Adrian Foto Posted October 11, 2019 Share Posted October 11, 2019 Witam, proszę o info jaką temperaturę powinna mieć puszka kata na początku i na końcu, na ciepłym silniku? Różnica pomiędzy początkiem, a końcem pewnie jakaś jest zawsze. Jaki % różnicy można uznać za mieszczące się w normie? Pytam, bo będę gada skanował pirometrem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 Chyba nigdzie nie ma takich danych. Ale katalizator pracuje w temp 300-400 stopni. Jeśli masz ubogą mieszankę albo jest przytkany to wtedy będzie się przegrzewał i może się stopić. Coś się dzieje że chcesz go mierzyć? Gdzieś czytałem że na samej turbinie traci się ok 100-300 stopni. Tutaj może być podobnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted October 12, 2019 Author Share Posted October 12, 2019 (edited) 49 minut temu, ewemarkam napisał: Chyba nigdzie nie ma takich danych. Ale katalizator pracuje w temp 300-400 stopni. Jeśli masz ubogą mieszankę albo jest przytkany to wtedy będzie się przegrzewał i może się stopić. Coś się dzieje że chcesz go mierzyć? Gdzieś czytałem że na samej turbinie traci się ok 100-300 stopni. Tutaj może być podobnie. Mam SOHC. Różnie na filmikach mówią o tej temperaturze. Chce mierzyć, bo mam dziwne problemy ze spadkami mocy. Auto ma lagi, nie możliwym jest dynamiczne ruszenie z pierwszego biegu. Czasami auto idzie lepiej, czasami gorzej. A chce sobie to sprawdzić, bo mogę :-) EricTheCarGuy miał na wejściu 500 st, na wyjściu 400 i mówił, że to nie jest ok: Później badał inne auto i miał 450 na wejściu i 200 na wyjściu i mówił, że jest ok. Pytanie czy katalizator powinien tak "ochładzać" spaliny, a jeśli tego nie robi to czy to jest problem? Edited October 12, 2019 by Adrian Foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted October 12, 2019 Author Share Posted October 12, 2019 (edited) Tutaj gościu mierzy na złym i jest różnica. Później na dobrym i nie ma różnicy w temperaturze: Zakładam więc, że u mnie powinno to wyglądać tak samo. Czyli jeśli nie ma różnicy to jest ok (nie jest wtedy zabity), a jeśli jest to trzeba będzie coś wymyślić :-) Edited October 12, 2019 by Adrian Foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 Zaciekawiles mnie. Zmierzę też sobie jak będę u mechanika. U mnie są jeszcze dwa katy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted October 12, 2019 Author Share Posted October 12, 2019 (edited) U mnie jeden kat, i jedna sonda. Jak przyjdzie mi pirometr to też zmierzę i dam znać. Edited October 12, 2019 by Adrian Foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
PR7EMEK Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 A nie lepiej sprawdzać kondycję kata za pomocą analizatora spalin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted October 12, 2019 Author Share Posted October 12, 2019 (edited) 2 godziny temu, PR7EMEK napisał: A nie lepiej sprawdzać kondycję kata za pomocą analizatora spalin? Nie posiadam analizatora w garażu. Poza tym ja nie chce sprawdzać ekologii. Mnie bardziej interesuje czy spaliny mogą swobodnie przez niego przepływać. No i wyniki będzie mi prościej zaanalizować jednak jeśli zrobię badanie pirometrem. Bo do analizowania składu spalin jeszcze nie zasiadałem i nie wiem na co zwracać uwagę. Edited October 12, 2019 by Adrian Foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 Bo do analizowania składu spalin jeszcze nie zasiadałem i nie wiem na co zwracać uwagę. Od tego jest diagnosta na przeglądzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PR7EMEK Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 (edited) 3 godziny temu, ewemarkam napisał: Od tego jest diagnosta na przeglądzie. Sporo warsztatów ma taki analizator i nie służy on tylko diagnoście do badania ekologii, ale właśnie sprawdza się nim sprawność katalizatora 11 godzin temu, Adrian Foto napisał: Mnie bardziej interesuje czy spaliny mogą swobodnie przez niego przepływać. Jak katalizator będzie "zatkany", to jego sprawność znacznie się pogorszy i... będzie się to przekładało na skład spalin. Poza tym "swobodnie" to spaliny będą przepływać jak zastąpisz katalizator kawałkiem rury 11 godzin temu, Adrian Foto napisał: No i wyniki będzie mi prościej zaanalizować jednak jeśli zrobię badanie pirometrem. Wynik pomiaru czego? Osłony katalizatora? Rury wydechu przed i za katem? Bo pytanie co chcesz mierzyć i skąd weźmiesz bliźniacze auto (100% sprawne) do tego, żeby mieć wartości referencyjne Edited October 13, 2019 by PR7EMEK Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 12 godzin temu, Adrian Foto napisał: Mnie bardziej interesuje czy spaliny mogą swobodnie przez niego przepływać. No i wyniki będzie mi prościej zaanalizować jednak jeśli zrobię badanie pirometrem. to żadne badanie, jak chcesz zrobić test czy kat jest drożny, to wykręć sondę O2, w otwór po sondzie podłącz manometrze ze skalą do 1bar, odpal samochód, pare przygazówek i jak ciśnienie będzie podskakiwało powyżej 0.1bar, to masz przytkany kat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted October 18, 2019 Author Share Posted October 18, 2019 (edited) W dniu 13.10.2019 o 12:38, lutek34 napisał: to żadne badanie, jak chcesz zrobić test czy kat jest drożny, to wykręć sondę O2, w otwór po sondzie podłącz manometrze ze skalą do 1bar, odpal samochód, pare przygazówek i jak ciśnienie będzie podskakiwało powyżej 0.1bar, to masz przytkany kat. Dzięki za info. Jednak zakupiłem już pirometr i pozwoliłem sobie na pomiary. Przy 2,5tys. obr na wejściu miałem 130st, na wyjściu 160. Można założyć że kat prawdopodobnie nie jest przytkany(o ile w ogóle jest), ale temperatura jest dosyć niska. Zbadam sobie jeszcze temp na wejściu kolektora. Mam tam zamontowany kolektor roznoodleglosciowy. Może jest tak, że średnicę rurek są inne niż w seryjnym kolektorze, spalin jest za mało. A raczej tlenu za dużo. Przy 1.6 to.moze lekka przesada, mam tutaj na myśli kolektor z wersji turbo. Bo sonda O2 sprawdza ile jest tlenu i na tej podstawie jest dobierana dawka. Czyli jeśli w moim przypadku.zawsse jest więcej tlenu niż powinno być to.dlatego mam problemy z mocą,.szczególnie od dołu. Co sądzicie? Edited October 18, 2019 by Adrian Foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 (edited) Dziwne coś te Twoje pomiary. Na wyjściu temperatura wyższa niż na wejściu? Edited October 18, 2019 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 Wyciągasz dość daleko idące wnioski na podstawie raczej kiepskiego pomiaru parametru z pupy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 Za dawkę jest jeszcze odpowiedzialny MAF / MAP sensor. Czujnik położenia przepustnicy i sonda lambda. Nie wiem czy w Twoim silniku jest przepływomierz. Jeśli tak to wyczyść go albo podmień. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted October 18, 2019 Author Share Posted October 18, 2019 (edited) 2 godziny temu, ewemarkam napisał: Za dawkę jest jeszcze odpowiedzialny MAF / MAP sensor. Czujnik położenia przepustnicy i sonda lambda. Nie wiem czy w Twoim silniku jest przepływomierz. Jeśli tak to wyczyść go albo podmień. Nie ma przepływomierza. MAF wymieniony na ori, sonda wymieniana. Czujnika przepustnicy nie ruszałem jeszcze :-) Miał ktoś kolektor różnoodległościowy w 1.6 i może powiedzieć czy jakiś spadki mocy zanotował, czy to nie powinno mieć wpływu? Edited October 18, 2019 by Adrian Foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted October 18, 2019 Share Posted October 18, 2019 34 minuty temu, Adrian Foto napisał: Nie ma przepływomierza. MAF wymieniony na ori, sonda wymieniana. MAF to jest przepływomierz ;-) A co rysuje sonda O2, jak zachowują się korekty na wolnych i podczas wkręcania silnika pod obciążeniem? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted October 18, 2019 Author Share Posted October 18, 2019 4 godziny temu, lutek34 napisał: MAF to jest przepływomierz ;-) A co rysuje sonda O2, jak zachowują się korekty na wolnych i podczas wkręcania silnika pod obciążeniem? Przepraszam oczywiście mam MAP, Pressure :-) Czujnik w kolektorze dolotowym Bosch. Log załącznik. log.csv Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted October 19, 2019 Share Posted October 19, 2019 20 godzin temu, Adrian Foto napisał: Log załącznik. patrząc na te logi rzucają się dwie rzeczy, wysoka temperatura powietrza na wlocie 45-50stopni i skok ujemny wyprzedzenia zapłonu w momencie ruszania, 5 do -1 i skok do 21 stopni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted October 19, 2019 Author Share Posted October 19, 2019 (edited) 4 godziny temu, lutek34 napisał: patrząc na te logi rzucają się dwie rzeczy, wysoka temperatura powietrza na wlocie 45-50stopni i skok ujemny wyprzedzenia zapłonu w momencie ruszania, 5 do -1 i skok do 21 stopni. Za badanie temperatury w dolocie odpowiada MAP. Który był wymieniany (wcześniej też były wysokie odczyty temperatury w dolocie) no ale to nic nie dało. Nie znam innej przyczyn wysokiej temperatury w dolocie poza skopanym czujnikiem, bo dolot u mnie jest seryjny. To pewnie jest norma. A cofnięty zapłon to może być właśnie ten problem, kilka razy restartowałem nastawy ale nie przyniosło to oczekiwanych skutków. Teraz pytanie co może być tego przyczyną, fajnie jakbym znał je wszystkie to bym zrobił listę i eliminował :-) No na pewno komp buduje mapę z odczytów sondy o2, a nie może jej zbudować dobrze bo dostaje złe dane, ponieważ sonda nie pracuje w warunkach w jakich powinna pracować. @lutek34 Z jakiego softu korzystasz do robienia wykresów z logów? Edited October 19, 2019 by Adrian Foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted October 20, 2019 Share Posted October 20, 2019 A za pomiar temperatury nie odpowiada inny czujnik? Map mierzy ciśnienie. No chyba że ma więcej niż 3 przewody to wtedy może ma pomiar temperatury. W puszcze filtra nie masz takiego czujnika...? https://i.ebayimg.com/images/g/OHoAAOSwPWtb7aoi/s-l500.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted October 20, 2019 Author Share Posted October 20, 2019 (edited) 18 godzin temu, ewemarkam napisał: A za pomiar temperatury nie odpowiada inny czujnik? Map mierzy ciśnienie. No chyba że ma więcej niż 3 przewody to wtedy może ma pomiar temperatury. W puszcze filtra nie masz takiego czujnika...? https://i.ebayimg.com/images/g/OHoAAOSwPWtb7aoi/s-l500.jpg Siedzi u mnie BOSCH 0 261 230 013, trzy piny bodajże. Puszkę filtra wyciągałem kilka razy i żadnego czujnika nie widziałem. U mnie dolot wygląda jak ten z załącznika. Na diagramie który wrzucam, temperatura i ciśnienie to jeden czujnik (MAP). Edited October 20, 2019 by Adrian Foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted October 21, 2019 Share Posted October 21, 2019 OK, masz racje. Ale skąd w takim razie temperatura w dolocie na poziomie 40 paru stopni. Skoro nie ma turbo, i powietrze brane jest z przodu. Może MAP który podmieniłeś jest ciągle i tak uszkodzony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted October 21, 2019 Share Posted October 21, 2019 OK, masz racje. Ale skąd w takim razie temperatura w dolocie na poziomie 40 paru stopni. Skoro nie ma turbo, i powietrze brane jest z przodu. Może MAP który podmieniłeś jest ciągle i tak uszkodzony. Nie nagrzewa się od silnika? Wysłane z mojego mądrego telefonu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoosyn Posted October 21, 2019 Share Posted October 21, 2019 4 minuty temu, Dzixd napisał: Nie nagrzewa się od silnika? Na 100%. Po postoju będzie bardzo wysoka, przy spokojnej jeździe umiarkowana, na ekspresówce będzie dążyła do zewnętrznej. Najlepszym testem jest sprawdzenie rano przed odpałem. Jeżeli będzie pokazywał temperaturę zewnętrzną wszystko jest ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now