Jump to content

Legacy - szybkie pytania


Danko

Recommended Posts

Ano to i pewnie 2L wezmę, ale orientacyjnie 
2 litry soku i skrzynkę wódki

A na poważnie do zalania pustego układu wystarczy litr. Ale weź dwa jakby ręką drżała
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, ewemarkam napisał:

2 litry soku i skrzynkę wódki emoji1787.pngemoji23.pngemoji1787.pngemoji1787.png

A na poważnie do zalania pustego układu wystarczy litr. Ale weź dwa jakby ręką drżała emoji1787.png

A na przepłukanie? Myślę, żeby spuszczać z dołu, lać z góry żeby się nie zapowietrzył 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Danko napisał:

A na przepłukanie? Myślę, żeby spuszczać z dołu, lać z góry żeby się nie zapowietrzył 

Po prawdzie nie wiem jaka jest procedura wymiany płynu. Jak wymieniałem magiel to zlałem płyn. Później nalałem pod korek, zapaliłem na chwile, pokręciłem kierownicą do skrajnych pozycji, coś tam wciągnął i uzupełniłem. 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, maross napisał:

Wymieniał ktoś może xenony? Można to ogarnąć samemu? Prawy mi pada, ledwo świeci na fioletowo

Można wymianę ogarnąć samemu. Przy lewej lampie będziesz musiał odchylić wlew płynu do spryskiwaczy a przy prawej zdemontować rurę wlotową powietrzna do filtra. Zdejmujesz pokrywkę reflektora, kostkę na żarniku przekręcasz w prawo lub lewo ( dokładnie nie pamiętam) zdejmujesz sprężynkę i wyjmujesz ostrożnie żarnik.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki, spróbuję więc sam.
A jaki żarnik najlepiej kupić?
Znalazłem na allegro jakieś zamienniki D2S Hoalte i ciekaw jestem czy ktoś co na ten temat może powiedzieć?



Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, maross napisał:

Dzięki, spróbuję więc sam.
A jaki żarnik najlepiej kupić?
Znalazłem na allegro jakieś zamienniki D2S Hoalte i ciekaw jestem czy ktoś co na ten temat może powiedzieć?


 

Ja użyłem Osram Xenarc Cool Blue Intense 6000 i mam taki efekt:DIMG_20210408_203955_310.thumb.jpg.b36f7af1032d18969b2c3fe4b55cb248.jpg

Link to comment
Share on other sites

Halo, może ktoś polecić gdzie serwis skrzyni zrobię w legacy 2005 3.0 ukochany automat. Okolice Tomaszowa mazowieckiego lub Poddębic. Wielkie dzięki.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Koledzy, szybkie pytanko. Podkładka OEM pod korek spustowy oleju, płaską powierzchnią do miski czy do śruby? Znalazłem dwa wątki w których był poruszony ten temat ale odpowiedzi w nich są sprzeczne, a do tej pory stosowałem zwykle podkładki.

Link to comment
Share on other sites

Zatkane odpływy szyberdachu w Legacy III kombi. :( Czy macie patenty na oderwanie ich bez rwania podsufitki? Woda pojawiła się przy przedniej lampce i cieknie między przednie fotele. Może od spodu jakoś i w górę przepychać? Gdzie powinno to wychodzić? 

Link to comment
Share on other sites

Wsadz długiego druta w wężyki. Podjedź sobie do sklepu elektrycznego, kup 2-3 metry drutu miedzianego 3x 1.5mm2 w okrągłej izolacji.  i przepchasz tym bez problemów. Jakiś czas temu miałem ten sam problem, nic w zasadzie nie wyleciało, ale po przepchaniu problem znikł. One wychodzą dołem za nadkolami plastikowymi. A widoczne u góry powinny być jak odsuniesz podsufitkę uprzednio odkręcając daszek i cykorchwyt. 

Link to comment
Share on other sites

A gdzie ostatnio, w którymś wątku było też o przetykaniu kanalików. Jak nie z góry, to z dołu odgruzować z błota :)

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Kiwi 4ester napisał:

A gdzie ostatnio, w którymś wątku było też o przetykaniu kanalików. Jak nie z góry, to z dołu odgruzować z błota :)

Nie jestem pewien ale chyba ja o to pytałem.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, ewemarkam napisał:

Nie jestem pewien ale chyba ja o to pytałem.

Tak właśnie było :thumbup:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Wymieniłem silnik w Legacy IV (2,0 137koni) i nie chce odpalić, trzeba przepustnice adaptować czy coś w tym stylu?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, pininfarin01 napisał:

Wymieniłem silnik w Legacy IV (2,0 137koni) i nie chce odpalić, trzeba przepustnice adaptować czy coś w tym stylu?

Jakieś błedy na ECU masz? Wymieniałem silnik w forku w zeszłym tygodniu i bez problemów odpalił z pół obrotu. Wkładałeś taki sam, czy np z innego subaraka? Czasem jest inne koło rozrządu na wale, inaczej ma ząbki, jeśli był inny silnik to trzeba było przełożyć je. Ja go odpaliłem najpierw bez pasków, alternatora i osprzętu całego, nawet nie zalewałem płynem, tylko olej nowy. Jak odpalił to składałem dalej. 

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, ewemarkam napisał:

Jakieś błedy na ECU masz? Wymieniałem silnik w forku w zeszłym tygodniu i bez problemów odpalił z pół obrotu. Wkładałeś taki sam, czy np z innego subaraka? Czasem jest inne koło rozrządu na wale, inaczej ma ząbki, jeśli był inny silnik to trzeba było przełożyć je. Ja go odpaliłem najpierw bez pasków, alternatora i osprzętu całego, nawet nie zalewałem płynem, tylko olej nowy. Jak odpalił to składałem dalej. 

Wkładałem słupek od Forestera, wygląda identycznie i mało prawdopodobne by było inne koło rozrządu. Ale trzeba to zweryfikować. 

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, ewemarkam napisał:

Jakieś błedy na ECU masz? Wymieniałem silnik w forku w zeszłym tygodniu i bez problemów odpalił z pół obrotu. Wkładałeś taki sam, czy np z innego subaraka? Czasem jest inne koło rozrządu na wale, inaczej ma ząbki, jeśli był inny silnik to trzeba było przełożyć je. Ja go odpaliłem najpierw bez pasków, alternatora i osprzętu całego, nawet nie zalewałem płynem, tylko olej nowy. Jak odpalił to składałem dalej. 

Faktycznie różnią się znaczniki na lewym kole głowicy i przez to jest problem z odpaleniem. Ale jeszcze jedna sprawa mnie męczy, czy wałki rozrządu będą takie same? Bo różnica mocy tych silników wynosi 12 koni i teraz nie wiadomo czy ta moc jest wygenerowana poprzez inne oprogramowanie czy też różnica w budowie wałka. 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, pininfarin01 napisał:

Faktycznie różnią się znaczniki na lewym kole głowicy i przez to jest problem z odpaleniem. Ale jeszcze jedna sprawa mnie męczy, czy wałki rozrządu będą takie same? Bo różnica mocy tych silników wynosi 12 koni i teraz nie wiadomo czy ta moc jest wygenerowana poprzez inne oprogramowanie czy też różnica w budowie wałka. 

Wałki są inne

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_42/engine/camshaft_and_timing_belt/illustration_1/

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_1/engine/camshaft_and_timing_belt/illustration_1/

Ale to numery, czy fizycznie są inne to może @mirasek albo @133699 będą wiedzieć. 

Link to comment
Share on other sites

Trigger zapłonu może być inny (6-7 bądź 36/2/2/2), w nowszych jak pamietam koło rozrządu od czujnika walka może się różnic. Warto sprawdzić punkty pomiarowe. 

 

Co do mocy niemam pojęcia czy walki są inne (zwłaszcza jeśli nie wiadomo z czego ten silnik pochodzi :) ), ale można posiłkować się sprawdzeniem CR silnika. Stare potrafiły mieć 9:4/9:5 nowe znów 10.1/10.5, ponadto inny typ sterowania (pełna sekwencja, wsparcie map sensor, stukowiec wiec tez lżejsze nastaw ecu)

Edited by 133699
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, 133699 napisał:

Trigger zapłonu może być inny (6-7 bądź 36/2/2/2), w nowszych jak pamietam koło rozrządu od czujnika walka może się różnic. Warto sprawdzić punkty pomiarowe. 

 

Co do mocy niemam pojęcia czy walki są inne (zwłaszcza jeśli nie wiadomo z czego ten silnik pochodzi :) ), ale można posiłkować się sprawdzeniem CR silnika. Stare potrafiły mieć 9:4/9:5 nowe znów 10.1/10.5, ponadto inny typ sterowania (pełna sekwencja, wsparcie map sensor, stukowiec wiec tez lżejsze nastaw ecu)

Koło lewej głowicy jest inne i inne jest koło pasowe na wale korbowym. Co to jest CR? 

Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, pininfarin01 napisał:

Co to jest CR?

Compression Ratio, stopień sprężania. 

 

To co inne musisz przełożyć ze starego silnika i powinien palić.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, pininfarin01 napisał:

Koło lewej głowicy jest inne i inne jest koło pasowe na wale korbowym

Przełóż koła ze starego silnika i odpali z kopa, resztą się nie przejmuj.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...