Hookie 131 Posted February 28 Share Posted February 28 Albo jeszcze inaczej: Legaś 2.5 na letnich oponach 225/45/17 i feldze 17/7", ET 45? :D Link to post Share on other sites
st981777 145 Posted February 28 Share Posted February 28 Z tyłu może drzeć rantami na mocnych skrętach, 225/45/17 na ET55 na wąskich ślimakach przy 90 mi obciera. Link to post Share on other sites
Danko 1010 Posted February 28 Author Share Posted February 28 59 minut temu, st981777 napisał: Z tyłu może drzeć rantami na mocnych skrętach, 225/45/17 na ET55 na wąskich ślimakach przy 90 mi obciera. Jak? 225/40 18x7,5 et52+20dystansu. Znaczne obniżenie i obciera tylko przy pełnym aucie lub wybojach. W dodatku obciera minimalnie i w jednym miejscu.. To jak to w seryjnej wysokości możliwe jest Link to post Share on other sites
st981777 145 Posted March 1 Share Posted March 1 (edited) 8 godzin temu, Danko napisał: To jak to w seryjnej wysokości możliwe jest Tak miękki jest seryjny zawias, na sprężynach od GT tego problemu nie ma. Zimę mam 205/55/16 ET55 - jest ok, lato 215/45/17 ET55 jest generalnie ok, ale ślimak 180 stopni jak wejdę tak 100-110 to tył gdzieś rantem dotknie.... Jak testowałem kiedyś felgi z ET35 to obcierał nawet na dziurach, rantem o bark opony. Edited March 1 by st981777 1 1 Link to post Share on other sites
SubaruLPG 96 Posted March 1 Share Posted March 1 W dniu 28.02.2021 o 10:31, ewemarkam napisał: Uszkodzone jest chyba tylko to na wałku, A cena za całość nie mała. Wiem że powinno się wymieniać całość, ale jeśli reszta oringów nie jest popękana to po co :). Jeśli wałek nie jest wytarty to będzie to grało. Tu jest podobnie jak z uszczelniaczem na wale, jeśli wał jest ok to uszczelnienie będzie trzymało Ostatnim razem regenerowałem pompę w golfie mk3 wiele lat temu. Pamiętam że uszczelnienie, łożyska jak i oringi kupiłem normalnie w sklepie z uszczelnieniami. Za parę PLN. Odszukaj oznaczenie na uszczelnieniu to takowe napewno kupisz osobno. Na codzień mam styczność z hydrauliką siłową i dużymi pompami. Ale one się nie różnią od tej przy wspomaganiu, jedynie są parę razy większe. Stąd mam jakąś tam wiedze o tym. Dzięki. udało się kupić pompę z skrzywionym kołem pasowym która miała bardzo niski przebieg ok 20 tyś mil. Tutaj dziękuje miłemu sprzedawcy który posiada Subaru Imprezę Hawka. Wyczyściłem pompę wewnątrz nie mogłem niestety odkręcić koła pasowego więc przełożyłem cały wałek(chyba tak nie powinno się robić ale cóż) Pompa w środku ma mięciutkie uszczelnienia(u mnie pompa ma twarde/plastikowe uszczelnienia) Udało się ożywić wspomaganie i wymiana uszczelnień w główce przekładni kierowniczej zakończyła się sukcesem. Chciałem Bardzo podziękować Tobie za pomoc w temacie, bez Ciebie wyjmowałbym przekładnie i szukał błędu w montażu a tak zaoszczędziłem trochę czasu i pracy. Dziękuje jeszcze raz 2 Link to post Share on other sites
ewemarkam 1205 Posted March 1 Share Posted March 1 @SubaruLPG nie ma za co, od tego jest forum. 1 Link to post Share on other sites
Gacu Gac 84 Posted March 4 Share Posted March 4 W dniu 1.03.2021 o 07:56, st981777 napisał: Tak miękki jest seryjny zawias, na sprężynach od GT tego problemu nie ma. Zimę mam 205/55/16 ET55 - jest ok, lato 215/45/17 ET55 jest generalnie ok, ale ślimak 180 stopni jak wejdę tak 100-110 to tył gdzieś rantem dotknie.... Jak testowałem kiedyś felgi z ET35 to obcierał nawet na dziurach, rantem o bark opony. Przesiadłem się z opon 205/50/17 na 225/45/17, felga ET53 z STI, sprężyny wzmocnione Lesjofors - nic nie obciera. Dużo chyba też zależy od sprężyn... Link to post Share on other sites
Hookie 131 Posted March 4 Share Posted March 4 Ja mam z tyłu twardsze sprężyny, co by dupa nie siadała i Billsteiny. Teraz zastanawiam się czy brać 215/45/17 czy 225/45/17. Nie chcę tego auta zmulić i podnieść mocno spalania - homologacja wskazuje na 215/45/17, ale ładniej chyba będzie 225 wyglądać. Sam już nie wiem - pierdoła, a mam mętlik we łbie. Link to post Share on other sites
st981777 145 Posted March 4 Share Posted March 4 Kalkulator zamienników opon Szerokość(mm) Profil(mm) Średnica(") Średnica(mm) Różnica prędkości(km/h) Różnica między średnicami Rozmiar fabryczny 215 45 17 50 100 150 Zamiennik 225 45 17 634,3 50,71 101,42 152,13 1,42% 9 mm Dodaj zamiennik Link to post Share on other sites
Danko 1010 Posted March 4 Author Share Posted March 4 Dziwna sprawa, może ktoś tak miał. Mam już drugiego vgate (pierwszy padł, został wymieniony). Ten pierwszy przed zepsuciem się łączył się z Legwanem. Teraz natomiast drugi nie chce, nie mam pojęcia dlaczego. Vgate bez problemu łączy się z telefonem, nie może natomiast z ECU. Podejrzewam, że może samo wejście obd być uszkodzone? Obudowa, w której jest wtyczka jest jakaś dziwnie luźna, gdy nią poruszę, kopne, odłącza vgate'a (w sensie traci zasilanie) Link to post Share on other sites
SubaruLPG 96 Posted March 5 Share Posted March 5 spróbuj innej aplikacji... spróbuj z telefonu usunąć parowanie odinstalować apkę i zrobić to ponownie. U mnie też są czasem problemy z komunikacją bezprzewodową... trzeba się łaczyć np 2-3 razy na niektórych apkach Link to post Share on other sites
Szymon Kuć 10 Posted March 10 Share Posted March 10 Witam. Mam problem z wibracjami na niskich obrotach. Obroty falują +-50. Świece są nowe, maf wyczyszczony, poduszki wyglądają jeszcze dobrze . Błędów nie ma. Gdzie szukać przyczyny? Silnik ez30 Link to post Share on other sites
Tinuviel 436 Posted March 10 Share Posted March 10 Teraz, Szymon Kuć napisał: Witam. Mam problem z wibracjami na niskich obrotach. Obroty falują +-50. Świece są nowe, maf wyczyszczony, poduszki wyglądają jeszcze dobrze . Błędów nie ma. Gdzie szukać przyczyny? Silnik ez30 U mnie w h6 było pęknięcie w dolocie, bywa że ciężko zauważyć, coś jak na tym zdjęciu (to akurat z neta): 1 Link to post Share on other sites
Szymon Kuć 10 Posted March 10 Share Posted March 10 (edited) 31 minut temu, Tinuviel napisał: U mnie w h6 było pęknięcie w dolocie, bywa że ciężko zauważyć, coś jak na tym zdjęciu (to akurat z neta): Tez tam widziałem pęknięcie ale zalałem klejem i liczyłem ze to rozwiąże sprawę. Chyba muszę poszukać tego z nierdzewki, bo używka pewnie za chwile też pęknie. Jakieś inne propozycje macie? Edited March 10 by Szymon Kuć Link to post Share on other sites
ipsx82 896 Posted March 11 Share Posted March 11 (edited) Wczoraj przestał działać mi abs i świeciła się kontrolka na desce. Wracałem do domu zirytowany że nowe sensory abs padły, ale okazało się po dojechaniu na miejce i wyłączeniu zapłonu brzęczy mi coś pod maską. Po podniesieniu maski brzęk słychać było w pompie abs i po otwarciu puszki od przekaźników ten zaznaczony na czerwono powodował brzeczenie pompy. Padł ten przekaznik? Po wyjeciu i włożeniu go abs działa już prawidłowo i brak kontrolki na desce. Edited March 11 by ipsx82 Link to post Share on other sites
ewemarkam 1205 Posted March 11 Share Posted March 11 Wczoraj przestał działać mi abs i świeciła się kontrolka na desce. Wracałem do domu zirytowany że nowe sensory abs padły, ale okazało się po dojechaniu na miejce i wyłączeniu zapłonu brzęczy mi coś pod maską. Po podniesieniu maski brzęk słychać było w pompie abs i po otwarciu puszki od przekaźników ten zaznaczony na czerwono powodował brzeczenie pompy. Padł ten przekaznik? Po wyjeciu i włożeniu go abs działa już prawidłowo i brak kontrolki na desce.Ja bym go wymienił. To jest chyba od pompy ABS, skoro brzęczał to gdzieś był kiepski styk. Chyba że jesteś w stanie go otworzyć i ocenić stan. Link to post Share on other sites
ipsx82 896 Posted March 11 Share Posted March 11 5 godzin temu, ewemarkam napisał: Chyba że jesteś w stanie go otworzyć i ocenić stan. Chyba gra nie warta zachodu , na tym obok są numery na wierzchu a ten niby sprawny zamiast numerów ma dziwny krzyżyk. Czy numery będą pod nim między nóżkami ? Link to post Share on other sites
Danko 1010 Posted March 13 Author Share Posted March 13 Pytanko. Czy zmiana końcówek drążka kierowniczego to zdjęcie koła, odkrecenie jednej śruby i wykrecenie końcówki, czy coś pomijam? Zastanawiam się, czy będę w stanie je na szybko wymienić w wolne popołudnie Link to post Share on other sites
ewemarkam 1205 Posted March 13 Share Posted March 13 Pytanko. Czy zmiana końcówek drążka kierowniczego to zdjęcie koła, odkrecenie jednej śruby i wykrecenie końcówki, czy coś pomijam? Zastanawiam się, czy będę w stanie je na szybko wymienić w wolne popołudnieJeśli ruszysz śrubę kontrującą to bez problemów. Czasami trzeba grzać ja np palnikiem żeby ruszyła. 1 Link to post Share on other sites
czort 5 Posted March 14 Share Posted March 14 siema! Od jakiegoś czasu czasami zdarzało się, że jakiś bieg nie chciał wejść. Coś blokowało gałkę zmiany biegów. Czasami nie wchodził Sport, czasami nawet Drive bez użycia siły. Wczoraj rozebrałem obudowę lewarka i oto co zastałem. Ten dyngs co powinien być przymocowany za pomocą plastikowych nitów oderwał się i sobie latał skutecznie blokując co jakiś czas któryś z biegów. Druga sprawa, ten czarny plastik, to albo ja jakiś mało zdolny jestem, albo za cholerę nie wiem jak to zamontować. Niby powinien wchodzić w taką rynienkę, okej, ale u mnie latał luzem i jak chciałem go wczoraj umieścić zgodnie z tym co fabryka miała na myśli, to raz było okej, a drugi raz, jak zeskoczył, to blokował skutecznie lewarek. Jeździć bez tego czy jakoś się ratować? Link to post Share on other sites
SubaruLPG 96 Posted March 16 Share Posted March 16 potrzebuję uchwyty do mocowania bagażnika dachowego do subaru legacy IV. mocowania mam niestety uszkodzone. gdzie takie mocowania zakupić można? i w jakiej cenie Link to post Share on other sites
ewemarkam 1205 Posted March 16 Share Posted March 16 potrzebuję uchwyty do mocowania bagażnika dachowego do subaru legacy IV. mocowania mam niestety uszkodzone. gdzie takie mocowania zakupić można? i w jakiej ceniePoszukaj googla pod hasłem "stopy". Link to post Share on other sites
Danko 1010 Posted March 16 Author Share Posted March 16 8 godzin temu, ewemarkam napisał: 8 godzin temu, SubaruLPG napisał: potrzebuję uchwyty do mocowania bagażnika dachowego do subaru legacy IV. mocowania mam niestety uszkodzone. gdzie takie mocowania zakupić można? i w jakiej cenie Poszukaj googla pod hasłem "stopy". To może być ryzykowne 4 Link to post Share on other sites
Marti8306 5 Posted March 17 Share Posted March 17 W dniu 14.03.2021 o 20:09, czort napisał: siema! Od jakiegoś czasu czasami zdarzało się, że jakiś bieg nie chciał wejść. Coś blokowało gałkę zmiany biegów. Czasami nie wchodził Sport, czasami nawet Drive bez użycia siły. Wczoraj rozebrałem obudowę lewarka i oto co zastałem. Ten dyngs co powinien być przymocowany za pomocą plastikowych nitów oderwał się i sobie latał skutecznie blokując co jakiś czas któryś z biegów. Druga sprawa, ten czarny plastik, to albo ja jakiś mało zdolny jestem, albo za cholerę nie wiem jak to zamontować. Niby powinien wchodzić w taką rynienkę, okej, ale u mnie latał luzem i jak chciałem go wczoraj umieścić zgodnie z tym co fabryka miała na myśli, to raz było okej, a drugi raz, jak zeskoczył, to blokował skutecznie lewarek. Jeździć bez tego czy jakoś się ratować? Miałem tak samo dosłownie 2 tygodnie temu, tylko że czarny plastik u mnie był na miejscu. A szary przykręciłem kilka malutkich wkrętów. Link to post Share on other sites
pawson89 0 Posted March 17 Share Posted March 17 Cześć. Mam dwa pytania odnośnie Legacy. 1. Jaka powinna być szerokość i ET felg aluminiowych 16"? 2.Czy w Legacy jest jakiś czujnik, który sam włącza klimatyzację? Kilka razy jadąc z włączonym nawiewiem, samoczynnie włączyła mi się A/C. Pozdrawiam, Paweł. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now