Jump to content

Legacy - szybkie pytania


Danko

Recommended Posts

Słuchajcie, bo prawem serii na koniec tego sezonu mam kilka nowych pomysłów, więc będę gnębił pytaniami. xD Nadmienię, że zawsze korzystam z szukajki i dopiero wyrażam wątpliwości. ;)

 

Czas na profilaktyczna wymianę pompy paliwa, a co za tym idzie także filtra. :) Co polecacie? Na forum w 2012 roku (xD) polecano uniwersalną pompę DW200. Wciąż można ją kupić za ok. 469 złotych. Na All... widzę jeszcze HBK OF753B za 540 złotych. Subaru OEM nowej nigdzie nie widzę. Jakieś porady w tej kwestii?

 

Przy okazji zapytam o... katalizator. Obecny raczej nie jest w najlepszej kondycji. Do silnika 2.5 jakiś uniwersalny brać? OEM pewnie zabija ceną? 

Wreszcie, czeka mnie chyba robota łożysk w skrzyni, bo hałasują po odjęciu gazu tak, że żyć się nie da. Coraz głośniej. Jakieś tipy w tej kwestii?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Hookie napisał:

Do silnika 2.5 jakiś uniwersalny brać? OEM pewnie zabija ceną? 

dobierasz po normie euro uniwersalny zamiennik. Brat wymieniał tak w h6 i zero problemów (płacił chyba 500 za nowy zamiennik)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Podobno paski mishimoto fajnie działają w Subarkach. Ma ktoś konkretny namiar lub numer części, po którym je gdzieś wynajdę? Lehacy 2008 ej20f (dohc) 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Danko napisał:

Podobno paski mishimoto fajnie działają w Subarkach. Ma ktoś konkretny namiar lub numer części, po którym je gdzieś wynajdę? Lehacy 2008 ej20f (dohc) 

Do rozrządu szukasz? 

Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, Orear napisał:

Do rozrządu szukasz? 

Nnnoooo osprzętu dokładniej. Obecne conti moja zajechana pompa wspomagania zabija. Profilaktycznie jednak z regeneracja chce wrzucić mishimoto, oba w sumie bo czemu nie

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Danko napisał:

Nnnoooo osprzętu dokładniej. Obecne conti moja zajechana pompa wspomagania zabija. Profilaktycznie jednak z regeneracja chce wrzucić mishimoto, oba w sumie bo czemu nie

Jak zamawiałem rozrząd to napisałem e-mail do sklepu i wysłałem im VIN. Wysłali mi link do konkretnego zestawu rozrządu, który będzie pasował do mojego auta i wszystko pasowało jak należy, pasek właśnie jest Mishimoto, a reszta sprzętu innych japońskich producentów. 

Niemniej jednak jeśli potrzebujesz samych pasków to sprawdź na opposed forces, może są numery takich rzeczy, ewentualnie napisz e-mail do ASO - raczej powinni pomóc. ;)

Link to comment
Share on other sites

Wymieniając dziś filtr powietrza zauważyłem, że na dole w obudowie filtra jest... DZIURA skierowana w dół. :D Szukam w necie i wygląda na to, że powinien tam być podłączony rezonator filtra powietrza - A43FG01. Do czego to służy, czy to źle, że tego nie mam oraz co zrobić z tą dziurą? :D 

 

Tego białego nie mam.

A43FG01.jpg

Edited by Hookie
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Hookie napisał:

Wymieniając dziś filtr powietrza zauważyłem, że na dole w obudowie filtra jest... DZIURA skierowana w dół. :D Szukam w necie i wygląda na to, że powinien tam być podłączony rezonator filtra powietrza - A43FG01. Do czego to służy, czy to źle, że tego nie mam oraz co zrobić z tą dziurą? :D 

 

Tego białego nie mam.

A43FG01.jpg

"Rezonator ma na celu, jak sama nazwa wskazuje, wywołanie efektu rezonansu (napełnianie cylindrów odbywa się cyklicznie, a nie w sposób ciągły - struga powietrza ma charakter fali, przez co możliwe jest wykorzystanie tego zjawiska) przy pewnych obrotach, tj. wprawienie dostarczanego powietrza w drgania o stosunkowo dużej amplitudzie. Dzięki rezonatorowi silnik zyskuje na elastyczności, zanika 'dołek' w wykresie momentu obrotowego (w silniku 4 cylindrowym dołek taki występuje w okolicy 4 tys. obr/min)."

 

Można bez niego żyć ale działa gorzej, w niektórych autach mocno odczuwalne

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

No masz. :D U mnie w okolicach 4K nie ma dołka - u mnie w okolicach 4K się wszystko kończy. :D:D Dorzucę - bez powodu tego fabryka nie dawała. Grosze to kosztuje. ;)

Edited by Hookie
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Hookie napisał:

No masz. :D U mnie w okolicach 4K nie ma dołka - u mnie w okolicach 4K się wszystko kończy. :D:D Dorzucę - bez powodu tego fabryka nie dawała. Grosze to kosztuje. ;)

Mozesz nie stawić taki ode mnie :)

 

image.thumb.png.623c123db125bd7a1f0c2fbb92af9aa6.png

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Hookie napisał:

Wymieniając dziś filtr powietrza zauważyłem, że na dole w obudowie filtra jest... DZIURA skierowana w dół. :D Szukam w necie i wygląda na to, że powinien tam być podłączony rezonator filtra powietrza - A43FG01. Do czego to służy, czy to źle, że tego nie mam oraz co zrobić z tą dziurą? :D 

 

Tego białego nie mam.

A43FG01.jpg

Ja zawsze myślałem że to jest po to aby się tam jakiś większy śmieć zebrał, a nie wisiał na filtrze. ;o 

Link to comment
Share on other sites

Hej, mam zbity numer na silniku ;) czy jeszcze gdzieś indziej występują numery co by poznać, że to rzeczywiście ej25?

 

Powinien być ej253 ale ta ostatnia cyfra to albo 0 lub lekkie ślady 5 ;)

 

Dwa zdjęcia moje, trzecie z netu dla porównania

 

 

Czy to normalna metoda zamazywanie do np zapłaty niższego cła? Sprowadzane z 2010r. Nie potrafię ogarnąć innej przyczyny...

IMG_20210920_134106.jpg

IMG_20210920_134101.jpg

Screenshot_2021-09-20-05-13-47-975_com.android.chrome.jpg

  • Confused 2
Link to comment
Share on other sites

Poratujcie poradą odnośnie przednich wahaczy, jakie wybrać żeby to długo służyło ? Pacjent Legacy 2007 kombi 2.0. Będę wdzięczny!

Edited by adamski
Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, adamski napisał:

Poratujcie poradą odnośnie przednich wahaczy, jakie wybrać żeby to długo służyło ? Pacjent Legacy 2007 kombi 2.0. Będę wdzięczny!

Najlepiej takie, które służyły Ci wiernie do tej pory. ;) Podejrzewam, że OEM. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Orear napisał:

Najlepiej takie, które służyły Ci wiernie do tej pory. ;) Podejrzewam, że OEM. 

Subaru nie robi wahaczy, więc liczyłem na podpowiedź o dobry zamiennik! Jak dobrze wiemy, że ta sama część, ale bez woreczka FHI może być dużo tańsza a równie dobra! B) Tarcze hamulcowe też mało kto kupuje w ASO..!;)

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, adamski napisał:

Subaru nie robi wahaczy, więc liczyłem na podpowiedź o dobry zamiennik! Jak dobrze wiemy, że ta sama część, ale bez woreczka FHI może być dużo tańsza a równie dobra! B) Tarcze hamulcowe też mało kto kupuje w ASO..!;)

Jak nie są uszkodzone można wymienić same gumy np na poliuretan. Wyjdzie taniej i teoretycznie gumy będą dożywotnie 

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, Szymon Kuć napisał:

Jak nie są uszkodzone można wymienić same gumy np na poliuretan. Wyjdzie taniej i teoretycznie gumy będą dożywotnie 

Dożywotnio może nie, ale na pewno trochę pożyją. 

U mnie poliure czerwone przy gwincie zaczynają dawać pierwsze oznaki zużycia - minęło jakieś 50kkm. Ale no lekko nie mają fakt faktem, przy serii pewnie dłużej znacznie 

Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, Szymon Kuć napisał:

Jak nie są uszkodzone można wymienić same gumy np na poliuretan. Wyjdzie taniej i teoretycznie gumy będą dożywotnie 

Pod kątem rudej nie wygląda to najlepiej! Uszkodzony raczej nie jest. Sprawa do przemyślenia, ale dzięki wszystkim za zainteresowanie :hi:

Link to comment
Share on other sites

52 minuty temu, adamski napisał:

Pod kątem rudej nie wygląda to najlepiej! Uszkodzony raczej nie jest. Sprawa do przemyślenia, ale dzięki wszystkim za zainteresowanie :hi:

Jeżeli to tylko rudy nalot - możesz wypiaskować i pomalować. No chyba, że już im się gnije, to nie ma co szczędzić 

Link to comment
Share on other sites

Siostra miała przykrą przygodę i zastanawiamy się nad naprawą. Myślę nad różnymi opcjami, w tym kupnie całej Legacy iv z padniętym silnikiem albo anglika.

 

I tu dopiero moje pytanie, orientujecie się może jak jest z kompatybilnością części z legacy IV sprzed i po liftingu?

(pacjent to legaśka 2009)

 

Pozdrawiam

IMG_4384.jpeg

Edited by edyn
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, edyn napisał:

Siostra miała przykrą przygodę i zastanawiamy się nad naprawą. Myślę nad różnymi opcjami, w tym kupnie całej Legacy iv z padniętym silnikiem albo anglika.

 

I tu dopiero moje pytanie, orientujecie się może jak jest z kompatybilnością części z legacy IV sprzed i po liftingu?

 

Pozdrawiam

IMG_4384.jpeg

 

Nie bierz tego za wyrocznie ale z tego co czytałem to jak masz do wymiany zderzak błotniki i maskę to możesz brać z polifta o ile wszystkie te elementy wsadzisz z polifta. Powinno się dać kupić diesla z padniętym silnikiem tanio ale raczej nie pod kolor, unikatowy ten biały :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...