andmaj Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Witam! Od kilku lat posiadam Tribecę 3.0 sprowadzoną z USA. W samochodzie były przerabiane światła w tym przednie reflektory. Ostatnio miałem małą przygodę po której jestem zmuszony wymienić przedni lewy reflektor. Mam w związku z tym parę wątpliwości. Czy kupując używane reflektory z auta przeznaczonego na rynek europejski będą problemy z podpięciem ich do mojego samochodu. Mowa o zwykłych reflektorach zdemontowanych z auta z 2008 roku. (mój rocznik 2006 też zwykłe reflektory) Chodzi mi o to czy wtyczki, napięcia na poszczególnych nóżkach oraz sterowanie włączaniem poszczególnych świateł wymagać będzie dokonania przeróbek czy wystarczy po prostu przełożyć reflektor oraz podpiąć fabrycznie zamontowaną wtyczkę. Jeśli sprawa nie jest taka prosta to liczę na podpowiedź może jakiś schemat ukazujący różnice? Nie koniecznie chodzi mi o odpowiedź w stylu "oddaj samochód do elektryka". Jeśli zrobienie czegoś nie jest zbyt skomplikowane i ocenię, że moje próby w razie czego nie wyrządzą wielkich szkód to wolę sam spróbować. Do fachowca zawsze zdążę oddać, a satysfakcja ze zrobienia czegoś własnymi rękami jest warta podjęcia chociaż minimalnego wysiłku. Liczę na życzliwość i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 6 godzin temu, andmaj napisał: zdemontowanych z auta z 2008 roku. (mój rocznik 2006 też zwykłe reflektory) 2008 to już polift, więc lampy są inne. Na czym polegało wcześniejsze przerobienie świateł? Zapewne na odłączeniu pomarańczowych obrysówek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andmaj Opublikowano 17 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 (edytowane) "2008 to już polift, więc lampy są inne." Inne to znaczy na czym polega różnica i czy da się to dopasować do siebie? Co do wcześniejszych zmian - widziałem przecięty jeden kabelek (pewnie od obrysówek), zmienione pomarańczowe szkiełka w środku reflektora na białe, oraz coś zostało wklejone aby inaczej (asymetrycznie) układała się wiązka światła. Edytowane 17 Października 2019 przez andmaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ibar Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 Inne, chodziło zapewne, że inna buda, ale 2008 to może być jeszcze stary wygląd jak i nowy, czyli lampy mają inny kształt. Nie wiem czy jest PnP, ale jak bym miał zmieniać to raczej kombinował bym na europejskie,Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andmaj Opublikowano 17 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 5 minut temu, ibar napisał: Inne, chodziło zapewne, że inna buda, ale 2008 to może być jeszcze stary wygląd jak i nowy, czyli lampy mają inny kształt. To że po lifcie kształt reflektorów jest zupełnie inny i po prostu fizycznie nie da się go" wcisnąć" w miejsce po starym reflektorze to dla mnie rzecz oczywista. Mniej oczywiste jest to o co się pytałem Czy przy założeniu, że oba reflektory wyglądają identycznie wystarczy wyjąć stary reflektor, włożyć nowy, podłączyć wtyczkę i wszystko będzie działało (przypominam że stary reflektor jest z 2006 wersja US, a nowy z roku 2008 wersja EU) Czy też wymagana będzie jakaś interwencja (wymiana wtyczek, zmiana ułożenia wtyków we wtyczce, doprowadzenie jakiegoś dodatkowego napięcia ITP) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 Dobra, nie będę się kopał o szczegóły odnośnie rocznika. Według manuala to w wersji EU wtyczka przy lampach jest 10 pinowa a w wersji US jest 8 pinowa, więc bez wymiany wtyczek, może się nie obejść. wersja US wersja EU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BazaN Opublikowano 19 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2019 Zmieniałem w OBK i wtyczki były inne, ale nie stanowiło to problemu. U mnie różnica była w braku elektrycznej regulacji wysokości. Zobacz może wtyczki będą takie jak u mnie. Rób sam, będziesz wiedział co masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andmaj Opublikowano 19 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2019 W dniu 17.10.2019 o 19:42, lutek34 napisał: Według manuala to w wersji EU wtyczka przy lampach jest 10 pinowa a w wersji US jest 8 pinowa, więc bez wymiany wtyczek, może się nie obejść. Dzięki ! Już widziałem z zewnątrz - wtyczki wyglądają różnie więc jedna niewiadoma już się wyjaśniła . Co jest w środku jeszcze nie wiem. Jeśli te dwa schematy faktycznie odnoszą się do US z 2006 i EU z 2008 przy identycznie wygrywających kloszach to .... nie do końca je ogarniam. Oznacza to, że trzeba się obejrzeć za kimś mądrzejszym. Może polecicie kogoś w okolicach Pruszkowa kto mógłby się tym zająć? PS Dzięki wszystkim za chęć pomocy - doceniam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 19 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2019 59 minut temu, andmaj napisał: Może polecicie kogoś w okolicach Pruszkowa kto mógłby się tym zająć? każdy ogarnięty elektronik samochodowy ogarnie to bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 20 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 (edytowane) Z tego co się dowiadywałem to elektrycznie nie większego problemu i każdy elektryk ogarnie. Największym wyzwaniem jest dorwać poliftowe lampy w rozsądnej cenie. Ceny na alledrogo zabijają Edytowane 20 Października 2019 przez remoo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 20 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 35 minut temu, remoo napisał: Największym wyzwaniem jest dorwać poliftowe lampy w rozsądnej cenie. A gdzie on upchnie lampy poliftowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andmaj Opublikowano 31 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2019 (edytowane) Już po "zawodach". Reflektory wymienione, elektryk wymienił wtyczki z fragmentami wiązki. Mówił, że prosta robota. Wszystko działa. Podjechałem na stację diagnostyczną ustawić światła - wymagały małej korekty ale przy okazji wiem, że regulacja też sprawna. Po całym zamieszaniu pozostał mi w pełni sprawny(wymagający ewentualnie przeszlifowania klosza) prawy reflektor z Tribeki rocznik 2006 za dostosowanie którego do obowiązujących w Polsce przepisów (asymetryczna wiązka światła) zapłaciłem rok temu około 600zł. Jeśli więc komuś potrzeba to pisać na PRV. Na aukcjach ceny mają z kosmosu - w razie potrzeby dogadamy się. Dzięki za podpowiedzi. Edytowane 31 Października 2019 przez andmaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się