Jump to content

Legacy - szybkie pytania


Recommended Posts

  • Replies 475
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zły rozmiar opony chcesz założyć. 19" będą miały minimum 8" szerokości. Z tą oponą co kombinujesz vs. fabryka będziesz miał 5.8% większy obwód koła:       3-3.5% to jeszcze s

Ale byłby wstyd, jakbym użył wcześniej za mało siły..  Edit - zostawmy ten temat.. Nie chcę o tym rozmawiać 

Z przytrzymaniem może być ciężej ale podwójne wciśnięcie do zrobienia. Jutro wszyscy będą od rana pewnie klikać różne kombinacje

Posted Images

12 godzin temu, fateofangel napisał:

 

nie, a jak to przeprowadzić? chodzi o wysokość czy też strumień można jakoś regulować?

Igłę wkładasz w dysze na masce, się wtedy obracają, pamiętaj ustawić tak żeby była odrobinę wyżej niż trzeba bo pęd powietrza w czasie jazdy przesunie w dół

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Takie może nie do końca specyficznie odnośnie Legacy... No ale może ktoś wie. chcę dołożyć przycisk, przycisk jest podświetlany na 12V, podświetlanie jest raczej diodowe. da się to jakoś podpiąć pod ściemniacz w aucie tak żeby przyciemniać ten przycisk tak jak cała resztę w aucie? Takie ściemniacze do Ledow to chyba raczej o pwmy się robię a to co jest w legacy IV to pewnie co innego, może są jakiego gotowe układziki? 

Link to post
Share on other sites

Co jest z tymi zaślepkami spryskiwaczy w Legacy IV? Mi odpadła. Jak? Kiedy? Nie wiem. Widzę na fb na grupie, ktoś też szuka takiej samej. Jakiś ogólny problem? 

Link to post
Share on other sites
Takie może nie do końca specyficznie odnośnie Legacy... No ale może ktoś wie. chcę dołożyć przycisk, przycisk jest podświetlany na 12V, podświetlanie jest raczej diodowe. da się to jakoś podpiąć pod ściemniacz w aucie tak żeby przyciemniać ten przycisk tak jak cała resztę w aucie? Takie ściemniacze do Ledow to chyba raczej o pwmy się robię a to co jest w legacy IV to pewnie co innego, może są jakiego gotowe układziki? 
Jeśli przycisk ma osobne zasilanie od samego podświetlenia, to podłączając do istniejącej instalacji powinno Ci to działać. Tzn powinien się ściemniać jak reszta.
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, czort napisał:

Co jest z tymi zaślepkami spryskiwaczy w Legacy IV? Mi odpadła. Jak? Kiedy? Nie wiem. Widzę na fb na grupie, ktoś też szuka takiej samej. Jakiś ogólny problem? 

Jest to jakaś taka mała niedogodność. Widziałem gdzieś, jak ktoś zwymiarowal i chyba wycial albo wydrukował sobie sam na zaś.. Ale to chyba był filmik ze Stanów. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki za info.

 

Powiedzcie mi jak to jest ze skrzynią 4AT. Jestem przeciwnikiem zamulania silnika, zwyczajnie manualem poniżej 2000 obrotów nie jeździłem. Tutaj natomiast, skrzynia bardzo szybko przechodzi na wyższe biegi i zwyczajnie toczy się poniżej tych 2000 obrotów. Jest tryb sport, jest manualna zmiana biegów, wiadomo ale nie nie o to mi chodzi. Czy też tak macie z tymi skrzyniami? Nie jest to jakieś powolne mordowanie jednostki napędowej? 

Link to post
Share on other sites
Dzięki za info.
 
Powiedzcie mi jak to jest ze skrzynią 4AT. Jestem przeciwnikiem zamulania silnika, zwyczajnie manualem poniżej 2000 obrotów nie jeździłem. Tutaj natomiast, skrzynia bardzo szybko przechodzi na wyższe biegi i zwyczajnie toczy się poniżej tych 2000 obrotów. Jest tryb sport, jest manualna zmiana biegów, wiadomo ale nie nie o to mi chodzi. Czy też tak macie z tymi skrzyniami? Nie jest to jakieś powolne mordowanie jednostki napędowej? 
Przyzwyczaj się:) skrzynia wrzuca tak biegi żeby było oszczędnie, jak przyciśniesz gazu z takich obrotów poniżej 2000 to zredukuje. Trwa to co prawda, bo już taka ma naturę. Widać inżynierowie tak to wymyślili i nie powinno to być złe. Niektórzy śmigają z tą skrzynią w mieście na lewarku w pozycji 3. Więcej pali ale jest dynamiczniej.
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Moja Żona jest w siódmym niebie. Spalanie na trasie do jej pracy wynosi około 8 litrów lpg. Skoro tak, to ja się nie będę z inżynierami Subaru kłócił ;) 

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Danko napisał:

Jest to jakaś taka mała niedogodność. Widziałem gdzieś, jak ktoś zwymiarowal i chyba wycial albo wydrukował sobie sam na zaś.. Ale to chyba był filmik ze Stanów. 

 

21 godzin temu, czort napisał:

Co jest z tymi zaślepkami spryskiwaczy w Legacy IV? Mi odpadła. Jak? Kiedy? Nie wiem. Widzę na fb na grupie, ktoś też szuka takiej samej. Jakiś ogólny problem? 

 

Nie wiem ile to w ASO kosztuje ale na Ali można dostać:

https://pl.aliexpress.com/item/4000170721494.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.52fc7fdesiqZGJ&algo_pvid=94247a6f-13c1-47e1-b579-8b910020f2ba&algo_expid=94247a6f-13c1-47e1-b579-8b910020f2ba-54&btsid=0b0a0ac216135830678983081ec71d&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki serdeczne. Dorwałem z auta po rozbiórce. Cały sprysk 100 zł, ujdzie. Muszę zobaczyć jak to jest montowane i może lepiej umocować. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 17.02.2021 o 20:55, czort napisał:

Dzięki serdeczne. Dorwałem z auta po rozbiórce. Cały sprysk 100 zł, ujdzie. Muszę zobaczyć jak to jest montowane i może lepiej umocować. 

Dokładnie! Za fotki dla potomnych będę bardzo wdzięczny:hi:Tam jest podobno jakiś łącznik, który się gubi i ciężko zamocować. Szczegółowe fotki mile widziane :ok:

Edited by adamski
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, adamski napisał:

Dokładnie! Za fotki dla potomnych będę bardzo wdzięczny:hi:Tam jest podobno jakiś łącznik, który się gubi i ciężko zamocować. Szczegółowe fotki mile widziane :ok:

Wczoraj ogarnąłem temat. U mnie faktycznie zgubiła się sama zaślepka, ona w oryginale mocowana jest bardzo słabo, w sprysku, który kupiłem, ma już taką blaszkę i jest to znacznie solidniejsze. I teraz, może odpaść sama zaślepka albo spryskiwacz wraz z nią. Spryskiwacz, łączy się z rurką za pomocą zatrzasków, zasadniczo jest to trwałe, ale jak widać nie zawsze wytrzymuje. 

Jak wyciągnąć wtrysk? To proste. Podważamy czymś delikatnie i zwyczajnie wyciągamy do przodu. Piszę to tylko dla tego, że spotkałem się z opinią, żeby jedna osoba uruchomiła spryskiwacz, a druga go łapała :facepalm: Jeżeli nie ma zaślepki, to szczypcami spokojnie wyciągniemy, wtedy trzeba go jakoś zablokować, ja to zrobiłem kombinerkami. 

Połączenia zaślepka-sprysk, oraz sprysk - rurka wzmocniłem klejem na gorąco, skontroluję za jakiś czas, ale uważam, że temat jest zamknięty. 

Co do zdjęć, to wszystko ogarniesz jak wyciągniesz spryskiwacz. Nie ma tam żadnej filozofii. :)

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Mam takie 3 foty z partyzanta robione. Tak jak pisałem, wszystko jest bardzo proste i logiczne po wyciągnięciu spryskiwacza.

 

 

IMG_20210220_110717.jpg

IMG_20210220_110723.jpg

IMG_20210220_110729.jpg

Edited by czort
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Witam, mam problem z głośnikami. Poprzedni właściciel zamontował wzmacniacz i dwa małe głośniki z przodu pod przednią szybą, więc nie jest to oryginalna instalacja. Na początku zaczęło się od tego, że działały mi głośniki tylko przód albo tylko tył (nierówności). Przez zimę przejeździłem na samym przodzie a od wczoraj słychać tylko te z tylnych drzwi... Zrobiło się cieplej, trzeba podjąć walkę, więc jako laik mam pytanie: jest jakaś znana komuś przyczyna do stwierdzenia bez szklanej kuli, czy trzeba sprawdzać wszystkie kable? Bezpieczniki i padnięte głośniki raczej odpadają.  Może to wina po stronie wzmacniacza?

Link to post
Share on other sites
W dniu 21.02.2021 o 20:29, czort napisał:

Połączenia zaślepka-sprysk, oraz sprysk - rurka wzmocniłem klejem na gorąco

 

@czort wyjaśnij jeszcze raz - połączenie między zaślepką a rurką w sprysku zalałeś klejem na gorąco ? wszystko pasuje ? bez tego co zaznaczyłem strzałką?
szukam kompletu do podmiany bo zgubiłem zaślepkę od strony kierowcy i rozpiętość cen jest ogromna. Na ali można dostać samą zaślepkę za 5 dyszek a wersja z tym dystansem/korkiem(zaznaczyłem strzałką) plastikowym co łączy jedno z drugim to 230zł w naszych sklepach z częsciami do Subaru (numer OE 86600AG010)

 

Pytam i proszę czy tylko klejem to ogarnąłeś czy coś tam wrzuciłeś ?  już myślałem żeby zlecić komuś na drukarce 3D zrobić ten dynks łączący bo tego nigdzie nie ma do kupienia osobno.

 

 

yyy.jpg

Edited by maskun
Link to post
Share on other sites

Tam jest jedno łączenie pomiędzy spryskiwaczem a rurką doprowadzającą płyn. Tam są dwa zatrzaski, dolny i górny. To połączenie ma delikatny luz, stąd uważam, że się rusza, rusza i odpada. Zdjąłem, przeczyściłem i zalałem klejem, nadmiar delikatnie ściąłem. Zamiast kleju na gorąco, bardziej zalecałbym klej dwuskładnikowy, ale zrobiłem tym co miałem pod ręką. 

 

Co do samej zaślepki. Ori z tego co zauważyłem jest bez blaszki, to blaszka podobno zapobiega jej wyskakiwaniu, ale u mnie obie zaślepki dostały solidnie klejem i jest okej. 

 

btw ceny takich drobiazgów są oszałamiające. :facepalm:

Link to post
Share on other sites

Czy ktoś się orientuje jaki wpływ ma czujnik temp parownika klimatyzacji na strategie sterowania temp nawiewu w Legacy III gen klima automat?

Link to post
Share on other sites

Jak diagnozowałem klimę u Siebie to w zasadzie dużo szukałem i czytałem różnych for. On jest tylko po to aby nie zamroziło parownika. Utrzymuje parownik w temperaturze 1.5-4.5 stopnia. Za temperatury powietrza odpowiadaja Ci klapy sterujące w mieszaczu.

Link to post
Share on other sites

Ja mam na chwilę obecną zmostkowany obwód czujnika, a do sterowania używam Evaporathed Thermo Switch z manuala. Problem jest taki, że nie potrafi dojść do zadanej temp, za szybko zaczyna chłodzić, a teraz przy 18 stopniach, to trzeba go ustawić na 31 stopni żeby nie chłodził... Zupełnie jakby brał pod uwagę temp parownika (na mostku widzi max wartość).

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Szymon Kuć napisał:

Jaki dystans można ładować do felg z spec b z oponą 225/40 tak żeby nie obcierało o rant. Samochód to legacy iv

Na zimę przy ET55 mam z przodu dystans 20mm, z tyłu 30mm. Felgi z wrxa (17x7) na oponie 215/45. Nie trą. 

Na lato mam, 18x7,5, opona 225/40. Przód et42, tył et 52 +dystans 20. Tył delikatnie trze, przy plastiku obok drzwi. 

Nadkola rolowane. 

Legwan, sporo obniżony. W serii nie spodziewałbym się problemów. 

Polecam korzystanie z "kalkulatora ET". Nawet tego najprostszego - ja tak sobie wszystko dopasowywałem 

Co zima, co lato chyba widać :mrgreen:

20210114_011639.jpg

Japfest_Legwan (5 of 5).jpg

20210114_011632.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...