Jump to content

Legacy - szybkie pytania


Recommended Posts

2 godziny temu, st981777 napisał:

Tu nie chodzi o to czy naciąganie jest widoczne, tylko o właściwości trakcyjne takiej opony. To jak jeżdżenie z nadmiernym negatywem. W pewnym momencie stajesz się zagrożeniem, bo nie opanujesz auta, pomijając fakt, że je upośledzasz, bo nie możesz wykorzystać pełnego potencjału. I tu do jednego wora, naciąganie opon, dziwne negatywy, za mocna gleba, etc...

Lekki naciąg w niczym nie przeszkadza. Negatyw tak samo, a nawet jest wskazany. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 306
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zły rozmiar opony chcesz założyć. 19" będą miały minimum 8" szerokości. Z tą oponą co kombinujesz vs. fabryka będziesz miał 5.8% większy obwód koła:       3-3.5% to jeszcze s

Łatwu ale nie taniu Podziękował.

Ale byłby wstyd, jakbym użył wcześniej za mało siły..  Edit - zostawmy ten temat.. Nie chcę o tym rozmawiać 

Posted Images

Lekki naciąg powoduje tylko tyle, że opona mocniej dociska do jezdni barkami niż środkiem bieżnika, co oprócz degeneracji samej opony powoduje mniejszą przyczepność. Opona jest dość prostym urządzeniem w swojej konstrukcji, i czoło opony powinno być na feldze proste. Tu nie ma miejsca na polemikę, tolerancja rozmiaru opony jest +/- 10mm, każda większa to nieprawidłowy montaż przy którym opona nie będzie spełniała swojego zadania prawidłowo. Geometria zawieszenia również została wymyślona po to, aby osiągnąć maksimum przyczepności w jak najszerszej skali warunków drogowych. Nieprawidłowe modyfikacje zmniejszają przyczepność, co za tym idzie, upośledzają potencjał auta, i w ekstremalnych przypadkach stwarzają zagrożenie w ruchu. Chcesz żeby auto latało bokiem? To celuj w 300HP+, zrobienie negatywu w NA, żeby łatwiej się składał to wiocha.

Link to post
Share on other sites
31 minut temu, st981777 napisał:

Geometria zawieszenia również została wymyślona po to, aby osiągnąć maksimum przyczepności w jak najszerszej skali warunków drogowych.

 

Co oznacza dokładnie tyle, że można ją mocno poprawić jeśli ktoś przeważnie jeździ w określonych warunkach i w określony sposób. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

@st981777 No to czas się trochę doszkolić. Nie mówię o jak największym negatywie, aby był. Ale odpowiednio dobrany kąt poprawia przyczepność w zakrętach i to bardzo.

Więc z tą geometrią bym się tak nie rozpędzał. Bo równie dobrze można powiedzieć, że całe zawieszenie ktoś z jakiegoś powodu wymyślił, a jednak utwardzenie go też może sporo poprawić 

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Danko napisał:

@st981777 No to czas się trochę doszkolić. Nie mówię o jak największym negatywie, aby był. Ale odpowiednio dobrany kąt poprawia przyczepność w zakrętach i to bardzo.

Więc z tą geometrią bym się tak nie rozpędzał. Bo równie dobrze można powiedzieć, że całe zawieszenie ktoś z jakiegoś powodu wymyślił, a jednak utwardzenie go też może sporo poprawić 

Właśnie o przesadzonych wartościach mówię, można to chyba wyczytać z kontekstu. Wszystko można poprawić, chodź mimo wszystko zawsze pojawią się jakieś skrajne warunki w których trakcja się pogorszy. Jak zrobisz -40mm na twardym zawiasie, dotego szeroki kapeć na niskim profilu i lekki negatyw, to będzie się kleić jak nienormalne. Tylko spróbuj w takiej konfiguracji polatać na błocie pośniegowym.... Zawsze jest coś za coś.

  • Like 1
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

@st981777 poza negatywem tak jeżdżę i jest bajka. Choć negatyw delikatny (ledwo widoczny :biglol:) z tyłu sam się zrobił, ale to chyba nie ma, co go liczyć. Z przodu natomiast wręcz go brakuje. Błoto pośniegowe.. Te ostatnie zimy.. Aż tęsknię za tym błotem :P

Link to post
Share on other sites

Auto jak w temacie H6 MY 04 Bi fuel.

Rano podczas jazdy do pracy zaświeciło mi check engine, kontrolę trakcji i zielony cruize mruga. 

Brak objawów w trakcie jazdy. To samo na Pb i gazie. 

Proszę o sugestie co to może być?

 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Xathrin napisał:

Auto jak w temacie H6 MY 04 Bi fuel.

Rano podczas jazdy do pracy zaświeciło mi check engine, kontrolę trakcji i zielony cruize mruga. 

Brak objawów w trakcie jazdy. To samo na Pb i gazie. 

Proszę o sugestie co to może być?

 

Nikt tu nie ma szklanej kuli, jedź odczytać błąd.

Druga opcja:

Jest procedura odczytania kodów, może zadziała.

https://legacygt.com/forums/showthread.php/reading-ess-dtc-codes-your-dash-271094.html?s=0ed08f03e6481152960a1478df9a7c05&

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Szymon Kuć napisał:

Kolejne pytanie ode mnie. Czy w bagażniku w sedanie legacy iv zmieszczą się 4 osiemnastki.

Z moich doświadczeń nie wejdą na wysokość. Może bez opon to jakoś się upchnie, ale chyba tak też tylko 3 szt. wchodzą.

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Szymon Kuć napisał:

Kolejne pytanie ode mnie. Czy w bagażniku w sedanie legacy iv zmieszczą się 4 osiemnastki.

 

Chyba tylko w amerykańcu z racji składanej tylnej kanapy w sedanie. Przy nie złożonej kanapie to raczej ciężki temat...

Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, adamski napisał:

Podrzuci mi ktoś schemat umieszczenia sond lambda w Legacy 07 EJ204, ewentualnie numery tych sond?! Będę bardzo wdzięczny:hi:

P.s- są dwie, czy trzy?

 

opposedforces.com

Link to post
Share on other sites
W dniu 30.11.2020 o 11:16, ewemarkam napisał:

Nikt tu nie ma szklanej kuli, jedź odczytać błąd.

Druga opcja:

Jest procedura odczytania kodów, może zadziała.

https://legacygt.com/forums/showthread.php/reading-ess-dtc-codes-your-dash-271094.html?s=0ed08f03e6481152960a1478df9a7c05&

Nawet nie widziałem że tak się da o.O

 

Opcja numero 3: OBD na BT za 30zł. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Eloszka, przestał mi świecić pasek wyświetlający częstotliwość stacji radiowych. Panel klimy świeci normalnie, podświetlenie reszty przycisków na radiu też. Ktoś coś wie? :)

Link to post
Share on other sites
W dniu 30.11.2020 o 11:16, ewemarkam napisał:

Nikt tu nie ma szklanej kuli, jedź odczytać błąd.

Druga opcja:

Jest procedura odczytania kodów, może zadziała.

https://legacygt.com/forums/showthread.php/reading-ess-dtc-codes-your-dash-271094.html?s=0ed08f03e6481152960a1478df9a7c05&

Szklana kula by się przydała, ale na razie wystarczył jednak czytnik OBD. Pokazało błąd P0171. Skasowałem i na razie jest OK. Czy przyczyną mogła być zła jakość gazu? Z konieczności zatankowałem w nieznanym miejscu. Miał ktoś taki przypadek, że od marnego gazu się palił check? 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Jak wklepalem ten błąd w google to pierwsza podpowiedź była "lpg". Widać gaz był na tyle zły, albo jeszcze tzw "letni". Ma on problemy z prężnością w niskich temperaturach. Że ECU nie dało rady na tyle skorygować czasu że wywaliło błąd.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member


×
×
  • Create New...