kryha7 Posted October 15, 2019 Share Posted October 15, 2019 Witam,, To mój pierwszy post, pare dni temu zakupiłem Subaru Legacy IV 2.0 136 km z LPG, czytając tu na forum dowiedziałem się o tej regulacji zaworów, niestety nie wiem kiedy była ostatnio robiona, a chciałbym to sprawdzić i ewentualnie wyregulować, pytałem mechaników w okolicy to większość "o panie to silnik trzeba wyciągać, drogo itd". Czytałem wiele wątków tutaj na ten temat i sporo osób pisze że dla SOHC to koszt od 200-500 zł bez wyciągania silnika, dzwoniłem m.in do Carfita to u nich 1600 zł + 200 zł za uszczelki i reszte, wydaje mi się to już dość sporo, sam nie mam na tyle widzy że to zrobić, chociaż chętnie bym się nauczył na przyszłość. Może ktoś polecić jakiś tańszy zakład/serwis/mechanika co się tego podejmię + wymiana rozrządu? Najbardziej by mnie interesowała okolica małopolski/świętokrzyskie/podkarpacie Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted October 15, 2019 Share Posted October 15, 2019 19 minut temu, kryha7 napisał: Może ktoś polecić jakiś tańszy zakład/serwis/mechanika co się tego podejmię + wymiana rozrządu? To jest oficjalne forum importera, skoro się rejestrowałeś to zaakceptowałeś również tutejszy regulamin. Dlatego nikt nie poleci Ci oficjalnie tutaj innego warsztatu niż ASO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 mi się wydaje że 1600zł to cena za ustawienie luzów zaworowych ale nie w tym silniku. może się mylę ... Regulacja nie jest trudna, ale czasochłonna. jeśli zamierzasz zrobić to samemu to poniżej tipy Klucz do świec raczej lepiej aby kończył się na 3/8 będzie łatwiej potem wyjąć i klucz i świecę. klucze do regulacji luzów zaworowych 10 dobrze jest mieć płaski oczkowy oraz kopytko. do kontrowania śruby przy ustawianiu luzów poręczny jest mały śrubokręt trochę wyższy od bita.' Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek4000 Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 Z tego opisu wywnioskowałem że regulacja luzów jest "śrubkowa". Czy tak samo jest w silniku 2,5 w samochodzie z 2008 roku? Wykonywałem ten rodzaj regulacji w motocyklu więc podstawową wiedzę mam. No chyba że w przypadku silnika 2,5 trzeba go wyciągnąć to nie będę się za to brał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orear Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 Skoro niżej piszesz, że z wymianą rozrządu to 1600 jest normalną ceną moim zdaniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 Dokładnie regulacja jest śrubowa. w 2.0 SOHC 136km jeśli poradziłeś sobie z ustawianiem luzów zaworowych w motorze to w subaru również sobie poradzisz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danko Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 (edited) Kolego, sam rozrząd to około 1200zl. Cena jak najbardziej adekwatna, chyba, że coś źle zrozumiałem. W najsłabszym silniku, tj. 136km regulacja jest na srubkach - tania i bezproblemowa Edited October 16, 2019 by Danko Link to comment Share on other sites More sharing options...
kryha7 Posted October 16, 2019 Author Share Posted October 16, 2019 1 godzinę temu, Danko napisał: Kolego, sam rozrząd to około 1200zl. Cena jak najbardziej adekwatna, chyba, że coś źle zrozumiałem. W najsłabszym silniku, tj. 136km regulacja jest na srubkach - tania i bezproblemowa 6 godzin temu, Orear napisał: Skoro niżej piszesz, że z wymianą rozrządu to 1600 jest normalną ceną moim zdaniem. Właśnie jak dzwoniłem to pytałem najpierw o regulacje luzów, to mi powiedzieli 1600 i że raczej trzeba będzie wyciagać silnik, a później zapytałem jeszcze o rozrząd to jakoś 1200 zł właśnie. Btw. do wymiany rozrządu trzeba wyciągać silnik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 czyli łącznie 2800zł tak to rozumiem. Mi się wydaje że podali Tobie cenę dla silników DOHC REGULACJE robimy bez wyjmowania silnika w SOHC 2.0 2.5. ROZRZĄD robimy bez wyciągania silnika w SOHC i DOHC jest naprawdę dużo miejsca do wszystkiego. Silnik w 2.0 wyjmujemy jeśli mamy inne defekty np sprzęgło, uszczelnienie silnika od strony skrzyni. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danko Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 Myślę, że warto zadzwonić i doprecyzować jaki masz silnik, jak to wygląda i zapytać o cenę jeszcze raz. Moze ktoś z góry założył, że to DOHC. Jeśli dalej podadzą taka cene - coś by mi tu nie pasowało Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qubu666-Baja Posted October 22, 2019 Share Posted October 22, 2019 A może ktoś rzucił cenę "z kapcia" jak to się mówi "za karę",że się jeździ Subaru Takich nie brakuje(te mity wykorzenić to ja pier... olschoolowcy najlepsi). Wiadomo jak trudna sprawa do naprawy , to mechanik musi zarobić,ale jak zaczyna się stękanie "Oj... panie ciężko,bo to Subaru" ,to uciekaj jak najdalej. Kolega "SubaruLPG" dobrze mówi. Dowiedz się co dokładnie masz tj typ silnika,skrzyni, poznaj samochód ,I jeżeli masz SOHC to np wtedy jak się zaczyna gawęda typu "Ojjjjj regulacja w pana silniku to ciężka sprawa,bo wie pan Subaru..." ,to Ty wtedy "a malucha kiedyś pan naprawiał?" , "tak? oooo to nie ma problemu,bo Tu właśnie jest regulacja zaworów jak w maluchu " Wiedza to podstawa. Ps te 2800zł to "graty" + robocizna ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted October 22, 2019 Share Posted October 22, 2019 Właśnie jak dzwoniłem to pytałem najpierw o regulacje luzów, to mi powiedzieli 1600 i że raczej trzeba będzie wyciagać silnik, a później zapytałem jeszcze o rozrząd to jakoś 1200 zł właśnie. Btw. do wymiany rozrządu trzeba wyciągać silnik? W garażu u Siebie Ci wyreguluje zawory jeśli masz SOHC. Tylko sprawdź jakiś masz silnik. Zdjęcie zrób osłony rozrządu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kryha7 Posted November 9, 2019 Author Share Posted November 9, 2019 Wybaczcie za zwłokę, ale jakoś zapomniałem o tym temacie tu, już to zrobiłem, w polecanym przez kogoś na priv miejscu, regulacja zaworów 300 zł, rozrząd jakoś 1500 zł, doszło jeszcze pare mniejszych rzeczy, całość nieco ponad 2500 zł. Dzięki wszystkim za rady! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now