;
To odpowiada na jedno pytanie.
 
Pytanie, czy jakieś inne firmy budżetowe jest sens rozważać?
Żadnych budżetowych amortyzatorów bym nie kupował, tania chińszczyzna z allegro wystarcza na 30-40kkm i się rozlatuje.
Link to comment
Share on other sites

Kiedyś w innym samochodzie przyoszczędziłem, kupiłem jakieś Daichi do mazdy. Pojeździły niecałe 2 lata i się oba wylały. 

Jak masz dużo innych wydatków to kup jak wyżej napisali kolumny całe z SG. Choćby używane. Będzie to na pewno lepsze niż nowe tanie amorki.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, ewemarkam napisał:

Kiedyś w innym samochodzie przyoszczędziłem, kupiłem jakieś Daichi do mazdy. Pojeździły niecałe 2 lata i się oba wylały. 

Jak masz dużo innych wydatków to kup jak wyżej napisali kolumny całe z SG. Choćby używane. Będzie to na pewno lepsze niż nowe tanie amorki.

Myślałem raczej o Monroe, ale cóż. Trudno.

Link to comment
Share on other sites

opcją jest tez kupno amorów ze sprezynami of forka SG - pasuja plug and play a forek dostanie dodatkowe 3 cm przeswitu

Skąd ta różnica?
A może mi ktoś napisać jaka jest odległość np. między kielichem A dołem amortyzatora bo mam coś wymienione i nie wiem czy to jest amor od SF czy może od SG ?

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.10.2019 o 20:16, Edmund napisał:

opcją jest tez kupno amorów ze sprezynami of forka SG - pasuja plug and play a forek dostanie dodatkowe 3 cm przeswitu emoji4.png

Skąd ta różnica?
A może mi ktoś napisać jaka jest odległość np. między kielichem A dołem amortyzatora bo mam coś wymienione i nie wiem czy to jest amor od SF czy może od SG ?

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
 

No właśnie tu jest różnica.

Kielich w SG jest wyżej niż w SF.

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 29.10.2019 o 10:31, Pawel.wro napisał:

Co myślicie o podniesieniu przodu na sprezynach ironman + bilstein b4

Jeśli już to amory+sprężyny+dystanse (ja tak mam)

 

Ale generalnie i tak nie wsadzisz kół większych niż 70/R15 bo w skręcie się nie mieszczą

Link to comment
Share on other sites

Wiesz, chciałbym zachować balans pomiędzy tyłem na Dobinsonach i jak wjedzie na przód obiecane +35mm na Ironmenach to bede super zadowolony. Latem śmigam na profilu 60 zimą 65 . Więcej nie chcę 

Edited by Pawel.wro
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Pawel.wro napisał:

Wiesz, chciałbym zachować balans pomiędzy tyłem na Dobinsonach i jak wjedzie na przód obiecane +35mm na Ironmenach to bede super zadowolony. Latem śmigam na profilu 60 zimą 65 . Więcej nie chcę 

To powinno styknąć, ale co ci pasuje z rozmiarem do planowanego to musisz się zapytać kogoś innego bo ja nie wiem jaki tutaj dokładny rozmiar potrzeba

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...