Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

Pytam tutaj, bo szukajka jak i google zawsze ciągnie mnie do tematu braku mocy pomiędzy 2000 -3000 rpm, a nie w tym rzecz.  Niezależnie czy jadę powoli na niskich obrotach, czy szybko na wysokich, czy wolno na wysokich, raz na jakiś czas (powiedzmy tydzień) wywala mi check(kompilacja migający CRUISE, oraz kontrolki check engine i TC). Sam check bym zniósł, ale auto traci moc i nie reaguje na pedał gazu. Gaszę silnik, zapalam i pomimo, że błąd dalej jest, auto jedzie normalnie. Zazwyczaj tego samego dnia po postoju lub na drugi dzień, wszystko gra, kontrolki w normie. OCB? 

 

Dodam jedynie że kupiłem ELMa, ale nie chce się połączyć z kompem - na wyświetlaczu kontrolka od temperatury idzie na max i pojawia się ERR. Wizytę u mechanika mam w poniedziałek, tylko ciekaw jestem czy błąd gdzieś się zapisze? Dzięki za pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czort napisał:

Pytam tutaj, bo szukajka jak i google zawsze ciągnie mnie do tematu braku mocy pomiędzy 2000 -3000 rpm, a nie w tym rzecz.  Niezależnie czy jadę powoli na niskich obrotach, czy szybko na wysokich, czy wolno na wysokich, raz na jakiś czas (powiedzmy tydzień) wywala mi check(kompilacja migający CRUISE, oraz kontrolki check engine i TC). Sam check bym zniósł, ale auto traci moc i nie reaguje na pedał gazu. Gaszę silnik, zapalam i pomimo, że błąd dalej jest, auto jedzie normalnie. Zazwyczaj tego samego dnia po postoju lub na drugi dzień, wszystko gra, kontrolki w normie. OCB? 

 

Dodam jedynie że kupiłem ELMa, ale nie chce się połączyć z kompem - na wyświetlaczu kontrolka od temperatury idzie na max i pojawia się ERR. Wizytę u mechanika mam w poniedziałek, tylko ciekaw jestem czy błąd gdzieś się zapisze? Dzięki za pomoc 

 

Do odczytu kodu błędu starczy zwykły adapter obd na BT za 30zl. Jak masz ERR po podpięciu to szukaj pod hasłem "zielone kostki". Jest jedna para po lewej i jedna po prawej. Do przeprogramowania kompa trzeba je spiąć(a może rozpiąć?) ale do zwyklego odczytu po obd nie trzeba nic z nimi robić to też dziwne ze zegary tak się u Ciebie zachowują. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Tinuviel napisał:

 

Do odczytu kodu błędu starczy zwykły adapter obd na BT za 30zl. 

Taki mam. I guzik, adapter niby się łączy ale na końcu wywala błąd i zegary robią takie cuda. Poczytam o tych kostkach, dzięki. 

 

Aha co do mojego problemu, to rozpięcie klem i pozostawienie ich na jakiś czas nic nie daje. Błąd dalej się świeci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, SubaruLPG napisał:

napisz jaki masz silnik.

czy pracuje prawidłowo? nie ma drgawek? nie wydaje podczas przyśpieszania innych dźwięków

 

2.0 165 hp, zero objawów do momentu pojawienia się błędu, potem jak już pisałem OFF/ON, błąd się świeci ale auto jedzie okej. Sądziłem, że ktoś tak może już miał, stąd pytam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa powietrza wtórnego?

 

To że samochód nie jedzie może być spowodowane wieloma czynnikami.

 

u mnie w 2.0 SOHC 138km komputer silnika jest delikatnie mówiąc mało inteligentny.

u mnie ostatnio jeden z przewodów WN przegryzła jakaś zwierzyna a sterownik nie widział w tym problemu choć samochód pracował w zasadzie na 3 cylindrach. 

W 2.5 SOHC komputer znacznie chętniej wywala błędy (przynajmniej ja mam takie odczucia)

 

Subaru z tych roczników mają toporną diagnostykę.

 

masz LPG? jeśli tak to czy objawy nasilają się na PB czy LPG? usterki spowodowane złą iskrą powinny nasilać się na LPG.

 

Mulenie samochodu często występuje przy uszkodzeniu czujnika wału/wałka rozrządu, zmiennych faz jeśli są, MAF sensora itd

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na lpg i na pb jest to samo. To nie jest moje pierwsze Subaru, ani pierwsze auto na lpg. W aucie z lpg, tak jak piszesz, kwestia układu zapłonowego, są mega ważne. W Foresterze kable były wymieniane w zasadzie co rok, świece to samo. Stąd moje zaskoczenie, bo to nie jest problem z jakim się kiedykolwiek spotkałem. Rozumiem, wali błąd, auto nie jedzie, kasujesz błąd i chwilowo masz spokój, do usunięcia usterki. Tutaj sytuacja jest dziwna, stąd kolejny raz pisze, że może ktoś może miał takie coś.

Teraz, SubaruLPG napisał:

Pompa powietrza wtórnego?

 

Nowa sztuka, ma może rok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Danko napisał:

Pierdoła, ale mam grubą rozkminę. 

Posiadacze IV - czy możecie z pilota otworzyć szyby? Jak tak, to jak? Widziałem kilka osób na ig, które tak robią.. Ja jestem niemal pewien, że tak się u mnie nie da

Można zrobić domykanie szyb i szyberdachu po zamknięciu z pilota, ale o otwieraniu nie słyszałem.

Tylko to ogarnięty elektryk musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czort poszukaj w Google sekwencji wyświetlania błędów na desce rozdzielczej. To jest coś na zasadzie kilkukrotnego włączenia zapłonu i przełączania manetki na światła pozycyjne. U mnie działało jak mi jakiś czas temu wywaliło błąd. 

@Danko Takie bajery to znajdują się w modułach komfortu. ;p Ale jestem na 99% pewny, że nasze proste i surowe auta z Japonii takich cudów nie potrafią bez montowania tego oddzielnie. :D Widziałem u mojego znajomego w Seacie, że może sobie okna otwierać i zamykać z kluczyka, może ogarnięty elektronik umiałby to do Subaru podłączyć ale i tak pewnie trzeba by mieć osobny pilot do otwierania okien. ;p 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwe to do zrobienia nie jest wypadało by kontrolować prąd silnika każdego okna. Osobny pilot, do sterowania otwieraniem/zamykaniem i gdy przytrzymamy to otwiera/zamyka okna. Da się zrobić tylko trzeba chcieć default_smile.png

W teorii brzmi prosto. Ale fizycznie trochę kabli by trzeba dociągnąć. Jeśli nie zrobimy samemu to gra nie warta świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę w schemacie w wolnym czasie jak jest zrobiony w tym samochodzie dostęp z pilota.

Więc trzeba by sprawdzić czy na BIU (body integrated unit) przychodzi sygnall z modułu radiowego tak długo jak trzymamy przycisk czy tylko jest to impuls. Tyle można wywnioskować ze schematu z jdmsf.info.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Danko napisał:

To tak dodam, że widziałem to wykonane z ori pilota :wacko:

 

4 godziny temu, ewemarkam napisał:

Zobaczę w schemacie w wolnym czasie jak jest zrobiony w tym samochodzie dostęp z pilota.

Więc trzeba by sprawdzić czy na BIU (body integrated unit) przychodzi sygnall z modułu radiowego tak długo jak trzymamy przycisk czy tylko jest to impuls. Tyle można wywnioskować ze schematu z jdmsf.info.

 

Jak to kontretknie działa? naciskasz np. przycisk od otwierania: drzwi się otwierają ale jak go naciśniesz dwa razy w ciągu 3s to otwiera też szyby? To nie wystarczy podpiąć arduino, do niego sygnał z zamka centralnego jako trigger i jeżeli arduino dostanie więcej niż dwa takie sygnały w przeciągu 3s to otwiera wszystkie szyby czyli po prostu zamyka obwód w przełącznikach wszystkich szyb w drzwiach kierowcy na ileś tam sekund żeby otworzyły się do końca ? To raczej proste do zrobienia tylko sporo kabli do podpięciu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Tinuviel napisał:

 

 

Jak to kontretknie działa? naciskasz np. przycisk od otwierania: drzwi się otwierają ale jak go naciśniesz dwa razy w ciągu 3s to otwiera też szyby? To nie wystarczy podpiąć arduino, do niego sygnał z zamka centralnego jako trigger i jeżeli arduino dostanie więcej niż dwa takie sygnały w przeciągu 3s to otwiera wszystkie szyby czyli po prostu zamyka obwód w przełącznikach wszystkich szyb w drzwiach kierowcy na ileś tam sekund żeby otworzyły się do końca ? To raczej proste do zrobienia tylko sporo kabli do podpięciu :)

Coś w ten deseń. Koleś jeden mi odpisał, że przypadkiem to odkrył. Albo podwójne naciśnięcie, albo przytrzymaniu, nie pamiętam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Danko napisał:

Coś w ten deseń. Koleś jeden mi odpisał, że przypadkiem to odkrył. Albo podwójne naciśnięcie, albo przytrzymaniu, nie pamiętam 

 

Z przytrzymaniem może być ciężej ale podwójne wciśnięcie do zrobienia. Jutro wszyscy będą od rana pewnie klikać różne kombinacje :D

Edytowane przez Tinuviel
  • Haha 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, tomislaw538158391 napisał:

hej. moj obk 06 wpuszcza powietrze nawiewami na autostradzie jak kabriolet. zmiana ustawien nawiewu/klimy/cyrkulacji nic nie daje, jezdzac wolno po miescie problemow nie zauwazylem. co tam sie moglo stac? 

Na obiegu wewnętrznym też tak masz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, tomislaw538158391 napisał:

tak

To może po prostu fizycznie Ci się te klapki tam nie domykają niezależnie od tego co naklikasz na panelu sterowania nawiewami. Bo odnośnie samego wiania, to w moim Legacy na obiegu otwartym czuć z nawiewów lekki ruch powietrza, niemniej jednak dopiero jak się przyłoży rękę. Ogólnie dla mnie to zaleta, wymiana powietrza w aucie to dość istotna sprawa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...