Jump to content

Subaru Impreza zasilana mgłą ;)


pajac_am
 Share

Recommended Posts

Jednym z gosci dzisiejszej audycji "Odjechani" w Antyradiu byl Pan, ktory zainstalował w swoim aucie system zasilania mgłą :O

Niestety nie wsłuchiwałem się sie zbyt uważnie, ale z grubsza chodziło o generator mgły zrobiony między innymi z "wiadra po farbie".

Wyprodukowana mgła jest dotryskiwana do paliwa w jego przytadku do LPGi w ten sposob ma redukować spalanie.

Niby nic nadzwyczajnego, gdyby nie moment w ktorym chyba Włodzimierz Zientarski Pyta gościa:

- A w jakim aucie masz zamontowaną tę instalację na mgłę?

Gość na to:

- Subaru Impreza

;)

Taka tam ciekawostka, ale nie udało mi sie znaleźć zadnych informacji na temat tego projektu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

też to słyszałem na żywo, wyglądałem tak:

Jackie-Chan-WTF.jpg

wraz z tonem głosu i metoda wysławiania się tego pana (chłopka?) śmierdziało mi to twardymi narkotykami.










ewentualnie alDente :D

Link to comment
Share on other sites

49 minut temu, aflinta napisał:

Chodzi zapewne o dodatkowy wtrysk wody. Ktoś tu na forum niedawno chciał podobny eksperyment zrobić.

niby mgła to woda, ale o ile ciekawiej i mądrzej brzmi jak ma się natrysk mgły zamiast wody. Wyobrażasz sobie jakie wyniki robiłby McRae czy Burns gdyby mu powiedzieli "masz teraz natrysk mgły do silnika", zamiast pewnie czegoś w stylu "po wieloletnich testach przez inżynierów osiągnęliśmy wyższą sprawność silnika wtryskując wodę do kolektora ssącego"

Link to comment
Share on other sites

Czytałem kilka opracowań naukowych / eksperymentów. Podawanie wody ma jak najbardziej sens. We wszystkich opracowaniach wychodził kilku procentowy wzrost wydajności silnika, duże zmniejszenie NOx i zwiększenie emisji HC. Sam eksperymentowałem jak w ww wątku, ale ciężko jest kontrolować ilość H2O tym prostym systemem.

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Yoosyn napisał:

Czytałem kilka opracowań naukowych / eksperymentów. Podawanie wody ma jak najbardziej sens. We wszystkich opracowaniach wychodził kilku procentowy wzrost wydajności silnika, duże zmniejszenie NOx i zwiększenie emisji HC. Sam eksperymentowałem jak w ww wątku, ale ciężko jest kontrolować ilość H2O tym prostym systemem.

Czyli skoro nauka i eksperymenty to potwierdzają to w autach wyścigowych jest to normalna technologia i jest popularnie stosowana?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...