Jump to content

Legacy GT (nowe obserwacje)


thomson0073
 Share

Recommended Posts

Cześć, 

Panowie Legaś wywalił mi P0340 - wg diagnostyki, czujnik położenia wałka rozrządu. 

Raz pali od strzała, raz ma problem. Wg forum USA i innych info czujnik się kończy, albo zabrudzony. Można to umyć benzyną ekstrakcyjną?

 

Miał ktoś podobny problem?

Edited by thomson0073
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, thomson0073 napisał:

Można to umyć benzyną ekstrakcyjną?

 

Miał ktoś podobny problem?

W imprezie czyscilem zmywaczem do hamulcy bo u mnie czujnik był zaolejony(walniety uszczelniacz wałka).

Zrobiłem potem 30k i auto poszło w świat

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, niebieskiultras napisał:

W imprezie czyscilem zmywaczem do hamulcy bo u mnie czujnik był zaolejony(walniety uszczelniacz wałka).

Zrobiłem potem 30k i auto poszło w świat

Miałeś nagły spadek mocy albo problem z odpaleniem? 

Bo raz u mnie jest ten problem, a raz nie...

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, thomson0073 napisał:

Miałeś nagły spadek mocy albo problem z odpaleniem? 

Bo raz u mnie jest ten problem, a raz nie...

Z odpalaniem.

Albo zapalił i zgasł albo musiałem bardzo długo kręcić - łapał po 15-20 sek kręcenia

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, niebieskiultras napisał:

Albo zapalił i zgasł albo musiałem bardzo długo kręcić - łapał po 15-20 sek kręcenia

Jutro zamawiam nowy czujnik. Dzisiaj go obczyściłem i było przez chwilę widać różnicę, obroty trzymał równo i żwawo reagował na gaz. Przejechałem parę km i jak sprawdzałem to w okolicy ok. 5500 obr./min znowu wyrzucił błąd... 
Dziadostwo drogie... :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Nie mam GT ale u mnie po prawej jest stojąc przodem do auta. Na kole zębatym od wałka rozrządu są nacięcia które szczytuje obejrzyj dokładnie obudowę od rozrządu z każdej strony szczególnie przy kołach zębatych. On musi mieć kontakt z kołem zębatym. Wał korbowy robi dwa obroty, a rozrządu w tym czasie jeden obrót. Silnik z czujnika wału korbowego wie że ma wał w odpowiedniej pozycji do zapłonu ale nie wie czy to jest suw pracy i ma dać iskrę i paliwo na wtrysk czy suw wydechu. Dopiero od czujnika z rozrządu wie czy zawory są pozamykane. Oczywiście sprawdziłeś bezpieczniki i wszystkie połączenia na drodze czujnik komputer czy przewody nie pogryzione, przetarte, nadłamane, wtyczki nie zaśniedziały.

Link to comment
Share on other sites

edit: 

błędy prawie znikły, prawie, bo P0021 został i zaświeca się nie zawsze. 
Raz komputer widzi go jako niezidentyfikowany, raz nie widzi w ogóle... 

Zauważyłem, że problem jest tylko na biegu jałowym i obrotach poniżej 1k. 

Jakieś sugestie? :)

 

Auto nie traci mocy, przejechałem nim trasę 200km, bez zająknięcia, bez szarpania... 

Link to comment
Share on other sites

Cześć, jeszcze raz. 

A więc zmieniłem oba czujniki wałków rozrządu, bo miałem wrażenie że Legaś coś kuluje i tutaj się zaczęły jaja! Przed dzisiejszą wymiana ale z nowym czujnikiem wałka rozrządu po stronie kierowcy Legaś widział tylko P0021 (niezidentyfikowany, czasami wyrzucił check), a po wymianie wyskoczył P0011, czyli po stronie pasażera. Uszkodzenie czujnika wykluczyłem bo przecież nowy. Nie dało mi to spokoju, zmieniłem z powrotem na stary czujnik i P0011 znikł. Czyli wynika z tego, że kupiłem nie teges czujnik. Sprawa dziwna bo kupiony wg serwisówki...

Czy jakaś mądra głowa wie, czy te czujniki należy kalibrować? 

Idąc tokiem dzisiejszych obserwacji dochodzę do wniosku, że nowy czujnik po stronie kierowcy też robi zamieszanie...

Na obu czujnikach widnieje kod: 

J5T24091 (4727) (4729), zakładam, że nr w nawiasie oznaczają nr czujnika.

Link to comment
Share on other sites

kupowałeś OEM czy zamiennik ?

zobacz czy jak zamienisz czujniki lewy z prawym to czy błędy się zmienią
tzn czy zniknie od strony kierowcy a pojawi się od pasażera
jeśli błąd od kierowcy dalej będzie to szukał bym winy w wiązce

Edited by niebieskiultras
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, niebieskiultras napisał:

kupowałeś OEM czy zamiennik ?

Gość mówił że oryginalne, ale nr nowego czujnika nie pokrywa się ze starym. Zamówiłem na aledrogo używkę z tym samym nr co stary czujnik. Niestety nowe dostępne w Ju Es Ej...

Edited by thomson0073
Link to comment
Share on other sites

Numery części na przestrzeni lat produkcji często się zmieniają więc inny numer niemusi oznaczać problemów (podróbka) bądź że nowy czujnik nie będzie z naszym autem współpracował.

Nigdy się nie spotkałem z tym aby czujniki takie należało kalibrować/ustawiać choć czasem np zdarzyło mi się że tani czujnik ABSu siedział za wysoko  po zamontowaniu i potrafił pokazywać głupoty. trzeba było troszkę zmodyfikować obudowę aby czujnik siadł jak należy.

To że stary czujnik pokazuje tylko jeden błąd a nowy 2 wcale nie oznacza że nowy jest nic nie warty.

Sprawdziłeś ustawienie rozrządu? jeśli masz 2 czujniki osobne na każdą głowicę to zamień je stronami tak jak kolega pisał wcześniej jeśli problem pozostanie na tej samej głowicy to problem leży w wiązce bądź synchronizacji tej głowicy.

 

Link to comment
Share on other sites

Rozrząd jest dobrze ustawiony? Te błędy mogą wskazywać na delikatnie przestawiony rozrząd.

Chyba 6 czy 7 lat temu w swoim Legacy GT użerałem się z podobnym problemem - winny był rozrząd który jakiś paprak źle ustawił, przestawil o 2 ząbki.

 

Po założeniu całego nowego rozrządu przez mechaników znających się na rzeczy problem jak ręką odjął.

Numeru czujników niestety nie pamiętam, ale pamiętam że ich podmiana nic nie dawała, jak u Ciebie.

 

Mój palił dobrze, ale nie miał pełnej mocy i czasami walił błędami tymi co u Ciebie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A więc SZACH MAT! :)
Naprawiony. 
Udało się rozwiązać problem poprzez zmianę nowego czujnika wałka rozrządu na używany ale o takim samym kodzie jak stary popsuty. 

Na nowym czujniku działy się cuda a dobrany był wg książki serwisowej, problem się pojawiał zwłaszcza na rozgrzanym silniku. :) 

Błędy: P0021, P0301, P0302, P0304 - znikły. Legaś idzie teraz jak wściekły. 
Co ciekawe, zaobserwowałem, że skończyło się szarpanie pomiędzy 2 a 3 tyś. obrotów. Problem był odczuwalny od momentu zakupu, wymieniłem świece, kable, lepsze paliwo, oleje i nic. Po zmianie czujnika problem ustał. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...